Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1307
Hallo

Eg kjøpte meg 2 gamle spill eg spilte når eg var yngre. Lego rock raiders & Alexander. Såg dei på Ebay & tenkte at dei kunne vert morsomme å prøve igjen.

Desverre får eg opp på lego rock raiders at; programmet kan ikke starte fordi d3drm.dll mangler på datamaskinen. Prøv å installere programmet på nytt for å rette opp dette problemet.

Eg har sletta & lasta ned igjen spillet 2-3 gangar no men får fortsatt den samme meldinga som før.

Er det nokon av dokke som har nokon tips om korleis eg kan få fiksa opp i dette?

TILLEGSINFO:
Eg har prøvd å feilsøke kompatibilitet & satt kompatibilitetsmodus til windows XP Service Pack 3. Får fortsatt opp samme meldinga som før
Sist endret av Silentdeath22; 4. juli 2014 kl. 18:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Legalize it <3
Trådstarter
12 1
Kva er virtualbox for noko?
Du kan bruke virtualbox til å kjøre ting virtuelt, da må du også ha en ISO f. eks.
Dette kan du få på bukta.

IMO fungerer det dårlig å virtualisere spill.
Legalize it <3
Trådstarter
12 1
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Du kan bruke virtualbox til å kjøre ting virtuelt, da må du også ha en ISO f. eks.
Dette kan du få på bukta.

IMO fungerer det dårlig å virtualisere spill.
Vis hele sitatet...
hm hørast bra ut, har du noko link til ei trygg nettside eg kan laste det eg trenger ned ifrå eller?
Sitat av lroedal Vis innlegg
Virtualbox?
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager skal man rote med å emulere et helt OS for å spille et spill?
Sjekk det her
evt, bare bruk google.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Latrakx Vis innlegg
Hva i alle dager skal man rote med å emulere et helt OS for å spille et spill?
Sjekk det her
evt, bare bruk google.
Vis hele sitatet...
Er ofte like lett å emulere OS, slik at man slipper å google seg i hjel(dersom man bruker mer enn 10-15 min med googling, så vil jeg ikke si det er verdt å lete mer)

På det forumet du linket til, så er det kun snakk om Windows 7, mye mulig det funker på Win8 også da.
Fant en link som kanskje kan være til hjelp. Som siden også sier selv, ikke last ned filen fra noen som helst "dll-download"-side.

http://pcsupport.about.com/od/findby...sing-error.htm

Her er enda en, om den første ikke skulle virke.

http://answers.microsoft.com/en-us/w...c-60995f963ab4
Sist endret av Avatar; 4. juli 2014 kl. 21:42.
Du kan også sjekke ut Good Old Games ( www.gog.com ) De fikser masse gamle spill slik at de funker på nyere operativsystem.
Sitat av sRe Vis innlegg
Du kan også sjekke ut Good Old Games ( www.gog.com ) De fikser masse gamle spill slik at de funker på nyere operativsystem.
Vis hele sitatet...
Synd de ikke har spillet det angår
Sist endret av Latrakx; 4. juli 2014 kl. 21:55. Grunn: typo