Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4346
Noen som har sett denne serien på Discovery? Syns dette er helt utrolig!

Programmet går ut på å besøke folk rundt i verden som tilsynelatende har superkrefter. Og må si jeg ble utrolig forbløffet.

- Første personen han møter er Raj Mohan som kan lede elektrisitet gjennom kroppen. Han leder blant annet strøm gjennom kroppen og til en kokeplate som de steker egg på.

- Andre delen var en kar ved navn Scott Flandsberg som ble sett på som human caluclator. Også helt utrolig!

Utrolig mange andre forbløffende innslag. Anbefaler å se på det selv!
Det jeg ble mest overrasket over var han som ledet strøm.

Noen flere som har sett serien?
Hva syns dere om serien? Fake/bløff.
Sist endret av Nath; 14. januar 2011 kl. 22:19.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Svarer på det eneste spørsmålet jeg kan se.

Ja, jeg følger med på serien.
Menneskelige kalkulatoren var utrolig!
Kan anbefale en dokumentar fra 2007 som heter The Real Superhumans and the Quest for the Future Fantastic, også fra Discovery.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Han var en litt ekstrem utgave av Sheldon.
Vet ikke hvordan man får opp filmer her.. Men sjekk linken http://www.youtube.com/watch?v=KmJ7ko7QoX0

Har ikke sett serien du snakker om, men skal definitivt sjekke den ut! Flere må lære å bruke sitt tredje øye (the pineal gland, som egentlig er vårt "første øye") og uante krefter vil dukke opp i den som gjør det rett.
Sist endret av vacant; 14. januar 2011 kl. 22:31.
Alle på det showet er vel mest sansynlig enten avlet opp fra 2 års alderen eller autister?
Sitat av vacant Vis innlegg
Vet ikke hvordan man får opp filmer her.. Men sjekk linken http://www.youtube.com/watch?v=KmJ7ko7QoX0

Har ikke sett serien du snakker om, men skal definitivt sjekke den ut! Flere må lære å bruke sitt tredje øye (the pineal gland, som egentlig er vårt "første øye") og uante krefter vil dukke opp i den som gjør det rett.
Vis hele sitatet...
Vitenskaplige kilder please?
Sitat av vacant Vis innlegg
Vet ikke hvordan man får opp filmer her.. Men sjekk linken http://www.youtube.com/watch?v=KmJ7ko7QoX0

Har ikke sett serien du snakker om, men skal definitivt sjekke den ut! Flere må lære å bruke sitt tredje øye (the pineal gland, som egentlig er vårt "første øye") og uante krefter vil dukke opp i den som gjør det rett.
Vis hele sitatet...
Hva i helvete var det? Jeg nekter å tro at noen er dum nok til å tro på dette.
Ja, følger med på dette eg også! Veldig artig serie
Overskuddsmateriell
så dette og grunnent til at han kunne lede strøm var at han hadde veldig høy motstand i kroppen. ett normalt menneske ligger på 150 000 Ohm, men han lå på 1 600 000 ohm.

de sa han kunne lede 14A uten å ta skade av dette og ble tilført 220V. Stemmer dette så må han enten ha smurt inn kroppen med en strømledende olje eller lignende.
hvis han ikke hadde det så vil den kroppen max lede 0,0016A pga at motstanden er for stor

Fysikkens lover stemmer ikke med den infoen som ble gitt i programmet
Sist endret av Bullhill; 14. januar 2011 kl. 23:20.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av vacant Vis innlegg
Vet ikke hvordan man får opp filmer her.. Men sjekk linken http://www.youtube.com/watch?v=KmJ7ko7QoX0

Har ikke sett serien du snakker om, men skal definitivt sjekke den ut! Flere må lære å bruke sitt tredje øye (the pineal gland, som egentlig er vårt "første øye") og uante krefter vil dukke opp i den som gjør det rett.
Vis hele sitatet...
pineal gland har vell noe med kroppens naturlige produksjon av DMT å gjøre?
At DMT produseres i epifysen er kun spekulasjoner og er per i dag ikke støttet av den vitenskapelige forskningen på området.

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_article2.shtml
Sitat av vacant Vis innlegg
Vet ikke hvordan man får opp filmer her.. Men sjekk linken http://www.youtube.com/watch?v=KmJ7ko7QoX0

Har ikke sett serien du snakker om, men skal definitivt sjekke den ut! Flere må lære å bruke sitt tredje øye (the pineal gland, som egentlig er vårt "første øye") og uante krefter vil dukke opp i den som gjør det rett.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg er noen ekspert på ultralyd, men det virker som om de beveger selve "scanneren". Om du følger med på resten av skjermen forandrer den seg som om de flytter den "scanneren" sideveis (et par hvite flekker dukker opp og forsvinner, tipper dette er vev av forskjellig tetthet), og dermed "forsvinner" svulsten... Om dere skjønner hva jeg mener?
Dette kan selvsagt være indre bevegelser i pasienten, også.

