Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 7806
Heisann! Jeg har rotet litt rundt på nettet etter solbriller, og vet hvilken type jeg vil ha. Sorte, Aviators ... slik som vist i denne lenken:

http://www.ray-ban.com/usa/sunglasses/rb3025/002-58

Problemet oppstår da jeg ikke har lyst til å betale 1200 (700+ på eBay) for et par ray bans Samtidig bryr jeg meg om synet, og når jeg først skal gidde å kjøpe briller ønsker jeg derfor polariserte linser (glass) for max beskyttelse

Er det noen alternativer til ray bans som ikke er så skamdyre? tenker prisklasser fra helst 3/400 kr, opp til toppen 5/600 kroner. Grunnen til at jeg ikke vil betale for ray bans er at jeg er et surrehue uten like som; a. kommer til å rote dem bort. eller b. setter meg på brillene jeg så klokt plasserte i baklomma.

takker for svar!
here u go:

Fashion Outdoor Sports UV400 Protection Polarized Lens High-Nickel Alloy Frame Sunglasses


34 spenn innkludert frakt.

ifølge dette bildet fra en som har kjøpt brillene, er de kliss like ekte raybans utseendemessig ivertfall:

http://upit.no/bilder/thumbs/9xcJ.jpg
Sist endret av Turbolego; 21. mai 2012 kl. 20:44.
Jeg har ett par Chamelius som jeg kjøpte for tre år siden... kosta vel 2-300 kroner og er polariserende og sitter godt på hodet.

Tror det er denne typen jeg har -> http://www.ebay.com/itm/Chamelius-X3...#ht_500wt_1169

Edit: Det er ikke aviators da...
Sist endret av MB300Diesel; 21. mai 2012 kl. 20:44.
Trådstarter
9 6
Sitat av Turbolego Vis innlegg
here u go:

Fashion Outdoor Sports UV400 Protection Polarized Lens High-Nickel Alloy Frame Sunglasses


34 spenn innkludert frakt.

ifølge dette bildet fra en som har kjøpt brillene, er de kliss like ekte raybans utseendemessig ivertfall:

http://upit.no/bilder/thumbs/9xcJ.jpg
Vis hele sitatet...
Er det sammenheng mellom lenken og bildet, eller er det bare tips + litt fakta ? Takk i alle fall :-)
Sitat av hitman95 Vis innlegg
Er det sammenheng mellom lenken og bildet, eller er det bare tips + litt fakta ? Takk i alle fall :-)
Vis hele sitatet...
jada, hvis du ruller litt ned i salgsannonsen til "Customer Images" så kan du se 3 bilder som kunden "zhr4s" har lastet opp.

Lengre ned kan du lese 2 reviews.

Og helt nederst kan du se at disse solbrillene har fått 4 av 5 stjerner sammenlagt fra 5 stemmer (stemmer fra folk som har kjøpt disse brillene).
Ligg unna solbrillene fra dx. Trenger ingen grunn til å fortelle hvorfor.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
kjøp de fra dx, du må være helt potet i hodet om du kjøper solbriller for flere hundre :P hahaha
http://www.otticanet.com

Orginale briller til kanonpriser
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ligg unna solbrillene fra dx. Trenger ingen grunn til å fortelle hvorfor.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Har vært storfornøyd med alt jeg har bestilt derfra
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ligg unna solbrillene fra dx. Trenger ingen grunn til å fortelle hvorfor.
Vis hele sitatet...
Åja hvorfor det? Har kjøpt flere solbriller fra DX som har funket helt perfekt og som koster en brøkdel av prisen til tilsvarende vare
Dere tror sikkert også at beatsa til 20 kr e gode også. De som blir linket til først suger i forhold til "ekte vare" når det gjelder solbriller.
Sist endret av mo3; 21. mai 2012 kl. 21:15.
Beskyttelse fra solen kan man også lete lenge etter... ødelegger øynene ved å ha dem på, lurer deg til å tro at du kan chille og se opp mot himmelen hele dagen.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Dere tror sikkert også at beatsa til 20 kr e gode også. De som blir linket til først suger i forhold til "ekte vare" når det gjelder solbriller.
Vis hele sitatet...
Jeg synes de til 20 kr funker for meg, det gjør at jeg ikke får vondt i øynene av sola og det er det de funker til. Jeg gidder ikke å betale 1000 kr når jeg får noe som er minst like bra for 20-30 kr ...
Når du sier "minst like bra" betyr det at du ikke har testet glass til den prisen. Er en grunn til at depå dx koster 30 kr. Kanskje de er fine se på, men til litt høyere pris får man også byggkvalitet.
Sitat av danseku Vis innlegg
http://www.otticanet.com

