Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1418
Hvor kan jeg kjøpe tykk strikk til å henge opp HD'ene mine. Se bilde under.

Hørt på Stensbakk og Torshov rekvisita. Ingen hadde.
Du kan jo alltids bruke tau av no slag? Kanskje ikke like bra.. Spør rundt på no case mods forumer eller no!
Har hørt om folk som har gjort noe lignende..

Jeg tror det var noe som het syltestrikk eller noe sånt de brukte.. De fikk ihvertfall kjøpt det i dagligvarebutikkene
Eller du kan bruke patentbånd, det har jeg gjort. Da sitter harddisken fast.

Da slipper du at harddiskene rører på seg hvis du flytter på den.
F.eks hvis du er mye på lan partys.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Eh, hvorfor skal man henge opp harddiskene skjønner ikke det jeg...
For å få mindre vibrasjon, det hjelper litt på lyden fra harddsiken
Da tror jeg du skal ta deg en tur på ei modellsjappe som selger radiostyrte fly. Der får du nemlig strikk som blir brukt til å feste hovdedvingen med. Denne strikken er ca 1cm brei, flat, og kan fåes i flere lengder. De jeg har brukt på mitt fly er vel sånn ca 25cm i diameter.
Takker for svar så langt. Kom gjerne med flere steder.

Har nemlig lydisolert hele Chieftec kassa, men det hjalp ikke. Hjalp litt på viftestøy, men ikke på HD'ne.

Prøvde med syltestrikk i 5.25 "hylla" men det ble litt spedt. Selv med 3 strikker vippa HD bak.

Hvordan fester man et patentbånd i chieftec kabinettet og må man ha noe gummigreier mellom HD og patentpåndet. Blir det like bra som med strikk som på tegningen i vedlegget mitt på starten.
Har 3 stk 60 GB HDer.

Matrox D740X. De bråker. Andre som har disse?
Sist endret av arve28; 4. desember 2002 kl. 23:41.
asså det er ikke verre enn å ta en sykkel slange å klippe i stykker ... den er ypperlig å bruke.

Opprinnelig postet av ZpiFF
Du kan jo alltids bruke tau av no slag? Kanskje ikke like bra.. Spør rundt på no case mods forumer eller no!
Vis hele sitatet...
hehe ... tau absorberer ikke viberasjon så bra som strikk.
Noen som vet slik ca hva modellstrikk til vingene på modellfly koster ca pr meter?
HVa med å bruke patentbånd og prøve å ha strikk mellom hd og patentbåndet.. slik at det ikke kommer vibrasjoner der
Hvordan ha strikken i mellom mener du? Har du noe bilde av det. Hvordan feste patentbåndet i mitt chieftec tower og skal man feste med en eller 2 pattentbånd på tver side?