Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1878
Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden... Jeg vet det er uungåelig, men er det noen som har tips til hvordan man kan begrense lukt fra sigarettrøyk?
Jeg pleide å dynke meg i parfyme. Da luktet jeg heller parfyme-dritt enn røyk.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Når folk røyker i bilen min så åpner jeg bare en ny wunderbaum. Lukta blir borte etter en stund.. Lukta av wunderbaum blir da hengende igjen, men som 19-åring gjør det meg ingen verdens ting =)
Bruk eddik. Vis du skal holde borte lukta fra et hus så sett en skål eddik oppå et skap eller lignende, lukta blir faktisk helt borte. Har vært på besøk med flere som jeg ikke visste røyka inne før de plutselig fyrte opp, det bruker dette trikset. Vis du vil få røyklukt ut av klær etc. så kan du koke opp en blanding med 40% eddik og 60% vann og holde klærne over dampen, de får ikke eddiklukt men blir kvitt røyklukta.

Rettelse: blandingforholdet bør ikke være så sterkt, det holder med noen spiseskeier til en liter vann.
Sist endret av Code39; 21. september 2010 kl. 18:25.
Tyggis og parfyme, ellers så kan du alltids prøve å dusje nå og da

Hehe, men det hjelper å røyke når det blåser ute (med lukta altså).
1. Har du mulighet til å røyke ut vinduet? Gjør det. Sikt mot toppen av vinduet, da vil røyken følge den varme luften i rommet ut vinduet. Sikter du feil vil all røyken komme inn i rommet igjen.
2. Kjøkkenvifter er effektive til å få røyk ut av huset.
3. Eddik fungerer godt til fjerne vond lukt.
4. Røyk ute.
Aniko's Avatar
Trådstarter
Takker for svar.
Går god for eddik-trikset. Fungerer fjell!
Noen som har tips til å fjerne røyk lukt ifra bil, uten wunderbaum?
Hva med sånn man bruker på do? Sånn xit eller noe sånt. Sånn spray som fjerner lukt uten å lukte.

Da jeg røykte hadde jeg en egen røykegenser ;p Tok til og med på meg hetta slik at håret ikke skulle lukte ^^
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Går god for eddik-trikset. Fungerer fjell!
Vis hele sitatet...
Vask alt av interiør med eddik.
Noen sier at det skal hjelpe å sette ut noen skåler med eddik. Funket faktisk i den leiligheten jeg bodde i sin tid. Ellers... Jeg ble ikke tatt så lenge jeg røykte ute - helst i vær og vind seff. Blå/hvit stripet fisherman knekker lukta fra ånden. Holdt røykinga mi skjult for foreldrene mine til jeg var over tjue, og jeg begynte da jeg var 15-16. Endt opp med å slutte da, men det er nå min greie.

Jeg bodde på kjellerstua da jeg gikk på vgs, og der var det en kamin jeg brukte å røyke inn i. Det lille som måtte komme ut i rommet tok jeg knekken på med en god slant røkelse. Parfyme er fint det, men om foreldre fatter mistanke tror jeg mye parfyme vil forsterke den. Det samme med å ete løk/hvitløk. Mye av klærne mine luktet røkelse, så om foreldrene mine hadde mistanke må de ha fortrengt det. Å dampe klær over eddik tror jeg er knall
Sitat av Ursa Vis innlegg
Noen som har tips til å fjerne røyk lukt ifra bil, uten wunderbaum?
Vis hele sitatet...
sveiv opp rutene og bånn gass!

ekstraviten: kraftig gjennomlufting er alt som skal til.
Sist endret av Reitaner; 22. september 2010 kl. 23:14.
Sitat av Reitaner Vis innlegg
sveiv opp rutene og bånn gass!

ekstraviten: kraftig gjennomlufting er alt som skal til.
Vis hele sitatet...
Nei? Holder ikke. Røyken setter seg overalt.

I bil jeg kjøpte tok det nok omtent 10-20 wunderbaum's, ekstrem lufting på sommeren, men det er fortsatt mye sot igjen i taket og andre steder i bilen som har interiør med "hår" stoffer.

Jeg for min del skal ikke kjøpe bil fra en storrøyker igjen.
Sist endret av Rindal; 22. september 2010 kl. 23:54.
Ikke røyk. Jeg har gjort dette i mange år og har aldri fått noen klager på sigarett lukt.