Orginale briller til kanonpriser
Vis hele sitatet...
syns siden virka litt scetchy, har du selv noen erfaring derfra? eller kjenner noen
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ligg unna solbrillene fra dx. Trenger ingen grunn til å fortelle hvorfor.
Vis hele sitatet...
Du tenker på polarisering?

Vel, ifølge denne tråden om disse brillene, skal de være polarisert.

POLARIZED??

Sitat av HiddenA
Yes, polarized! They came with test pattern for polarized lens. And they have both "Ray Ban" logotypes on lenses. And they very light. Looks like the frame is "plastic made". I do not know, which material is used for frame.
Vis hele sitatet...
Kan hende mr. HiddenA juger, men jeg velger av erfaring å tro på det h*n skriver her...

Selv har jeg disse solbrillene som de måtte slutte å selge pga. "copyrights" elns. og disse fungerer godt, har ikke blitt solbrent på øynene ivertfall.

De var litt dyrere, 80 spenn, men kom til gjengjeld med et futeral i kjempefake skinn og pussefille.

http://upit.no/bilder/thumbs/QoZHf.png
http://www.sunglassesshop.com/solbriller-no er legit. Butikk fra UK. Sender gratis til Norge.
The lucky one
PairADice's Avatar
http://www.paperstreetshades.com/

Replika av solbrillene til Tyler Durden fra Fight Club. Særdeles god kvalitet på alle måter.
Trådstarter
9 6
Fint med innslag, men må innrømme at jeg tviler litt på brillene fra DX :P Er det noen alternativer til merket ray ban, som er "godkjent", og ligger litt lavere i pris?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Når du sier "minst like bra" betyr det at du ikke har testet glass til den prisen. Er en grunn til at depå dx koster 30 kr. Kanskje de er fine se på, men til litt høyere pris får man også byggkvalitet.
Vis hele sitatet...
Tror du at briller til 1000 kr koster 5-600 å lage? Tviler på at kostnadene for å lage et par briller overstiger 30 kroner. DX bare driter i å bruke penger på markedsføring, samt holder en lav fortjenesteprosent.

Takk for linken TurboLego. Da blir det briller på meg!
Sist endret av Screwdriver; 21. mai 2012 kl. 21:46.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Tror du at briller til 1000 kr koster 5-600 å lage? Tviler på at kostnadene for å lage et par briller overstiger 30 kroner. DX bare driter i å bruke penger på markedsføring, samt holder en lav fortjenesteprosent.

Takk for linken TurboLego. Da blir det briller på meg!
Vis hele sitatet...
Så hvorfor selger ikke dx briller i like god kvalitet som de store leverandørene? And btw, dx er overpriset i forhold til ebay. De jar dessuten treg levering siden de bruker en uke på å sende ut varen.
Sist endret av mo3; 21. mai 2012 kl. 21:49.
Sitat av jorgen2k Vis innlegg
syns siden virka litt scetchy, har du selv noen erfaring derfra? eller kjenner noen
Vis hele sitatet...
Handlet mine wayfarer der.
Siden er helt legit
Hvordan er det å bestille briller med styrke på nettet? Kan man bestille en ålreit brille med styrke og andre spesifikasjoner for mindre enn det koster for en tilsvarende brille hos eks. Specssavers?
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ligg unna solbrillene fra dx. Trenger ingen grunn til å fortelle hvorfor.
Vis hele sitatet...
Bare fordi det er fra kina, så betyr det at det er dårlig kvalitet? Vel, har du litt vett mellom øra, så vet du at det meste butikker selger av briller blir laget i kina, og IMPORTERT til Norge.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Bare fordi det er fra kina, så betyr det at det er dårlig kvalitet? Vel, har du litt vett mellom øra, så vet du at det meste butikker selger av briller blir laget i kina, og IMPORTERT til Norge.
Vis hele sitatet...
Det fins ekte fake, og det fins fake fake. Selv om iphone er lagd i kina, betyr det ikke at schiphone er like bra som iphone fordi den også er laget i Kina.

