Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3684
Hellu!

Fant ikke noen relevante tråder etter et kjapt søk på google, så jeg poster bare her.

Er keen på et headset som skal være lett og ta med seg, og ikke være de store 'studio' klokkene.
Sitter mye på bussen, og vil gjerne nyte litt god musikk av Cannibal Corpse, Carnifex, Whitechapel, Parkway Drive osv.

Koss Porta Pro, AKG 518, er det noe for meg? Prisklasse 0-1500 .
I forhold til prisen vil jeg påstå at disse og disse er svært gode. AKGene du nevnte har jeg dessverre ikke prøvd, men jeg har hørt mye godt om merket.
Har AKG K518 og vil absolutt ikke anbefale dem om du er tjukk i huet. Det er nemlig jeg, og pga. at de er litt trange klemmer de på hodet og gir hodepine og ømme ører. Ellers synes jeg lydkvaliteten er grei. Beste er å få prøvd selv.
Har du en Ipod som er sterk nok, duger Portapro. Litt offtopic:

Jeg sto i den ene delen av skolegården, og spilte for full musikk. Det kom kun lyd fra den ene siden, og kameraten min på den andre siden av skolegården hørte hva jeg hørte på.
Da jeg bytta til Classic (120 gb), var lyden sterkt redusert. Sikkert fordi folk ikke skal få hørselskader...
Har nettopp anskaffet AKG k518 LE, de var sykt bra, men de lekker litt. Ikke så ille som porta pro, men litt
Syntes ikke de er noe plagsomme å ha på, de klemmer ikke sp mye som skullcandy headsettene gjør, og putene er mykere^^
Hvis du vil at alle andre skal høre det DU hører, kjøp porta pro

AKGene kosta 700 spenn på space world.
Synes selv at ørepropper fungerer mye bedre til litt hardere musikk innenfor rock/metal, iforhold til headset av god kvalitet når det er snakk om bruk av mp3-spiller.

AKG har kommet med helt nye propper på markedet nå, som vistnok skal være meget gode på dette området.


Vil også tro at du får mer nyttig svar på enten head-fi.org eller avforum.no, så slipper du unna alle fjortiser som tror at Koss PP er best på markedet, og får mer konkrete alternativer innenfor ønsket prisgruppe og hakket over.
Sist endret av Blackkoz; 12. september 2010 kl. 23:56.
Jeg hører ikke på nevnte sjanger. Men generelt hold deg unna Koss Porta Pro. Mange som tror de har så sinnsykt god lyd. Men det eneste de kan skryte på seg er dyp bass. Resten av lydspekteret er ganske tamt.
Syns Koss PortaPro funker fett til metalsjangeren. Om man skater, så er det de som er best av headphones. Men jeg vil anbefale deg PortaPro siden du hører på denne typen metal.
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Syns Koss PortaPro funker fett til metalsjangeren. Om man skater, så er det de som er best av headphones. Men jeg vil anbefale deg PortaPro siden du hører på denne typen metal.
Vis hele sitatet...
Hva baserer du ditt utsagn på egentlig?
At det er "kult" å ha PP rundt halsen når man skater? At man er en del av "gjengen" fordi man har det?


Huff....
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva baserer du ditt utsagn på egentlig?
At det er "kult" å ha PP rundt halsen når man skater? At man er en del av "gjengen" fordi man har det?


