Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvor ofte leser du bruksanvisningen på elektroniske ting du kjøper?
Aldri 24 44,44%
Noen ganger 26 48,15%
Alltid 4 7,41%
Stemmegivere: 54. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  25 1087
...... på elektroniske ting du kjøper?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
-jeg har faktisk lest noen manualer for diverse PC stasj på sengen noen ganger :/
Det har jeg også, men det funker ikke hvis ikke du kan trykke og vri på knapper samtidig som du leser. Det er noe dritt å bli oppdaget i køya med PC`n. Vanskelig å bortforklare

Hva ville moren din ha sagt da??
Ærlig.. sjeldent jeg leser manualer.. liker og fikle og mekke selv.. blir det store problemer tar jeg kaskje opp manualen
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg leser aldri bruksanvisninger, punktum. På noe jeg kjøper. Hender jeg leser det i ettertid, når jeg har ødelagt produktet pga feil bruk o.l
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Jeg leser aldri bruksanvisninger, punktum. På noe jeg kjøper. Hender jeg leser det i ettertid, når jeg har ødelagt produktet pga feil bruk o.l
Vis hele sitatet...
Ditto.
Bruksanvisninger er som regel alt for beskrivende uansett, og kan ofte virke forvirrende.
Aldri.

Eller etter jeg har prøvd å instalere den 20 ganger og hver gang bryter windowsen sammen, da er det en liten ide å se i manualen, men det pleier aldri å hjelpe egentlig.
Hvis det er snakk om virklige ting (alt utenom shareware) så ser jeg aldri i manualen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Slik som når jeg leste boka til bilen min en dag, for og finne ut åssen jeg fikk ut lysinnsatsen til hovedlyset, det sto så klart ingen plass, men hvordan du svinger og hekter på en henger, det sto. Av en eller annen grunn har det en tendens til kun å stå ting kun opplagte ting, som alle skjønner uansett.
ALDRI! Eneste gangene jeg leser bruksanvisninger er når jeg kjøper en innventar eller hva det heter på fagspråket. kaller det møbler selv!
Syntes mange av manualene de sender med er så fucked at det ikke virker når man utfører det de skriver...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er det bruksanvisninger på møblene dine? Heh, 'sit like this'?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Er det bruksanvisninger på møblene dine? Heh, 'sit like this'?
Vis hele sitatet...
hvis han kjøper møbler på ikea er det jo 56 deler bare for å sette på ryggstøen
Jeg planlegger alltid å lese den sånn at jeg vet hva produktet har å tilby, men jeg gidder aldri!

Det eneste jeg har lest litt på var det digitale kameraet (og DV kameraet), ellers pleier jeg bare trykke på Play (e.l.) og sette i gang og bruke produktet.
Leser nesten alrdig en manaul. Kanskje jeg åpner den etter å ha prøvd å gjøre det selv til nesten-fatale resultater for meg eller PC'en

De ganger jeg kjøper spill hender det at jeg leser litt i manualen, samtidlig som jeg installerer spillet...
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Er det bruksanvisninger på møblene dine? Heh, 'sit like this'?
Vis hele sitatet...
Den var litt morsom da.. =) De forklarer jo hvordan man skrur dem sammen...
Det kan komme ann på om jeg leser bruksanvisningen. Hvis det er en Mobil så er ikke det så vanskli å finne ut av uten bruksveiledning men hvis det handler om forgasseren i trial-sykkelen min, så lønner det seg å ta en titt i manualen!!!
leser etterpå, når tingen funker
Skal vedde på at 90% av gangene man ikke leser bruksanvisninga når det gjelder no teknisk så det er funksjoner man ikke får med seg osv
Jeg gidder aldri å lese bruksanvisningen. Det er jo som oftes så mye man må lese (som man viste) før man kommer til en liten bagatell som man var litt usikker på.
spellingnazi
canonix's Avatar
Når man skal konfigurere en matriseprinter så den er standardprinter i et regnskapssystem på en server .. så syns jeg det var kjekt å ha en bruksanvisning eller to.
Spesielt da matriseprinteren ikke hadde display, som de generelt ikke har, og Rubicon (regnskapssystemet) ikke er noe jeg driver med til daglig ..


Edit: Greit nok, dette er ikke noe jeg kjøpte til meg selv, men uansett.. ting jeg kjøper til meg selv leser jeg 'aldri' i manualen til.
Sist endret av canonix; 26. januar 2002 kl. 18:42.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Bruks.. hvaforno?? Man prøver seg frem helt til det står HELT stille, SÅ ser man i bruksanvisningen....
Jeg har fått den vanen at hvis jeg f.eks har kjøpt meg en ny mobil, klår og fikler jeg slik at jeg finner ut selv. Men, når natten kommer og jeg skal legge meg blir bruksannvisninga med på senga.
Leser dem aldri

Alt er så brukervenlig at det ikke er noe problem...
Bruksanvisninger brukes ikke. Får man ikke til noe, ringer man noen madskilla friiker
eneste manualer jeg leser er man, og det er skjeldent...
noob killer
elukS's Avatar
Ikke alltid, men det har nok hendt at jeg har krøpet under dyna med en fet manual
Leste bruksanvisningen når jeg monterte hovedkort, ikke noe spesiellt bortsett fra det...
Hm, jo jeg leste Civ 3 manualen...