Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 19594
http://img362.imageshack.us/img362/5109/0568782000wc9.gif

Hvilken vei danser hun....
Med eller mot klokka... og klarer du å få hennet til å snu :-k
Hvilken vei hun danser skal visst komme an på hvilken hjernehalvdel du bruker når du ser på henne.
Men du kan klare å få henne til å snu andre veien også...
Med klokka - da bruker du mer av høyre hjernehalvdel.
Mot klokka - da bruker du mer av venstre hjernehalvdel


LEFT BRAIN FUNCTIONS
uses logic
detail oriented
facts rule
words and language
present and past
math and science
can comprehend
knowing
acknowledges
order/pattern perception
knows object name
reality based
forms strategies
practical
safe

RIGHT BRAIN FUNCTIONS
uses feeling
"big picture" oriented
imagination rules
symbols and images
present and future
philosophy & religion
can "get it" (i.e. meaning)
believes
appreciates
spatial perception
knows object function
fantasy based
presents possibilities
impetuous
risk taking
Sist endret av Ozzfan; 6. november 2007 kl. 01:39.
Hva gjør jeg for å få brukt den andre halvdelen da?
Hehe, det lurer jeg også på. For meg ser det ut som om hun danser med klokka.
Den dere dama der hopper opp på alle mulige forum for tiden.
Ozzfan du glemte å legge til hva den høyre og venste hjernehalvdelen arbeider med da.
Fokuser på og les teksten til topic-forfatteren.. Så snur det på meg..
Eller fokuser godt på hu da, da snur det også
Sist endret av RosaKarpe; 6. november 2007 kl. 01:40.
For meg snurrer hun mot klokka, men det er lett å få henne til å snu også. Men det snur fort tilbake hvis ikke jeg konsentrerer seg.
Hehe.. Det der med hjernen er jo bullshit. Man kan enkelt bestemme hvilken vei den skal snurre.

Jeg bare ser på leggene til damen, også forestiller jeg meg at den leggen som "snurrer" går over den andre som står stille og snurrer hvilken som helst vei..
Det er nå litt vansklig å forklare, men det funker for meg.
Bare se på leggene så kan du få damen til å snurre hvilken som helst retning! : )
med litt trening blir det fort en fin dans 1-2-3-4 snu 1-2-3-4 snu he he
Jeg ender opp med "Mot klokka" samme hvor lenge jeg stirrer på henne... <-- blodskutte
Sist endret av Turbolego; 6. november 2007 kl. 02:53.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hun gjør begge deler.
Sist endret av thomasf; 6. november 2007 kl. 03:05.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hun skifter ca hvert 1+1/2minutt. Bare bullshite.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Hun danser med klokka, umulig å få noe annet til for min del
Hvis dere ser nøye etter så ser dere at hun skifter bein. Våkne opp da.
Jeg kan bestemme hvilke vei den skal gå
Hm, er jeg den eneste som bare ser at hun danser med klokka uansett?
Jeg gjorde det før også, men etter mye stirring på den for en uka siden har jeg lært og kontrolere den. Prøv og len deg nesten opp ned / 100 grader til venstre. Så ser du den gå andre vei.

Og nei, det er ikke Bullshit - det er kun hvordan hjernen oppfatter det.
Sist endret av Restyle; 6. november 2007 kl. 08:23.
Å, Restyle: TAKK!!!
Endelig fikk jeg snudd henne - godt tips det med å vende hodet!
Klarte bare å se at hun gikk Mot klokka, men klarte nå endelig å se henne gå Med ;D

Forresten, jeg ble ganske overrasket over dette, for jeg trodde inntil nå at jeg var kreativ etc, men listen over hvordan de som ser henne gå Mot klokka, taler jo mot noe annet... Vet ikke hvor mye man skal legge i dette, menmen...

