Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 6662
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg og samboeren min så et Rema 1000 skilt når vi var på butikken, hvor det sto at butikken har 18 årsgrense mellom 08-16, alle hverdager.

Spørsmålet er bare om dette er lovlig? Det er vel en form for diskriminering av de yngre, når de ikke lar dem gå inn i en helt vanlig daglivarehandel.
Sist endret av Kekurikekaka; 28. mars 2012 kl. 19:59. Grunn: Endret tittel.
en privateid butikk kan selv bestemme hvem som skal få lov til å besøke deres butikk, på lik linje med at et utested bestemmer sine aldersgrenser.

Tipper det ligger en ungdomskole i nærheten. De har kanskje hatt problemer med at tøffinger er å buffer Red bull og sjokolade.
Sist endret av mo3; 28. mars 2012 kl. 20:02.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Når jeg gikk på videregående da jeg var innom et kjøpesenter fikk jeg vite av en kompis som gikk på ungdomsskolen at de bare fikk lov å være 3 stykk fra skolen inne på butikken samtidig. og når jeg gikk inn måtte jeg vise legtimasjon for å bevise at jeg ikke gikk på ungdomsskolen. helt forståelig da det er mange som nasker.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
en privateid butikk kan selv bestemme hvem som skal få lov til å besøke deres butikk, på lik linje med at et utested bestemmer sine aldersgrenser.
Vis hele sitatet...
Nja, er litt uenig. Jeg stiller dette på samme linje som et skilt hvor det står:
Alle personer med brun hudfarge er ikke tillatt i butikken mellom 08-16.

Grunnen til at jeg kan sammenligne det, er fordi at dette stedet i Oslo er overrepresentert av overnevnte personer og sannsynligheten for at de står for over 50% av tveri og lignende i butikken er ekstrem stor. Av en 50 personer i butikken, så var det bare kassaoperatøren som hadde nordisk utseendet.



Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Når jeg gikk på videregående da jeg var innom et kjøpesenter fikk jeg vite av en kompis som gikk på ungdomsskolen at de bare fikk lov å være 3 stykk fra skolen inne på butikken samtidig. og når jeg gikk inn måtte jeg vise legtimasjon for å bevise at jeg ikke gikk på ungdomsskolen. helt forståelig da det er mange som nasker.
Vis hele sitatet...
Yes, og det ser jeg ikke på som noe problem. Da tar de ikke alle under samme kam. De ønsker bare å ha bedre oversikt.
Sist endret av Kekurikekaka; 28. mars 2012 kl. 20:04.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Når jeg gikk på videregående da jeg var innom et kjøpesenter fikk jeg vite av en kompis som gikk på ungdomsskolen at de bare fikk lov å være 3 stykk fra skolen inne på butikken samtidig. og når jeg gikk inn måtte jeg vise legtimasjon for å bevise at jeg ikke gikk på ungdomsskolen. helt forståelig da det er mange som nasker.
Vis hele sitatet...
Dette er veldig vanlig i området jeg bor i, ser det også en del steder i Oslo.. Mener de har en slik regel på Rema 1000 på Majorstuen.

Jeg skjønner ikke at de bannlyser unger mellom den tiden, de må jo tjene dritmye på småunger som skal kjøpe boller og brus etter skolen..
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Nja, er litt uenig. Jeg stiller dette på samme linje som et skilt hvor det står:
Alle personer med brun hudfarge er ikke tillatt i butikken mellom 08-16.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være uenig i det? Det er fakta og deres rettighet. Du må gjerne diskutere og argumentere i vei, men tror ikke du kommer noen vei.

