Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 2023
E har tenkt å kjøpe meg en Gaming PC snart og håper at dere kunne finne de riktige delene som er bra til 17-18k. Skjerm,tastatur og mus trenger e ikke å ha med i prisen. håper på et svar
http://bildr.no/view/1154540

Personlig mener jeg at det er unødvendig å bruke 18 k på maskin.. Hvis du kjøper for 13000 som er like bra kan du oppgradere pc'en senere.
Trådstarter
12 0
E litt enig med d. e tenker kanskje litt for stort. e vil ha en pc som kan kjøre alle av dagens spill på høyeste grafikknivå som skyrim, battlefield osv.
Lagde denne lista i går.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...C-D9C89C16719D
Over 12 tusen er bare tull spør du meg. Ingen vits å bruke så mye penger på pc som skal spilles på. Som nevnt over, oppgrader heller senere.
Bruk resten av pengene på et nytt skrivebord og en god stol kanskje?
Sist endret av Knäppgök; 11. april 2012 kl. 15:28.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitter på mobil nå, men for den prisen får du:
Sabertooth x79
I7 3930k
16gb vengeance 1600mhz cl9
Corsair 650D
Corsair performance pro 128gb, eller crucial m4 128gb
Evga 680
En hdd
Er jo spørs hva du vil ha? Er det viktig med mye lagring? Blu-ray? SSD? Mye minne? Vannkjøling? Beskriv litt bedre.
Trådstarter
12 0
e trenge kanskje 2 til 3tb minne. har blu ray spiller så e trenger ikke d. e vil helst ha ssd. visst du anbefaler vannkjøling trenger e d. også vil e ha gtx g80 som grafikkort. enten mid tower eller big tower visst d er vits å ha

8 eller 16gb ram
Vel, da har jeg alt fulgt kriteriene dine! (sett bort i fra dvd-rom)
Ellers trenger du ikke et lukket vannkjøling-system. Kjøleren jeg har lagt på er veldig god. Dog kan jeg legge på H60 eller sånn om du vil det.
Her har du en liste.
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Her har du en liste.
Vis hele sitatet...
Ingen varer i handlevognen.
Sitat av Smurfe Vis innlegg
Ingen varer i handlevognen.
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/cart.aspx?m...ListId=1068861


Nåda?
Nope, funker fortsatt ikke. Du må "del" lista når du er ferdig med å putte varene i handlevogna.
Sist endret av Gulingen; 11. april 2012 kl. 16:32.
Sitat av randomdf12 Vis innlegg
e trenge kanskje 2 til 3tb minne. har blu ray spiller så e trenger ikke d. e vil helst ha ssd. visst du anbefaler vannkjøling trenger e d. også vil e ha gtx g80 som grafikkort. enten mid tower eller big tower visst d er vits å ha

8 eller 16gb ram
Vis hele sitatet...

2 til 3 tb HDD/HARDDISK*
Vannkjøling? Corsair H100.. Har ikke så mye peiling på vannkjøling men H100 bråker helvetes mye, men ikke hvis du bytter ut viftene.. 83Leo har mye peiling på vannkjøling.. kontakt han på nFF.

Hvorfor ha gtx g80? bare gå for 680.. den drar ihvertfall battlefield 3 på ultra med et par titalls fps

8 GB holder, men du kan gå for 16 gb, koster ikke mye
Trådstarter
12 0
skrev feil e meinte gtx 680 men takk for hjelpen
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
lagde en liste hvor jeg klaret og presse inn en SLi løsning med 680 for deg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-7BDB0148FA67
har også en liste hvis du heller vil ha lga2011
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...4-6A7ABF824533
Trådstarter
12 0
Nice! d blir vanskelig å vite hva e skal kjøpe, mange gode muligheter
Vil anbefale deg å vente med 2 stk 680 fordi du er ikke mere fremtidssikret med SLi. Kjøp en, du blir fornøyd uansett.

Hvis du vil, kan lage deg en skikkelig fjortiss PC oppsett hvis du vil ha fancy saker.
Trådstarter
12 0
du kan sikkert lage en så kan e se hvordan den blir ;-)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Micki Vis innlegg
Vil anbefale deg å vente med 2 stk 680 fordi du er ikke mere fremtidssikret med SLi. Kjøp en, du blir fornøyd uansett.

Hvis du vil, kan lage deg en skikkelig fjortiss PC oppsett hvis du vil ha fancy saker.
Vis hele sitatet...
først snakker du om fremtidsrettet, så snakker du om fjortis pc? henger ikke akkurat på greip :P stilrent er fremtidsrettet.

det går fint an og kjøpe 2stk 680 kort nå. og når budskjettet er såpas høyt er det heller ikke noe man trenger og råde folk vekk fra.
men den mest fremtidrettede av rigene jeg satte opp er den med lga2011,
Uten å vite åssen PC han har lyst på så kan jeg ikke hjelpe han mer enn det. Vil han ha lys og masse dritt kabinettet, greit, det kan jeg hjelpe han med, om han vil ha PC som er stilrent, det er også greit.

