Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 10139
Jeg fikk utskrevet Tolvon av legen som hjelp mot insomnia, depresjon, angst osv.

Jeg likte ikke hvordan jeg ble av å ta de, men så oppdaget jeg hvor ekstremt epic det var med å fyre en nattings, så nå har jeg sluttet på tolvon.

Det jeg lurer på er om Tolvon kan brukes som rusmiddel? Jeg tenker å selge de pillene jeg har igjen til bekjente: hovedsaklig til jenter i klassen min som har sove vansker, men hvis Tolvon kan brukes som rusmiddel, så kan jeg jo selge til noen av de jeg kjenner som er litt ut på kjøret

TL;DR Hva vet folk om Tolvon som rusmiddel?
Vill absolutt konsultert psykologen din ang. selv medisinering med cannabis. Du kan gjøre det verre også. De har taushetsplikt så er ikke noe stress og spørre for sikker hets skyld
Snakket faktisk med legen om det =) jeg pleier å bare fyre nattings på søndag for å komme i døgnrytme igjen.

Men det er ikke helt det tråden handler om da x)
Av nysgjerrighet, hva sa legen når du spurte?
Det vanlige egentlig, at det ikke er sunt og at det fører til avhengighet osv. Men det er jo så klart ganske bullshit. Det eneste er at jeg synes jo han har rett i at man kan bli "avhengig" nattings. Plutselig får man ikke sove uten siden man er vant til det.

Men som sagt, jeg lurer eeegentlig på om Tolvon har noe bruk som rusmiddel :P
Sitat av r3dshrapnel Vis innlegg
Jeg fikk utskrevet Tolvon av legen som hjelp mot insomnia, depresjon, angst osv..
Vis hele sitatet...
Det var et drit dårlig valg av legen din,hvertfall til noe annet enn insomnia,såkalt antidep middel som er et av de tidligste midlene mot antidep(fungerer jo ikke ellers ville det vært brukt i stor grad mot dette)men det er et drit bra sovemiddel

Tolvon er et foretrukket sovemiddel at de fleste som har prøvd de tyngste stoffene jeg vet om,men det er alt det er også!

Hadde du hatt min lege ville du fått Sobril eller rivotril mot angst/dep som VIRKER,zopiclone eller tolvon kun mot søvn,noe du burde fått presisert,men som alltid vil de ikke gi deg mer enn de må,du må bare si at du skal ha noe som virker,hvis du ikke føler at det virker da

jeg for min del bruker zopiclone og rivotril både mot angst/dep OG søvn,funker på alle tider av døgnet

Sitat av r3dshrapnel Vis innlegg
Det vanlige egentlig, at det ikke er sunt og at det fører til avhengighet osv.Men som sagt, jeg lurer eeegentlig på om Tolvon har noe bruk som rusmiddel :P
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke sunt å dra lungene full av drit så han har jo rett,"røykmessig"det må vi gi han

Nei det kan det ikke,du vil bare sovne om du tar mange,thats it,det er ikke noe benzodiapin som du kan få godfølelse av,du blir bare ufattelig søvning og sløv uten noen rus/godfølelse
Sist endret av murmade; 17. februar 2011 kl. 10:37.
Sitat av r3dshrapnel Vis innlegg

Men som sagt, jeg lurer eeegentlig på om Tolvon har noe bruk som rusmiddel :P
Vis hele sitatet...

Svaret er nei det kan ikke brukes som rusmiddel. Har det selv og kan kun sove på dem.
Min erfaring med Tolvon er at du sover uregelmessig. Du blir jævla døsig og tungstein, men våkner 4-5-6 ganger iløpet av 7-9 timers søvnen av intens drømmeaktivitet.

Det er en erfaring flere andre jeg kjenner deler med meg.
Sitat av Chang Vis innlegg
Svaret er nei det kan ikke brukes som rusmiddel. Har det selv og kan kun sove på dem.
Vis hele sitatet...
Case closed
Ja jeg blir også bare døsig og trøtt lenge ut på morgenen. Ikke noe for meg. Men jeg sover på dem igjennom hele natta.
Sitat av offjerk Vis innlegg
Min erfaring med Tolvon er at du sover uregelmessig. Du blir jævla døsig og tungstein, men våkner 4-5-6 ganger iløpet av 7-9 timers søvnen av intens drømmeaktivitet.

