Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 2712
Du er nødt til og se den her situation, litt mer voksent, og litt utenfra. Har dine nærmeste problemer med din rus, er det likegyldigt om du føler deg edru eller ikke. Du var nokk i god form, og alt var bare godt, men hvis rusmidler ødelegger nære relationer, bør du spørre deg selv "Hva er viktig? Rus eller søskne?" Det er ditt valg, de vil deg nokk kun de beste...
Jeg synes du overreagerer helt synsykt ts.

Du har fått ett holdepunkt fra ett familiemedlem. Beste løsningen ville vært å være stille noen dager eller uker og tatt kontakt ydmykt.

Nok av folk som mister familie med en total stillhet og da er det lite man forstår eller kan gjøre.
Greia med at folk reagerer på illegalt ervervet rus er jo rimelig opplagt; ja, det er samme virkestoff som legen kan skrive ut. Det har ikke legen gjort, antagelig fordi de vurderer det dithen at det er å gjøre deg en bjørnetjeneste. Dermed går du via kanaler ala fyr i boblejakke, som potensielt er både ustabil og rusa selv. Han vil bare tjene penger, og det burde ikke være nødvendig å forklare hvilken risiko det kan ha å bevege seg i rusmiljøer. Der fårru fort vekk mye mer dritt med på kjøpet, i form av at man blir tilbudt andre/mer knark etc. du kan bli utsatt for vold osv osv. skriver legen ut har noen kontroll på inntak, og du kan følges opp if shit hits the fan. Og det blir ikke noe bråk med farmasøyten på apoteket fordi de finner ut at de skal rane deg ellerno.
Dessuten kan du ikke være 100% sikker på at illegale midler inneholder nøyaktig det som loves, der har apotekene milevis bedre kontroll, selv om det en sjelden gang hender at noe tilbakekalles.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Men det er det jeg er nysgjerrig på. Hva er så SYKT mye verre med illegal xanor enn lovlig xanor, når det aldri har, til nå, blitt påvist noe farlig i ksalol?
Jeg skjønner jo at jeg burde ordne opp i dette her med lege, men jeg ser ikke hvorfor det skal være en faktor. Hva er de negative konsekvensene ved å innta 2mg illegal alprazolam vs 2mg legal alprazolam?



Det er alt for store doser jeg var på ja, det er derfor jeg ikke kan forestille meg at jeg er rusa til den grad at folk legger merke til det på 2mg, når jeg har tatt alt fra 7-15 på en dag
Vis hele sitatet...
Jeg ble satt på nedtrapping for benzo ved sykehuset. De ba meg bruke opp alle +- 100 ksalol piller, selv om jeg hadde dem med og spurte om å få bytte i skikkelige apotekvarer, men ikke nødvendigvis xanor. Valium var like fint.
Men nei.
Måtte spise pillene media varsler om fentanyl annenhver dag (ikke at det er det, for de har jeg lett etter).

Broren din er strengere enn overlegen ved sykehuset, men likevel.
Folk tar sjeldent feil når de sier du snøvler. Det er nok også mange som lyver om du kommer sjanglende bort for å spørre om du snøvler
Sist endret av SkammeligNykter; 1 uke siden kl. 13:46.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Nå er ikke heroin og alkohol et legemiddel, så da har jeg et oppfølgingsspørsmål. Hvis jeg skulle ordnet dette gjennom lege med nedtrappingsplan, og fått vival tilsvarende en dose på 2mg xanax til å begynne med, burde jeg fremdeles blitt nektet å delta?
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier og jeg er helt enig med at 2mg xanax med toleranse og uten toleranse er forskjellige ting, men det kan diskuteres hvorvidt du fortsatt kan kalle det selvmedisinering. Du sier selv du sliter med abstinenser og høy toleranse og da er mye av den terapeutiske effekten borte. Sannsynligvis gjør det bare angsten verre.

Det er flere grunner til dette, først og fremst blir angsten forverret når du må ta høyere doser fordi en lav dose bare gjør deg "level-headed". Uten benzo er angsten høyere enn den var når du begynte å selvmedisinere. Du føler deg kanskje nogenlunde normal, men du blir fortsatt påvirket. Søvnkvaliteten synker, impulsivitet kan øke, hukommelsen svekkes og inntrykket, opplevelsen og bearbeiding av følelser blir dempet. Sistnevnte kan vedvare i mange måneder etter slutt og gjør det vanskelig å behandle de underliggende probleme. Jeg har vært i samme båt selv og før jeg trappet ned hadde jeg symptomer på borderline personlighetsforstyrrelse. Det tok nærmere et år før angsten, søvnen og depersonaliseringen ble bedre.

Angsten din blir sannsynligvis ikke bedre så lenge du fortsatt får eller har abstinenser.
Je. Benzo er generelt fint helt til man skal av.
Om du trapper ned, betyr det i bunn og grunn at du sitter med konstant angst i lang tid.
Er du flat/ok holder du trolig på å øke dosen, pga rester i blodet fra forrige inntak.
Går du av for brått, er det mulig du ikke blir frisk på noen år. Selv gikk jeg jo to år småabstinent, før jeg gav etter og begynte igjen.
Nå skal jeg prøve gå av en tredje/fjerde/femte og siste gang.. Jeg tar ikke den driten igjen med mindre jeg skal til tannlegen eller en jævlig lang flyreise.
Tror jeg da