Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 6128
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av methewall Vis innlegg
Så jeg anbefaler alle som ikke har begynt, styr unna. Det er mye lettere nå enn om 20 år. Noe alle fornuftige mennesker vet, men som noen velger å overse.
Vis hele sitatet...
Jeg så heldigvis aldri poenget med røyking, men må innrømme det er utelukkende nikotin jeg holder meg unna, og ikke røyk generelt. Siden mange venner av meg røyker har jeg nok drevet mye med passiv røyking, og det er visst også ikke helt sunt har jeg forstått.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
I følge Statistiken, er alle dum, sånn statistisksett.
Vis hele sitatet...
Alle dumme*

Nei alle er ikke dumme i følge statistikken. Røykere er heller ikke dumme nødvendigvis, men dummere rent gjennomsnittlig. I denne tråden er "dum" sammenliknet med ikke-røykere. Hence vi stigmatiserer alle røykere og kaller dem dumme. Du, og andre røykere som en. Gjør deg selv en tjeneste, ikke ta deg nær av det. Tror ikke røykere blir mer godtatt med tiden, og du vil leve ett bittert liv med mindre du svelger en kamel og to.

@Apx500:

Jeg syntes IKKE du skal få ha nikotinsnytingen din i fred fra alle oss andre. Tullinger som deg koster samfunnet millioner i helsepenger og tvinger meg ut i regnet på alt fra bussholdeplasser til minibank-køer. Og allikevel våger du å bli sint når vi påpeker hva du faktisk driver med og annen generelt negativ fakta om røyking.

Uten at jeg forsøker meg på personangrep så gir du et klart inntrykk på at du er blitt det jeg advarer Eskil2k mot, en bitter mann.
Sitat av Sio Vis innlegg
@Apx500:

Jeg syntes IKKE du skal få ha nikotinsnytingen din i fred fra alle oss andre. Tullinger som deg koster samfunnet millioner i helsepenger og tvinger meg ut i regnet på alt fra bussholdeplasser til minibank-køer. Og allikevel våger du å bli sint når vi påpeker hva du faktisk driver med og annen generelt negativ fakta om røyking.

Uten at jeg forsøker meg på personangrep så gir du et klart inntrykk på at du er blitt det jeg advarer Eskil2k mot, en bitter mann.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er du som høres bitter ut? Jeg ble riktignok lettere irritert nå, men. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har røkt i et buss-skur, og vist jeg hadde det og det kom noen så hadde jeg flyttet meg derfra uten at personen hadde vært nødt til å spørre. Det jeg gjør plager ikke meg, og jeg ønsker heller ikke å plage andre med mine "uvaner"

Minibank går jeg forsåvidt sjeldent i, men jeg kan aldri tenke meg at det kan være særlig lettvint å fikle med kort å en sigarett i hånden samtidig... Når du sier at jeg ble sint, så ble jeg ikke det. Jeg prøvde bare å få frem at poeng, det gikk deg tydeligvis hus forbi, men jeg kan prøve å få det frem i klartekst: Jeg bruker tobakk som et nytelsesmiddel og plager ingen med det, og synes jeg derfor skal få ha det ifred.

Når du nærmest kommer her og påstår at jeg puster røyk i barnevogner for morro skyld er jeg nesten tilbøyelig til å si at med en gang du har drukket en øl går du å voldtar en nonne.

Helseplager har jeg heldigvis ingen av, skal jeg være ærlig med deg så kommer jeg ikke til å leve lenge nok til å bli en byrde for samfunnet. Så du kan bare stikke skattepengene dine dypt og godt ned i lomma.

Edit: Ikke en større byrde enn den jeg tydeligvis allerede er...
Sist endret av Reply_to; 1. mars 2010 kl. 02:16.
Akkurat som det finnes dumme mennesker som røyker finnes det også helt sikkert idioter som røyker i busskur og minibankkø i regnet. At snittpersonen som velger å røyke kontra det å ikke røyke, altså snittpersonen som tar et dumt valg, har lettere for å ta andre dumme valg, og andre såkalte "feilprioriteringer", er vel ikke egentlig noen bombe?

