Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3088
Hei! Jeg har nettopp fått lønning og skal bestille noen bøker fra Amazon.
Har satt ut disse:

LSD My Problem Child av Albert Hoffmann
TiHKAL og PiHKAL av Alex Shulgin
DMT: The Spirit Molecule av Rick Strassmann

er det noen flere folket anbefaler?
På forhånd, takk
The psychedelic explorers guide: En bok som tar for seg basic terapautisk bruk av lsd

Psychedelic information theory: Farmakologi og en vitenskapelig vinkling på psykedeliske opplevelser
Salvia Divinorum: Doorway to Thought-Free Awareness

The Psychedelic Experience: A Manual Based on the Tibetan Book of the Dead : Handler ikke så mye om rusmidler, men bruken av og mindset. Tror du kanskje vil like denne.
Hallucinogenic Plants: A Golden Guide. Min favoritt, litt gammel men boken er TØFF!
Sist endret av moret; 8. september 2011 kl. 16:58.
The Psychopharmacology of Herbal Medicine og Intoxication (sistnevnte av Siegel). Drugs, Society and Human Behavior er heller ikke dum.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Stikk på amazon.com, search på de bøkene du har og sjekk ut anbefalte bøker. Hundrevis av bøker om drugs Anbefaler alt av Terence Mckenna.
Nå spørs det vel litt hvor gammel du er men jeg likte Christiane F. – Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (norsk tittel: å være ung er for jævlig). En selvbiografi om en ung jente som begynner med hasj i en alder av 12, for så å ende opp med å begynne på heroin som 15 åring. Dette var riktig nok på 70-tallet og kan kanskje ikke helt sammenlignes med i dag, men hun drar deg tilbake til hvordan hun så det. Veldig godt skrevet, og man får et veldig godt bilde av hvordan hun opplever hverdagen. Det kan være ganske jævlig...
Alle ungdommer burde lese den! (:

Fant ut at det er laget film av boken, skal sjekke den ut.
Sist endret av kn^tte; 8. september 2011 kl. 18:02.
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
Takk for tipset kn^tte, men jeg tenkte mer på fakta-orienterte bøker fremfor skjønnlitteratur.
Til dere andre, sjekker ut flere av bøkene og de virker interessante! Noen som har noen gode om Cannabis og MDMA?

Er også på utkikk etter bøker om subkulturer rundt droger og hvordan disse vokste fram(rave-kulturen i UK med MDMA, Ketamin og 2CB, hippie kulturen på 60/70 tallet i San Francisco/USA og også i Norge, etc)
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Takk for tipset kn^tte, men jeg tenkte mer på fakta-orienterte bøker fremfor skjønnlitteratur.
Til dere andre, sjekker ut flere av bøkene og de virker interessante! Noen som har noen gode om Cannabis og MDMA?

Er også på utkikk etter bøker om subkulturer rundt droger og hvordan disse vokste fram(rave-kulturen i UK med MDMA, Ketamin og 2CB, hippie kulturen på 60/70 tallet i San Francisco/USA og også i Norge, etc)
Vis hele sitatet...
Du kan jo lese den fordet, er jo basert på sanne hendelser. Trodde først det var en selvbiografi, men leste på Wikipedia at den bare er basert på intervju-opptak av den tyske jenta; Christina, og andre forhold som skjedde i Berlin på det tidspunket. Veldig sterk bok!

Men av andre; hva med A Scanner Darkly, Requiem for A Dream, Fear and Loathing, Junky, Less than Zero, Prozac Nation, The Ecstasy Club, Naked Lunch, Trainspotting, Methland, The Island?

Om DMT: DMT: The Spirit Molecule: A Doctor's Revolutionary Research into the Biology of Near-Death and Mystical Experiences
Mht MDMA, er denne absolutt å anbefale. Den inneholder 24 kapitler skrevet av fagkyndige innenfor en rekke ulike vitenskapelige felter. Grundig og inngående.
Ecstasy : The Complete Guide : A Comprehensive Look at the Risks and Benefits of MDMA
Psykedelia generelt: Psychedelics Encyclopedia by Peter G. Stafford
Har bladd i denne boka ukentlig i 4 år nå, og den er virkelig en ressurs for rusentusiaster
Julie Holland og hennes bok Ecstasy: The Complete Guide, som LivingDeadBeat nevner, blir det snakket veldig mye godt om. Jeg har ikke den boken, men jeg har lest Hollands selvbiografiske Weekends at Bellevue og sitter igjen med et godt inntrykk av henne. Jeg har selv lagt til Ecstasy: The Complete Guide til min ønskeliste nå - takk for påminnelsen!
Weekends at Bellevue inneholder forresten en flott liten bit om når en vanligvis aggressiv og farlig pasient kommer innom akuttmottaket til den psykiatriske klinikken Holland arbeider på. Hun er psykiater og for en gangs skyld er pasienten rolig og klar til å delta i litt samtaleterapi - han har nemlig tatt MDMA ved uhell!

