Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 14523
Sitat av syreh Vis innlegg
Stikk en finger i øyet på bikja, eller inn mellom ribbebeina? tipper den slipper da
Vis hele sitatet...
Akkurat som alle andre erfaringsløse tenåringer som har lest kule fakta på nettet og er klare til å ta over verden

Tror 99% av de som vet om slike triks (meg selv inkludert), fort glemmer disse når 50 kilo muskler og tenner glefser etter deg.
Jeg vet om en politimann som valgte å gi fra seg politihunden sin fordi han var redd den skulle angripe barna hans når han ikke fulgte med. Det er helt klart forskjeller mellom dyrene også, de er ikke roboter som følger ordre 100 av 100 ganger.

Jeg er fra området denne saken skjedde i: Kristin (28) angrepet av politihund, og blir ikke overrasket om det handler om samme hunden...
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Ville vel aldri slått til en hund, men mindre den viste gode tegn til å være dårlig trent, at den begynner å bite deg i halsen osv.
Sist endret av RydEN; 23. mars 2012 kl. 11:25.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Jeg vet om en politimann som valgte å gi fra seg politihunden sin fordi han var redd den skulle angripe barna hans når han ikke fulgte med. Det er helt klart forskjeller mellom dyrene også, de er ikke roboter som følger ordre 100 av 100 ganger.

Jeg er fra området denne saken skjedde i: Kristin (28) angrepet av politihund, og blir ikke overrasket om det handler om samme hunden...
Vis hele sitatet...
Om en politimann er redd for at hunden skal bite barna hans, da er ikke hunden trent riktig og bør absolutt undergå videre trening. Men det er også viktig å huske at politihunder ikke er superhunder som aldri biter med mindre de får beskjed om det. Akkurat som en vanlig hund vil en politihund bite dersom f eks et barn stikker fingrene i øyet på den, eller på en annen måte går over "smertegrensa" til hunden.

Politimannen som intervjues i linken din påpeker noe viktig: nemlig at politihunder ikke er uten unntak. Fra tid til annen så VIL det være politihunder som kommer ut av kontroll. Akkurat som at det VIL være politimenn som går over streken. Eller lærere. Eller vaktmestere. Leger. Styreledere. Presidenter. Dette gjelder for ALLE.

Hadde det skjedd ofte at en politihund havnet ute av kontroll, da måtte vi vurdert hvorvidt det er forsvarlig det er å bruke dem, men å avskaffe praksisen kun fordi det i det hele tatt eksisterer tilfeller hvor det har gått galt, det blir i mine øyne tåpelig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Clr Vis innlegg
Kanskje tråden er død eller ikke, men vil legge til en artikkel fra lovdata om hundepoliti.

http://lovdata.no/nyhet/2008/20080610-1873.html

Kanskje dette setter en stopper for argumentasjon?



Angrep på hundepoliti = angrep på offentlig tjenestemann (politi).
Vis hele sitatet...

Betyr dette at du risikerer 21 år om du skal være så heldig å for eksempel finne en spade når svina slipper kjøtern på deg?
Sitat av Bekymret Mor Vis innlegg
Betyr dette at du risikerer 21 år om du skal være så heldig å for eksempel finne en spade når svina slipper kjøtern på deg?
Vis hele sitatet...
Nei, det betyr at om du er så idiot at du tror det er greit å drepe et dyr - og da spesielt et dyr som håndhever loven - så slipper resten av samfunnet å bekymre seg for at det går folk som deg fritt rundt.

Bare det at du omtaler politiet som svin og snakker om å dra frem spader for å angripe de som skal anholde deg ser jeg på som et perfekt eksempel på nettopp hvorfor man bruker politihunder. De settes inn der det er for farlig for polititjenestemenn å gripe inn, slik som når idioter truer med en spade. Dessverre kan dette noen ganger gå utover hundene, og det er med stor glede jeg oppfordrer domstolene til å gi disse menneskene så streng straff som mulig.
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Dreper du batongen til onkel tror jeg ikke du får samme straff som for og drepe eit levende vesen, (Hunden) Såklart komme bikkja til og bite, i og med at den er opptrent til det. Uansett om bikkja biter har du vell ingen grunn til og prøve og slå den skakk ihjel? Den har tross allt følelser imotsetning til resten av "verktøyet".