Er skeptisk til slikt. Skal derimot ikke påstå at placebo ikke kan gjøre "mirakler", men det der blir for tynt..

Edit: Beklager, dette ble kanskje litt off topic.
Sist endret av TeumessianFox; 15. januar 2011 kl. 00:30.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av vacant Vis innlegg
Vet ikke hvordan man får opp filmer her.. Men sjekk linken http://www.youtube.com/watch?v=KmJ7ko7QoX0

Har ikke sett serien du snakker om, men skal definitivt sjekke den ut! Flere må lære å bruke sitt tredje øye (the pineal gland, som egentlig er vårt "første øye") og uante krefter vil dukke opp i den som gjør det rett.
Vis hele sitatet...
Dette var bare like troverdig som en 60 lapp.
Når det kommer til det der klippet kan det likegjerne være falsk som ekte ja, jeg har ingen kilder - men utelukker personlig ikke at helbredelse går ann. Her er vi tilbake igjen på dette med "higher self", som jeg i senere tid har blitt svært interessert i og nysgjerrig på og er det som bla. munker, kinesiske "doktorer"(?som de på klippet?), folk som praktiserer meditasjon over hele verden, sjamaner osv fokuserer på og det er en kjent sak at mange av disse viser seg å ha "overnaturlige evner" eller sterkere intuisjon enn andre.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av vacant Vis innlegg
Når det kommer til det der klippet kan det likegjerne være falsk som ekte ja, jeg har ingen kilder - men utelukker personlig ikke at helbredelse går ann. Her er vi tilbake igjen på dette med "higher self", som jeg i senere tid har blitt svært interessert i og nysgjerrig på og er det som bla. munker, kinesiske "doktorer"(?som de på klippet?), folk som praktiserer meditasjon over hele verden, sjamaner osv fokuserer på og det er en kjent sak at mange av disse viser seg å ha "overnaturlige evner" eller sterkere intuisjon enn andre.
Vis hele sitatet...
Nei det er absolutt ingen kjent sak at visse personer har "overnaturlige evner". Du kan jo prøve å skaffe beviser for påstanden din som ikke er youtube-filmer så ser du hvor lite kjent det egentlig er.
Tror det er samme serie: anbefaler episoden om mannen som kan skape unaturlig mye varme bare ved å bruke sin egen kropp. Helt vanvittig hva mannen klarer. Han ligger i et isbad i 20 minutter (du og jeg besvimer etter 5 minutter) uten å plages og han løper et halvt maraton i bare underbuksa i sibir eller noe lignende. Han får ingen frostskader og er helt ok etter en stund. husker desverre ikke hva episoden heter men anbefales på det sterkeste. Helt sinnsykt hva noen mennesker klarer.

(beklager leifer - netteopp kommet hjem fra byen)
Sitat av vacant Vis innlegg
Når det kommer til det der klippet kan det likegjerne være falsk som ekte ja, jeg har ingen kilder - men utelukker personlig ikke at helbredelse går ann. Her er vi tilbake igjen på dette med "higher self", som jeg i senere tid har blitt svært interessert i og nysgjerrig på og er det som bla. munker, kinesiske "doktorer"(?som de på klippet?), folk som praktiserer meditasjon over hele verden, sjamaner osv fokuserer på og det er en kjent sak at mange av disse viser seg å ha "overnaturlige evner" eller sterkere intuisjon enn andre.
Vis hele sitatet...
http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html
Jeg synes programmet var elendig. Like amerikansk og irriterende som det meste de sender for tiden. Konklusjonene om hver person var intetsigende og sa meg absolutt ingenting mer enn det helt opplagte, og man skulle ikke tro at de «forskerne» hadde lest en halv side fysiologi. Noen av de menneskene var ganske utrolige, mens andre ikke var like utrolige igjen. Jeg skal innrømme at jeg ikke sov gjennom programmet, men hvordan skal det gå an med den stressende produksjonen?
Må si meg enig med Afasar, det var ganske dårligt gjennomført. Det virket ikke helt seriøst, og "matten" de brukte for å bevise hvor "superhuman" de var føltes ikke helt komplett.

Er det noen som vet hva den serien het som Morgul prater om? Var det kanskje den som også omhandlet mennesker som virkelig hadde talent og sjekket om det var genetisk eller gjennom hardt arbeid de hadde fått evnene sine fra. En episode handlet om en sprinter som hadde alt av verdensrekorder før, og han hadde noen form for spesielle celler i musklene som gjorde at kroppen hans var bygd for sprinting.
Syns det var litt kult, jeg. Switcha innom Discovery i går. Har bare sett én episode enda. Det handla om en mann som kunne bøye stekepanner om i rare former, med bare hendene. Jeg ville ikke bydd opp til kamp mot han. Han målte krefter med en sprek motorsykkel. Han skulle holde den igjen i 15 sekunder.
Sitat av Shansavãri Vis innlegg
At DMT produseres i epifysen er kun spekulasjoner og er per i dag ikke støttet av den vitenskapelige forskningen på området.