Jeg sier ikke at de er dårlig bare fordi de er fra Kina. Jeg sier de er dårlig fordi de koster 30kr fra dx. Siden de er fra dx så er de overpriset og koster sikkert 15kr.
Sist endret av mo3; 21. mai 2012 kl. 21:58.
Trådstarter
9 6
Ingen som har alternativer til ray ban? (bortsett fra DX)
Hvorfor ikke bare punge ut en tusenlapp for et par ekte aviators? Når man først har kjøpt ordentlige briller, så tar man automatisk bedre vare på de også. I tillegg er det nice å eie et kvalitetsprodukt. Har selv flere par Oakleys, bl.a 3 par frogskins. Synes det bare er lame med folk som kjøper fake, men det er nå min mening.
Der nok (desverre?) slik at det er forskjell på solbrilleglass. Hvor stor forskjell, er vanskelig å si, med tanke på at jeg ikke har noen grad innen solbrilleglass. Om det finnes en solbrilledoktor her inne så hjelp meg/oss!
Som regel betaler man vel gjerne for det man får, jeg som tar vare på tingene mine kommer til å kjøpe ekte vare der jeg kan ha disse en del år fremover! Tar du ikke vare på tingene dine, kjøp noe du har råd til å miste, kanskje fra en bod på gata. Altså når mine briller takker (helt) for seg kjøper jeg et originalt RB Aviator par. Jeg frykter mine nåværende RB er fakes ettersom prisen var for lav, men for all del. De har holdt et år, og glasset er bra så lenge det sitter i ramma....
Sitat av Trixxuz Vis innlegg
Der nok (desverre?) slik at det er forskjell på solbrilleglass. Hvor stor forskjell, er vanskelig å si, med tanke på at jeg ikke har noen grad innen solbrilleglass. Om det finnes en solbrilledoktor her inne så hjelp meg/oss!
Som regel betaler man vel gjerne for det man får, jeg som tar vare på tingene mine kommer til å kjøpe ekte vare der jeg kan ha disse en del år fremover! Tar du ikke vare på tingene dine, kjøp noe du har råd til å miste, kanskje fra en bod på gata. Altså når mine briller takker (helt) for seg kjøper jeg et originalt RB Aviator par. Jeg frykter mine nåværende RB er fakes ettersom prisen var for lav, men for all del. De har holdt et år, og glasset er bra så lenge det sitter i ramma....
Vis hele sitatet...
Jeg bytter ut hodetelefoner, ladekabler og solbriller som om de var dagligvarer pga. slitasje osv. Så jeg handler utelukkende det billigste jeg finner omtrendt, så lenge det ikke ser helt dønn jævlig ut.

Men jeg er enig med mo3 om at DX er overprisa, men DX er en fin-fin varekatalog som kan brukes sammen med ebay.

De beste hodetelefonene mine fikk jeg på auksjon på ebay til 12 spenn, i mine ører har de god bass og jeg hører alle instrumentene, så gir blaffen i om de er fake og gir meg ørekreft.

Her er et bilde tatt med digitalkameraet mitt, en iPhone 3G:

http://upit.no/bilder/thumbs/2y3Ze.png
(Legg merke til hvordan jeg har skrapet vekk den røde "b"-en på den ene hodetelefonen. Disse er superfake!)

De funker for meg, og jeg kan kjøpe en god flaske whiskey for pengene jeg har spart isteden. Jeg er ganske enkel sånn sett...

