Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 823
Er på søken etter en strømadapter som kan gi 13.5V.

Har sjekket de fleste steder, og jeg finner lite.

Meget takknemlig hvis noen klarer å finne fram noen som selger det(i Norge/Bergen)
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Creative sub.
fant bare en som hadde 5V=3,6A, 6V=3,4A, 7.5V=3,2A, 9V=3A, 12V=2,3A, 15V=1,9A

fant ikke en som hadde 13,5v på clas ohlson, har du lett der btw?
tror det blir vanskelig å finne når ikke clasern har det engang.

bilde

clas-ohlson
Sist endret av dirtyp0p; 29. november 2002 kl. 22:05.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
har sett der ja
tror det blir vanskelig å finne
men du kan jo alltids sjekke om det er noen som har noe brukt liggende å slenge fra noen andre creative høyttalere?
13,5 V blir nok vanskelig å finne. Men hvis du leter etter 13,8 V eller 13,2V blir alt mye lettere. Dette er en mer "standard" spenninger, og hvis utstyret er beregnet på 13,5V kan du trygt kjøre det på 13,8 eller 13,2 også. Dette finner du også hos clas.


artikkelnr. 32-2275 13,2V 5A til 695 kr.
artikkelnr. 32-6318 13,8V 2,2a til 298 kr.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Er du sikker på at det er safe å kjøre 13.2 eller 13.8 V? Går du elektronikk?
Jeg har laget en adapter på skolen som gir fra 0 vdc til 20 vcd som man regulerer med en bryter. Tror det ska gå bra å kjøre på 13.2 eller 13.8 v. Går selv på elektro vk1 og det er ikke ofte i øvelsene våre at volten stemmer akkurat 100%, men det funker nå forde.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Hva vil du anbefalle? 13.8 eller 13.2 ? Vil helst bruke minst mulig peng siden et nytt produkt koster en tussing...
Heller for lav spenning enn for høy sier nå jeg

Tror dog ikke 0.x forskjell i spenningen har noe å si på en sub.
Jeg ville ha valgt 13.8v. Bare vær helt sikker på at +- stemmer før du kobler den til
Jeg ville gått for 13.8 volt. Siden du er på den sikre siden da med at du ikke får for lite spenning. Har en cambridge soundworks subwoofer selv, og den kjører på 12vdc.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Passer egentlig bra da siden jeg slipper å gå ut med alt for mye penger.... Takker for alle svar
Men om du velger 13,8V, og denne ikke gir nok strøm, vil du får problemer når du skal spille opp litt. Er det ingen her som har en maken sub som kan fortelle oss litt mer en at den skal ha 13,5V da? På strømforskuningen skal det stå hvor mange amper den gir, eller hvor mange watt den trekker. Får jeg en av tallene her er det greit å regne ut hvor mye strøm den skal ha.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Det står ingenting på suben, men på adapteren står det:
2.5 Amper, 33.75VA
javel. Da tror jeg du greier deg med 2,2A. blir "litt" lite, men det vil ike skape noen merkbar forsjell. I allefall ikke i forhold til den ekstra prisen du må betale for å få 5A.