Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1191
Jobber i en butikk som nå er solgt og skal stenges om ikke lenge.

Butikken er solgt for godt og jeg kommer aldri til og jobbe i samme butikken igjen, det jeg lurer på er hvordan det blir gjort med feriepengene da.

Har akkurat fått feriepengene mine for sist år, men hvordan blir det med feriepengene jeg har tjent til nå i år?
Kommer de som vanlig til neste år eller får jeg utbetalt pengene før butikken stenger?

Leste noe om at feriepengene jeg har tjent skal bli utbetalt før sluttdato, stemmer dette?
De skal kjøre et sluttoppgjør på alle som ikke lenger skal jobbe der. Det inkluderer utbetaling av alle resterende penger du har krav på
Sitat av simdal Vis innlegg
De skal kjøre et sluttoppgjør på alle som ikke lenger skal jobbe der. Det inkluderer utbetaling av alle resterende penger du har krav på
Vis hele sitatet...
Takk for svar

Det skal bli en ny butikk der, men jeg blir jo ansatt på nytt før jeg starter og jobbe der siden det er en annen type butikk, tenker det ikke har noe og si?
Er det en kjent kjede, så blir det ikke noe problem, altså, da trenger du trolig ikke nevne det engang.
Så lenge det ikke er samme eier, eller at et annet firma har kjøpt opp firmaet du jobbet i for også ansette deg, så er det ingen problemer. Du får feriepengene dine nå når du sies opp, og feriepengene fra det andre selskapet som starter der, og hvor du da skal starte å jobbe vil komme til neste år.