Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2340
For å gi et større bilde om det skulle ha noe betydning forklarer jeg litt av historien:

Etter ca et halvt år blir det felles informasjon overfor elevene at fhskolen har fått mistanke om at mange elever har røykt hasj på skolen som ifølge kontrakten selfølgelig er ille. skolen sa de hadde en liste med mistenkte navn, og hadde en konstruktiv forslag om at de elelevene som melte seg til ledelsen ville slippe å bli kastet ut så lenge de ble enig om 'rus opppfølging' med skolen der begge partier prøver å finne løsninger for å få eleven til å heller bli edru. Jeg melte meg raskt siden jeg var ganske uforsiktig og visste navnet mitt var høyt oppe i lista. De understrekte at det kunne bli tatt urinprøve før vår store utlandstur med klassen og jeg skrev under på at jeg ga mitt samtrykke til prøven om skolen ønsket det. Uten å gå inn på moral osv så fortsatte jeg med røyking (ble mindre) samtidig som jeg møtte opp mer ofte til tilmen og forsov meg mindre som ga + i boka for lærerne. De skrøt at jeg hadde skjerpet meg. Spoler til noen uker før den store turen; jeg røyke fortsatt og spillte en smule russisk rulett om de tilfeldigvis skulle ta urinprøven. Det gjorde de ikke og jeg ble med på klasseturen til marocco.

I marocco fylte jeg 22 år, og for en som har røyka i ca 3-4 år 'måtte' jeg teste marokk hasjen i marocco. 60 kr for 6g med goood shit : ) Mens vi mekker på hosteltaket s (uforsiktige igjen) så kommer plutselig læreren opp og merker dette. bæd. Etter kort tid har de bestilt flybillett hjem for oss med avreise neste dag (var egentlig 4 dager igjen). Jeg tenkte på en plan for å ikke bli kastet ut så etter av å bli tatt latet jeg som om jeg ble noe ustabil som om jeg skulle 'havne på kjøret igjen: senere på kvelden da vi skulle spise middag for min bursdagsfeiring sa jeg ikke en dritt til noen, hadde sadface og stirra på min tallarken under hele middagen og dro medengang til hotellet etter jeg var ferdig med noe av maten. Jeg fortalte læreren at jeg måtte fyre en mega J for å få sove etterepisoden. alt dette gjorde jeg bevisst for å gi inntrykket at det ikke ville blitt lurt å kaste meg ut fra skolen , at jeg ikke ville bo hjemme og 'har ikke noe annet sted' og heller ville bodd ute på gata med dop istedet. Destruktivt med å leke med samvittigheten til lærerene på den måten ja, men jeg følte at 'melde seg' taktikken ikke ville funke igjen, så en ond plan B måtte prøves som et siste desperat forsøk.

Jeg fløy til norge på onsdag og hadde mobilen skrudd tilfelle foreldrene skulle høre hvordan turen gikk og høre at det er 'norsk' ringetone/ 'kan ikke ta tlf' svarer.

Før jeg dro fra flyplassen sa jeg til lærerene at de IKKE I DET HELETATT skulle informere hendelsen til mine foreldre fordi de har vært igjennom 'nok' av dette tema og fortjener noe fred. Så finner jeg ut på torsdag morgen at de hadde kontaktet min mor onsdag og siden hun ikke fikk tak i meg trodde hun at jeg var på kjøret (det var jo det inntrykket jeg gav til lærerene men det var jo egentlig en bløff fra min side) full kaos hun hadde ringt halve vennegjengen og ingen visste hvor jeg var og jeg kan ikke forestille meg de tankene og sorgen som gikk i min mor.

Det ender med at hun får tak i en som jeg er med og jeg får vite det hele samtidig som jeg forklarer 'det hele var en taktikk synd lærerene sa i fra' (selv om de kun ville hjelpe)

Det er nå lørdag. det blir møte med skolen på mandag og jeg føler at det er 50/50 sjanse for å bli kastet ut. for å øke mine odds til å få lov til å bli på skolen føler jeg at jeg må muligens bli destruktiv å true ledelsen med enkelte ting til avisa som jeg har fanget opp igjennom skoleåret at de ikke gjør helt riktig(jeg vil ikke skrive det her) men jeg lurer på hadde de også ikke et kraftig brudd i taushetsplikten? Vi skrev under et kontrakt istarten av skoleåret og en til før utlandsturen men kan ikke huske alt som stod.