I utgangspunktet burde det være likt for alle, men jeg regner med at butikken går grovt i underskudd i denne perioden. Spørs helt hvor du kommer fra etc, men vi var helt sinnsyke på å stjele da vi gikk på ungdomsskolen. Drit flaut å tenke på idag. Idag har jeg fullstendig noia for alt som har med å stjele å gjøre... Har nok stjålet for flere hundre tusen kr fra forskjellige butikker, og jeg forstår godt at det de må sette noen grenser. Det finnes ingen gode løsninger for butikkene annet enn å sette alarm på enhver vare, og dette blir for kostbart (les: tidkrevende).
Sist endret av Chronic420; 28. mars 2012 kl. 20:10.
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Nja, er litt uenig. Jeg stiller dette på samme linje som et skilt hvor det står:
Alle personer med brun hudfarge er ikke tillatt i butikken mellom 08-16.
Vis hele sitatet...
Det er jo noe helt annet. Det er ingenting som heter alderdiskriminering. Butikken kan selv velge hvilke aldersgrupper som skal komme inn til hvilke tider, så du har ikke annet valg enn å finne deg i det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Å diskriminere på grunnlag av alder er lovleg i mange samanhengar. Å diskriminere på grunnlag av hudfarge er ulovleg.
En grunn til at man f. eks slipper inn 3 og 3 er pga bedre oversikt. Hvis man er 4 stk eller flere, så har man betraktelig dårligere oversikt hvis en tar noe i hyllen og de 3 andre spiller med. Ja, dette gjelder også om butikken har overvåkningskamera.

Ofte blir også mange skoleelever nektet inngang fordi en butikk har opplevd mye nasking og tyveri, noe som gjør at de tar alle under en kam og nekter de inngang i skoletiden.


Mvh Faller
Sitat av slashdot Vis innlegg
Å diskriminere på grunnlag av alder er lovleg i mange samanhengar. Å diskriminere på grunnlag av hudfarge er ulovleg.
Vis hele sitatet...
Delvis på grunn av at alle (de fleste i alle fall) ungdomsskoleelever i Norge kommer til å bli gammel nok, men ingen endrer hudfarge.

For ikke å snakke om at det er stor forskjell i oppførsel mellom to forskjellige aldersgrupper, men hudfargen er ikke en faktor som gir mennesker forskjellig oppførsel. "Inni er vi alle like."
Er dette et tiltak som vil hjelpe butikken direkte med å få bugt med naskingen , så går jeg god for det.
Naskere ødelegger for alle i en butikk, spesiellt de ansatte. Og det går utover evt bonuser.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det er jo noe helt annet. Det er ingenting som heter alderdiskriminering. Butikken kan selv velge hvilke aldersgrupper som skal komme inn til hvilke tider, så du har ikke annet valg enn å finne deg i det.
Vis hele sitatet...
Det er nok en sannhet med modifikasjon, en butikk er såvidt jeg har skjønt regnet som en del av offentlig ferdsel, så det er ikke bare-bare å forvise folk derfra.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Å diskriminere på grunnlag av alder er lovleg i mange samanhengar. Å diskriminere på grunnlag av hudfarge er ulovleg.
Vis hele sitatet...
Dessuten, jeg vil tro påtalemyndighetene ser ganske fint mellom fingrene på slik da ingen blir særlig skadelidene av det og eieren kan unngå betydelige tap som i ytterste konsekvens kan føre til at han må legge ned.
Forbudt for skoleelever på Rema1000 her jeg bor også. Rart de ikke investerer i alarmer...
Alarm på vær sjokolade?? det blir dyrt..
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av steff404 Vis innlegg
Alarm på vær sjokolade?? det blir dyrt..
Vis hele sitatet...
Vær sjokolader, nytt fenomen?

Er enig i deg tross skrivefeilen, butikkene kan ikke drive å sette en alarm på hver eneste lille ting i butikken. Det er greit når det er i en klesbutikk med gensere til 200 kroner, men jeg vedder på at selve alarmen koster mer enn sjokoladen så hvis noen stjeler sjokoladen med en alarm på vil det være ekstra dyrt.
Dagligvarebutikker går med stort underskudd på denne aldersgruppen; de kjøper varer for 10 kr og stjeler for 50. Ser ingen problemer med at de ikke slipper inn ungdomsskoleelever i dette tidsrommet, da ungene stjeler for å tøffe seg for kompisene. Butikken er ikke noe tilholdssted, det er et sted folk skal kjøpe mat.
Hehe hadde jeg vært yngre nå skulle jeg funnet en slik butikk og vært ordentlig vrang, når jeg nesten var blitt sendt ut skulle jeg oppgitt alder kanskje jeg kan enda

hvordan overholder de dette? de store og tøffe (selvsikre) slipper inn dersom de klarer fremstå som 16, mens de... andre.. småfolk og raringer, som sikkert ikke stjeler i like store summer alikevel, det er vel de som ikke slipper inn?

