Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2816
Jeg har blitt straffet med forelegg for bruk av cannabis, og "rullebladet" mitt vil neppe bli rent før 10 år er passert, ifølge snutejæv*len. (stikkord: aldri bli tatt)
Men det kunne dessverre ikke forutsees, selv så paranoid og forsiktig jeg har vært.

Uansett så har jeg fundert på å ta et kurs innen bore og brønnteknikk evt. kranførerbevis for å helst jobbe offshore, men ettersom det har ballet på seg en stor oppoverbakke(er jo da det liksom skulle gå oppover?) er det vel en stor mulighet for at jeg ikke skulle kunne få jobb i nordsjøen?

Etter som jeg har forstått kreves det plettfri vandel, men finner ikke ut om det er snakk om UTTØMMENDE politiattest som kreves eller vanlig attest.
Etter min tolkning vil det ikke vises på en vanlig attest etter 2-5 år(litt usikker på dette enda)

Hvilke muligheter har jeg for å skaffe meg en godt betalt jobb som godtar/ikke sjekker politiattest til de såkalte 10 årene er omme?

Noen med erfaringer?


Føler meg litt "grusa" men håpet er ikke borte
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Noen ganger så er det bare Vold på rullebladet som ikke lar seg passere.
Nå er jeg ikke sikker, men mener å huske at noen korrigerte meg da jeg skrev at man ikke kan ha narko- eller voldsdommer om man skal jobbe i barnehage. Det var altså visstnok feil. Er ikke sikker på om dette stemmer eller ikke.

I barnehager må man vel også ha "plettfri vandel", så om det ovenfor stemmer så går visst ikke dette under det begrepet?

Ring til bedriften du vil jobbe i og spør dem rett ut, det er enklest
Sitat av maswill Vis innlegg
Jeg har blitt straffet med forelegg for bruk av cannabis, og "rullebladet" mitt vil neppe bli rent før 10 år er passert, ifølge snutejæv*len. (stikkord: aldri bli tatt)
Men det kunne dessverre ikke forutsees, selv så paranoid og forsiktig jeg har vært.

Uansett så har jeg fundert på å ta et kurs innen bore og brønnteknikk evt. kranførerbevis for å helst jobbe offshore, men ettersom det har ballet på seg en stor oppoverbakke(er jo da det liksom skulle gå oppover?) er det vel en stor mulighet for at jeg ikke skulle kunne få jobb i nordsjøen?

Etter som jeg har forstått kreves det plettfri vandel, men finner ikke ut om det er snakk om UTTØMMENDE politiattest som kreves eller vanlig attest.
Etter min tolkning vil det ikke vises på en vanlig attest etter 2-5 år(litt usikker på dette enda)

Hvilke muligheter har jeg for å skaffe meg en godt betalt jobb som godtar/ikke sjekker politiattest til de såkalte 10 årene er omme?

Noen med erfaringer?


Føler meg litt "grusa" men håpet er ikke borte
Vis hele sitatet...
Bortkastet vil jeg jo ikke si at det er uansett. Alt som kan legges ved på en CV , er rett og slett gull!
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Nå er jeg ikke sikker, men mener å huske at noen korrigerte meg da jeg skrev at man ikke kan ha narko- eller voldsdommer om man skal jobbe i barnehage. Det var altså visstnok feil. Er ikke sikker på om dette stemmer eller ikke.

I barnehager må man vel også ha "plettfri vandel", så om det ovenfor stemmer så går visst ikke dette under det begrepet?

Ring til bedriften du vil jobbe i og spør dem rett ut, det er enklest
Vis hele sitatet...
Det er nok feil, kjenner ett par folk som igrunn ikke burde vert i nærheten av en barnehage engang, men jobber der.
I barnehage og skole er det kun sex-relaterte saker som blir sjekket .
Sitat av maswill Vis innlegg
Jeg har blitt straffet med forelegg for bruk av cannabis, og "rullebladet" mitt vil neppe bli rent før 10 år er passert, ifølge snutejæv*len. (stikkord: aldri bli tatt) <<evt stikkord: ikke røyk cannabis>>
Men det kunne dessverre ikke forutsees, selv så paranoid og forsiktig jeg har vært.
Uansett så har jeg fundert på å ta et kurs innen bore og brønnteknikk evt. kranførerbevis for å helst jobbe offshore, men ettersom det har ballet på seg en stor oppoverbakke(er jo da det liksom skulle gå oppover?) er det vel en stor mulighet for at jeg ikke skulle kunne få jobb i nordsjøen?
Etter som jeg har forstått kreves det plettfri vandel, men finner ikke ut om det er snakk om UTTØMMENDE politiattest som kreves eller vanlig attest.
Etter min tolkning vil det ikke vises på en vanlig attest etter 2-5 år(litt usikker på dette enda)
Hvilke muligheter har jeg for å skaffe meg en godt betalt jobb som godtar/ikke sjekker politiattest til de såkalte 10 årene er omme?
Noen med erfaringer?
Føler meg litt "grusa" men håpet er ikke borte
Vis hele sitatet...
Bore og brønnteknikk kurs er noe de som ikke har det og de som har fått jobb skryter av. Vi andre som ikke har fått jobb av det sitter igjen 50k fattigere og lurer på hva faen.

Krankurs som du kan ta på land er egentlig ikke særlig relevant til offshore arbeid, da G4 og G20, men vet du kan ta G5 teorien, selv om den ikke hjelper deg noe særlig heller.

Så for å få deg jobb i nordsjøen så må du rett og slett ha flaks. Rett sted til rett tid, så sant du ikke jobber offshore allerede. Dette er fordi de har så sykt mange å velge mellom.

Så når du kommer med dom om narkotika hengende over deg, så vet ikke jeg om du når helt frem.

