Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1845
Kan man få problemer med å puste hvis man røyker heroin i rimelig små doser???
Ikke som jeg eller noen av mine venner har opplevd. Jeg har røyket heroin noen hundre ganger i mitt liv og aldri opplevd noe sånt.

Problemer med å pisse derimot, det har jeg opplevd.

I tillegg kan jo nevnes at Aleister Crowley brukte heroin mot astma.. Heroin kan gjøre mye ugagn, men så farlig for pusten tror jeg ikke det er, iallefall ikke for de fleste.
Sitat av mxyzptlk
Problemer med å pisse derimot, det har jeg opplevd.
Vis hele sitatet...
Hehe, jepp, urinretensjon er en kjent bivirkning
dsm
dsm's Avatar
Trådstarter
30 0
Sitat av mxyzptlk
Ikke som jeg eller noen av mine venner har opplevd. Jeg har røyket heroin noen hundre ganger i mitt liv og aldri opplevd noe sånt.

Problemer med å pisse derimot, det har jeg opplevd.

I tillegg kan jo nevnes at Aleister Crowley brukte heroin mot astma.. Heroin kan gjøre mye ugagn, men så farlig for pusten tror jeg ikke det er, iallefall ikke for de fleste.
Vis hele sitatet...
Thx man.....da må det være angst som har gjort meg litt tung i pusten

Ble litt "veldig" stein!!!!! så da kan det være at blodtrykket ble litt høyt eller no..slik at det føltes som jeg ikke fikk inn no luft..!!!!
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
Nå vet ikke jeg om jeg tør å påstå noe siden jeg ikke har forsøkt heroin selv, og ikke har ekstreme planer om det heller, men:

Gjør ikke heroinen slik at hjertet dunker saktere og pupillene trekker seg sammen (blir mindre) ???
Eller har jeg lest feil ?
Etter sånn jeg har forstått, så får du store pupiller ved at hjertet dunker fort (vet det er rar teori men)
Noen som vil informere og gjøre iallefall ett hode klokere her ? (kanskje litt off topic, men kanskje greit å vite likevel ? siden det var pustevansker inne i bildet her)

MVH

Tommen



AMEN
herioin er et opiat og sentralstimulerende på den primære? delen av systemet, altså den delen som styrer hjerte, lunger, tarmer osv... dette er en annen del en sansesystemet....

naturlig at du føler en slik følelse, og angsten evt dette medfører intensiverer sikkert følelsen av dette...

aner ikke hvor mye "rimelig små doser" er for deg som nybegynner... jaffal ikke samme som for en dreven bruker !
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Amfetamin, Ecstasy og Kokain kan gi STORE pupiller, mens Opiater = Morfin, Herion, Opium + div. legemidler (Subutex, Ketogan, Dolcontin) gir deg SMÅ pupiller...
Man kan faktisk oppleve å "glemme" å puste ved større doser Opiater, derfor er det "farlig" å bruke om man er alene, og ikke vet hvor mye man tåler, eller hvilken renhets grad stoffet har.

Dsm: Kombinasjonen mellom Herion og piller kan forutsake pustebesvær ja, men hvis du tar herion + piller + angst.: Så vil du naturligvis få en reaksjon på kroppen..
Bare angst i seg selv kan føre til pustebesvær og hyperventilering så med litt herion og piller på toppen av kransen, er det nok ikke så VELDIG rart om du føler pustebesvær.
Itillegg kan du ha røykt stoffet på feil måte? Ikke vet jeg.. Om du røyker fra sølvfolie kan du jo ha fått en ganske så uheldig røyk fra sølvfolien sammen med herion og kanskje nicotin røyk attpåtil noe som kan ha gjort at du føler det vanskeligt for å puste en stund etter inntak..
man kan jo forresten dø av heroin, ikke av forgiftning (vet ikke om det faktisk finnes en forgiftningsdose såkalt LD50 dose av opiater...) men nettopp pga at en bedøver de delene av hjernen som styrer hjerte, lunger og tarmer... en dør deretter av hjertestans, oksygenmangel og forstoppelse.... (..men forstoppelsen gir seg nok fort når døden inntreffer da hele tarmen og blærer tømmes fordi musklene som holder igjen "slutter"... snax syn OD...)

sier ikke at du ikke kan røyke heroin i hva du beskriver i små doser trygt og uten fare for liv og lemmer... men bare som svar på hva du beskriver som pustebesvær ved mindre doser..

googla litt...her fra wikipedia...