Å ta en så generell statistikkdebatt til et personlig nivå synes jeg er ganske snodig.
Sist endret av ulldott; 1. mars 2010 kl. 02:18.
Sitat av Sio Vis innlegg
Nei alle er ikke dumme i følge statistikken. Røykere er heller ikke dumme nødvendigvis, men dummere rent gjennomsnittlig. I denne tråden er "dum" sammenliknet med ikke-røykere. Hence vi stigmatiserer alle røykere og kaller dem dumme. Du, og andre røykere som en. Gjør deg selv en tjeneste, ikke ta deg nær av det. Tror ikke røykere blir mer godtatt med tiden, og du vil leve ett bittert liv med mindre du svelger en kamel og to.

Uten at jeg forsøker meg på personangrep så gir du et klart inntrykk på at du er blitt det jeg advarer Eskil2k mot, en bitter mann.
Vis hele sitatet...
For å svare det siste først, nå blander du dum og bitter? Og når "advarte" du meg om å bli en bittermann?

Jeg prøver ikke å si at de som røyker, ikke er dum. Det jeg prøver å få frem, er at det er mye som kan gjøre folk dumme. Og at de forskerne kommer her og "personangreper" alle som røyker, er jo bare idiotisk!

Sitat av ulldott Vis innlegg
Akkurat som det finnes dumme mennesker som røyker finnes det også helt sikkert idioter som røyker i busskur og minibankkø i regnet.
Vis hele sitatet...
Hva er idiotisk å røyke i ett busskur? Har røyket ofte i regnet, og det går helt fint, uten problem! Du trenger ikke å røyke du, allerede dum nok fra før av!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av apx500 Vis innlegg
Jeg synes det er du som høres bitter ut? Jeg ble riktignok lettere irritert nå, men. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har røkt i et buss-skur, og vist jeg hadde det og det kom noen så hadde jeg flyttet meg derfra uten at personen hadde vært nødt til å spørre. Det jeg gjør plager ikke meg, og jeg ønsker heller ikke å plage andre med mine "uvaner"
Vis hele sitatet...
Det er godt, men dere er mange, og jeg opplever dette ofte. Så selv om du røyker og passer på at du ikke plager andre, så blir du sur når folket går ut mot røykere generelt. Det er ikke nødvendigvis du som irriterer, men alle dere røykere til sammen.

Sitat av apx500 Vis innlegg
Når du nærmest kommer her og påstår at jeg puster røyk i barnevogner for morro skyld er jeg nesten tilbøyelig til å si at med en gang du har drukket en øl går du å voldtar en nonne.
Vis hele sitatet...
For noe tull.
Sitat av apx500
Helseplager har jeg heldigvis ingen av, skal jeg være ærlig med deg så kommer jeg ikke til å leve lenge nok til å bli en byrde for samfunnet. Så du kan bare stikke skattepengene dine dypt og godt ned i lomma.

Edit: Ikke en større byrde enn den jeg tydeligvis allerede er...
Vis hele sitatet...
Du er ikke representativ for alle røykere i Norge, dessverre om det du sier er sant.

Sitat av eskil2k Vis innlegg
For å svare det siste først, nå blander du dum og bitter? Og når "advarte" du meg om å bli en bittermann?
Vis hele sitatet...
Sitat av Sio
Gjør deg selv en tjeneste, ikke ta deg nær av det. Tror ikke røykere blir mer godtatt med tiden, og du vil leve ett bittert liv med mindre du svelger en kamel og to.
Vis hele sitatet...
Post #51.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Jeg prøver ikke å si at de som røyker, ikke er dum. Det jeg prøver å få frem, er at det er mye som kan gjøre folk dumme. Og at de forskerne kommer her og "personangreper" alle som røyker, er jo bare idiotisk!
Vis hele sitatet...
Jeg syntes ikke det er idiotisk, jeg missliker røyking, det plager meg i hverdagen. Dette er et slag mot røyking, og jeg ser på det som positivt. At du ser på det som "iditotisk" kommer ikke som noen bombe. Trøst deg med at du ikke er alene.


