Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4078
Er hjemme fra en god kveld fra byen, og har noen 7.5mg Imovane liggenes. Kan jeg ta et par-tre stykker uten videre problemer?

Teste ut, ha det morsomt i et par time?
Eller la være og droppe det?
Sist endret av UserNavn; 30. januar 2011 kl. 04:44.
Dropp det.

Zopiclone (Imovane) when taken alone usually is not fatal, however, when mixed with alcohol or other drugs such as opioids, or in patients with respiratory, or hepatic disorders, the risk of a serious and fatal overdose increases.

- Wiki

Overdosering av Imovane er sjelden dødelig. Kombineres derimot Imovane med alkohol eller andre "dempende" midler øker sannsynligheten for dødelig utfall betraktelig.

Vennlig hilsen Farmasøyt Arne Yndestad

- Lommelegen
Sist endret av cubanboogie; 30. januar 2011 kl. 04:56.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du vil mest sannsynlig bare sovne om du har hatt en god kveld på byen i tillegg, men om det ikke skjer kan andre ting skje. Jeg testet det ut og tok 4 zopiclone tabletter på en kveld og jeg må si det var både gøy og ekkelt, klarte ikke å stå rett fordi det virket som om kroppen min ble drægd ned mot bakken, men hadde en latterfull kveld. Men når jeg skulle legge meg ble alle skyggene i rommet formet til forskjellige ting og rørte på seg, jeg så en mann som kom mot sengen jeg lå i og jeg så en stor hand som datt mot meg fra taket.
Jeg er ganske liten selv, veier 55 kilo og er 1.60 høy så tåler egentlig ganske lite og må si det at jeg tok for mye. Er ikke noe å anbefale i langtidsbruk for å si det sånn + at det skader andre deler av kroppen. Sånn som leveren pga det er i tablett form
Dropp det. Er du full kan det for det første være relativt småfarlig. For det andre går du sannsynligvis bare rett i bakken og sover blytungt en del timer. Imovane er etter min erfaring ikke "morsomt" - spar dem til kvelder du ikke har nattings, heller :-)
Det som er med å ta imovane etter å ha drokket, vil du kunne bli sløv etter hvert og det dummeste man gjør på en fest eller når man er med andre er å sovne fordi da kan hva som helst skje. Du kjenner ingenting om andre begynner å tar på deg så dette kunne lett bli en fin sjanse for voldtekts menn eller lignende for å gjøre ting. Du sover lenge og veldig dypt.
- Alkohol skadeligere enn heroin
Alkohol er farligere enn ulovlige stoffer som heroin, ecstasy og crack, ifølge en ny studie.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/vit...-heroin?page=1
Alkohol er noe destruktiv dritt jeg periodisk har i meg alt for mye av... I og med at det er legalt (bortsett fra all hb'n jeg drikker da...), medfører det nok større belastning på samfunnet generelt. Alkohol alene har faktisk gjort meg psykotisk (ikke delirium, men under eller rett etter en KRAFTIG fyll). Jeg har aldri opplevd det på f.eks. tjall, selv om jeg har definitivt hatt småhalliser på det og - det er ikke psykose, for jeg vet at jeg er fjærn liksom. Har vært slik med f.eks. Stilnoct/Zolpidem - jeg veit at jeg er rusa selv om alt rundt meg er fullstendig crazy. Det er noe annet å vandre rundt i Oslo, TRO helt bestemt du er i Ålesund og at noen har plassert deg daudrukken et vilkårlig sted der bare for at du skal våkne og føle deg lost. Jeg gikk faenmeg rundt i Oslo i nesten et døgn i fjor vinter, overbevist om at akkurat det der hadde skjedd. Så helt andre ting i butikkvinduer og på dørklokker i området enn det som reelt finnes der. Creepy. Noe sånt har jeg aldri opplevd på noe annet jeg har hatt i meg. Utenom alkohol er det stortsett benzo o.l., dolc eller andre opiater.

Helsemessig er vel det meste temmelig usunt om man skal sikte til det som blir nevnt i artikkelen. Personlig tror jeg alt er både usunt og potensielt farlig - på hver sin måte. Eks. Er man UHELDIG blir man psykotisk og føkka av å røyke, men det skjer ikke med alle. I seg selv er det ikke bra å røyke for lungenes del. Samtidig har jeg aldri hørt om noen som har blitt voldelige av det. Alkohol derimot... Det er jo noe alle veit. En snodig sak er at jeg i følge en lege skulle vært narkoman nedenom og hjem for lenge siden ut i fra en fortid jeg har, men det har ikke skjedd. Alkohol derimot... Jeg føler faktisk at det nesten enda raskere hekter meg. Sier vel noe om hvor utrolig individuelle vi er. Jeg hadde ikke problemer med å slutte å røyke (vanlig), men alkohol..... Ærevære den som skaffet meg noe å roe meg på da jeg skulle kutte ut sist. Det pisset de gir mot alko-abstinens (for min del "krafitge moderate") dytter de ut Truxal og slik fordi de andre tingene som benzo er vanedannende. Halloooooo? Så snart man leser om hvordan de behandler "alcohol withdrawal" så nærme som i England! Der er benzo akseptert. Xanor funker for meg, men jeg kan ikke få det på noe som helst legalt marked. Truxal er noe møkk jeg bare blir lam i toppen og ubehagelig trøtt av; det roer ikke ned skjelvinger for min del.

Jeg skjønner ikke den "er du hekta på noe, så blir du sannsynligvis hekta på alt annet også" tankegangen. For meg stemmer ikke det. Da hadde det vært som den legen sa - jeg hadde drevet rundt i bygatene som narkoman...

Dette ble jo fryktelig off topic her da.

Men å ta noen Imo etter å ha drukket for mye behøver ikke være noe problem. Du kan risikere å blacke ut, og gjøre ting du ikke husker (det skjer med meg, men da har jeg tatt alt for mye). Sannsynligvis blir du bare steintrøtt og sovner. Så lenge man ikke har toleranse for det eller har drukket vanvittige mengder, så er faren liten om det er snakk om få piller. Man kan føle seg litt lost når man våkner.