Hjelp meg folkens, selv om jeg røyker i perioder har jeg ikke gjort noen noe skade og vil veldig gjerne beholde fhskoleplassen for jeg trives virkelig der

Skrivd på mobil.
Skolen har gjort helt rett. Når du selv prøver å fremstå som deprimert osv er det åpenbart at de vil anta at du trenger hjelp. De gjør det som er best for deg utifra de opplysningene du gir dem.
Får jeg spørre deg hvilken fhs det er? Om det er den som er i drammen ?
du brukte drugs på en skoletur og ble tatt. det er din feil og du må ta konsekvensene. Regner med at du ikke betaler skolen selv, så at de informerer den som betaler, enten det skulle være foreldre eller noen andre er vel egentlig på sin plass.
Jeg skal ikke bruke mye tid på å kalle deg en idiot, for det kommer så åpenbart frem at du er det, og egoistisk.

Når du selv har prøvd deg på den idiotiske taktikken det er å fake depresjoner eller anfall eller hva du prøvde deg på, så er det naturlig at skolen tar kontakt med dine nærmeste for å hjelpe deg.

Og jeg ville IKKE prøvd å true skolen til noe som helst, da du har skrevet under på at du har brutt skolens regler ved å røyke.

Jeg gjetter på at du kastes ut, noe som bare er rett og rimelig.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Egget Vis innlegg
Hjelp meg folkens, selv om jeg røyker i perioder har jeg ikke gjort noen noe skade og vil veldig gjerne beholde fhskoleplassen for jeg trives virkelig der
Vis hele sitatet...
Da burde du virkelig ikke ha røyket i første omgang..

Det eneste jeg kan foreslå er å prøve å snakke med dem. Ikke prøv deg på noe tullball som faking av depresjoner eller det å true ledelsen. Snakk med dem og innrøm at du gjorde en feil så kanskje du slipper unna med en advarsel.

Hvis ikke det går så er det nok kjørt, desverre.
Sist endret av Bombasa; 24. mars 2012 kl. 14:38.
True phreak.
Hvis jeg var i din situasjon ville jeg lagt meg langflat, og lovet dyrt og hellig at det ikke skulle gjenta seg. Å true ledelsen eller fake depresjoner er særdeles dårlige taktikker, tviler på at du får noe medhold der.
Egget's Avatar
Trådstarter
Kommer til å legge meg langflat ja. What goes around comes around, ble mye følelser som dro meg i den destruktive retningen, men jeg velger win-win veien etter av å reflektert i fred.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Update oss hvordan det går da.
Egget's Avatar
Trådstarter
Holder på nå å forberede en liste over forslag for å gjøre det godt igjen som jeg vil ta opp med ledelsen i møtet i mårra:
+møte opp 200% i alle timer inkl morgensamling og t.o.m felleskor(!)
+møte opp før frokost og ta 5 min kaffe med lærerne hver dag
+skolesammfunnstjenester som å rake løv osv

(+"nød": ta alles kjøkkenvakter ut året)

Jeg vil spørre dem om det er mer de vil, men har dere noen flere forslag som er relevante? hadde vært nice.

Gir tilbake mld etter møtet om skolen tillater å dele dems beslutning : )
Sist endret av Egget; 25. mars 2012 kl. 22:18.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Lag middag for hver lærer ut året. Du er kok og kelner.
Vær ærlig. Lærere har som regel et stort hjerte. Er jo ofte derfor de jobber innen skole!

Tror nok et møte med de hvor du kun lgeer deg flat og forklarer hele greia skal gjøre susen. Men hadde droppet trussel planleggingen din! den høres direkte idiotisk ut.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Egget Vis innlegg
+møte opp før frokost og ta 5 min kaffe med lærerne hver dag
Vis hele sitatet...
Etter å ha jugd dem i trynet flere ganger og vist at du ikke kan stoles på, er nok smøring siste utvei ja.
Lærerne på din skole høres rimelig greie ut.
Når jeg gikk på FHS for noen år siden ble 5 elever utvist på flekken for at de ble tatt med et par gram hasj.
Det hjalp ikke hvor mye de beklaget og lovet at de skulle skjerpe seg.