Sitat av eskil2k Vis innlegg
Hva er idiotisk å røyke i ett busskur? Har røyket ofte i regnet, og det går helt fint, uten problem!
Vis hele sitatet...
I et busskur er der er halvtak og vegger som gjør slik at røyken samler seg ekstra og blir en uutholdelig plage for oss som ikke er vant til den. Vi blir derfor tvunget ut i regnet, de som røyker ser seg dessverre for godt til å gå ut av skuret. De vil som regel ikke bli våte. Heldigvis har vi ansvarlige røykere som Apx500 og Ulldott her på bruket, dessverre har vi røykere i det hele tatt.

Sitat av eskil2k Vis innlegg
Du trenger ikke å røyke du, allerede dum nok fra før av!
Vis hele sitatet...
Ikke dum nok til å ta meg nær av det du skriver her i hvert fall.
Kjære vene, du blir sint på forskere som "personangriper" (eller "personangreper" som du skrev, det er ikke et ord). Det er da vitterlig avisen som kjører den overskriften.
Sist endret av Sio; 1. mars 2010 kl. 02:41.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Hva er idiotisk å røyke i ett busskur? Har røyket ofte i regnet, og det går helt fint, uten problem! Du trenger ikke å røyke du, allerede dum nok fra før av!
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er at det er idiotisk om det er noen i det samme busskuret som åpenbart ikke liker å ha tobbaksrøyk i ansiktet sitt.

For øvrig røyker jeg.

Sio, det finnes allerede haugevis av ekstremt gode argumenter mot det å røyke. Tror du virkelig noen tar en israelsk test utført på militærrekrutter, som appåtil trekker konklusjonen sin fra IQ-scoren, seriøst? IQ er ikke akkurat direkte represantivt for intelligensen man har, og om man røyker eller ikke er heller på ingen måte et definerende karakterpreg. Å si "de som røyker er dumme" blir litt for teit.
Sist endret av ulldott; 1. mars 2010 kl. 02:44.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Jeg har laget min egen statistikk som viser at folk med fornavn som starter på vokal er dummere enn de som har fornavn på konsonant.

Undersøkelsene mine viste faktisk at de med konsonant scoret 5 poeng høyere enn de med vokal.

populær-"vitenskap" ftw.
Vis hele sitatet...
Er ikke en undersøkelse med over 20000 testsubjekter "vitenskapelig" nok for deg?
Sitat av Sio Vis innlegg
Det er godt, men dere er mange, og jeg opplever dette ofte. Så selv om du røyker og passer på at du ikke plager andre, så blir du sur når folket går ut mot røykere generelt.
Vis hele sitatet...
Da kan vi være enige. Selv om jeg må komme med en liten sidekommentar fra min første post: "uten at noen generaliserende-jævler kaller meg blåst"

Nei, jeg vet at røyking er usunt, jeg er ikke så virkelighetsfjern. Likevel synes jeg at du heller skal presisere i postene dine at det ikke er røykere generelt du er ute etter, men røkere som ikke viser hensyn til andre mennesker. Da hadde vi unngått dette. For det var vel det du skulle frem til vist jeg forsto deg rett?

Husk at også vi røykere kan plages av dette. Jeg har venner og har også hatt kjæreste som ikke er begeistret for tobakks-lukt. Når jeg står nydusjet i buss-skuret for å komme på besøk så står det to-tre personer der og oser. Da må jeg også ut i regnet.

Sitat av Sio Vis innlegg
Det er ikke nødvendigvis du som irriterer, men alle dere røykere til sammen.
Vis hele sitatet...
Du mener naturligvis mange bortsett fra jeg og noen få utvalgte andre? Jeg har noen venner som også røyker, de plager ingen de heller. Kanskje jeg bor på en usedvanelig hyggelig plass

Sitat av Sio Vis innlegg
For noe tull.
Vis hele sitatet...
Som du sa i en tidligere post: "satt litt på spissen"

Sitat av Sio Vis innlegg
Heldigvis har vi røykere som Apx500 her på bruket, dessverre har vi røykere i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Litt selvmotsigende, men jeg skal ikke være tverr så jeg tar det som et kompliment.


