Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1300
Hvilken filmer har du virkelig lyst til å elske, men får det ikke til?
Selv har jeg noen filmer som mange elsker, men som jeg ikke syntes er noe særlig bra.
For eksempel:

2001: A Space Odyssey. Jeg er en Stanley Kubrick fan, men merkelig nok er dette en av de få filmene hans jeg ikke liker.

Star Wars trilogien. Detter er en veldig populær serie som jeg virkelig har lyst til å like, men jeg får det bare ikke til. Jeg liker Star Wars universet, karakterene og bakgrunnshistorien. Men jeg syntes filmene har en alt for generisk historie, med et nokså svakt manus.

The Matrix. Siden den beste filmen jeg har sett så langt er Inception tenkte jeg at jeg skulle se The Matrix ettersom (i følge Nolan selv) noen deler av filmen skulle være inspirert av The Matrix. Jeg ble skuffet veldig tidlig på grunn av det tomme skuespillet og det svake manuset.

The Silence of the Lambs. Jeg elsket Anthony Hopkins som Hannibal, men resten av filmen er egentlig ganske kjedelig og filmen greier bare ikke å engasjere meg.

Requiem for a Dream. Jeg liker mesteparten av Darren Aronofsky sine filmer, jeg elsket Black Swan. Men denne filmen greide ikke helt å fange min oppmerksomhet.
Ringenes herre. Har liksom aldri blitt facinert av filmene, og har rett og slett ikke klart å bli "fanget". Var å så hobbiten her om dagen, ble positivt overrasket over at jeg faktisk likte den, så tror jeg skal gi LOTR en forsøk snart igjen
Hm, veldig interessant tråd. For min del må jeg nevne Kon-Tiki. Jeg er seiler selv og har på enkelte fronter, vitenskapelig og "mot"-messig, sett opp til Thor Heyerdahl. Men filmen gav meg ikke så veldig mye. Men hva kan man forvente, den var jo laget for å fenge publikum med ditt og datt. Sånne manus-saker eller røde tråder som den tullete krabben som ble med hele turen ødelagte sjarmen for min del.

Heldigvis ble det "største øyeblikket i Heyerdahls liv", som den andre biografen hans skriver om, avbildet fint. Da han og hele mannskapet kom i land. Det var fint synes jeg. Men ofte er det slik og jeg sørger ikke over filmen akkurat. Har sett den to ganger, om sant skal sies.
Ringenes Herre filmene - Liker fantasy, men ringenes herre klarer ikke å fange meg.
Hobbiten - Klarte ikke å like den av samme grunn som over
Star Wars - Det er noe med romfilmer jeg ikke liker
Star Trek - Samme som over
James Bond - Har tvunget meg gjennom alle (unntatt en), men klarer bare ikke å like den. Skyfall må ha vært den dårligste av alle.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Ringenes Herre filmene - Liker fantasy, men ringenes herre klarer ikke å fange meg.
Hobbiten - Klarte ikke å like den av samme grunn som over
Star Wars - Det er noe med romfilmer jeg ikke liker
Star Trek - Samme som over
James Bond - Har tvunget meg gjennom alle (unntatt en), men klarer bare ikke å like den. Skyfall må ha vært den dårligste av alle.
Vis hele sitatet...
Bare for å vise hvor forskjellige vi mennesker er;
Ringenes Herre, hadde lyst å like, og elsket. Stemningen i starten av 1. og slutten av 3. sier alt for min del. (Skum)leste bøkene som ung dessverre og har ikke tatt meg tid i nyere og mer intellektuelle dager å lese de, men det skal skje til neste år.

Hobbiten er jeg enig med deg i, men der var jeg veldig forberedt på det barnslige og langdryge preget etter å ha lest noen anmeldelser. Den boken har jeg også lest på ordentlig, og i motsetning til Ringenes Herre burde den jo virkelig vært kortere, noe den ikke var. Synes den ble veldig langdryg, men også svært godt laget og mye god-stemning. Likte spesielt godt humoren i når Radagast tok et dypt drag med old-toby for å "calm the nerves", som Gandalv sa. Hehe.

Star Wars er gode minner, men Star-Trek har for meg ikke noe nostalgi what-so-ever, så jeg deler den med deg. Er heller ingen James Bond-ekspert, men jeg elsket virkelig Skyfall og synes den var fet og stilig. Kommende "Svigerfar" er dog en ekspert og har hele samlingen og er enig. Men interessant å høre :-)
Gudfaren - Sett de flere ganger, og synes filmene er for langdryge.
Ringenes herre - Ble aldri bitt av basillen. Synes det er helt greie.
Indiana Jones - Synes effektene blir for dårlig og storyen er lite fengende. Likte 3-ern da!
Memento - Klarer aldri å bli vant med at den starter med siste scene og går bakover.
A Clockwork Orange - Klarer ikke å like den.
Blade Runner - For mørk.
Drive

Dog ville jeg om ikke elske, hvert fall like den, pga. nesten samtlige personer som så den unisont ropte «halleluja» etter de så den. Problemet er at jeg så bare en film det virket som at hadde manus til 60 minutter, hvorpå de bare gjorde hver scene 50 % lenger slik at det fikk nok til 90 minutter. I mine øyne var det ingenting spesielt (bra) med denne filmen, helt ålreit plot, men altfor utvannet.

Ellers så henger jeg meg på Gudfaren og Indiana Jones. Hadde jeg sett sistnevnte først i barndommen hadde det sikkert vært annerledes.
Liker absolutt ikke filmer av typen; Ringenes Herre, Star Wars, Star trek og The Matrix.
Men hadde vert artig og likt de, siden ''alle'' andre gjør det.
Sist endret av Klistermerke123; 28. desember 2012 kl. 08:18.
Inception.
For en drittfilm. "Men åh, det er så kult med filmer man ikke forstår med en gang.." - nei, fuck you! Det prøves for hardt og det virker bare flatt og kjedelig for min del. Skal innrømme at effektene når byen bretter seg over seg selv er kult, men det var vel det eneste som var bra med filmen. Ok da, og Ellen Page er jo veldig søt :P

A Clockwork Orange
Nei, bare nei.. Det blir for kunsterisk og usaklig. Jeg har bedre ting å foreta meg enn å se fantasiene til en eller annen syregjøk.

2001: A Space Oddesy
Om jeg vil kjede meg så ser jeg heller på veggen min hjemme.
De kunne trykt sammen filmen til en kortfilm på 15min cirka, da hadde den kanskje vært kul.

Inglourious Basterds
Nei og nei. Hadde aldri trodd at Tarantino kunne synke til et så lavt nivå etter Kill Bill, men joda. Det klaffer bare ikke for min del. Det mangler omtrent 50,000 kulhetspoeng.

(vil jo legge til at The Matrix kom i '98. Det er da 14år siden. Mye har skjedd på filmfronten siden den gang, men grunnen til at folk flest synes den er awesome er for at de så den når den kom ut og den revolusjonerte filmmediet. Jeg kan absolutt se at dagens kids ikke blir like imponert. Personlig synes jeg det er den beste filmen som er laget; stemningen, idèen, effektene, som etter 14år fortsatt ser bra ut, og hvordan historien er satt sammen. I like)
Natural born killers - Møkkafilm.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Personlig er det egentlig mer serier jeg har lyst å like, men som ikke fenger meg, Star Trek og det gamle av Dr. Who... Av filmer er det vel Står Wars jeg har lyst å elske, men kun synes er helt greie, kun sett igjennom alle en gang.

Ringenes Herre filmene sugde forøvrig inntil jeg leste bøkene, da ble de bedre synes jeg...