En annen ting jeg kan nevne, ang. sånn hjernegreier, er at hvis jeg holder en penn i hver hånd, plasserer dem rett ved siden av hverandre midt på et ark, og begynner å skrive med begge samtidig, så kommer det ut speilvendt med venstrehånda. (Jeg er høyrehendt) Sprøtt!
Sitat av policeboy
Å, Restyle: TAKK!!!
Endelig fikk jeg snudd henne - godt tips det med å vende hodet!
Klarte bare å se at hun gikk Mot klokka, men klarte nå endelig å se henne gå Med ;D
Vis hele sitatet...
Godt og høre - Ble nesten irritert jeg når jeg hørte andre fikk motsatt av meg første gangene. Tenkte "Hva faen loker dem med? Den går tydelig med klokka!"
Forresten, jeg ble ganske overrasket over dette, for jeg trodde inntil nå at jeg var kreativ etc, men listen over hvordan de som ser henne gå Mot klokka, taler jo mot noe annet... Vet ikke hvor mye man skal legge i dette, menmen...
Vis hele sitatet...
Nei, men det er en interresant teori - men da kommer spøsmålet - Switcher man hjerne-anndel når man snur litt på hode da? Faller informasjonen nedover? ^^
En annen ting jeg kan nevne, ang. sånn hjernegreier, er at hvis jeg holder en penn i hver hånd, plasserer dem rett ved siden av hverandre midt på et ark, og begynner å skrive med begge samtidig, så kommer det ut speilvendt med venstrehånda. (Jeg er høyrehendt) Sprøtt!
Vis hele sitatet...
Det er vell egentlig ganske logisk? :P Trur de fleste klarer det
Sitat av Restyle

Det er vell egentlig ganske logisk? :P Trur de fleste klarer det
Vis hele sitatet...
Å ja? Anyone..?

Mannen min klarer det ihvertfall ikke, men så er det nå slik at han nesten ikke klarer å skrive i det hele tatt = kråketær
får henne til å gå bege veier jeg, men måtte se på henne leeenge før jeg fik kdet til.

forøvrig sier noen på et annet forum at denne dama egentlig står i ro og bare slynger foten frem of tilbake (og ikke i sirkelbevegelser)
Lurer på hvordan i folk klarer å få henne til å gå mot klokka. For meg går hun helt klart med klokka.
Stemmer dette har jeg brukt 5år av livet mitt på ei utdanning jeg ikke passer til Trur ikke jeg legger for stor vekt på denne testen da jeg egentlig liker faget mitt bra og oppnår bra resultat.

Som alle andre får jeg den til å svinge begge veier bare jeg konsentrer meg litt.
for meg så snur hun heletiden vei..
Scroller man ned til man kun ser leggene hennes snur hun og spinner med klokka. Hun gjør i alle fall det her.
funka bra med NLP øye posisjon, se opp mot høyre, så vil hun snu mot klokken når du kikker på henne igjen. kikk ned mot venstre, så vil hun gå med klokken når du kikker på henne.. (motsatt for deg som er høyre hendt) jeg er venstre hendt. så snur det automatis eter den siden du tenker mest med når du har sett på henne noen sekunder.. dersom du ikke holder på tankegangen..
Til dere som har problemer med å få hun til å gå andre veien: Se et annet sted enn akkurat på bildet. Som regel skifter hun snurre-retning når du ser henne i sidesynet. Så se opp igjen og eksperimenter med det:P Funket iallefall for meg. Artig bilde!
Går bare med klokka for meg :/ Funker ikke å få henne til å snurre den andre veien!
Tror ikke det har så mye å si hvilken del av hjernen du bruker. Vet faktisk ikke hva det styres av. Får vel bare vente å se hva vidarlo sier og tilbe det svaret.
Sitat av zaXu
Tror ikke det har så mye å si hvilken del av hjernen du bruker. Vet faktisk ikke hva det styres av. Får vel bare vente å se hva vidarlo sier og tilbe det svaret.
Vis hele sitatet...
Størst sansynlighet: Høyrehendt = mot klokka, Venstrehendt = med klokken..

Akkuratt som Hørehendte kan tenke kreativitet så kan også venstrehendte tenke logikk..
derfor kan den snus på av begge deler.. men ikke alle får det til like "naturlig"..
Sitat av LetMeBleedPLZ
Størst sansynlighet: Høyrehendt = mot klokka, Venstrehendt = med klokken..