Og visst du først har fått bikkja etter deg har du vell gjort deg fortjent til det?
Vis hele sitatet...
En politihund er å anse som offentlig tjenestemann, så anbefaler ingen å skade en politihund.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/05/537292.html
Man får kjøpt anti-hund pepperspray. Funker fjell!
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Nei, det betyr at om du er så idiot at du tror det er greit å drepe et dyr - og da spesielt et dyr som håndhever loven - så slipper resten av samfunnet å bekymre seg for at det går folk som deg fritt rundt.

Bare det at du omtaler politiet som svin og snakker om å dra frem spader for å angripe de som skal anholde deg ser jeg på som et perfekt eksempel på nettopp hvorfor man bruker politihunder. De settes inn der det er for farlig for polititjenestemenn å gripe inn, slik som når idioter truer med en spade. Dessverre kan dette noen ganger gå utover hundene, og det er med stor glede jeg oppfordrer domstolene til å gi disse menneskene så streng straff som mulig.
Vis hele sitatet...
Nå mente jeg ikke et angrep her, men det å forsvare seg om de (altså svina) slipper hunden etter deg. Ett hundeangrep kan i værstefall ha dødelig utgang, og i mitt hode hode er det helt naturlig å forsvare sitt eget liv og helse.

Jævlig naivt å tro at de kun slipper hunden i situasjoner der det er for farlig for dem og selv gripe inn, blir det for farlig har de kølle, pepperspray og skytevåpen.

Hva om de ved en eller annen feil, (eller ved sin fulle rett) hadde sluppet hunden etter deg, tenk deg at den løper mot deg og er ca 100 meter fra deg, står du da og venter på å få bikkjebank?

Tro det eller ei, men jeg er faktisk glad i dyr, men dessverre for dyret er jeg mer glad i meg selv
Hvorfor er politiet automatisk svin? Er alle politimenn svin? Bare ved å stemple dem på denne måten gir du inntrykk av at politiet i seg selv består av onde mennesker.

Inngripen av en politihund, det du kaller et "hundeangrep", kan selvsagt en ekstremt sjelden gang ende i alvorlig skade eller død. Alvorlig skade er dog veldig, veldig sjeldent og dødsfall er mindre sannsynlig enn å bli truffet av lynet. Her vil jeg snu på situasjonen og spørre deg: hva tror du er sjansen for at det ender i dødsfall når en bevæpnet/beruset/psykotisk/aggressiv/forvirret person skal anholdes kun av polititjenestemenn? Ser du ikke hvordan dette kan ha lettere for å ende i dødsfall? Bruk av politihund minsker risikoen for begge parter, men selv om det kun hadde redusert risikoen for politimannen (og ikke arrestanten), så hadde det fortsatt vært 100% forsvarlig.

Til ditt andre avsnitt: Vil du virkelig heller at politiet skal dra våpen på deg enn å sende hund? Om du truer politiet, tror du ikke sjansen er større for at politimannen kan avfyre våpenet ved et uhell, enn at hunden - som har gjennomgått omfattende trening - kanskje skader eller dreper deg?

En person som får hund sendt på seg er nok allerede på rømmen og stopper nok ikke, nei. Tviler på at jeg ville gjort det selv. Blir man jaget er det ikke naturlig å stoppe. Men jeg ser ikke hvordan det har noe med saken å gjøre. Politihunden gjør oppgaven sin, som er å få deg i bakken til politimennene kan anholde deg.

Vær så snill, tenk over hva slags signaler du sender. Brukernavnet ditt tilsier at du har barn, og jeg håper du er såpass fornuftig at du ikke lærer barna dine å hate verken politi eller hundene de tar i bruk. Har du hatt fæle opplevelser med politiet er det helt jævlig, og noe sinne kan forstås, men ikke forhåndsdøm en gruppe på flere tusen personer basert på dine fåtalls opplevelser.
@Wolfe707: Selvfølgelig er vi noen onde svin alle sammen! *ironi*
Politiet sender ikke bikkja på deg hvis du står stille og sammarbeider.
Hvis du derimot er dum nok til å prøve å løpe fra politi med hund, da synes jeg nesten du fortjener det.
Nettopp. Det virker som om motstanderne av politihund tror at de sender ut hunden bare på gøy, og at enhver handling kan "misbrukes" av politiet bare for å kunne sende hunden på deg *ond, megaloman latter*

Tenk dere om. De som tar seg av hundene er nok ganske glade i dem, og jeg vet at jeg selv ville gått i håndgemeng med en knivdrapsmann før jeg hadde sendt hunden min på ham.