Du er ekstremt heldig som har fått være der etter første hendelse, og du er ufortjent heldig om du får enda en ny sjanse etter fiaskoen din i Marrocco.
Sitat av Egget Vis innlegg
Holder på nå å forberede en liste over forslag for å gjøre det godt igjen som jeg vil ta opp med ledelsen i møtet i mårra:
+møte opp 200% i alle timer inkl morgensamling og t.o.m felleskor(!)
+møte opp før frokost og ta 5 min kaffe med lærerne hver dag
+skolesammfunnstjenester som å rake løv osv

(+"nød": ta alles kjøkkenvakter ut året)

Jeg vil spørre dem om det er mer de vil, men har dere noen flere forslag som er relevante? hadde vært nice.

Gir tilbake mld etter møtet om skolen tillater å dele dems beslutning : )
Vis hele sitatet...
Dette høres MYE smartere ut.

Klarer du å holde det gående, applauderer jeg deg

Kan jeg spørre hvilken skole det er snakk om? Er ikke Follo fhs?
Egget's Avatar
Trådstarter
OK har nå skjedd utrolig mye kaos på skolen, men jeg holder på konstruktivismen.

Det blir mange møter over flere dager fordi det er nå flere elever involvert i "saken" og jeg kan komme med oppdateringer senere for dette er en stor prosess som vil foregå over flere dager. Jeg har snakket med ledelsen og spurt om å få låne 15 minutter til morgensamling i morgen der jeg vil fortelle dette (rett fra ark:

(morgensamlingen er der alle elever på skolen møter opp og mange lærere for morgen start der det som regel er et program på ca. 30 min før fellesfagene etc begynner.)

Dette er det jeg "nøyaktig" skal si, så det blir noe å lese:

"Ikke for å være drittsekk forann dere alle sammen men jeg vil at alle sammen i salen skal rekke opp hånden som for å gi meg signal på at dere hører etter hva jeg har å si. Jeg fortsetter ikke lesningen før jeg kan se at alle hender er oppe som betyr dere er motakkelig og vil høre på det jeg sier. Dette er for å få mest ut av tiden jeg stjeler fra dere. Det jeg vil dele vil høres litt ustrukturert og kompakt ut, fordi dette er mine "råvarer" - jeg har ikke redigert teksten for å finpusse noe til å se eller høres bedre ut enn det som er når jeg skriver dette i utgangspunktet. Dette er kun basert på mine egne erfaringer. *HUSK Å SNAKK SAKTE OG ROLIG FOR EFFEKTIV KOMMUNIKASJON ELLERS BLIR ALT "SLØST".

Jeg får følelsen om man vil oppnå store ting i verden så kreves det hardt arbeid og stor motivasjon. Å velge rusmidler er greit for noen, kanskje for de som ønsker å være passive og likegyldige som har "jeg vinner lotto en dag" attituden og i realiteten bor i sin mors kjeller. Min rus periode er over og jeg ønsker å stå fram som ett eksempel.

Dere har sikkert observert at jeg, ihvertfall i det siste sender ut "utstabile" vibes. Det er ingenting å legge skjul på at det er full kaos i kroppen og psyken min, som et resultat av en tidligere identitet som går i oppløsning. Jeg har nye klare mål som motiverer meg i en annen retning enn før. Jeg liker metaforen at det var full kaos på jorda med vulkaner og skyhøye tempraturer før det endelig fantes liv. Det er som sagt en prosess som gjør at jeg har ekstremt lav selvtilgitt for tiden fordi jeg nå klarer å reflektere med samvittighet hvordan min holdning har gått ut over andres glede.

Jeg vil absolutt bekrefte og understreke at jeg har vært egoistisk som jeg tidligere var helt ubevisst på. Mitt fokus var et helt annet sted enn ansvar. Jeg skal stå for konsekvensene for det er det jeg fortjener og noen eksempler for å gi kontrasten på den andre enden av skalaen er stor pengegjeld,rulleblad og alvorlige brudd på tilgitt til familie,venner og andre verdifull mennesker.

Dette tærer meg sikkerlig ned men man kan ikke gjøre det til unnskyldning for fordi jeg vet jeg ALLTID har et valg enten det er bevisst eller ubevisst. Jeg kunne godt for eksempel tatt valget av å ikke gjøre det jeg nå gjør, men jeg er bevisst på å være konstruktiv å gjøre det godt igjen for mine grove feil som jeg håper blir et slags verdi for dere tilbake.

Jeg vet ikke så mye hva som vil skje framover - det å miste en tildligere ego med kraften opp mot et stort sort hull som i universet blir som å forlate kjære hjem med familie, venner og fritid for å heller ta skrittet i det ukjente - eller så kan man heller si jeg har vandret i kaos og endelig bestemt meg for å finne ro.