Det er en erfaring flere andre jeg kjenner deler med meg.
Vis hele sitatet...
en ting som skiller tolvon fra alle øvrige søvnmidler er at jeg jeg kan gå å legge meg igjen etter 8-9 timers søvn når du har vært oppe på dass en tur,henger i jævla lenge,døsig tungstein ja,god beskrivelse

MYE bedre å begynne på imovane/zopiclone som første gangs søvnproblematiker på medisiner,hvis det virker på deg så har du stor glede av det!

Og er du ute etter rus er dette også noe av det heftigere du kan få rus av som du kan lese i mange tråder her,det tar også angst-dep veldig godt på dagtid

og lettere å få av lege enn de vanlige benzoene
Sist endret av murmade; 17. februar 2011 kl. 10:46.
Sitat av murmade Vis innlegg
en ting som skiller tolvon fra alle øvrige søvnmidler er at jeg jeg kan gå å legge meg igjen etter 8-9 timers søvn når du har vært oppe på dass en tur,henger i jævla lenge,døsig tungstein ja,god beskrivelse

MYE bedre å begynne på imovane/zopiclone som første gangs søvnproblematiker på medisiner,hvis det virker på deg så har du stor glede av det!

Og er du ute etter rus er dette også noe av det heftigere du kan få rus av som du kan lese i mange tråder her,det tar også angst-dep veldig godt på dagtid
Vis hele sitatet...
Hva er vitsen med å gå rundt å være helt pissefjern? Da kan man like godt spise Nozinan om først bare vil sitte der og stirre på en vegg.

Zopiklone/Imovane fungerer bra mot fyllesyke og angst syns jeg. Sover godt på det. Spiser aldri piller for å ruse meg. Bare for å sove eller få bort fyllenerver.
Sist endret av offjerk; 17. februar 2011 kl. 10:48.
Sitat av Chang Vis innlegg
Ja jeg blir også bare døsig og trøtt lenge ut på morgenen. Ikke noe for meg. Men jeg sover på dem igjennom hele natta.
Vis hele sitatet...
det gjør man og vell så det

prøv å ta de litt tidl før du legger deg hvis du ikke vil være trøtt lenge ut på morgene

Sitat av offjerk Vis innlegg
Hva er vitsen med å gå rundt å være helt pissefjern?
Zopiklone/Imovane fungerer bra mot fyllesyke og angst syns jeg. Sover godt på det. Spiser aldri piller for å ruse meg. Bare for å sove eller få bort fyllenerver.
Vis hele sitatet...
hva "vitsen" må være er vell opp til han selv og ikke deg

Ikke jeg heller,kun mot nerver og sovings!
Sist endret av murmade; 17. februar 2011 kl. 10:52.
Kan ikke brukes som rusmiddel. Får deg kun til å sove bort dagene.

Edit: Hvis du kjenner makkafreaks, kan de være interesserte for å få sove. Just a tip.
Sist endret av x-ce-me; 17. februar 2011 kl. 11:28.
Sitat av x-ce-me Vis innlegg
Kan ikke brukes som rusmiddel. Får deg kun til å sove bort dagene.

Edit: Hvis du kjenner makkafreaks, kan de være interesserte for å få sove. Just a tip.
Vis hele sitatet...
Det jeg syntes er litt rart med dette medikament er at du får ikkenoe overskudd når du har sovi på det...vanligvis hvis du sover for lite eller sover noen timer på dagen må du legge deg litt senere fordi du ikke klarer å sove

bruker du dette å sover myye lenger enn du skal gjøre, gjør ikke det noe,søvnen går som vanlig etterpå fordet..rare greier,man skulle tro kroppen fikk "nok"av søvnen og ikke trengte så mye som vanlig

virker som middelet skrrur av kroppens søvn-behov rytme eller noe

"sov hvor lenge du vil gjerne dager i strekk"liksom...

så hvis du bare vil ha tia til å passere og legge deg i dvale,use TOLVON

jævlig kjekt for de som bare vil sove bort evt dårlige dager da

blir nesten som koma da,hjemmemedisineringen av å "legge seg i koma"
Sist endret av murmade; 17. februar 2011 kl. 12:46.
Ah, takk for svar folkens! ja jeg likte ikke hvordan jeg ble av de, endte med at jeg sov opp til 15 timer i helgen og sånt, det var ikke morro. (men drømmene jeg fikk av de var ganske fete)

Men synd man ikke kan ruse seg på de, er nok litt vanskeligere for meg å få solgt de da :P jeg får nok bare høre med folk jeg kjenner som har sove problemer.
Sitat av r3dshrapnel Vis innlegg
Ah, takk for svar folkens! ja jeg likte ikke hvordan jeg ble av de, endte med at jeg sov opp til 15 timer i helgen og sånt, det var ikke morro. (men drømmene jeg fikk av de var ganske fete)