Igjen, tenk dere om...
Sitat av Bekymret Mor Vis innlegg
Nå mente jeg ikke et angrep her, men det å forsvare seg om de (altså svina) slipper hunden etter deg. Ett hundeangrep kan i værstefall ha dødelig utgang, og i mitt hode hode er det helt naturlig å forsvare sitt eget liv og helse.
Vis hele sitatet...
Ok, så hvis du dreper noen og politiet kommer etter deg med våpen så er det helt greit at du skyter og dreper politifolk siden de kommer etter deg med våpen og siden du er i livsfare?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Ok, så hvis du dreper noen og politiet kommer etter deg med våpen så er det helt greit at du skyter og dreper politifolk siden de kommer etter deg med våpen og siden du er i livsfare?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det hun mener er at så lenge du har tilstrekkelige mengder idiot i deg så er det meste akseptabelt, så lenge du er sinna mens du gjør det.
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Jeg tror det hun mener er at så lenge du har tilstrekkelige mengder idiot i deg så er det meste akseptabelt, så lenge du er sinna mens du gjør det.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg FOReksempel klart og rømme fra ei dødscelle i USA eller Hviterussland for den saks skyld, for så å bli nådd igjen av en eller annen jævel som vil hive deg tilbake i cella, ja jeg hadde drept han. Skulle hvertfall prøvd.

Og vet du hva? Jeg har aldri utøvd vold før, blir egentlig ikke sin engang. Alt jeg egentlig lurte på var om man risikerte lovens strengeste straff.

Det er tross alt naturlig og forsvare seg.
Den undervurderte
Vil takke for en flott og meningsfyllt debatt fra ''begge sider'' her, men når sant skal sier, er politihundene tross alt eid av politi, og er deres kjæledegge når de går av jobb, og deres ''høyre hånd'' når de går på jobb. Hvis politiet føler seg truet eller at du skal stikke av, sender de bikkjen. Greit nok ''Man er uskyldig til det motsatte er bevist'' men hva beviser du egentlig ved å stikke fra politiet ? Da har du Hvertfall gjort noe ulovlig, og de har lov å sende bikkjen.

Uansett har de lov til å sende bikkjen når noen prøver på/har gjort eller skal gjøre noe ulovlig.

De biter, ja, låser kjeven rundt armen din, ja, men har du fortjent det? Garantert.

But then again... Man kan ikke dømme hele politipatruljen etter det den ene politihunden som ikke adlød og stakk av og som skadet noen, det blir helt feil. Det er faktisk like gale som å si at ''Alle islamister er terrorister'' eller at ''alle pakkiser stjeler''...

Fordommer, folkens, fordommer... JA, det er naturlig med fordommer, men et skritt går grensen, man kan ikke ty til kollektiv avstraffing eller angrep på en ''rase'' (islamister etc''.) forde ''alle er terrorister O.L.... Det blir helt feil.

I mine øyner er politihunder grådig fint å ha som politiets ''høyre hånd'' om det skulle være nødvendig å bruke den.
Sender de hunden, har du nok gjort noe ulovlig. Til og med politiet vil ikke sende hunden, men må man, så må man.

- God Natt.
Sitat av Bekymret Mor Vis innlegg
Hadde jeg FOReksempel klart og rømme fra ei dødscelle i USA eller Hviterussland for den saks skyld, for så å bli nådd igjen av en eller annen jævel som vil hive deg tilbake i cella, ja jeg hadde drept han. Skulle hvertfall prøvd.
Vis hele sitatet...
Så hvis du hadde drept noen og politiet hadde kommet etter deg med våpen så hadde det vært greit for deg å drepe disse politifolkene fordi du ville vært i fare for å bli skutt hvis du ikke overga deg?
Er det sant at hunder kan lukte at du har røyket opp til 6 uker etter?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Er det sant at hunder kan lukte at du har røyket opp til 6 uker etter?
Vis hele sitatet...
Tror egentlig det varierer litt.

Hørt om folk som har røyka tidligere på dagen som har blitt snust på uten å bli markert.

Men tror det er lurt å ikke gå med klær som du har røyka i uten å vaske dem, for ofte.
Sist endret av Prompdompap; 7. april 2012 kl. 15:42.
Sitat av Bekymret Mor Vis innlegg
Hadde jeg FOReksempel klart og rømme fra ei dødscelle i USA eller Hviterussland for den saks skyld, for så å bli nådd igjen av en eller annen jævel som vil hive deg tilbake i cella, ja jeg hadde drept han. Skulle hvertfall prøvd.