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_article2.shtml
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig, men det ER sant at kroppen naturlig produserer DMT, og pineal gland ER en mulig kilde.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Det er fullt mulig, men det ER sant at kroppen naturlig produserer DMT, og pineal gland ER en mulig kilde.
Vis hele sitatet...
[CITATION NEEDED]
^ a b Ott, Jonathan (1994). Ayahuasca Analogues: Pangæan Entheogens. Kennewick, WA: Natural Products. pp. 81–83. ISBN 978-0961423452.

(for what it`s worth)

http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethy...nce_in_mammals

http://neurotheology.50megs.com/whats_new.html

Ser ut som om det finnes bevis på det. Men at det er det som skaper drømmer osv, eller om denne mengden er relevant til noe som helst, kan bare spekuleres foreløpig. Interessant emne, er det nå.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
[CITATION NEEDED]
Vis hele sitatet...
N, N-dimetyltryptamin er et relativt vanlig metaboliseringsprodukt som forekommer i høyest konsentrasjon i leveren og lungene og utskilles med urinen, og dannes ved enzymet tryptamin-N-metyltransferase. Dette er ikke spekulasjoner. Diskusjonen omhandler, som vi også ser i denne tråden, hvorvidt DMT også dannes i hjernen (helst i pinealkjertelen, epifysen, siden det passer så godt med får sans for mystisisme i naturen), da det i høye nok konsentrasjoner (høyere enn det som er påvist i lever og lunger) ville kunne forklare en del merkelige psykiske fenomener; men da det enzymet ikke er blitt påvist i nervesystemet, er dette bare en myte. Det er vanskelig å finne kilder som direkte sier at det ikke finnes i nervevev, da det er så etablert kunnskap at det ikke forskes på det. Vi har en egen tråd som tar for seg dette.
De burde ta han som slutta helt å spise :P
Leste det i Illustrert vitenskap noen år tilbake.
Mannen ifra asia likte ikke å spise, så han utviklet fotosyntese igjennom øyene. Nå fikk han all "maten" han trengte igjenn om å se på sola i en halvtime ved soloppgang og solnedgang :P
Sitat av Dice Vis innlegg
De burde ta han som slutta helt å spise :P
Leste det i Illustrert vitenskap noen år tilbake.
Mannen ifra asia likte ikke å spise, så han utviklet fotosyntese igjennom øyene. Nå fikk han all "maten" han trengte igjenn om å se på sola i en halvtime ved soloppgang og solnedgang :P
Vis hele sitatet...
Dette må være det minst troverdige jeg noensinne har lest, så kilder mottas med takk.
Sitat av Provo Vis innlegg
Dette må være det minst troverdige jeg noensinne har lest, så kilder mottas med takk.
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg leste det i illustrert vitenskap for noen år tilbake. Interesserer det deg så veldig så kan du sikkert finne en måte å dykke i arkivene deres på

Jeg ble like forundret selv jeg, men det stod iallefall slik i artikkelen deres, han skulle nå hjelpe NASA med å lære det samme til astronautene deres.
Og det er alt jeg hugsar
Hvis dere er interessert i å lese om folk med spesielle evner, sjekk ut denne linken:
http://www.oddee.com/item_91848.aspx

Blant annet en mann som kunne regne ut 25 000 desimaler til tallet pi (3,14) kun ved hoderegning. Anbefales!
Sist endret av Omnibenevolence; 17. januar 2011 kl. 17:28. Grunn: sdfsdf
Sitat av Dice Vis innlegg
Som sagt, jeg leste det i illustrert vitenskap for noen år tilbake. Interesserer det deg så veldig så kan du sikkert finne en måte å dykke i arkivene deres på

Jeg ble like forundret selv jeg, men det stod iallefall slik i artikkelen deres, han skulle nå hjelpe NASA med å lære det samme til astronautene deres.
Og det er alt jeg hugsar
Vis hele sitatet...
Du kan være helt trygg på at det er bare reinspikka tull. Konseptet feiler på så utrolig mange måter at å ramse de opp er en jobb i seg selv.

Jeg vil benytte anledningen til å minne deg på at det er du selv som har ansvar for å dokumentere dine egne påstander. Jeg gjorde likevel et søk på illvit.no for ordens skyld, og det kommer ikke opp noen slike artikler ved søk på "fotosyntese".
Sitat av Dice Vis innlegg
Som sagt, jeg leste det i illustrert vitenskap for noen år tilbake. Interesserer det deg så veldig så kan du sikkert finne en måte å dykke i arkivene deres på

Jeg ble like forundret selv jeg, men det stod iallefall slik i artikkelen deres, han skulle nå hjelpe NASA med å lære det samme til astronautene deres.
Og det er alt jeg hugsar
Vis hele sitatet...
Med tanke på at Illustrert Vitenskap faktisk driver med en viss kildekritikk så syntes jeg det høres særdeles usannsynlig ut, selv om det hadde vært 1. april.