Man kan fint ha PC som er fremtidsrettet med masse lys i seg.. Man blir selfølgelig lei etterhvert.

SB er mer "gaming" prossesor enn 2011 socket slik jeg har forstått det. Og det tar kanskje litt langt tid før det kommer ut en ny "gaming" prossesor siden IB snart er ute.

Poenget mitt er at det er ganske unødvendig å kjøre 680 SLI. Det er mer fremtidsrettet og ha PC som man kan lett oppgradere PGA man ikke brukte opp hele lønnen på PC først da man kjøpte det. Skjønner du poenget mitt?

Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
jeg kan også hvis du vil det, sette opp en løsning til deg, hvis du vil prøve deg og bygge vannkjørling selv

Sitat av Micki Vis innlegg
Uten å vite åssen PC han har lyst på så kan jeg ikke hjelpe han mer enn det. Vil han ha lys og masse dritt kabinettet, greit, det kan jeg hjelpe han med, om han vil ha PC som er stilrent, det er også greit.

Man kan fint ha PC som er fremtidsrettet med masse lys i seg.. Man blir selfølgelig lei etterhvert.

SB er mer "gaming" prossesor enn 2011 socket slik jeg har forstått det. Og det tar kanskje litt langt tid før det kommer ut en ny "gaming" prossesor siden IB snart er ute.

Poenget mitt er at det er ganske unødvendig å kjøre 680 SLI. Det er mer fremtidsrettet og ha PC som man kan lett oppgradere PGA man ikke brukte opp hele lønnen på PC først da man kjøpte det. Skjønner du poenget mitt?


men nå er da en pc til 18k unødvendig til gaming uansett, men det har man penger til det er det j*** gøy, skal selv invistere i liknans oppset som det jeg lika til TS, men da men 2stk 680 kort og 3930k 32gb ram, Men jeg trenger både minne og Cuda kjernene jeg får i et oppsett med 680 sli, jeg skal også vente på 4gb versonen. og grunnen til at jeg trenger det er jeg skal bruke pc'en til 3ds max og gaming
Vis hele sitatet...
jeg ser hva du mener, men SB-E er like bra og game på som SB, det finnes også en 4kjernes cpu i til SB-E som vil yte like bra som 6kjerneren i spill.
Sist endret av Frufsa; 11. april 2012 kl. 17:34.
Trådstarter
12 0
e har ikke så mye peiling på pc. jeg er snart 15 år har spilt xbox i mange år. jeg er litt forvirret fordi det er så mange forslag. kan dere pliz lage en pc eller velge ut en av dem som ligger her fra før som er best å kjøpe for gaming
Sitat av randomdf12 Vis innlegg
e har ikke så mye peiling på pc. jeg er snart 15 år har spilt xbox i mange år. jeg er litt forvirret fordi det er så mange forslag. kan dere pliz lage en pc eller velge ut en av dem som ligger her fra før som er best å kjøpe for gaming
Vis hele sitatet...

Den jeg postet vil da klare BF3 på Ultra som sagt.

Hva slags spill spiller du, åssen kabinett er du ute etter osv..?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
endringen gikk vist skjeis, noe havnet i sitatet -.-

5minhomojævel!!!!
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Frufsa Vis innlegg
endringen gikk vist skjeis, noe havnet i sitatet -.-

5minhomojævel!!!!
Vis hele sitatet...
ehm, what? :P
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
endringen gikk vist skjeis, noe havnet i sitatet -.-

5minhomojævel!!!!
Vis hele sitatet...
Føler med deg.. Akkurat det samme skjedde med tråden min istad også! -.-"

uansett, i5, Asus HK, lukket vannkjøling, corsair PSU og GTX 680 må da være absolutt best til hans bruk? Så sparer han pengene og kan legge de i flere skjermer, EVT gå over til AMD GPU og kjøre dems multi skjerm teknologi som jeg ikke kommer på i farten...
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av lordstian Vis innlegg
ehm, what? :P
Vis hele sitatet...
jeg endret inlegget mitt øvert på siden, men dette:
men nå er da en pc til 18k unødvendig til gaming uansett, men det har man penger til det er det j*** gøy, skal selv invistere i liknans oppset som det jeg lika til TS, men da men 2stk 680 kort og 3930k 32gb ram, Men jeg trenger både minne og Cuda kjernene jeg får i et oppsett med 680 sli, jeg skal også vente på 4gb versonen. og grunnen til at jeg trenger det er jeg skal bruke pc'en til 3ds max og gaming
Vis hele sitatet...
havnet feil, og skulle egentlig havnet under min komentar ikke quotet
også brukte jeg ca5min på redigeringen, så jeg fikk ikke redigert det rikktig rett etterpå, da jeg så det var feil

