Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4609
Jeg solgte en lite brukt snowboardjakke til en kompis i midten av februar, han tok den i bruk med det samme og har brukt den endel siden. Siden dette begynner å bli en stund siden så sendte jeg han en melding og ba om pengene mine.
Det jeg da fikk i svar var: "Du får til dake jaka di da skyler jeg deg ikke. En drit." (ja han er ikke akkurat den skarpeste personen i skuffen)€quote€iselin:P
Hvordan skal jeg angripe denne situasjonen ??
Er så redusert nå så kommer ikke på smarte ting å si/forklare han.

Finnes det noen frikere der ute som vil hjelpe en kar i pengeknipe??
Gi han noen tette!!
Si til han at en venn er verdt mer enn det han skylder deg. Gir han deg ikke pengene innen 3 dager så har han mistet en venn, og du truer med annmeldelse eller slikt.
Sist endret av Marr; 29. mars 2012 kl. 23:05.
Du får faen meg bare stikke innom huset hans og ta noe! Sykkel? xD

*Når du selger slikt så be gjerne om cash med en gang, slikt at du har pengene i lommene før handelen er utført!
Konfliktrådet kan kanskje hjelpe på situasjonen.
La dette være en lærepenge til neste gang.

Aldri godta å selge noe, for å så få pengene senere heller. Dette slår feil så ofte at det er ikke verdt risikoen.

-I Det minste, så bør det da foreligge en kontrakt.

Du får fortelle ham at han har brukt den en del og at du vil ha pengene for den og ikke jakka. Går han ikke med på det, så har du ikke så mye å stille opp med annet enn å godta å ta jakka tilbake, så får du prøve å selge den på Finn.no eller noe i den duren.

Og til sist: Skaff deg bedre venner!
Sist endret av Fuzzybossen; 29. mars 2012 kl. 23:10.
haha to tette og ei badehette ja...

Over til sak. sendte han en mld om at det ikke var fair å gi den tilbake siden han har hatt den så lenge og brukt den uten å "klage".
Rundt den tiden jeg lot han ta jakken ga han meg en ipod bare helt random og sa at jeg kunne få den. nå sier han at han betalte med ipoden og at moren hans sier nei til og betale siden jeg har fått ipoden.
gå til mora med ipoden og si at du gjerne vil ha pengene dine
Freak hadde en reklame helt oppe på siden tidligere idag, der det sto "Skylder noen deg penger, ta kontakt med oss!", altså, en eller annen advokat side. Du kan jo spørre om en gratis time, å true kompisen med at du er villig til å ta dette med til retten.
Sitat av axycorn Vis innlegg
haha to tette og ei badehette ja...

Over til sak. sendte han en mld om at det ikke var fair å gi den tilbake siden han har hatt den så lenge og brukt den uten å "klage".
Rundt den tiden jeg lot han ta jakken ga han meg en ipod bare helt random og sa at jeg kunne få den. nå sier han at han betalte med ipoden og at moren hans sier nei til og betale siden jeg har fått ipoden.
Vis hele sitatet...
Mora hans? Dette må dere da kunne ordne opp i selv? Hvor gamle er dere?
Du kan sende han en melding om at dere var enige om at han skulle kjøpe den jakken. Du hadde brukt den lite, og etter han har brukt den har jakken sunket i verdi. Betaler han ikke for jakken, skal han i det minste betale verdiforringelsen. Dersom du nå er nødt til å selge jakken til en lavere pris enn prisen du opprinnelig skulle selge den for, må han altså betale mellomlegget.

Jeg synes imidlertid kompisen din har oppført seg som en kødd, og burde betale for jakken, men dette er et noe rettferdig kompromiss dersom han fortsetter å være en tulling og nekter å betale.
Sist endret av OstiasMoscas; 29. mars 2012 kl. 23:21.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Mora hans? Dette må dere da kunne ordne opp i selv? Hvor gamle er dere?
Vis hele sitatet...
han er 16-17 tror jeg har ikke så mye kontakt med han. det er ganske irriterende at folk oppfører seg sånn.
minner om at muntlig avtale også er bindende..http://no.wikipedia.org/wiki/Avtale

Ta vare på alle sms'er og gå til politiet. Få han til å kjøpe jakken din, når dere har avtalt et salg. eller meld jakken som stjålet. Han fortjener ikke noe bedre!
Sist endret av zub_Zer0; 30. mars 2012 kl. 00:00.
Ta tilbake jakken, aldri prat med han igjen. Lær en lekse og ikke stol på folk sånn igjen. Det er det beste du kan gjøre.