Huff....
Vis hele sitatet...
Øøøh... Nei? Det vel bare de ikke er "for tunge" og de detter ikke av. Ørepropper er noe av det verste jeg vet å bruke når jeg skater. Det er kun et par med ørepropper jeg liker når jeg skater. Så jeg mener at PP er best da. Har ingen ting med å ha de rundt halsen å gjøre. looooooooool
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Øøøh... Nei? Det vel bare de ikke er "for tunge" og de detter ikke av. Ørepropper er noe av det verste jeg vet å bruke når jeg skater. Det er kun et par med ørepropper jeg liker når jeg skater. Så jeg mener at PP er best da. Har ingen ting med å ha de rundt halsen å gjøre. looooooooool
Vis hele sitatet...
Men nå spurte jo ikke trådstarter om hva som var best til skating, eller hva som satt best rundt halsen...
Han ville ha best lyd for pengene. Koss PortaPro har ikke god lyd. Eneste positive med dem er livstidsgarantien. Men det er ikke så rart at dem kommer med det, for knekket bare du tar på dem
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Har AKG K518 og vil absolutt ikke anbefale dem om du er tjukk i huet. Det er nemlig jeg, og pga. at de er litt trange klemmer de på hodet og gir hodepine og ømme ører. Ellers synes jeg lydkvaliteten er grei. Beste er å få prøvd selv.
Vis hele sitatet...
Du kan godt utvide headsettet vet å sette den oppå kavinetet foran på dataen, slik at høyre side er på høyre side av kabinett og venstre på venstre, det gjorde jeg, før det så var det umulig å ha på
Personlig så bruker jeg monster Dr.Dre headsettet, som kostet rundt 3-4000kr for 2 år siden, (nå koster den 2000kr), den er egentlig designet for hip hop osv grunnet bassen. Jeg hører selv ekstremt mye på Death Metal, og disse hodetelefonene er faktisk helt drøye for metall! Ekstrem lyd kvalitet, bass, alt generelt! Ulempen dog er at man må i tilegg bruke batterier i dem siden det er en egen innebygd forsterker i hodetelefonene
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Trådstarter
Jeg vurderer og gå for AKG 518 LE, ser de har dem på CDON.
Porta Pro = Bedriten lyd imo... Ullen og for mye bass.. Bruker selv Beyerdynamics DT770pro (lukkede), Grado SR80i og B&W P5. Alle disse er over ditt budsjett, men med litt leting på brukten, evt. sjekk tilbudene til div. nettsjapper så får du kanskje gjort en god deal.


Nå skal det også sies at ALLE hodetelefoner/propper vil spille mye bedre med forsterker.. Selv kjøpte jeg en Little Dot Micro (ca. 400,- inkl. frakt på ebay) og denne er liten nok og drar hodetelefonene mye bedre enn iPod, mobiltelefoner, etc.

Ser også at du vurderer AKG 518LE.. Bruker selv disse når jeg sykler.. De anbefales på det sterkeste til den prisen.. Klikk og kjøp
Sitat av Taake Vis innlegg
I forhold til prisen vil jeg påstå at disse og disse er svært gode. AKGene du nevnte har jeg dessverre ikke prøvd, men jeg har hørt mye godt om merket.
Vis hele sitatet...
Jeg kan bekrefte at Denon er et merka av høy kvalitet, etter som jeg har flere lyd-relaterte produkter fra Denon.
Jeg blir stadig overrasket over de som skal dra frem Koss Portapro i slike diskusjoner. Ja, Koss kan lage headset. Nei, Portapro er ikke et bra headset om man er rundt medium (eller mer) interessert i musikk.
Sist endret av tafsern; 13. september 2010 kl. 18:30.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Du kan godt utvide headsettet vet å sette den oppå kavinetet foran på dataen, slik at høyre side er på høyre side av kabinett og venstre på venstre, det gjorde jeg, før det så var det umulig å ha på
Vis hele sitatet...
Tro meg, jeg har prøvd. Er rett og slett bare for tjukk i huet..
Porta pro bråker jævlig, det er et egoistisk headsett fordi man driter i alle rundt seg når man bruker de. De har null isolasjon whatsoever, og de lekker som bare f..

AKG 518 LE (har det) er for de som vil høre lyden av plekteret treffe stålstrenger. Ærlig som bare det.

AKG har noen ganske heftige propper, (De av gummi man skyter en cm inn i øret-.-). For 600kr fikk jeg noen som satt ordentlig bra, de hadde skikkelig grom lyd og overraskende god bass. Jeg tror ikke de selger de lengre, men her er noen som likner: http://www.akg.com/personal/K%20340,...w,reviews.html

(Hatt alle headsettene jeg har nevnt, og K518 eller k340 er de aller beste. Porta pro var wasted penger.)
Har et par AKG K340-propper, og de har veldig bra lyd. Eneste ulempen med dem er at jeg har en teori om at in-ear-øreplugger ikke er så bra for hørselen, men de isolerer lyden utenfra så mye at man trenger ikke å ha på noe høyt.