I min avgangsklasse var det iallefall mange som kjøpte tobakk og snus, selv om de bare var 15/16..

Edit: glemte en ikke..
Sist endret av Novice; 28. mars 2012 kl. 22:08.
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Forbudt for skoleelever på Rema1000 her jeg bor også. Rart de ikke investerer i alarmer...
Vis hele sitatet...
Gikk litt fort der gitt, menet kamera.
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:24.
Kun vektere som har lov til å spole i kameraovervåkningen. Det vil si at de ansatte må ringe vaktselskapet, som må sende en vekter. Når vekteren kommer frem sitter kidden godt plantet foran tven med gratis cola og snus.
Sist endret av satanpåski; 28. mars 2012 kl. 23:01.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Dette er veldig vanlig i området jeg bor i, ser det også en del steder i Oslo.. Mener de har en slik regel på Rema 1000 på Majorstuen.

Jeg skjønner ikke at de bannlyser unger mellom den tiden, de må jo tjene dritmye på småunger som skal kjøpe boller og brus etter skolen..
Vis hele sitatet...
Prix ligger rett ved siden av vår skole. Det står vektere mellom 8 og 14 tror jeg. Ingen stjeler, og de tjener fett. Tar 35,- for nystekte tacoboller også
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Prix ligger rett ved siden av vår skole. Det står vektere mellom 8 og 14 tror jeg. Ingen stjeler, og de tjener fett. Tar 35,- for nystekte tacoboller også
Vis hele sitatet...
Det tjener ikke fett på dette. Dagligvarebutikker har veldig lav bruttofortjeneste og at barn handler for 20-40 kroner samtidig som mange andre stjeler er ikke lønnsomt.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Det tjener ikke fett på dette. Dagligvarebutikker har veldig lav bruttofortjeneste og at barn handler for 20-40 kroner samtidig som mange andre stjeler er ikke lønnsomt.
Vis hele sitatet...
Ingen stjeler. De tjener kanskje ikke fett, men de tjener definitivt mer enn hvis de hadde hatt forbud mot skoleunger. Det sier seg selv.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Det blir vel ikke akkurat en diskriminering når man setter grenser på alder.
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Kun vektere som har lov til å spole i kameraovervåkningen. Det vil si at de ansatte må ringe vaktselskapet, som må sende en vekter. Når vekteren kommer frem sitter kidden godt plantet foran tven med gratis cola og snus.
Vis hele sitatet...
Helt feil, kommer helt ann på hvem som eier itv anlegget.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vær sjokolader, nytt fenomen?

Er enig i deg tross skrivefeilen,
Vis hele sitatet...
er enig MED deg Hehe

-------------------------------------------

Butikker har lov til å bestemme hvem som skal handle der. Her dreier det seg vel om at det i rimelig grad kan påvises at skoleelever utgjør en spesielt stor risikogruppe, og å dra diskrimineringskortet i denne sammenhengen blir litt for dumt, kontra å nekte utlendinger å handle der.

Kiwi'en der jeg bor har akkurat samme regelen skrevet på plakat i inngangen.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Er de veldig strenge på det da?
Husker det ble satt igang slike tiltak på matbutikken nærmest ungdomsskolen min også, men det ble nesten aldri opprettholdt.