Vist jeg for første gang skal være on-topic i den tråden her, så fester jeg liten lit til undersøkelsen det er snakk om.
Sist endret av Reply_to; 1. mars 2010 kl. 02:52.
la no røykerane få ver i fred !
Sitat av Sio Vis innlegg
De vil som regel ikke bli våte. Heldigvis har vi røykere som Apx500 her på bruket, dessverre har vi røykere i det hele tatt.


Ikke dum nok til å ta meg nær av det du skriver her i hvert fall.
Kjære vene, du blir sint på forskere som "personangriper" (eller "personangreper" som du skrev, det er ikke et ord). Det er da vitterlig avisen som kjører den overskriften.
Vis hele sitatet...
Så de som røyker i ett busskur, skal spørre hver en person i busskuret om de røyker eller ikke? Jeg går jo selvsagt ut av busskuret hvis det er fin vær og røyker, men hvis det regner, så vurderer jeg det, utifra sitvasjonen.

Prøver ikke gjøre slik at du tar meg nært av meg, er jo diskusjonsforum, hvis du tar deg nært av det noen skriver, så burde du ikke vært her, for å si det slik

* Jeg har ikke sagt at jeg blir sint?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av ulldott Vis innlegg
Sio, det finnes allerede haugevis av ekstremt gode argumenter mot det å røyke. Tror du virkelig noen tar en israelsk test utført på militærrekrutter, som appåtil trekker konklusjonen sin fra IQ-scoren, seriøst? IQ er ikke akkurat direkte represantivt for intelligensen man har, og om man røyker eller ikke er heller på ingen måte et definerende karakterpreg. Å si "de som røyker er dumme" blir litt for teit.
Vis hele sitatet...
Det er ikke for teit, det er utrolig dumt å røyke. I hvertfall fra min side, kanskje du som røyker ser det annerledes? Jeg har ikke noe personlig imot røykere, og jeg tenker aldri f.eks "yez, jeg skal opp mot en røyker i quizen! Serien er i boks!"
Men jeg forstår at du og dere andre røykere missliker å bli kalt dumme, men det er faktisk ikke så genialt og røyke.

Sitat av eskil2k Vis innlegg
Så de som røyker i ett busskur, skal spørre hver en person i busskuret om de røyker eller ikke?
Vis hele sitatet...
De skal spørre alle de andre om det er greit at de tar seg en røyk.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Jeg går jo selvsagt ut av busskuret hvis det er fin vær og røyker, men hvis det regner, så vurderer jeg det, utifra sitvasjonen.
Vis hele sitatet...
Det er jævlig og dele busskur med en røyker, at du ikke bryr deg finner jeg trist.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
* Jeg har ikke sagt at jeg blir sint?
Vis hele sitatet...
Tja, du skriver jo:
Du trenger ikke å røyke du, allerede dum nok fra før av!
Vis hele sitatet...
Med et smiletegn som om du godter deg over det. Ja, jeg, aftenposten og flere i tråden kaller røykere dumme. Ikke nødvendigvis personligheten, yrkesmessig eller liknende. Men røyking er dumt, vi kaller dere dumme.
Røykere kaller seg selv dumme til og med for at andre ikke skal begynne.
Altså, det er ikke noe nytt argument akkurat da. Jeg tror ikke jeg ser det annerledes enn deg, og er enig i mange av nøkkelpunktene dine, som f. eks. helseutgifter, passiv røyking, ++. Samtidig så synes jeg rett og slett denne undersøkelsen blir for tynn. Lungekreft, dårligere hygiene og økt pengebruk er alle ting som per definisjon er dumme, men å sammenligne snittbrukeres IQ skaper virkelig ikke noen gode argumenter for å ikke ta seg en sigarett. Om man skulle sammenlignet den gjennomsnittlige person som er på byen hver helg, mot de som aldri er det, vil det nok også være en sammenheng der. Det samme gjelder de som tar det dumme valget det er å spille WoW fremfor å gjøre leksene sine, de som får penger fra staten fremfor å jobbe/utdanne seg, de som benytter seg av narkotika fremfor å la vær.