Skal du begynne å "ta igjen" på noen måte, vil det bli represalier alle veier og det blir bare faen.

Mange folk er fulle av dritt, ikke la dem lure deg igjen. Bare ikke bli som dem.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
True mora til kompisen din med at du anmelder hvis ikke du får penger.
Si at du kommer til å forklare hvordan han prøvde å betale med stjålet Ipod.

Får du ikke penger, anmeld..
Sitat av SVA Vis innlegg
Gi han noen tette!!
Vis hele sitatet...
Og en badehette? broiler-humor? nei?..



ontopic:
snakk med moren hans elns
Sist endret av Erlendman; 30. mars 2012 kl. 00:03.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Og en badehette? broiler-humor? nei?..



ontopic:
snakk med moren hans elns
Vis hele sitatet...
Stemmer for tre kjappe og ei batman-kappe.
Sitat av McVik Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er dette seriøst?
Sist endret av A-haja; 30. mars 2012 kl. 00:08.
Sitat av A-haja Vis innlegg
Er dette seriøst?
Vis hele sitatet...
http://torpedoinkasso.no/ansatte.html

mmm, de er til og med registret i brreg.no
Sitat av Marr Vis innlegg
Si til han at en venn er verdt mer enn det han skylder deg. Gir han deg ikke pengene innen 3 dager så har han mistet en venn, og du truer med annmeldelse eller slikt.
Vis hele sitatet...
Altså noe han ikke mener? Hvis vennskapet er mer verd enn pengene, vil han jo ta tilbake jakka og glemme hele greia.

Til TS: Gjør dét!
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
"Birger er tidligere straffedømt for blant annet forbikjøring i høyre felt og vold mot seg selv."
Ahaha, for en fantastisk side! Jeg antar at de bare er et vanlig inkassofirma som har funnet verdens beste måte å markedsføre seg selv på.
Sitat av Taake Vis innlegg
Ahaha, for en fantastisk side! Jeg antar at de bare er et vanlig inkassofirma som har funnet verdens beste måte å markedsføre seg selv på.
Vis hele sitatet...
Er bare kødd. Gå inn på "Kontakt", eller les i bunnen.
Jesus, er det Asgeir fra barneTV?
http://torpedoinkasso.no/images/ansatte_svein.jpg
PS: Hvordan kan NOEN ta denne siden seriøst? Ingenting her virker jo alvorlig og hvordan skal man liksom holde dette unna snuten? For ikke å si at de gjør det gratis!
Sist endret av random42099; 30. mars 2012 kl. 00:27.
Det var en kar som opprettet den nettsiden (TorpedoInkasso), siden han ikke fikk inn pengene noen skyldte ham. Så opprettet han dette "firmaet" mest for moro skyld, og også fordi at det ikke lønte seg å bruke et vanlig inkassoselskap.

Så sendte han en inkassoregning til denne personen og viste til denne nettsiden i brevet. Pengene kom visstnok veldig fort inn etter det.
Sist endret av Fuzzybossen; 30. mars 2012 kl. 00:35.
Sitat av Kultivert Vis innlegg
http://torpedoinkasso.no/ansatte.html

mmm, de er til og med registret i brreg.no
Vis hele sitatet...
''''

Sarkasme vises ikke over nett..
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av McVik Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bare jeg som nærmest døde av latter når jeg leste ?
Hvilke tjenester tilbys?

Innkreving av utestående fakturaer "Old school style" (ringe på døra, mase på, purre på)
Effektiv innkreving "Military Style"
Verbale trusler og liknende ugagn
"Tort & Svie" pakke
Vis hele sitatet...
Gud for en awesome start på dagen!
Sist endret av CHillZoNE; 30. mars 2012 kl. 09:21.
kompis som ikke betaler er ikke en kompis ! hvis han ikke har en meget god grunn for ikke å betale!

