Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1438
Satte i gang å bygge en pc, men når alt vasr satt sammen (nesten) og jeg trykte på start starta alle vifter opp, cdrommene blinka, hardisken fyrte opp, men ingenting kom på skjermen... Kan CPUen vere herpa. Det er en socket A cpu og jeg er litt redd for at jeg var litt hardhendt når jeg satt den i....
Uhm.... hvis du ikke hører klikkingen fra CPU'en er den vel ikke riktig satt i elns... Men, uhm... kan være skjermkortet!? Mottar skjermen signal!? Blinker gjerne check output elns når den ikke får signal...
Indignert
snegler's Avatar
Trådstarter
Klikking fra CPUen... alt jeg hører er cpu vifta...
skjermen får ikke signal uten om at den merker at den er satt i et skjermkort med strøm i....
Mkay... tror CPU'en din er ute til lunsj...
Det pleier jo ikke komme noen klikkelyd fra cpu..
Indignert
snegler's Avatar
Trådstarter
CPUen er død... testet i min egen maskin... ÆSJ!!!
hehee

...Cuba libre hombre
Du får bruke elimineringsmetoden da vet du. Hadde en pc til rep her som hadde samme problemet, og der var det modemet som hadde gått føyken. Det gjorde at maskinen var totalt død, utenom at vifter, cd og hd surra i gang. Du kan gjerne demontere hele saken og begynne forfra igjen, og bare sette i de vitale delene. Hvid du fortsatt ikke har fått liv i pc'n må du få lånt deg utstyr og prøve å bytte ut de komponentene som alt sitter der. Mest sannsynlig er det da at de er cpu eller hk som har gått til h******.

edit: der var jeg akkurat for sein.....
Indignert
snegler's Avatar
Trådstarter
Hmmm... mystisk. når jeg testet med min cpu, funket det heller ikke, selv om min cpu funker i min maskin... er hovedkortet og gåent?? Det stakk en bateriting opp midt prosessorsokkelen som gjorde at cpuen ikke falt beint ned i sokkelen, derfor måtte jeg bruke litt makt. Kan dette ha ødelagt både prosessoren og sokkelen???
Indignert
snegler's Avatar
Trådstarter
heh... ser ut som xaff hadde samme problemet for litt siden... dæng
Når cpuen ikke vil sammarbeide pleier hk/bios å gji fra seg noe pip... (HATER de pipen)
Ryker CPU av montasje feil drar med 90% sikkerhet hovedkortet og. Forøvrig kan det være minnet også.
Jaja...that's the price for AMD :P

De penga du sparte på å kjøpe AMD cpu, taper du nå da du mest sannsynlig må kjøpe en til...

Hvis du har et MSI eller ASUS mobo, så pleier de å si i fra hva som er galt, MSI har lysdioder på mobo som blinker i forskjellige kombinasjoner. Prøv å resette bios også, det kan hjelpe, jeg må gjøre det på test pc'en min på jobben.

Skal mye til at mobo er føkka også lissom, med mindre du behandler det veldig røfft da.
Indignert
snegler's Avatar
Trådstarter
Tror det var feil på hovedkortet... Det stakk en tempratur måle dings rett opp som hindra cpuen i å komme helt ned i sokkelen, så da måtte man ty til makt
Better than thou.
Uhm.. Nei, det måtte man ikke. Man skal fett klare å sette på cpu'en uten at tempraturmåleren lager noe pess. Leste du manuallen eller bare satte du igang?
Glad jeg droppa bygge pc planene mine, å brenne av et hovedkort og en cpu er kjedelig.
foolish: hehe...det er litt av sjarmen lissom, du lærer til neste gang for å si det sånn.