Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1231
Jeg bor i blokk, og naboene i leiligheten rett over meg har bestemt seg for at det er gøy å leke seg med drillen (han gjør ett eller annet, usikker på hva, høres ut som de har revet opp badegulvet eller noe). Han venter med å begynne til klokken er 8, som er innenfor regelverket, selv om det dessverre ikke er så gøy for min døgnrytme (jeg jobber kvelder).

Problemet mitt er hvor høyt det har blitt. Han har nå holdt på i tre timer, han veksler mellom hamring og drilling. På det meste har jeg målt decibel-nivået til 91 dB, selv om det som regel ligger på 85-88, og lurer på om det er noe regelverk for hvor høyt det er lov til å holde på. 88-91 dB kan være hørselsskadelig over lengre perioder, og det er så høyt at det føles ut som han driller inne i hodet mitt.

Er det noen som vet hvordan jeg kan håndtere situasjonen?

edit: det er forøvrig andre dagen på rad, men det bråket ikke like høyt i går.
Sist endret av ertesuppe; 11. desember 2013 kl. 11:06.
Du kan jo for eksempel prøve å snakke med ham? Kanskje han er av typen som ikke forstår at sånt kan være ekstremt irriterende? Å gjøre et poeng ut av at du jobber på kvelden kan sikkert hjelpe deg også. Vær forstandig og hyggelig!

Hvis han er totalt uvillig til å rette seg etter dette, må du imidlertid gå til verks på en annen måte. Da er vel sikkert desibelmålingene dine greie å ha, samt hvor lenge og hvor hyppig han driver på. Kan evt. høre med huseier om det går an å få til en avtale hvis ting skulle bli veldig problematisk (uten at de nok trenger å bli det).
Sist endret av Cormorant; 11. desember 2013 kl. 11:19.
Blast noe death metal tilbake for full pupp!
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Blast noe death metal tilbake for full pupp!
Vis hele sitatet...
Gøy!

http://www.youtube.com/watch?v=I3VoKw93clY

http://www.youtube.com/watch?v=16uvKqODiPc

http://www.youtube.com/watch?v=e7s1DW8rpVE

Er bare å la dette stå på, TS!
Hvorfor ikke bare være litt tålmodig? Er det oppussing vil det ikke vare alt for lenge før det mer stille arbeidet begynner.

Jeg skjønner at det er slitsomt for deg, men det er tross alt bare midlertidlig. Så er det egentlig verdt å gjøre et stort nummer av det?
Høres ut som normal støy i forbindelse med oppussing. Sannsynligvis rekker du ikke gjøre noe mer enn å fortsette irritere deg enda litt mer før det hele er over.
Sitat av Cormorant Vis innlegg
Du kan jo for eksempel prøve å snakke med ham? Kanskje han er av typen som ikke forstår at sånt kan være ekstremt irriterende? Å gjøre et poeng ut av at du jobber på kvelden kan sikkert hjelpe deg også. Vær forstandig og hyggelig!

Hvis han er totalt uvillig til å rette seg etter dette, må du imidlertid gå til verks på en annen måte. Da er vel sikkert desibelmålingene dine greie å ha, samt hvor lenge og hvor hyppig han driver på. Kan evt. høre med huseier om det går an å få til en avtale hvis ting skulle bli veldig problematisk (uten at de nok trenger å bli det).
Vis hele sitatet...
Det er det som var planen, jeg bare vil være forberedt på forhånd, dersom han ikke skulle være medgjørlig, også sluttet det for en halvtimes tid, men skal ta turen opp og spørre hvor lenge de skal holde på etterpå, og eventuelt ta meg en spasertur eller noe.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Blast noe death metal tilbake for full pupp!
Vis hele sitatet...
Hehe. Det er noe naboen i leiligheten av siden av gjør når han har vært irritert på lignende tidligere, bare at han blaster ABBA. Blir ikke helt det samme.

Sitat av Antonymus Vis innlegg
Hvorfor ikke bare være litt tålmodig? Er det oppussing vil det ikke vare alt for lenge før det mer stille arbeidet begynner.

Jeg skjønner at det er slitsomt for deg, men det er tross alt bare midlertidlig. Så er det egentlig verdt å gjøre et stort nummer av det?
Vis hele sitatet...
Det er mulig at trettheten har gjort meg mer gretten enn vanlig, men det var uutholdelig høyt i dag, og det har vært så mange oppussingsprosjekter i blokken de siste månedene i forskjellige leiligheter at tålmodigheten er tynnslitt. Det er vanskelig å smøre seg med tålmodighet når du prøver å tenke positive tanker og alt man hører er EØEEØØRERRERRNRNRNRNRNRN.

EEERØEØEENNENERNRENNRRNN


RNRNRRNRNRNR

også videre.

Sitat av Yalla Vis innlegg
Høres ut som normal støy i forbindelse med oppussing. Sannsynligvis rekker du ikke gjøre noe mer enn å fortsette irritere deg enda litt mer før det hele er over.
Vis hele sitatet...
Forhåpentligvis er det hele over snart.
Sist endret av ertesuppe; 11. desember 2013 kl. 11:47.
Du kan snakke med naboen eller klage til styret/huseier. Bråk i forbindelse med oppussing er imidlertid, etter min erfaring, mer akseptert enn annet bråk når man bor i blokk (f.eks festing, hund som bjeffer osv.) Dette fordi det er med på å øke verdien på leiligheten, og statusen på borettslaget forøvrig. Det er også litt slik at man pusser opp annenhver gang. Kanskje er det du som skal pusse opp neste gang?