Ingorer plakaten og bare gå inn å handle som hvilken som helst kunde.
Hvis du ikke ter deg som en wannabe-gangster med NY caps på snei og wannabe-swagger, da er det ikke så rart om de holder deg igjen, fordi du ligner på stereotypen som nasker.
Sist endret av Bothrops; 29. mars 2012 kl. 10:56.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det er jo noe helt annet. Det er ingenting som heter alderdiskriminering. Butikken kan selv velge hvilke aldersgrupper som skal komme inn til hvilke tider, så du har ikke annet valg enn å finne deg i det.
Vis hele sitatet...
Skal nevnes at jeg er godt over 18, så er ikke problematisk for min del.
Det bare vakte litt oppsikt når jeg leste det, da jeg ikke syntes noe om at de ikke lar ungdom under 18 kommer inn mellom 08-16.
Det er jo flere som reiser dit med en grunn til å faktisk kjøpe noe.


Sitat av slashdot Vis innlegg
Å diskriminere på grunnlag av alder er lovleg i mange samanhengar. Å diskriminere på grunnlag av hudfarge er ulovleg.
Vis hele sitatet...
Nja, loven er vel ganske uspesifisert her. Nå husker jeg ikke hele i hodet, men jeg mener at det står at det ikke er lov til å diskriminere uansett grunn.
Det står noe alá "og lignende".

Kan jo sammenligne det med en pub. Det er jo ikke akkurat diskriminering å legge på en 18 års grense, eller 21 som er alderen for å kjøpe sprit.


Uansett som nevnt over, så er loven relativt uspesifisert og mangler blant annet et vedlegg som forklarer i detalj. Så det blir kanskje vanskelig å si om det er lov eller ikke.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg

Kan jo sammenligne det med en pub. Det er jo ikke akkurat diskriminering å legge på en 18 års grense, eller 21 som er alderen for å kjøpe sprit.
Vis hele sitatet...
Sorry, jeg vet det er en bagatell, men nå har jeg sett det så utrolig mange ganger her på forumet. Aldersgrensen på sprit i Norge er 20 år!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Nja, loven er vel ganske uspesifisert her. Nå husker jeg ikke hele i hodet, men jeg mener at det står at det ikke er lov til å diskriminere uansett grunn.
Det står noe alá "og lignende".
[...]
Uansett som nevnt over, så er loven relativt uspesifisert og mangler blant annet et vedlegg som forklarer i detalj. Så det blir kanskje vanskelig å si om det er lov eller ikke.
Vis hele sitatet...
Hvilken lov det du sikter til?

I diskriminieringsloven §4 står det:
Sitat av lovdata.no
Direkte og indirekte diskriminering på grunn av etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn er forbudt.
Vis hele sitatet...
Hvilket er ganske spesifikt.
Dette handler vel og om at når skolelevene kommer aå kommer de i en stor flokk som gjerne er veldig høylytte. Dette skaper kø og en veldig utrivelig plass for andre å handle. Så de er redd for å miste andre kunder til andre butikker (folk som gjerne kjøper en full handlevogn) fordi de ikke ønsker å handle i en butikk med masse unger. Ungdommene handler nok ikke for noen betydwlig sum uansett. En brus og noen boller kanskje.
Norskehesten
Alden's Avatar
Det enkle er ofte det beste som de selv har som slagord kommer i kraft ved å henge opp noen plakater... mye de kan gjøre men det vil ha en utgifts post i rengskapet...
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Kan jo sammenligne det med en pub. Det er jo ikke akkurat diskriminering å legge på en 18 års grense, eller 21 som er alderen for å kjøpe sprit.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det diskriminering å utelukke folk fra en butikk, når du selv mener at det IKKE er diskriminering å utelukke folk fra en bar? Hvis din målgruppe (ungdommer 13-16) ødelegger for RIMIs økonomi mener ihvertfall jeg at de burde ha full rett til å stenge dere ute. Du må lære deg forskjellen på aldersgrenser og forskjellsbehandling.
Om butikken ikke vil ha en bestemt aldersgruppe i butikken sin så er det mest sannsynglig fordi de har opplevd en markant økning i forsvunnede varer i den perioden denne aldersgruppen er innom. Dersom man også nytter litt sunn fornuft så kan det jo virke mistenksomt dersom 5 personer uansett aldersgruppe er inne i butikken og snoker for så å gå uten å ha handlet noe. og om da i tilegg omsetningen øker til tross for at ungdommene ikke får slippe inn, så er det jo win win for butikken.

