Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 988
Hei kjære medfreaks, kjøpte en brukt pc for noen dager tilbake denne pc'n tror jeg da var reformatert, husker ikke helt.

Men ihvertfall jeg byttet HDD på denne maskinen til min gamle, som er bedre

Og igår fikk jeg ett Virus, som gjorde til at jeg ikke kunne starte noen ting, så begynte jeg og rote litt på pc'n som såklart ikke visste seg og være lurt, for det er her problemet mitt ligger, når jeg skal starte pc'n så starter den helt fint, men så kommer den bare til Verifying DMI Pool Data, og stopper bare der, kommer ikke videre, vet ikke hva jeg skal gjøre, har prøvd og google problemet, men får ikke ett godt nok svar.

Gjerne forklar det detaljert, har ikke så mye peiling på pc'r at det gjør noe.

Finner ikke specs, nå siden jeg ikke husker de og ikke vet hvordan jeg sjekker det nå.

Hadde vært awesome med kjapt svar.
DMI bli noen ganger brukt til å lagre "små-informasjon" som f.eks tilkoblede enheter osv slik at det blir lettere for operativsystemet og finne ut hva som er tilkobla.
Dersom denne informasjonen blir rota til, kan dette problemet oppstå.
Noen ganger så hjelper det og resette BIOS, dersom du kan gå inn i BIOS når du slår på maskina, er det enklest og gjøre det der. Er som oftest et valg som heter "Reset to factory defaults" og lignende.

Viss du ikke kommer inn i BIOS, kan du slå av maskinen og sette reset-jumperen i resetposisjon i et par sekunder. Denne er som regel plassert et sted nederst på selve hovedkortet
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av varg300 Vis innlegg
DMI bli noen ganger brukt til å lagre "små-informasjon" som f.eks tilkoblede enheter osv slik at det blir lettere for operativsystemet og finne ut hva som er tilkobla.
Dersom denne informasjonen blir rota til, kan dette problemet oppstå.
Noen ganger så hjelper det og resette BIOS, dersom du kan gå inn i BIOS når du slår på maskina, er det enklest og gjøre det der. Er som oftest et valg som heter "Reset to factory defaults" og lignende.

Viss du ikke kommer inn i BIOS, kan du slå av maskinen og sette reset-jumperen i resetposisjon i et par sekunder. Denne er som regel plassert et sted nederst på selve hovedkortet
Vis hele sitatet...
Okei takk for tipset ! Har allerede tenkt på det, men fant ikke reset settingen inni bios menuen, men nå som jeg vet at det er en reset knapp på HK så blir det sikkert lettere, oppdaterer med resultat

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Okei takk for tipset ! Har allerede tenkt på det, men fant ikke reset settingen inni bios menuen, men nå som jeg vet at det er en reset knapp på HK så blir det sikkert lettere, oppdaterer med resultat
Vis hele sitatet...
Resetta biosn nå og kommer bare Boot from Cd til feilmelding nå, problemet er at jeg ikke har en windows cd her og nå, finnes det kanskje noen andre måter og fixe det på.

Da bumper jeg dennne tråden siden jeg trenger svar asap
Den prøver å boote fra cd. Du kan velge hva den skal boote fra i bios. Kanskje du bør prøve å innstallere OS på nytt siden du har tatt disken fra en gammel pc.
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av sRe Vis innlegg
Den prøver å boote fra cd. Du kan velge hva den skal boote fra i bios. Kanskje du bør prøve å innstallere OS på nytt siden du har tatt disken fra en gammel pc.
Vis hele sitatet...
Har prøvd og boote fra USB er helt sikker på at jeg gjorde det rett, men det faila så tror kanskje jeg må skaffe meg ny windows cd
En windows-cd kan du jo bare laste ned i fra bukta. Dersom du allerede har en lisens (et klistremerke på maskina) så er det fult lovlig det.

Om du ikke har lisens, så...ehm.. -Vil det jo virke likevel.
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Vet jo det, men booting problemet er greia, windows vil ikke boote fra USB og har ikke tom-cd'r her og nå får gå til innkjøp av det når det kommer penger inn, men til da vil jeg gjerne finne en annen løsning.
Viss den ikke vil boote fra USB, sjekk om usb-greia faktisk er bootable.
Eller så får du sikkert låne en brenne-cd av noboen
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av varg300 Vis innlegg
Viss den ikke vil boote fra USB, sjekk om usb-greia faktisk er bootable.
Eller så får du sikkert låne en brenne-cd av noboen
Vis hele sitatet...
Er strøm på usb når jeg kobler i den, og USB'n funker på en annen pc.

Men har brent meg cd nå

Fungerer fortsatt ikke, det kommer videre nå, men kommer bare til reparasjons verktøyet. Etter rs så kommer samme meldingen, kanskje det er noe galt i BIOS usikker, burde jeg kanskje prøve og resette det, eller skifte boot, plis trenger hjelp, vil ikke kaste bort over 2,5k på en idiotfeil jeg har gjort.
Hva slags reparasjonsverktøy? Windows sin gjenopprettings-greie? I såfall så tyder jo det på at det er noe feil med windows.

Hva er det som skjer når du slår på maskina, punktvis?
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av varg300 Vis innlegg
Hva slags reparasjonsverktøy? Windows sin gjenopprettings-greie? I såfall så tyder jo det på at det er noe feil med windows.

Hva er det som skjer når du slår på maskina, punktvis?
Vis hele sitatet...
Er windows sin ja.

(Uten cd)

1. Booter opp

2. Kommer til den menyen der jeg kan velge og gå i Bios meny, og boot option, kan ikke velge noen av alternativene.

3. Også kommer det sånn svart skjerm med hvit skrift sånn som kommer med før windows starter opp.

4. Så står det bare Verifying DMI Pool Data...

5. Så kommer Boot from Cd

6. Boot failure, Insert System Discs and press enter


Med cd:

1. Booter opp

2. Kommer til den menyen der jeg kan velge og gå i Bios meny, og boot option, kan ikke velge noen av alternativene.

3. Også kommer det sånn svart skjerm med hvit skrift sånn som kommer med før windows starter opp.

4. Så står det bare Verifying DMI Pool Data...

5. Så kommer Boot from Cd

6. Etter det kommer jeg enten til Windows reparasjons verktøy eller om jeg skal starte windows på vanlig måte. Eller så kommer det at jeg kan starte det i sikkerhetsmodus etc etc, men jeg kan jo ikke velge noen av alternativene, så starter uansett vanlig.

7. Etter dette så rs'r eller bluescreener pc'n seg.
Sist endret av kimmy9gga; 14. desember 2012 kl. 17:37.
Virker som at den ikke får starta i fra hdd kansje. Sjekk boot-instillingene i BIOS. Første prioritet bør være CD og så hdd som nummer to. Viss du har flere harddisker, sjekk at du velger riktig disk.

Det kan også være at bootsktoren på harddisken er korrupt eller annen feil med windows, noe som oftest lar seg fikse med og installere windows på nytt.

Hvorfor kan du ikke velge noen av alternativene i fra windows-cd'n egentlig?
Inne på reparasjonsverktøy, vil jeg tippe at du kan installere windows på nytt.
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Jeg har gjort det du sier, her er problemet mitt fra igår, jeg kommer ikke inn i BIOS menyen lengre, heller ikke boot options menyen, dette er så kjipt :/