Og vet du hva? Jeg har aldri utøvd vold før, blir egentlig ikke sin engang. Alt jeg egentlig lurte på var om man risikerte lovens strengeste straff.

Det er tross alt naturlig og forsvare seg.
Vis hele sitatet...
Problemet med det du sier er at du begynte debatten med å beskrive politiet som "svin" og politihunder som "kjøtere". Ingen stor skam i seg selv, men det sier sitt om hva slags holdning du har til politiet som enhet.

Videre prøver du å si at politiet slipper løs hundene så ofte de kan, og at å tro noe annet er naivt, samt at de heller burde bruke skytevåpen og køller for å minimere risikoen for personskade. Den logikken der skal du få lov til å forklare sjøl

Du skrev også noen linjer om hvordan du ikke kan tillegges skylda for at du ikke stanser når du rømmer fra politiet, i det jeg bare kan anta er et forsøk på å forsvare det å skade en politihund...? "Ja, jeg rømmer fra politiet og vet hva som kan være konsekvensen av det, men om de da slipper hunden løs så er jeg vel fritatt fra all skyld siden det tross alt er naturlig å løpe når man er redd,"? Det holder ikke. Det ER din skyld om dette skjer, det kommer du rett og slett ikke unna.

Det siste du nå skriver går i grunn ut på det samme prinsippet. Om du rømmer fra et fengsel med en dødsdom på deg så er det vel ikke urimelig å forvente at de setter hund på deg? Det er ulovlig å rømme fra fengsel, og har du blitt dømt til dødsstraff så har du som regel gjort NOE for å fortjene det. Vet ikke helt hvor du vil med dette...? Ja, det er naturlig å forsvare seg, men når du selv er skyld i at du havner i situasjonen hvor forsvarsinstinktene leder deg til å drepe, da fortjener du straffen for det også.

Så uansett om du er redd eller ikke, betyr ikke dette en dritt, for det er DIN EGEN SKYLD at dette skjer. Det er som å slå ned en tilfeldig person på gata eller rane noen: en dag møter du på noen som ikke tar imot dritt og gir deg juling. En dag får du svi for handlingene dine.

For å svare direkte på spørsmålet ditt, så ja, det betyr i teorien at du risikerer samme straff som for drap på en politimann.
First off, sorry for OT, men jeg må bare bemerke dette;

Sitat av Yoshii Vis innlegg
Kanskje litt OT

Skulle gjerne testa ut en politihund, jeg har sett mange som har sånn greie rundt hele armen, men jeg synes alle blir dratt ned rimelig lett, hva veier de hundene der? en hund på feks 40-50 kilo tror jeg ikke klarer og dra meg ned, jeg nekter og tro det, så derfor ville jeg ha prøvd det, det er sikkert vanskelig og få til, og hadde jeg hatt kniv eller noe som helst våpen så tror jeg at jeg hadde klart og drepe den.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men jeg tror du har et veldig stort selvbilde.
Det er snakk om ett stykk topptrent hund, 40kg med muskler, som dundrer inn i deg i relativt høy fart, glefser tak i armen din, og river deg ut av balanse. De har ganske greit kjevetrykk også, tror ikke du tenker på stort annet enn at det gjør VONDT.

Selvfølgelig, hadde du hatt våpen, ikke fått panikk når den glefser etter deg, og er heldig når du bruker våpenet (og den ikke biter seg fast noen plass på kroppen din), så har du en mulighet.

"Vanlige mannen i gata" du liksom.
Tror nok det beste er å melde seg frivillig til å være testdukke Hadde vært interessant!

Er det noen som vet om det går an?
Har sett på TV at de som faktisk blir bitt i en sånn aksjon faktisk får ganske stygge flenger i armen.
Men det er vel ikke noe som skjer hver gang? Jeg skjønner jo at det kan skje fra tid til annen, men har du noen tall på hvor ofte det pleier å skje? Hadde vært verdt det å teste, men gidder ikke om det er 50/50 sjanse for å rive opp armen
For min del forstår jeg gått hvis folk vil prøve slå unna en Schefer som løper rett på deg mens den glefser. Tror ikke man er i den tlistanden hvor man reflekterer seg fram til at denne hunden er trent opp for å bite deg i armen og dra deg ned.
Neida, men det er heller ikke det vi diskuterte. Diskusjonen gikk jo ut på rettmessigheten ved det å skade hunden. Uansett om det er en ubevisst, naturlig reaksjon eller ikke så er det uansett fullt fortjent når du blir straffet for det, fordi den opprinnelige forbrytelsen din ble begått da du løp fra politiet.
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg

Videre prøver du å si at politiet slipper løs hundene så ofte de kan, og at å tro noe annet er naivt, samt at de heller burde bruke skytevåpen og køller for å minimere risikoen for personskade. Den logikken der skal du få lov til å forklare sjøl

Dette var det jeg skreiv: Jævlig naivt å tro at de kun slipper hunden i situasjoner der det er for farlig for dem og selv gripe inn, blir det for farlig har de kølle, pepperspray og skytevåpen.

Har ikke sagt at de burde bruke våpen, det makta har de fått tildelt av noen andre. Det jeg egentlig mener er at de heller bruker hunden i situasjoner det blir vanskelig å nå gjerningsmannen, for lang unna eller dårlig sikt og slik.

Du skrev også noen linjer om hvordan du ikke kan tillegges skylda for at du ikke stanser når du rømmer fra politiet, i det jeg bare kan anta er et forsøk på å forsvare det å skade en politihund...? "Ja, jeg rømmer fra politiet og vet hva som kan være konsekvensen av det, men om de da slipper hunden løs så er jeg vel fritatt fra all skyld siden det tross alt er naturlig å løpe når man er redd,"? Det holder ikke. Det ER din skyld om dette skjer, det kommer du rett og slett ikke unna.

Skjønner seriøst ikke om jeg har noen holdningsproblemer eller ikke. Men har jeg mulighet til å komme meg unna så stikker jeg. Nå skal det sies at jeg ikke har vært i situasjonen med en hund før, så sjangsen for at jeg bare er stor i fingra nå er sikkert 50%

Det er ulovlig å rømme fra fengsel, og har du blitt dømt til dødsstraff så har du som regel gjort NOE for å fortjene det. Vet ikke helt hvor du vil med dette...? Ja, det er naturlig å forsvare seg, men når du selv er skyld i at du havner i situasjonen hvor forsvarsinstinktene leder deg til å drepe, da fortjener du straffen for det også.

For å svare direkte på spørsmålet ditt, så ja, det betyr i teorien at du risikerer samme straff som for drap på en politimann.
Vis hele sitatet...
Ahaja, du er en slik en som er for dødsstraff ja, da trenger jeg vel kanskje ikke å spørre om du har betenkeligheter bak det å kunne risikere 21 år for et hundedrap, i forhold til andre ting du ikke risikerer maksimum straff for.

Faen det der ble utrolig rotete.
Sitat av Bekymret Mor Vis innlegg
Ahaja, du er en slik en som er for dødsstraff ja, da trenger jeg vel kanskje ikke å spørre om du har betenkeligheter bak det å kunne risikere 21 år for et hundedrap, i forhold til andre ting du ikke risikerer maksimum straff for.

Faen det der ble utrolig rotete.
Vis hele sitatet...
Jeg går muligens rett inn i trollets gap nå, men vi kan si - for sikkerhets skyld - at du faktisk er seriøs:

Det var DU som kom med scenarioet hvor du rømte fra en dødscelle i Hviterussland.

Spørsmålet om dødsstraff er heller ikke det vi diskuterer. Igjen, om det er trolling eller bare et skikkelig dårlig forsøk på avsporing, så legg det av deg.

Om du har noe relevant til trådens tema å komme med, så fyr løs. Foreløpig har du fått utfyllende motsvar til innleggene dine, eller eventuelt masse moro over at jeg har svart på trollinga di, og jeg håper uansett du har fått masse ut av det Narsissister som meg liker lyden av min egen stemme, så vi har uansett begge vunnet i så fall!
Sorry, ser nå at du har gitt flere svar på min forrige post, gjemt inni sitatboksen. La ikke merke til dette før nå.

Har ikke sagt at de burde bruke våpen, det makta har de fått tildelt av noen andre. Det jeg egentlig mener er at de heller bruker hunden i situasjoner det blir vanskelig å nå gjerningsmannen, for lang unna eller dårlig sikt og slik.
Vis hele sitatet...
Nå er det heldigvis slik at politihunder ikke er avstandsvåpen (med mindre det har kommet en jækla kul genmodifisering), så om personen er på rømmen eller står stille når hunden slippes er irrelevant.

Jeg står ved resten av det jeg skrev.