Jeg vil at dere plukker ut mine gullkorn i alt skravlet mittslik at dere kan være mer bevisst på dere egne valg og også slik at noen slipper å gå igjennom det jeg har gjort de siste 4 årene. Men viktigst av alt hvordan ting en gjør kan faktisk påvirke folk rundt.

Jeg kan si det hele begynnte med den villeste tilfeldighet fordi jeg var ikke født "knarker" men ble etterhvert av forskjellig grunner ubevisst som i ettertid har tøyd gresna litt og litt - altså mer og mer bruk/variasjon av stoffer som til slutt ble helt ute av kontroll med total ubevissthet. En ting jeg har direkte erfaring med er å aldri undervurdere psyken og tanker, alt fra dårlig innflytelse av personer eller kosthold med til og med slappe fritidsaktiviteter som har ingen verdi fortsett fra å underholde meg konstant uten å gjøre noe produktivt. Jeg sier ikke at jeg er supermann fra nå og at jeg aldri skal gjøre tidsfordrivene aktiviterer igjen, men jeg er hvertfall mer bevisst på hvordan det påvirker min framtid. Itedet for å la tanker og ting styre meg skal heller jeg styre tankene og aktivitetene - det å bli mer bevisst. Jeg har overvåket mine tanker og det er latterlig hvor lett en sangtekst om f.eks å røyke weed kan skape mikro tanke - butterfly effekter for de sensitive.

Jeg vil si unnskyld til alle for hva jeg har direkte eller indirekte påvirket/gjort/manipulert folk til å gjøre. Jeg bekrefter det jeg sier med at min neste tattovering skal innholde et personlig symbol som representerer at mine rus er over og nye tider er i vente. Jeg lyver aldri når jeg tattooverer kroppen min. Det er permanent. "Beviset" for skeptikerne kommer ikke med en gang fordi jeg ligger svært tynt ann penge messig. Det er interessant hvordan det å sitte ute på fjellet i skogen og se ned på landskapet og naturen med konstruktive ideer med refleksjon kan være så lærerrikt for min egen del. VI har sikkert alle våre problemer i tider og ingen mennesker jeg vet om er perfekte men det å ta avstand fra alt slik at man ikke henger seg opp for mye i enkelte ting kan være en katalysator på å finne sine egne blind soner og huske det store bildet. Kroppen vår er et samarbeid av trillioner av celler - tenk hva vi kunne gjort om alle menneske samarbeidet like bra. Evolusjon i praksis.

Jeg føler meg ekstremt "naken" nå av å brytet vekk egoet og det er svært ubehagelig og uvant men jeg vet det er en del av prosessen og jeg vil takke for deres oppmerksomhet og håper dere fikk en bedre forståelse om meg som person, for jeg er ganske lukket til tider. Om det kommer en tåre her og der til tider er det bare kroppen som lengter etter rus som den har vært svært glad i i 4 år. Det vil gå helt fint etterhvert og jeg har tenkikker for å øke prosessen.

Som sagt unnskyld til alle elever og lærere som har blitt negativ påvirket av meg."
Sist endret av Egget; 26. mars 2012 kl. 18:31.
Husk at du skal ha et liv etter denne "talen" også.
Selv om det er bra at du legger deg flat, så pass på å ikke overdrive. Tattoveringa ville jeg droppet å fortelle. Vil du likevel ha den, så ta den når det passer deg, og ikke fordi at du nå føler et press til å ta den.
Egget's Avatar
Trådstarter
For å øke sannsynligheten for å vedlikeholdet attituden 100% vil ha jeg mange vitner til det jeg sier.
Artig hvis noen googler en setning av det du har å si da å kommer over dette.
Tja... du skal ikke se bort ifra at den talen der fungerer.

Er den oppriktig, eller er planen bare å slippe unna "alvorlig" straff? Ingen her på Freak bryr seg utover tastatur-moralismen, så du kan likesågodt fortelle sannheten
Det du gjorde var galt og du kan derfor ikke klandre skolen om de kaster deg ut ettersom du skrev under på at du ikke skulle ta mer hasj. Allikevel har de ikke lov til å ringe din mor ettersom du er 22 år. Dette går på taushetsplikt. Men du må ikke bruke det mot dem. Det du må gjøre er å være ydmyk, fortelle hvor lei deg du er og SLUTTE med hasj. For blir du tatt igjen er du f*cked. Håper at du får bli, selv om du har gjort noe imot reglene.