Akkuratt som Hørehendte kan tenke kreativitet så kan også venstrehendte tenke logikk..
derfor kan den snus på av begge deler.. men ikke alle får det til like "naturlig"..
Vis hele sitatet...
Tror likevel at det ikke har så mye å si.
Opplevde at bildet snudde når et vindu på pcen flashet, eller når noe hakket seg opp.
Trodde først kanskje at bildene snudde hvert minutt som nevnt tidligere av en bruker her, men det er heller usannsynlig. Mountet bildet i Adobe Imageready, og deretter åpnet et nytt bilde i firefox, og opplevde at begge snudde retning samtidig. Vet ikke hva det kommer av, men kanskje man bruker forkjellige deler av hjernen når ting hakker, eller flasher..
Får bare med klokka, samme hvor mye jeg prøver.
Det er ikke tidsbestemt hvilken vei den snurrer, ettersom jeg og en venn har sett på det samtidig og sett at figuren har rotert i forskjellig retning samtidig.
Når du tenker retning, mener du sett ovenfra eller under?
Hvis det er ovenfra, så ble det høyre halvdel på meg, men det er beskrivelsen på venstre halvdel som passer på meg, høyre blir helt feil.
Ikke noe særlig problem å få henne til å snu, må bare fokusere på føttene og få dem til å være "lengst borte" når det blir riktig for det retningen.

Edit: Skyggen under vil jeg si 'beviser' at hun snurrer mot klokken.
Sist endret av TanteSpiker; 6. november 2007 kl. 20:20.
Jeg får til å snu henne hvis jeg fokuserer på den foten hun står på. Klarer man å se at foten snurrer andre veien, følger dama etter.
Syyyykt!
enig med disse
Fokuser på og les teksten til topic-forfatteren.. Så snur det på meg..
Vis hele sitatet...
og dette er interressant
Jeg bare ser på leggene til damen, også forestiller jeg meg at den leggen som "snurrer" går over den andre som står stille og snurrer hvilken som helst vei..
Det er nå litt vansklig å forklare, men det funker for meg.
Bare se på leggene så kan du få damen til å snurre hvilken som helst retning! : )
Vis hele sitatet...
Den skifter også retning om du ser på hjørnet til skjermen.. Eller "oppi der" liksom.. Se på figuren med sidesynet og prøv å se at den snurrer andre veien..
Fuck, mindfuck deluxe. Først så jeg bare at hun gikk mot venstre (5 minutters tid), så PLUTSELIG byttet hun - og nå går hun bare til høyre (5 minutter).

Jeg vil ha mine 10 minutter tilbake. Og helst kvitte meg med kvalmen.
Det der virker bare som bullshit. Hos meg bytter hun på hvilken vei hun snurrer med jevne mellomrom. Sikker på at det bare ikke er at hun bytter vei, altså at det er laget sånn at vi tror hun spinner samme vei hele tiden.
Det er ikke noe tull

Jeg kan stirre leeenge på at hun snurrer en vei, og så bytte retning når jeg vil.
Etter litt om og men med hjernen, så klarte jeg faktisk å få snudd henne frem og tilbake endel ganger, men det tok tid.
Funker fett å bare blunke hard å kikke igjen.. da snur hun seg..
Noen som har en god forklaring på hvorfor det skjer? Litt interessant dette her

Virker jo logisk på ingen måte, så håper på en
Sitat av Archj
Noen som har en god forklaring på hvorfor det skjer? Litt interessant dette her

Virker jo logisk på ingen måte, så håper på en
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg vet er at den snurrer forskjellig - ut ifra hvilke hjerneanndel du bruker mest i øyeblikket du ser på den.
om man ser litt, så ser det ut som hun bruker forskjellig ut i fra hvilken vei hun snurrer. sikker på at dette ikke er lureri? meg og en kammerat ser det skifte akkuart samtidig...
sigh... det er så mange som er så lettlurte -_-'
Lettlurte?
Det er ikke noe tull, hvis du sikter til det. Alt går på hvordan hjernen oppfatter det.
Jeg kan selv bestemme når jeg vil at den skal skifte vei >_<
Det er bare en illusjon og har ingenting med om det er venstre eller høyre hjernedomminant.
http://www.theness.com/neurologicablog/index.php?p=27
For meg så snurrer hun med klokken nesten uansett hva jeg gjør. Har prøvd å ikke se på henne direkte, bruke sidesynet istedet, blunke hardt osv, men det eneste som fikk henne til å snu for meg var å se på skyggen hennes. Den snurrer nemlig mot klokken, hvis man stirrer på skyggen så snurrer plutselig damen også mot klokken. sånn er det ihvertfall for meg!