Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1544
Jess folkens. endelig fått satt opp herligheten, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne!

Har aldri brukt en mac før, tastaturet er meget uvant og det skjer ingenting når jeg trykker på skjermen. Som dere sikkertt skjønner er jeg totalt nub på mac.

hvor skal jeg begynne? ka skal jeg laste ned først, slik som når jeg kjøper ny pc, fikser jeg mozilla, drivers etc etc. ka burde æ gjøre helt i starten for å bli kjent med min nye mac?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Vel...

Du brukte tydeligvis Wintendo før. Jeg foreslår at du bruker den til akkurat de samme tingene (eller hva nå enn du hadde tenkt å bruke den til) og løser problemer etterhvert som de kommer opp, ved å google.

(wth?)
Sitat av Ampier Vis innlegg
ka burde æ gjøre helt i starten for å bli kjent med min nye mac?
Vis hele sitatet...
Rote rundt i alle kriker og kroker da vel!

Sånn btw, hvordan får man opp skrivebordet når man er på mac? Vet man kan bruke 4 fingre å skyve opp, men da skyver man jo bare opp vinduene. Tenker på noe som ala Windows har når man trykker på "vis skrivebord"
hvordan får jeg av progresiv musebevegelse? er helt jævlig. musa går drit sakte når jeg beveger den lite men plutselig går den i turbo, hvordan kan jeg få den til å bare gjøre slik jeg gjør med musa uten at den jevner ut sensen? helt jævlig
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ampier Vis innlegg
hvordan får jeg av progresiv musebevegelse? er helt jævlig. musa går drit sakte når jeg beveger den lite men plutselig går den i turbo, hvordan kan jeg få den til å bare gjøre slik jeg gjør med musa uten at den jevner ut sensen? helt jævlig
Vis hele sitatet...
Bare for å klargjøre dette: Denne tråden er ikke din personlige spørsmålstråd om alt du enda ikke vet om datamaskinen din. Google for svarte faen.
har jo googla, din hissigpropp! men er greit det, skal la vær å spør mer enn to spørsmål i samme tråd
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Mac1 har en fin switch-guide for nye medlemmer av eliten. Du finner den her: http://mac1.no/switch
herre min hatt da, JEG HAR LEST OG GOOGLET, derfor spør jeg pent om det er noen som vet hvordan man gjør det.

Hensikten med tråden var at jeg hadde håpet det var noen her som kansje ville dele deres erfaring av overgangen fra PC til mac, kunne jo hende vi møtte på noen av de samme problemene og at jeg da kunne få noen tips ut ifra deres personelige erfaringer.

makan til fjaseri.

Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Mac1 har en fin switch-guide for nye medlemmer av eliten. Du finner den her: http://mac1.no/switch
Vis hele sitatet...
takk, sjekker denne ut! kp
Sitat av Ampier Vis innlegg
hvordan får jeg av progresiv musebevegelse? er helt jævlig. musa går drit sakte når jeg beveger den lite men plutselig går den i turbo, hvordan kan jeg få den til å bare gjøre slik jeg gjør med musa uten at den jevner ut sensen? helt jævlig
Vis hele sitatet...
Gå på systemvalg og vel "styreflate" der inne kan du velge styrehastighet etc
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Ampier Vis innlegg
Hensikten med tråden var at jeg hadde håpet det var noen her som kansje ville dele deres erfaring av overgangen fra PC til mac.
Vis hele sitatet...
Da syntes jeg at du skulle spørt om det i førsteposten, ingen her på Freak er tankelesere.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Gå på systemvalg og vel "styreflate" der inne kan du velge styrehastighet etc
Vis hele sitatet...
hmm, ser ut til at den bare virker på bluetoothmusen? Jeg bruker en logitech g3 laser. på en vanlig musematte, jeg har funnet ut hvordan jeg kan endre sensen og slikt.

men det jeg ikke forstår er hvorfor den går saktere enn normalt når jeg beveger musen lite. det virker unaturlig for meg og derfor vil jeg ha det av, men jeg finner ikke den korrekte valgmuligheten for akkuratt dette problemet under systemvalg + mus.

skjønner du hva jeg mener? kan være litt vanskelig å forklare.
Nå sa jeg litt feil. Du bruker jo selvfølgelig mus! jeg siter jo atm på en mbp. men anyway, er vel der inne. på systemvalg
takker for tipset, men finner det helt ærlig ikke jeg altså...

har søkt rundt, virker ikke som om det er noen andre som har samme problem
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Museakselerasjon på Mac er litt annerledes enn på Windows. Det sies at det er en tilvenningssak, men jeg klarte aldri å vente så lenge at jeg ble vant til det. Det er dessverre ingen måter å skru av akselerasjonen native i OSX så du må ty til tredjepartsprogrammer som denne: http://www.usboverdrive.com/USBOverdrive/News.html
Sitat av mo3 Vis innlegg
Sånn btw, hvordan får man opp skrivebordet når man er på mac? Vet man kan bruke 4 fingre å skyve opp, men da skyver man jo bare opp vinduene. Tenker på noe som ala Windows har når man trykker på "vis skrivebord"
Vis hele sitatet...
Eple opp i venstre hjørne-->systemvalg-->Exposé og spaces-->Exposé-->aktive skjermhjørner
Sitat av Breivik Vis innlegg
Eple opp i venstre hjørne-->systemvalg-->Exposé og spaces-->Exposé-->aktive skjermhjørner
Vis hele sitatet...
Thankz .
Sist endret av mo3; 6. november 2010 kl. 01:37.
dette hjalp masse eplefisk, var noe i denne retningen jeg var ute etter. tror jeg skal klare meg nå :> (puster lettet ut)