Men for all del, om man drar nytte av gode hodetelefoner, så kjøp det isteden. Men for meg spiller det ingen trille.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Synes det bare er lame med folk som kjøper fake, men det er nå min mening.
Vis hele sitatet...
Så, alle som ikke har råd eller lyst til å bruke over tusenlappen på solbriller er lame? Håpløst!
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Hvordan blir det med toll, frakt etc med otticanet?
Sitat av Clayton Vis innlegg
Hvordan blir det med toll, frakt etc med otticanet?
Vis hele sitatet...
http://www.otticanet.com/shipping.cfm


Forøvrig er det vel ingen grunn til at reglene skal være noe annerledes enn vanlige tollregler?
Sitat av mo3 Vis innlegg
http://www.sunglassesshop.com/solbriller-no er legit. Butikk fra UK. Sender gratis til Norge.
Vis hele sitatet...
Kjøpte akkurat et par raybans herfra, halv pris i forhold til flere norske nettbutikker. Var tollbelagt da. Solglass.no var også ganske mye billigere enn de fleste.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg bytter ut hodetelefoner, ladekabler og solbriller som om de var dagligvarer pga. slitasje osv. Så jeg handler utelukkende det billigste jeg finner omtrendt, så lenge det ikke ser helt dønn jævlig ut.

Men jeg er enig med mo3 om at DX er overprisa, men DX er en fin-fin varekatalog som kan brukes sammen med ebay.

De beste hodetelefonene mine fikk jeg på auksjon på ebay til 12 spenn, i mine ører har de god bass og jeg hører alle instrumentene, så gir blaffen i om de er fake og gir meg ørekreft.

Her er et bilde tatt med digitalkameraet mitt, en iPhone 3G:

http://upit.no/bilder/thumbs/2y3Ze.png
(Legg merke til hvordan jeg har skrapet vekk den røde "b"-en på den ene hodetelefonen. Disse er superfake!)

De funker for meg, og jeg kan kjøpe en god flaske whiskey for pengene jeg har spart isteden. Jeg er ganske enkel sånn sett...

Men for all del, om man drar nytte av gode hodetelefoner, så kjøp det isteden. Men for meg spiller det ingen trille.
Vis hele sitatet...
Jeg er stort sett enig med deg, har selv billige øreplugger, men akkurat briller tror jeg godt jeg kunne lagt noen kroner i. Samme med kllokker FOR ALL DEL, ikke kjøp fake klokker, jeg har selv en ganske solid samling, kjøper aldri fakes, men igjen finnes det flotte billige modeller! (står fremdeles på mitt, man skal ikke kjøpe fakes!

Helt til slutt, mest mulig kvalitet for minst mulig penger. Feite deals!
Sist endret av Trixxuz; 22. mai 2012 kl. 16:02.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Så, alle som ikke har råd eller lyst til å bruke over tusenlappen på solbriller er lame? Håpløst!
Vis hele sitatet...
Ja, så lenge man kjøper briller som er åpenbare kopier av merkemodeller. Man betaler faktisk litt for designen også, det koster og utvikle nye modeller.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Er billigere og kjøpe raybans i Spania? I ihvertfall wayfarers som jeg ser på. Koster jo 700 kr + moms/toll og frakt. Kostet 100 euro sist jeg var i spania, da kan man også få igjen penger ved tollen på flyplassen?
http://www.sunglasses-int.com/Sereng...-Gradient.html

Bestilte disse, samme brillene som Jack Bauer bruker i 24!

er heller ingen toll på briller, kun 25% moms

(http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=219284 kilde)
Sist endret av Kailua; 22. mai 2012 kl. 20:21.
Gunnar gaming glasses. Sier ikke mer...
Noen som vet av slike briller som Hyde i That 70's show har? (på en nettbutikk)
Sitat av Turbolego Vis innlegg
here u go:

Fashion Outdoor Sports UV400 Protection Polarized Lens High-Nickel Alloy Frame Sunglasses


34 spenn innkludert frakt.

ifølge dette bildet fra en som har kjøpt brillene, er de kliss like ekte raybans utseendemessig ivertfall:

http://upit.no/bilder/thumbs/9xcJ.jpg
Vis hele sitatet...
Har noen noen form for erfaring med kjøp av disse? Det paret det er bilde av på DX-siden ligner ikke :P Det som ble postet inpå der av en "kjøper", virket mere som bilde av ekte Ray-Bans...
Sist endret av MortenYeaH; 24. mai 2012 kl. 22:17. Grunn: Skrivefeil
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sjekk ridestore.no . Både billige og dyre sommersolbriller der.
Når jeg ødelegger / ikke finner solbrillene mine springer jeg ned på teknikmagasinet og kjøper nye for 29 kroner De har helt greit utvalg
Sitat av MortenYeaH Vis innlegg
Har noen noen form for erfaring med kjøp av disse? Det paret det er bilde av på DX-siden ligner ikke :P Det som ble postet inpå der av en "kjøper", virket mere som bilde av ekte Ray-Bans...
Vis hele sitatet...
Ray ban merket blir fjernet for at det skal være "lov" å selge dem. Når du får dem i posten, ser de perfekte ut.