Alt i alt, helt ekstremt bra lyd. Jeg merket hvertfall at det ble mye mer detaljer i musikken jeg hørte på, og ting jeg aldri hadde hørt før la jeg merke til med dem, f.eks. plinger og plonger her og der. Jeg har selvfølgelig klart å ødelegge dem (mistet lyden i høyre kanal), men får vel sende dem inn til CDON og få meg nye.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Har et par AKG K340-propper, og de har veldig bra lyd. Eneste ulempen med dem er at jeg har en teori om at in-ear-øreplugger ikke er så bra for hørselen, men de isolerer lyden utenfra så mye at man trenger ikke å ha på noe høyt.

Alt i alt, helt ekstremt bra lyd. Jeg merket hvertfall at det ble mye mer detaljer i musikken jeg hørte på, og ting jeg aldri hadde hørt før la jeg merke til med dem, f.eks. plinger og plonger her og der. Jeg har selvfølgelig klart å ødelegge dem (mistet lyden i høyre kanal), men får vel sende dem inn til CDON og få meg nye.
Vis hele sitatet...
Det er et problem med ale headsett. Der lacken slutter og selve ledningen begynner, i det lille leddet blir det lett slitasje, så blir kobberet ødelagt og lyden blir borte :c
Jeg kjøpte disse for litt siden for å ha noe som sitter mykt som sukkerspinn, gir en magisk lyd med heftig bass og som sperrer lyden godt utenfra. Jeg ble svært overrasket over hvor gode disse er, og da spesielt i forhold til prisen. Tror jeg gav 750kr for de.
http://sp.sony-europe.com/da/109/54253.jpeg
http://www.sony.no/product/hps-extra...d-dj/mdr-xb700
Kurant lyd i Sonyene der, men ser litt dumt ut på bussen med to saccosekker på ørene :P
Sitat av olaPola Vis innlegg
Det er et problem med ale headsett. Der lacken slutter og selve ledningen begynner, i det lille leddet blir det lett slitasje, så blir kobberet ødelagt og lyden blir borte :c
Vis hele sitatet...
Derfor har jeg begynt å teipe ledningene. Da blir teipen slitt når den går opp/ned av lomma, og den kan byttes. Har driti meg ut mange ganger på det der Koss'a jeg kjøpte på vei til Polen, holdt vel ei uke eller noe etter jeg kom hjem.
Selv hører jeg på ganske variert musikk men også en god del hardere saker..
Var innom Fona i køben i sommer å fant disse http://fona.dk/default.aspx?m=2&i=81...ber=8033650550 Sennheiser HD 218. Utrolig bra lyd! Anbefales sterkt! og en utrolig rimelig pris i forhold til kvaliteten, bare 500 danske kroner, får sikkert tak i dem i Norge også. Må faktisk si jeg er skuffet over at ingen tidligere i tråden har foreslått noen headsett av merke Sennheiser, er etter min mening et kvalitets merke! Og av personlig erfaring ville jeg ikke ha kjøpt Koss PP...
Sitat av tafsern Vis innlegg
Jeg blir stadig overrasket over de som skal dra frem Koss Portapro i slike diskusjoner. Ja, Koss kan lage headset. Nei, Portapro er ikke et bra headset om man er rundt medium (eller mer) interessert i musikk.
Vis hele sitatet...
Uhm... Jo, de er bra nok. Så lenge det spiller høyt nok så er det bra nok! Og ikke si at jeg er under VELDIG interessert i musikk...
Sitat av Gesel Vis innlegg
Kurant lyd i Sonyene der, men ser litt dumt ut på bussen med to saccosekker på ørene :P
Vis hele sitatet...
Jeg tenker ikke på hva folk mener når jeg sitter på bussen, det viktigste for meg er å isolere meg ifra omverdenen med magisk musikk :P
Sitat av tafsern Vis innlegg
Jeg tenker ikke på hva folk mener når jeg sitter på bussen, det viktigste for meg er å isolere meg ifra omverdenen med magisk musikk :P
Vis hele sitatet...
Da bør du heller finne Beyerdynamics DT770M (m-utgaven er monitorutgaven spesialdesignet for trommiser). Finner de til en god pris på Ebay..
Jeg har alltid også hat et individualistisk syn på headsettet mitt, opptil en viss grad. Jeg satt grensen ved sony sine giganter siden lyden ikke var noe bedre enn AKG k518
Syntes faktisk AKG alltid har høyere nivå på lydkvaliteten enn sony uansett^^
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Trådstarter
Har da bestil AKG 518 LE for 450,- (Gul Farge).