"Contrary to popular belief, a heroin overdose is not fast-acting. Stories about people who "OD with the needle still in their arm" and the like are not attributable to heroin overdoses, but rather they are very often the result of a fatal reaction with the adulterant. Quinine is notorious for causing such deaths. In the case of an actual heroin overdose, it very often takes many hours to die.

Heroin overdoses are more rare than one might first expect. As noted above, an overdose is immediately reversible with an opioid antagonist injection. The overwhelmingly vast majority of reported heroin overdoses are actually adulterant poisonings or fatal interactions with alcohol or methadone. True overdoses are rare because the LD50 for a person already addicted is prohibitively high, to the point that there is no general medical consensus on where to place it. Several studies done in the 1920s gave addicts doses of 1,600–1,800 mg of heroin in one sitting, and no adverse effects were reported. This is approximately 160–180 times a normal recreational dose. Even for a non-addict, the LD50 can be credibly placed above 350 mg.

It should be noted, however, that street heroin is of widely varying and unpredictable purity. This means that an addict may prepare what they consider to be a moderate dose while actually taking far more than intended. Also, relapsing addicts after a period of abstinence have tolerances below what they were during active addiction. If a dose comparable to their previous use is taken an overdose often results.

"

http://en.wikipedia.org/wiki/Heroin
Sist endret av charras; 4. mai 2006 kl. 08:25.
dsm
dsm's Avatar
Trådstarter
30 0
Sitat av speq
Amfetamin, Ecstasy og Kokain kan gi STORE pupiller, mens Opiater = Morfin, Herion, Opium + div. legemidler (Subutex, Ketogan, Dolcontin) gir deg SMÅ pupiller...
Man kan faktisk oppleve å "glemme" å puste ved større doser Opiater, derfor er det "farlig" å bruke om man er alene, og ikke vet hvor mye man tåler, eller hvilken renhets grad stoffet har.

Dsm: Kombinasjonen mellom Herion og piller kan forutsake pustebesvær ja, men hvis du tar herion + piller + angst.: Så vil du naturligvis få en reaksjon på kroppen..
Bare angst i seg selv kan føre til pustebesvær og hyperventilering så med litt herion og piller på toppen av kransen, er det nok ikke så VELDIG rart om du føler pustebesvær.
Itillegg kan du ha røykt stoffet på feil måte? Ikke vet jeg.. Om du røyker fra sølvfolie kan du jo ha fått en ganske så uheldig røyk fra sølvfolien sammen med herion og kanskje nicotin røyk attpåtil noe som kan ha gjort at du føler det vanskeligt for å puste en stund etter inntak..
Vis hele sitatet...

Takk speg...har ikke noe stort forbruk...er rimelig utlært i røyking fra søvfolie....!!!

Er nok mest sannsynlig blandinga med de dobble + angst og hero som har gjort det..!!!

Er veldig forsiktig med hvor store trekk jeg tar av H'n....her ikke testa det på 5-6mnd..!!!!

Men har jo sliti med angst siden jeg slutta røyke hasj i oktober 2005..!!
(kan jo ha en del å si det også regner jeg med...?..)
Sitat av charras
herioin er et opiat og sentralstimulerende
Vis hele sitatet...
Nei. Vet ikke nøyaktig hva "depressant" oversettes til (undertrykkende? depressiv?), men dette er omtrent det motsatte av stimulerende.