Uansett så er det et vanlig fenomen å regulere antall ungdommer i dagligvarebutikker. Det er opp til ungdommene selv å endre på denne oppfatningen "folk" har om ungdommer, da mtp stjeling.
Det er ikke en menneskerett å gå på Rema, er det? Dessuten finnes det plenty med andre dagligvarebutikker et steinkast unna i Oslo.
Skjønner godt at butikkene innfører slike tiltak. Finnes mange snørrunger på ungdomsskoler som ikke har lært seg folkeskikk.
Sist endret av Docile; 29. mars 2012 kl. 17:25.
Ser at er en del uenigheter ang dette her.

Butikker har ikke uten videre lov til å nekte skoleungdomm eller andre grupper adgang. En butikk er er privat sted, men samtidig må det følge lover og regler som alle andre. Rema 1000 kan ikke sammenlignes med et utested da de har egne lover som gjelder for dem. Et utested kan sette en grense på 23 for sitt klientel, men det kan ikke en butikk gjøre.

Men, de butikken som praktisere dette gjør heller ikke noe galt. Så lenge de kan dokumentere at mellom en viss periode på dagen (gjerne i skolepausen) så skjer det mye nasking eller andre uønskede hendelser. Da har de lov til å sette øvrige grenser som det trådstartet spør om. Da har butikken med sin fulle rett lov til å sette en grense på antall elever og/eller en øvrig aldersgrense for å komme inn i lokalet.

Når det gjelder det med å se på kameraet, så kan det gjøres av den som har påtalemakt i butikken. Da gjerne butikksjef og låseannsvarlig. Det trengs ikke en vekter for å komme ditt og se over på kameraet.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Ser at er en del uenigheter ang dette her.

Butikker har ikke uten videre lov til å nekte skoleungdomm eller andre grupper adgang. En butikk er er privat sted, men samtidig må det følge lover og regler som alle andre. Rema 1000 kan ikke sammenlignes med et utested da de har egne lover som gjelder for dem. Et utested kan sette en grense på 23 for sitt klientel, men det kan ikke en butikk gjøre.

Men, de butikken som praktisere dette gjør heller ikke noe galt. Så lenge de kan dokumentere at mellom en viss periode på dagen (gjerne i skolepausen) så skjer det mye nasking eller andre uønskede hendelser. Da har de lov til å sette øvrige grenser som det trådstartet spør om. Da har butikken med sin fulle rett lov til å sette en grense på antall elever og/eller en øvrig aldersgrense for å komme inn i lokalet.
Vis hele sitatet...
Her var det veldig mange påstander uten kildehenvisninger..? Nå har jeg ikke noen særskilt kompetanse på området, men jeg klarer ikke å finne noe som skulle tilsi at det du skriver her er rett, snarere tvert i mot.

Diskrimineringsloven sier dette:
Sitat av http://www.lovdata.no/all/tl-20050603-033-0.html#4
Direkte og indirekte diskriminering på grunn av etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn er forbudt.
Forskjellsbehandling som er nødvendig for å oppnå et saklig formål, og som ikke er uforholdsmessig inngripende overfor den eller de som forskjellsbehandles, anses ikke som diskriminering etter loven her.
Vis hele sitatet...
Likestillings- og diskrimineringsombudet:
Sitat av http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article5364353.ece
Det er bare innenfor arbeidslivet det er lover mot diskriminering når det gjelder alder.
Vis hele sitatet...
Ut i fra dette mener jeg butikken er i sin fulle rett når de setter en nedre aldersgrense deler av døgnet.
Sist endret av Roolfe; 29. mars 2012 kl. 19:36. Grunn: leif
Jeg skal senere studere jus og i dag har jeg rettslære på vgs. Diskrimineringsloven kan ikke brukes i dette tilfellet ettersom det ikke gjelder etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn. Det står ingenting om alder i loven, selv om det kanskje høres rart ut. Det kan diskuteres om butikken allikevel har lov til å forlange at kun et antall av personer i den aldersgruppen kan være inne i butikken samtidig. Hadde det vært diskriminering i henhold til diskrimineringsloven hadde det vært enkelt, diskriminering av alder er noe helt annet. Jeg er selv en ungdom og må innrømme at det er ganske nedvergende å måtte stå utenfor og vente selv om det kun er 4 personer i butikken fordi det allerede er 2 ungdommer der inne. Hvorfor står det ikke "Kun 2 personer over 60 år i butikken om gangen"? Det sies at de ofte stjeler mer enn ungdommer...
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Når det gjelder det med å se på kameraet, så kan det gjøres av den som har påtalemakt i butikken. Da gjerne butikksjef og låseannsvarlig. Det trengs ikke en vekter for å komme ditt og se over på kameraet.
Vis hele sitatet...
Påtalemakt i butikken? Har du i det hele tatt peiling på hva du babler om?