OFFTOPIC:

Hadde mareritt i natt at jeg kjøpte meg Koss Porta Pro, istedenfor AKG'ene. Var ikke artig
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Uhm... Jo, de er bra nok. Så lenge det spiller høyt nok så er det bra nok! Og ikke si at jeg er under VELDIG interessert i musikk...
Vis hele sitatet...
Med en slik uttalelse så er du meget langt under Veldig interessert i musikk.
Du har interessen i høy lyd, ikke i detaljert musikk.
Selv bruker jeg Beyerdynamic DT 770 pro og synes at det funker utrolig bra. De tåler en støyt og masse regn og gir utrolig god lyd og komfort.
Sitat av Gesel Vis innlegg
Porta Pro = Bedriten lyd imo... Ullen og for mye bass.. Bruker selv Beyerdynamics DT770pro (lukkede), Grado SR80i og B&W P5. Alle disse er over ditt budsjett, men med litt leting på brukten, evt. sjekk tilbudene til div. nettsjapper så får du kanskje gjort en god deal.


Nå skal det også sies at ALLE hodetelefoner/propper vil spille mye bedre med forsterker.. Selv kjøpte jeg en Little Dot Micro (ca. 400,- inkl. frakt på ebay) og denne er liten nok og drar hodetelefonene mye bedre enn iPod, mobiltelefoner, etc.


Ser også at du vurderer AKG 518LE.. Bruker selv disse når jeg sykler.. De anbefales på det sterkeste til den prisen.. Klikk og kjøp
Vis hele sitatet...

Wait wat. Hvordan funker en sånn? Jeg har et par Beyerdynamic DT770 Pro som jeg gjerne skulle fått brukt andre steder enn hjemme. Er den dingsen veldig portabel?
Sist endret av umulia; 30. september 2010 kl. 14:26.
Jeg holder en hardt inntrykt nav-finger .

Sennheiser 400 PX?. Meget godt headset til å være bærbart (online typen on ea omr man ligger på den fristid jeg nevner). Ligger enn higher ennounce behouce sommer x v/treatment for infusion. Vet andre hatt fått hjelp hju. De gjør den jobben de skal ved behov - behov utenfor noices youufire office. Disse kjører nemlig sliksaus i motfase, slik at den kverker seg selv.

Kjipt i årende i år?... Det er bare å ikke være helt urolig på bruk/ikke-brukt form hehe.

Endte med å dra jhem idår istedet for lørdag som jeg fikk være til i utgp. -Surt..., men på den annen side fint for den som behøvde dette. Jeg forsto det som om det var flere enn jeg. Klart folk som er aktivt psyke må prioriteres foran min sykdom. Det de burde fått vite er at "AntiMilla" holder seg unna så lenge jeg har alk.problemer over med forever tatt, men det krever sparing. Knekkemannen mente jeg burde fått meg tor er... Fordi de jeg har er nedgått over sliiporden slå verre enn over full om de må der... Drar heller halvfull til gynekofanten. Dessuten moder'n måten få fanten på fantet. Salgsvarene passer ikke .

Må fare bare klare ikke klare meg per hvor jeg boer nå....Gowhatsoever....

Når lærer jeg at ikke må skrive ting på nettet når jeg er pisserusa?!