MEN, du skriver jo ikke i en søknad hva som står i rullebladet heller.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
I barnehage og skole er det kun sex-relaterte saker som blir sjekket .
Vis hele sitatet...
Ja, var det jeg mener å huske jeg fikk beskjed om. Så vold og narkotika er da akseptert
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
I barnehage og skole er det kun sex-relaterte saker som blir sjekket .
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette? Har rent rulleblad, men har griiisenoia for å bli tatt og ødelegge alle fremtidsplaner!
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Har du kilder på dette? Har rent rulleblad, men har griiisenoia for å bli tatt og ødelegge alle fremtidsplaner!
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbet innenfor både skole og barnevern, så jeg er sikker på det.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Har du kilder på dette? Har rent rulleblad, men har griiisenoia for å bli tatt og ødelegge alle fremtidsplaner!
Vis hele sitatet...
Min Mor jobber som lærer og har ofte studenter innom. En student hadde fortid som narkotikamissbruker (trykk på missbruker) og ville nå bli lærer selv. Mor hadde ingen problemer med dette, hvem er vel bedre til å holde elevene unna narkotika enn en som har opplevd problemene det kan skape selv?

Derimot fikk noen av foreldrene snusen i dette, og helvete brak løs. Husker jeg rett fikk fyren praksisperioden sin godkjent, trass trangsynte foreldre. Sammenhengen med tråden er at fyren hadde plenty av narko-krim på rullebladet, men fikk allikevel godkjent praksis.

"Tror," jeg garanterer han fikk praksis godkjent.
True phreak.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Har du kilder på dette? Har rent rulleblad, men har griiisenoia for å bli tatt og ødelegge alle fremtidsplaner!
Vis hele sitatet...
Jobbet i barnehage for 6-7 år siden selv, jeg kan bekrefte at de kun så etter sex-relaterte ting.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg har jobbet innenfor både skole og barnevern, så jeg er sikker på det.
Vis hele sitatet...
Ditto. titegn.
Du må beise sjarken!
Skal du gå brønnteknikk så må du ha plettfri vandel, men det er ikke verre en at du ringer til opplæringskontoret for oljerelaterte fag (OOF)

http://www.facebook.com/groups/18188140701/
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Skal du gå brønnteknikk så må du ha plettfri vandel, men det er ikke verre en at du ringer til opplæringskontoret for oljerelaterte fag (OOF)

http://www.facebook.com/groups/18188140701/
Vis hele sitatet...
Nesten litt tragikomisk at det kreves plettfri vandel for brønnteknikk, men ikke innenfor barnehage og skole.

Noen som ser logikken i det?
Å ta kurs kan være bortkastet med mindre du vet NØYAKTIG hva du skal bruke kurset til, og hvor du skal søke jobb etterpå.

Jeg tok kurs for maskinførerbevis for gravemaskin, dumper og hjullaster. Søkte faktisk på alt av bedrifter som hadde med maskinkjøring å gjøre i byen, og fikk ikke jobb noen steder. Alle ønsket folk med erfaring, og når man ikke får muligheten til å FÅ erfaring så blir man bare oppgitt.

Håper du har gode karakterer og lite fravær fra skolen hvis du skal søke offshore. Som sagt over her, så er det ekstremt vanskelig å få jobb offshore med mindre man kjenner noen.
Du må beise sjarken!
Skal du ta dette som et kurs, eller som VG2?

Å ta det som kurs er bortkastet, fordi bedriftene får penger av å ta inn lærlinger.
maswill's Avatar
Trådstarter
14 2
Om det blir aktuelt å gjennomføre det, var det isåfall gjennom VG2.
Men skal først og fremst ringe rundt til bedrifter for å se om jeg i det hele tatt har muligheter for ansettelse uten plettfri politiattest.

Funderer også på om det kan være lettere å få seg jobb innen bygg og anlegg(her i nord) en periode med maskinførerbevis.
For deretter å gjennomføre B&B.teknikk etter x antall år er forbi og straffen er strøket fra politiattesten.

Gikk ut med gjennomsnittlige karakterer på VG1 og arb.attester fra bedrifter og båter jeg tidligere har jobbet på er tilfredsstillende for øyet.


får bare krysse fingra (sa brura da den sprikende hånda til odd børge satt fast i daimkrysset)
Du må beise sjarken!
Men løses ikke små cannabis ting med forenklet forelegg?
I så fall har du ingenting på rullebladet, og ingen bekjymringer?
Kan jeg spørre hvor du har søkt deg inne på VG2? Jeg har nemlig også søkt Brønnteknikk.

snakk med OOf som jeg sa tidligere, de kan hjelpe deg
http://www.oof.no/
ArbeidsledigProletar
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Men løses ikke små cannabis ting med forenklet forelegg?
I så fall har du ingenting på rullebladet, og ingen bekjymringer?
Kan jeg spørre hvor du har søkt deg inne på VG2? Jeg har nemlig også søkt Brønnteknikk.

snakk med OOf som jeg sa tidligere, de kan hjelpe deg
http://www.oof.no/
Vis hele sitatet...
Nei. Narkotika gir en dom, den eneste måten du kan ungå vandel på er å være ung og "heldig" å få kontrakt for pissings ellers må du få påtaleunlatelse/frifinnelse.

Forenklet gies for trafikklovbrudd. (og mindre tollsaker som ikke involverer narkotika)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet hvordan det er i dag å få jobb offshore når man har sittet i fengsel pga en tidligere promilledom? Jeg er
utdannet industrmekaniker og kunne tenkt meg å prøvd offshore, men jeg gidder ikke å ta sikkerhetskurset hvis det er
slik i dag at man må ha en plettfri vandel som mange sier. Er det noen som vet med sikkert hvordan reglene er?