Men synd man ikke kan ruse seg på de, er nok litt vanskeligere for meg å få solgt de da :P jeg får nok bare høre med folk jeg kjenner som har sove problemer.
Vis hele sitatet...
sats på imovane/zopiclone neste gang du,varer ikke sålenge(innsovnings med noen timers virkning),høres ut som dette vil treffe ditt ønske på begge områder ganske godt
Sist endret av murmade; 18. februar 2011 kl. 06:49.
Bedre å si til legen at det trengs noe med rask insettende effekt og korrt virketid fordi du får hangover av Tolvon. Da er gjerne Zopiclone/Imovane eller Zolpidem/Stilnoct et tidlig valg blant leger. De går det an å ha det litt mer gøy på også i ureglementerte doser. Står nok litt av hvert rundt omkring her.

Egentlig synes jeg det er helt merkelig av leger å skrive ut f.eks. Tolvon som et førstevalg... Måtte le her om dagen. Mora mi på seksti hadde fått Vallergan av fastlegen sin fordi hun har innsovningsproblemer! Halloooo. Gamla tålte ikke de, og sov halve dagen etter og. Noen leger er blitt pingler til å skrive ut det som er fornuftig som et førstevalg til antatt korttidsbruk. Jeg har prøvd Vallergan selv, og man blir jo helt kake dagen etter. Selv Tolvon er bedre... Glad jeg ikke har en sånn lege.
Sitat av A&E Vis innlegg
Egentlig synes jeg det er helt merkelig av leger å skrive ut f.eks. Tolvon som et førstevalg.....
Vis hele sitatet...
for pasientens del,ja,men tolvon er cprepp,zopiclone går på gaba funksjonen som de andre bprepp og er hakke "værre"hvis du kan si det

så egentlig ikke,desto svakere desto bedre,helst ingenting

i kjent norsk stil
Sist endret av murmade; 21. februar 2011 kl. 20:45.
Sitat av r3dshrapnel Vis innlegg
Jeg fikk utskrevet Tolvon av legen som hjelp mot insomnia, depresjon, angst osv.

Jeg likte ikke hvordan jeg ble av å ta de, men så oppdaget jeg hvor ekstremt epic det var med å fyre en nattings, så nå har jeg sluttet på tolvon.

Det jeg lurer på er om Tolvon kan brukes som rusmiddel? Jeg tenker å selge de pillene jeg har igjen til bekjente: hovedsaklig til jenter i klassen min som har sove vansker, men hvis Tolvon kan brukes som rusmiddel, så kan jeg jo selge til noen av de jeg kjenner som er litt ut på kjøret

TL;DR Hva vet folk om Tolvon som rusmiddel?
Vis hele sitatet...
tolvon er et c preparat,ik noe å ruse seg på!mitt råd:kast de!!
Sitat av mongose Vis innlegg
tolvon er et c preparat,ik noe å ruse seg på!mitt råd:kast de!!
Vis hele sitatet...
med mindre du har søvnproblemer
jeg har kastet mine,fordi en bivirkning er at brystkjertler kan vokse
Det er noe jeg ikke vil risikere,men alle må veie opp bivirkning og virkning for seg selv så
jeg har selv fått utskrevet tolvon av legen min for ca 3,5 år siden, pga sovevansker. min erfaring med dem var at det ikke virket overhodet, og legen min nektet å gi meg b-preparater ettersom jeg var aktiv rusmisbruker på det aktuelle tidspunktet da disse ble utskrevet til meg. de fungerte dårlig, ingen rus effekt for min del, søvnen ble ikke merkbart bedre heller.

etterhvert prøvde jeg å ta dem sammen med andre ting, alt fra 4-11 stk sammen med gjerne hasj, nozinan, og andre typer "dale dop" (betegnelse på c-preparater i sandes/ stavanger). det var jo noen merkelige kombinasjoner jeg kom fram til, men eksperimentene førte til at konklusjonen var som følger:

tolvon alene er nokså ubrukelig (min subjektive mening) som rusmiddel alene, og det er lite vits i å begynne å pushe de pga den lette tilgjengeligheten hos legen, og i tillegg den minimale effekten de har.

hvis jeg begynner å ruse meg igjen, så er nok ikke førstevalget mitt tolvon akkuratt, hadde ikke betalt en krone for de. hehe
Spiser Tolvon selv, men med en liten vri.
Jeg liker å drømme så jeg hiver ned 4 stk og en paracet eller 2 så ser jeg på tv i en halvtime før jeg prøver å komme meg til senga.
De er deilige ^^,