The Psychedelic Experience: A Manual Based on the Tibetan Book of the Dead, som Omaha skrev om, er en ganske interessant bok. Jeg har den selv, og når jeg først begynte å lese den var jeg jublende entusiastisk. Den inneholdt mye interessant lesing. Denne har selveste Timothy Leary skrevet sammen med to andre store figurer fra LSD-historiens tidlige ungdom. Tittelen er ganske klar på hva boken var ment å være, en manual med buddhistisk tolkning av LSD-trippen. I ettertid ser jeg dessverre flere problem med denne boken. Den gir seg ut for å være sakprosa, men jeg tviler. Fortsatt god lesing, og den kan forresten leses gratis her!

En veldig fin bok fra hippiekulturens tid er Ram Dass sin Be Here Now. Ram Dass, eller Richard Alpert som han først het, er en av de tre forfatterne til The Psychedelic Experience. Han fikk sparken fra Harvard sammen med Timothy Leary for sine eksperimenter med psykedelia og har vært med på mye forskjellig. I boken forteller han bl.a om hvordan han gav guruen sin en hestedose med LSD, angivelig uten at guruen fikk noen effekt, men boken handler om veldig mye mer enn bare sånt hocus-pocus. Boken er noe helt spesielt og bør leses!
Sist endret av Mullah; 9. september 2011 kl. 10:37.
Tom Woolfe - Den store syreprøven

Genial bok om hippietiden, lsd og bandet Greatful Dead
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Noen som har noen gode om Cannabis...?
Vis hele sitatet...
Jeg har anbefalt boka "Cannabis - Philosophy for Everyone: What Were We Just Talking About?" et par ganger her på forumet, men velger å gjøre det igjen. Den er sammensatt av diverse essayer skrevet av en mengde forskjellige fagfolk, og belyser de aller fleste aspekter ved cannabis, og cannabisbruk. Anbefales virkelig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen flere forslag? Har nå nesten alle disse bøkene i min kolleksjon
Ang. bøker så anbefaler jeg å handle på www.awesomebooks.com - £2.59 for en rekke bøker og fri frakt dersom du kjøper mer enn én bok. Fire bøker for en hundrelapp e'kke så verst! Tar som regel en uke før de havner i postkassa.

Add: Også veldig "gavmild" kundetjeneste. Sier du at boka var slitt/skitten/ødelagt så får du pengene igjen på 1-2-3 + beholde bøkene.
Sist endret av Tawon; 8. februar 2012 kl. 01:00.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Merkelig at ingen har nevnt The Doors of Perception av Aldous Huxley. Burde absolutt leses!
The Antipodes Of The Mind: Charting the phenomenology of the ayahuasca experience. Amazon.

This is a pioneering cognitive psychological study of Ayahuasca, a plant-based Amazonian psychotropic brew. Benny Shanon presents a comprehensive charting of the various facets of the special state of mind induced by Ayahuasca, and analyzes them from a cognitive psychological perspective. He also presents some philosophical reflections. Empirically, the research presented in this book is based on the systematic recording of the author's extensive experiences with the brew and on the interviewing of a large number of informants: indigenous people, shamans, members of different religious sects using Ayahuasca, and travellers. In addition to its being the most thorough study of the Ayahuasca experience to date, the book lays the theoretical foundations for the psychological study of non-ordinary states of consciousness in general.
Vis hele sitatet...

Ellers så kan jeg anbefale Psychedelic Information Theory som ble nevnt ovenfor på det sterkeste. Den kan forøvrig lastes gratis ned her.

Du finner også en del her: http://www.erowid.org/library/review/review.php
Digital nomade
trippy's Avatar
Breaking open the head - Daniel Pinchbeck.

Daniels erfaringer med div. psykedelika og forskjellige tanker. Kul bok!
"Hugo" Norsk bok om heroinist som bor på gata i Oslo, husker ikke hvem forfatteren var, men uansett, utrolig interesant!

Får hvertfall et helt annet syn på de som bor på gata å erBTW Heroinister!


BTW, tenkte ikke at det var bok som omhandlet kun rusmidler, men du får uansett et bra innsyn i hvordan Heroin er.
Sist endret av KjellFresh; 14. februar 2012 kl. 23:28. Grunn: øøøøhh
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Food of the Gods av Terence Mckenna. Den der er et must for psychonauts!

Fordyp deg litt i hodet hans du.. anbefales
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
- alt av Terrence McKenna
- Acid Dreams, The complete social history of LSD: the CIA, the sixties and beyond av Martin Lee og Bruce Shlain
Sitat av BlyThn Vis innlegg
Selv om jeg liker å sykle så investerer jeg da ikke i et lass med diverse former for sykkellitteratur.
Jeg sykler heller enn å lese om å sykle.
Vis hele sitatet...
Dude, du kan ikke sammenlikne rusmidler med å sykle i denne sammenhengen. Tror å lese litt ville vært godt for deg, jeg...
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Haha blythn.. nice man )

Jeg fortsetter å bygge oppunder agendaen. Anbefaler alt av Terence Mckenna.
La oss nå ikke "slakte" barnet.

Uansett mine anbefalinger:
http://www.goodreads.com/shelf/show/drugs

Les alt / forstå alt / bruk alt / The End.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva som helst av Stanislav Grof.
Meska

av Anders Cappelen, fantastisk bok om en ung manns illusjoner.