Påtalemakt er Riksadvokat, Statsadvokat og Politi, ikke noen butikksjef eller låseansvarlig i en butikk! Nå må du slutte å lire fra deg så mye sludder!
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
18 årsgrense mellom 08-16, alle hverdager.
Vis hele sitatet...
Betyr dette at foreldre må la barna sitte igjen i bilen etter barnehagen, eller eventuelt stå utenfor butikken?

Eller sto det spesifisert at man kunne ha med forelder eller verge...
Sist endret av Oransje; 8. april 2012 kl. 02:20.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Dette er ikke så veldig vanskelig. En butikkeier kan nekte 300 ungdommer å komme inn i butikken på én gang fordi det vil kunne skape fullt kaos i butikken. En må regne med at de ikke er bemannet til å takle en slik stor mengde kunder, og det kan skape kaotiske tilstander med bl.a. stjeling. Butikkeieren kan da argumentere for at han ikke vil slippe inn store grupper mennesker for å beskytte egen eiendom.

Men å nekte en skoleelev som kommer helt alene er kanskje ulovlig.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Å diskriminere på grunnlag av alder er lovleg i mange samanhengar. Å diskriminere på grunnlag av hudfarge er ulovleg.
Vis hele sitatet...
Kommer vel an på hvilken hudfarge
Som nevnt en god del ganger så hadde hudfarge som argument vakt ramaskrik og fordømmelser over det ganske land...
Også om det var på samme grunnlag, økt risiko for nasking osv....

Utestedene som noen ganger siler ut gjester på samme grunnlag blir nå veldig omtalt og fordømt iallfall...
Helt greit at de ikke kan gå på butikken synes jeg. Er svært ugunstig for oss andre i butikken å stå i kø i flere minutter for at ungdommer skal prøve å kjøpe redbull og burn synes jeg.. Dessuten blir køa så lang når 15 ungdommer går i kassa samtidig, og kun en av dem skal ha en bolle...
Blir vel litt med dette som alt mulig annet i samfunnet. Noen ødelegger for en hel gruppe mennesker...
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Helt greit at de ikke kan gå på butikken synes jeg. Er svært ugunstig for oss andre i butikken å stå i kø i flere minutter for at ungdommer skal prøve å kjøpe redbull og burn synes jeg.. Dessuten blir køa så lang når 15 ungdommer går i kassa samtidig, og kun en av dem skal ha en bolle...
Vis hele sitatet...
Ahh, føler det er helt motsatt jeg. Stikker ned på Rema 1000 en gang i blandt for å kjøpe meg lunch, og da er alltid rullatormafiaen klar med endeløse berg av handlevogner og 100-pakninger med Omo color, som tar en halvtime å slå inn i kassa..

Frekke som faen er de å, rusher forbi meg, og stjeler køplassen min. Og alt jeg skulle kjøpe var en yoghurt.. ugh..
Jobber selv deltid i butikk, og kan skrive under på at eldre er like ufyselige som en gjeng fjortenåringer til tider. Har kun opplevd å ferske eldre kunder i nasking også, men det er vel mulig at de yngre kanskje er "flinkere" til å skjule det.