Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1729
I fjor var jeg hos tannlegen for første gang på tre år, og jeg hadde ingen hull. Dro til tannlegen igjen for noen dager siden, men nå viser det seg at jeg har 3-4 begynnende hull.

Lurer litt på om tannleger lager små riper i emalien når de pirker med slike sonder, eller hva det heter. Jeg har heller ikke endret kostholdsvanene mine heller (spiser vanlig mat i uka, kanskje en brus på lørdager).

Har dere opplevd det samme?
Jeg tror ikke tannleger lager hull, men jeg tror enkelte av dem har lav integritet. For ikke å si at hele bransjen er litt preget av grådighet.

Blir folk tannlege fordi det er høy lønn eller fordi de har en genuint interesse av å hjelpe folk med tannproblemer?

Føler meg aldri sikker på om de tar fram boret eller foreskriver en behandling fordi det er nødvendig eller fordi de tjener penger på det.
Samme tannlege?

Er vel gjort litt research på dette. Sendte samme testperson til ulike tannleger. Resultat: Fra null hull til 18 hull(usikker på tall siste tall, men det var noe ekstremt).
Kan jo være andre ting som stress, endring i ingredisensene til produktene du spiser, sykdom og masse annet
Hmm, har hatt "påbegynnende hull" siden 8 klasse, noe som tilsier jævlig mange år.

Ikke noe å bry seg om
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hadde ekstremt mange hull når jeg var ung, og dro alltid og fikset opp i de selv om jeg aldri hadde tannpine i det hele tatt. Tror jeg hadde rundt 40-50 hull kanskje totalt i barndommen min? Aldri hatt tannpine, bare tannlegen som har sagt at jeg har hull eller påbegynnende hull.

Nå har jeg faktisk ikke vært hos tannlegen på kanskje 3 eller 4 år, og jeg har mindre vondt i tennene enn jeg har hatt noensinne. Før hadde jeg ising og sånt, men det har jeg ikke merket på mange år. Blir nok å ta turen innom om ikke så alt for lenge, men å gjøre det årlig ser jeg ikke vitsen med lengre.