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Føler med deg.. Akkurat det samme skjedde med tråden min istad også! -.-"

uansett, i5, Asus HK, lukket vannkjøling, corsair PSU og GTX 680 må da være absolutt best til hans bruk? Så sparer han pengene og kan legge de i flere skjermer, EVT gå over til AMD GPU og kjøre dems multi skjerm teknologi som jeg ikke kommer på i farten...
Vis hele sitatet...
nå støtter nvida skjermer på alle utgangene da :P og nvida har samme teknologien, heter suround, eller span monitors.

nå kan han også bygge komplett vannkjørling på systemet sitt, og ha kjørler han kan ha med seg resten av livet
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Good point! i rest my case ^^
Man kan ha et åpent vannkjøling-system med LGA1155 også da..
i5 2500k er absolutt ingen flaskehals da den har store overclockingsmuligheter. Jeg mener det er mer lønnsomt å sette resten av pengene på noe annet. Kanskje har du lyst på en bedre/en til skjerm(?) i5 2500k er mer prisverdt, enkelt og greit mener jeg. (Når det gjelder gaming)
Sist endret av Knäppgök; 11. april 2012 kl. 17:54.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
alle oppsettene som er satt opp til nå er veldig gode systemer, det er samme hvilket av disse du velger
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sikkert ok, men er waste med i7 til gaming, og HVERTFALL 2700k, når det er en litt klokket versjon av 2600k til en dyrere penge
Sist endret av CHillZoNE; 11. april 2012 kl. 18:16.
Kan jo bytte til 2500k og spare en tusenlapp da
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
velg i hvertfall et z68/z77 hk!
...Skal han ha Z77 burde han vente til Ivy Bridge.
Trådstarter
12 0
Micki, jeg spiller bf3, skyrim, minecraft og kommer sikkert til å begynne å spille flere etterhvert som starcraft 2 og andre spill, jeg er spesielt glad i rollespill jeg er ute etter et kabinett som er lett å bygge i og har god plass.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av azeller09 Vis innlegg
...Skal han ha Z77 burde han vente til Ivy Bridge.
Vis hele sitatet...
hva er poenget med og kjøpe noe som er utdatert?
Tenkte hvis han ville ha nå, hvis han ikke ville vente.
Trådstarter
12 0
E ditta en bra Pc? den e litt dyr da, men d e med mus,tastatur,høytalere og skjerm også da
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-DDD7976C4546
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av randomdf12 Vis innlegg
E ditta en bra Pc? den e litt dyr da, men d e med mus,tastatur,høytalere og skjerm også da
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-DDD7976C4546
Vis hele sitatet...
kjørler og ssd er noe møkk, og cpu passer ikke til HK

Edit: psu er også insane overkill
Sist endret av Frufsa; 11. april 2012 kl. 18:47.
Trådstarter
12 0
kan du lage en versjon av den der alt passer sammen??
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
bytt ssd til typen Crucial M4, butt cpu kjørler til en eller annen fra Corsair, bytt PSU til AX850, bytt cpu til i7 3820, (eller HK til sabertooth z77)
Sist endret av Frufsa; 11. april 2012 kl. 18:52.
Trådstarter
12 0
haha e hadde i7 3820 først også byttet e den til i5 2500k for dere sa at den var så god, men takk for hjelpen

E den bra nå?
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-DDD7976C4546
Hjelper ikke at vi sitter her og diskuterer hva som er best eller ei. Gutten sier at han ikke kan noe om data, han er 14 blir snart 15.

Til deg randomdf12, ikke vits å bruke så mye penger på en pc. Ikke med tanke på at dette er første gang du setter sammen din egen. Går for noe rundt 10-12 tusen. Med det så har du både i bøtte og spann. Sett at det er flere gode oppsett her i tråden som du eventuelt kunne ha gått for.

Du kunne også lett ha valgt det ut noe her, her kan du velge mellom komponenter som passer sammen. Og Komplett.no vil montere det for deg. Dette er bare en tanke dersom du ikke vet selv eller kjenner noen andre som har erfaring med å sette sammen en pc.
Trådstarter
12 0
e kjenner en som kan å sette sammen pc, men jeg er enig med deg at jeg overdriver litt. en pc til 10-12 tusen er sikkert mer enn bra nok til å kjøre alle dagens spill
http://bildr.no/view/1155045

Okei trådstarter, her har du PC som er ganske fremtidsrettet. Det som gjør prisen ganske mye er at nesten alt på handlelista er av topp kvalitet.

Du får 240 GB SDD lagringsplass, det vil si, hvis du lagrer operativsystem, spill, programmer og andre ting åpner de på sekundet.

Tror ikke du vil angre for å si det sånn.

H100 vannkjøling er med i handlelista men kontakt 83leo før du kjøper noe med vannkjøling, fordi han har mye peiling på det.. Grunnen til at du burde kontakte 83leo er fordi viftene til H100 bråker som en Jet fly, og hvis du bytter viftene til noe av topp kvalitet vil du så vidt høre noe og du kommer til å bli fornøyd!