Så at noen snakket om beats her: Jeg har kjøpt en haug med beats fra dealextreme og andre "chinashops", de til 20 kroner, mangler controle talk. De til 180 er perfekte. (designemessig. Lyden er også perfekt. Byggkvaliteten kan variere noe. Som oftest kan du "reparere" dem selv, da det bare er små feil.

Men tilbake til Solbriller, (og klokker). En kompis av meg kjøpte akkurat endel raybans. Disee var perfekte. Fant absolutt ingen feil ved dem. De er nå 1 mnd gammle og holder perfekt stand. Han kjøpte også noen klokker, disse er 1 år gamle og fungerer perfekt.

Lenge leve DX!

PS. De beatsene til 180kr er nå fjernet fra dx. Kjøp dem heller på maniacool.com.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Bestilte akkurat noen oakleys til 1300 kr Har aldri hatt noen dyre solbriller, men tror det er påtide. De må jo være bedre for øynene + at jeg tar bedre vare på de, og i tillegg så de jææævli bra ut
Jeg har sluttet å kjøpe dyre solbriller. Jeg ødelegger de etter et par uker uansett. Har hatt et par par oppe i 2000,-klassen, de holder rekorden hittil med en hel sommer.

Kjøpte mine siste par herfra: http://www.dogfunk.com/sunglasses
Får helt ok, bøse, solbriller for ~50usd. Da kan jeg miste eller ødelegge en 3-4 par i løpet av sesongen uten at jeg griner.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg har sluttet å kjøpe dyre solbriller. Jeg ødelegger de etter et par uker uansett. Har hatt et par par oppe i 2000,-klassen, de holder rekorden hittil med en hel sommer.

Kjøpte mine siste par herfra: http://www.dogfunk.com/sunglasses
Får helt ok, bøse, solbriller for ~50usd. Da kan jeg miste eller ødelegge en 3-4 par i løpet av sesongen uten at jeg griner.
Vis hele sitatet...
Ser den, men vis man virkelig tar vare på de så bør de vel vare noen somrer?

Bare man bruker hode, ikke tar med seg solbriller til 2000 kr på sommerfest/festival osv osv
Problemet er jo at man kjøper seg så dyre briller for å bli sett med dem og da må man nesten bruke dem.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Bare man bruker hode, ikke tar med seg solbriller til 2000 kr på sommerfest/festival osv osv
Vis hele sitatet...
Da er jo halve poenget med solbriller borte. Om jeg ikke kan bruke solbriller på en fest kunne jeg like gjerne latt være å kjøpe dem. Også sånn passe dust å måtte trenge flere par solbriller: 1 for fest, 1 for bussen, 1 for snowboard-bakken og 1 for stranda.
Selvfølgelig har jeg flere par solbriller, men å ikke kunne bruke ett par på fest fordi de er dyre er jo bare teit.
Sitat av moret Vis innlegg
Da er jo halve poenget med solbriller borte. Om jeg ikke kan bruke solbriller på en fest kunne jeg like gjerne latt være å kjøpe dem. Også sånn passe dust å måtte trenge flere par solbriller: 1 for fest, 1 for bussen, 1 for snowboard-bakken og 1 for stranda.
Selvfølgelig har jeg flere par solbriller, men å ikke kunne bruke ett par på fest fordi de er dyre er jo bare teit.
Vis hele sitatet...
Jess, men har merka at på fest så skal ALLE bruke solbrillene til hverandre. Å når man da kanskje tar seg et par øl for mye så forsvinner de LETT.

Har noen billigsolbriller til 200kr som jeg tar med vis jeg skal ut, får se om jeg "tørr" å ta med de dyre.