Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2433
Hellu og god morgen!

sitter på skolen her og fikk ett bra tilbud om å scanne en del lysbilder å digitalisere de.

åssen scanner burde jeg kjøpe? noen som har erfaring osv?
Du burde ikke ta på deg et prosjekt du ikke kan håndtere selv...
Tja, nå vet jeg ikke om dette ville fungert.. Men om JEG skulle prøvd dette, ville jeg forsøkt å bare legge lysbildene på scanneren, og putte hvitt papir bak. Om ikke dette fungerer, må du nok ha spesial utstyr.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Gi oss nå for svarte informasjon! Vi er ikke tankelesere, selv om det ofte føles slik.

Relevant informasjon er for eksempel makspris og antall scanninger.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Gi oss nå for svarte informasjon! Vi er ikke tankelesere, selv om det ofte føles slik.

Relevant informasjon er for eksempel makspris og antall scanninger.
Vis hele sitatet...
kor vansklig er det å kjøpe ein skanner og skanne nokon bileter!?

Det er nok vanskligare å stave "scanning".
Kjøp ein skanner du har råa til, spør kva selgeren anbefaler...

Kva skule går du på? VG, ungdommskulen eller?
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
kor vansklig er det å kjøpe ein skanner og skanne nokon bileter!?

Det er nok vanskligare å stave "scanning".
Kjøp ein skanner du har råa til, spør kva selgeren anbefaler...

Kva skule går du på? VG, ungdommskulen eller?
Vis hele sitatet...
Er ikke snakk om å scanne vanlige bilder, men LYSBILDER
Røsk de ut av plasten og legg folien på en hvilken som helst scanner. Alle scannere har hvit bakgrunn, så bildet vil i praksis se ut som på papir.

Men det hadde du funnet ut selv, spør du om hjelp før du har prøvd?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Her har du en scanner som takler 35mm til en ganske billig penge. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331925

Er dette noe du har tenkt til å drive med videre hadde jeg nok brukt litt mer. Gjerne rundt 3000-5000.
jøss! merker at det er mandag og folk vill få ut sin dype frustrasjon! Jeg spurte om noen hadde erfaringer med kjøp av scanner! Når jeg sier lysbilder, så regner jeg med at folk vet hva lysbilde er!

Excubated: Gjør du aldri research før du hopper igang med noe?
Takk til deg Eplefisk!
Bruk en scanner som er ment for den slags, du vil få mye bedre resultat enn tulleforslagene om å ta av ramma og legge dem på et hvitt ark.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Mange flatbredscannere med støtte for 35mm vil gi mye dårligere resultater enn dedikerte scannere.
En relativt rimelig kan f.eks være: http://www.pixmania.com/no/no/382807...&CodePromo=oui
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
Excubated: Gjør du aldri research før du hopper igang med noe?
Vis hele sitatet...
Jeg har den leie uvanen at jeg liker å gjøre alt i praksis og feile før jeg stiller spørsmål