å banke opp noen for ei jakke blir bare for dumt
At hen ikke betaler beviser jo bare at han ikke bryr seg noe videre om din situasjon. fortell han at det handler om at du skal sitte igjen med like mye som han gjør.. verdier er verdier uansett om det er penger eller klær
Kjøp giro-papir på Norli, finn et gratis regnskapsprogram (eller forsøk å lage giroen i Word selv, det tar bare et par forsøk å få ting til å stå på rett sted) og sett opp giroen så den ser profesjonell ut, print ut og send i posten til en av hans foreldre (han er under 18, right?). Skriv på at saken går til inkasso om betaling ikke er gjennomført innen tre uker. At den aldri kommer til å gå til inkasso behøver jo ikke de vite.

Dette er ikke akkurat etter boka, men i verste fall blir giroen bare kasta.
Sitat av axycorn Vis innlegg
Det jeg da fikk i svar var: "Du får til dake jaka di da skyler jeg deg ikke. En drit." (ja han er ikke akkurat den skarpeste personen i skuffen)€quote€iselin:P
Vis hele sitatet...
Fint ordtak Be om å få tilbake jakka du, med den innstillingen kameraten din har kommer du nok ikke til å få noen penger uansett hvor mye du maser.
Sist endret av Huztle; 30. mars 2012 kl. 10:09.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av A-haja Vis innlegg
Er dette seriøst?
Vis hele sitatet...
"Flaskepost:

Dresom du verken ønsker å ringe eller sende telex (begge disse teknologiene kan spores) så støtter vi også flaskepost.

Skriv ditt telefonnummer på en lapp og legg oppi en glasscola-flaske.

Legg i sjøen utenfor Randaberg nord for Stavanger. Vent på svar.

Obs: Normalt lang responstid"


Tror ikke de er så altfor seriøs.
Sist endret av stagg; 30. mars 2012 kl. 11:09.
Sitat av Kultivert Vis innlegg
http://torpedoinkasso.no/ansatte.html

mmm, de er til og med registret i brreg.no
Vis hele sitatet...
Vel. les i footer.
© Torpedo Inkasso - Alle rettigheter reservert (våg deg å kopiere).

Nettsider levert av Trollweb Solutions. Besøk restaurantguiden Oregano.no for å se noe litt mer seriøst.
Vis hele sitatet...
Sitat av Pløyd Vis innlegg
Kjøp giro-papir på Norli, finn et gratis regnskapsprogram (eller forsøk å lage giroen i Word selv, det tar bare et par forsøk å få ting til å stå på rett sted) og sett opp giroen så den ser profesjonell ut, print ut og send i posten til en av hans foreldre (han er under 18, right?). Skriv på at saken går til inkasso om betaling ikke er gjennomført innen tre uker. At den aldri kommer til å gå til inkasso behøver jo ikke de vite.

Dette er ikke akkurat etter boka, men i verste fall blir giroen bare kasta.
Vis hele sitatet...
eller bruk en tjeneste som faktura1.no?

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Bare jeg som nærmest døde av latter når jeg leste ?


Gud for en awesome start på dagen!
Vis hele sitatet...
Du var garantert ikke den eneste. Kollegene mine hylflirer nå.
Til TS:

Si til ham at dette IKKE er greit.
Si at dere hadde en avtale og at han har brukt jakka i halvannen måned og fått lov til dette fordi han skulle kjøpe den.
Si at en muntlig avtale er bindende, og har du SMSer på dette er dette å regne som dokumentasjon på avtaleinngåelsen.
Si at jakka har sunket i verdi siden han har brukt den. Forbehold her om at jakka er relativt ny. Er det en gammel jakke har ikke hans bruk mye å si med mindre den har fått skader pga ham.
Si at du anmelder det om han ikke betaler. Om han utfordrer deg på dette GJØR DU DET.

Dette sier jeg med bakgrunn i at du skriver at han ikke er noen nær venn. Er han en nær venn av deg ville jeg tatt tapet på min kappe, men gitt ham jævlig med kjeft og fortalt om dette til venner og bekjente. Det har han fortjent.

Siste tips: dropp kompisen om han er så drittsekk som det virker.

Ønsker deg lykke til!
Ta øksen fatt og smell til skallen hans