Jeg tror jeg skjønner hva du prøver å si, men jeg vet ikke helt hva det faktiske budskapet er. At det er dumt å røyke er en ting, men at artikkelen tråden er basert på er dum er en helt annen. Kall meg gjerne dum fordi jeg røyker, men å si at denne artikkelen underbygger påstanden er tynt.
Sitat av Sio Vis innlegg
De skal spørre alle de andre om det er greit at de tar seg en røyk.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs? Du kan heller be personen som røyker, gå ut eller stompe den, hvis det virkelig plager deg så ille i 5 min.

Sitat av Sio Vis innlegg
Det er jævlig og dele busskur med en røyker, at du ikke bryr deg finner jeg trist.
Vis hele sitatet...
Hvis det virkelig er så jævlig som du skal ha det til, og at du er i samme busskur med en røyker så ofte, spørr du meg, så kan du spørre fint du istedet, om han kan gå ut eller stompe den.

Sitat av Sio Vis innlegg
Tja, du skriver jo:
Med et smiletegn som om du godter deg over det. Ja, jeg, aftenposten og flere i tråden kaller røykere dumme. Ikke nødvendigvis personligheten, yrkesmessig eller liknende. Men røyking er dumt, vi kaller dere dumme.
Røykere kaller seg selv dumme til og med for at andre ikke skal begynne.
Vis hele sitatet...
Det var ment ganske ironisk, men finnes jo noen som tar alt seriøst. Hvorfor tar du opp det med at røyking er dumt eller ikke igjen? Du har tydligvis ikke fått med deg hva jeg har skrevet.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
@ Ulldott #62

Kaller deg, kalle de andre som røyker, dumme fordi dere røyker.

Skummet gjennom postene mine nå.
Jeg skriver aldri at artikkelen underbygger påstanden, jeg skriver alltid at dere er dumme fordi dere røyker.
Muligens kan en oppfatte det i min post # 46 hvor jeg skriver til Eskil2k: Statistisksett er du dum (du røyker!).

Jeg har aldri skrevet at jeg anerkjenner artikkelen heller, men jeg liker budskapet.
Sitat av Sio Vis innlegg
Ja, jeg, aftenposten og flere i tråden kaller røykere dumme. Ikke nødvendigvis personligheten, yrkesmessig eller liknende. Men røyking er dumt, vi kaller dere dumme.
Røykere kaller seg selv dumme til og med for at andre ikke skal begynne.
Vis hele sitatet...
Røyking er dumt fordi det er helseskadelig? Du skriver også at "vi" kaller "dere" dumme, videre skriver du at det ikke personligheten som er dum. Neivel?

Jeg ser på de nytelsesmedførende godene ved røyking for å oppveie de helseskadelige. Dette er noe jeg selv har vurdert. Om min beslutning er dum kan du gjerne tenke, men ikke rakk ned på meg i et offentlig fora igjen.

Vist du sier du ikke har gjort det så har du allerede kalt meg en snylter, en tulling, en bitter grinebiter, dum (på et generelt grunnlag pga. at jeg røyker tobakk) og en belastning for samfunnet. Uten at du, som du selv sier, ikke prøver å gå til personangrep.

Slik jeg forsto det fra din forrige post mente du ingenting av dette, men når du skriver "røykere" faller også jeg inn i den kategorien. Slutt med det tullet nå. En slik setning som at alle røykere er dumme bare fordi de røyker virker bare... dum.

Vi er alle dumme: "Det eneste man kan vite, er at man ingenting vet"
Ikke vet jeg...
Sist endret av Reply_to; 1. mars 2010 kl. 03:23.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Er du seriøs? Du kan heller be personen som røyker, gå ut eller stompe den, hvis det virkelig plager deg så ille i 5 min.

Hvis det virkelig er så jævlig som du skal ha det til, og at du er i samme busskur med en røyker så ofte, spørr du meg, så kan du spørre fint du istedet, om han kan gå ut eller stompe den.
Vis hele sitatet...
Det gjør de sjeldent, men jeg har noen ganger lykkes med å få lufta tilbake.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Det var ment ganske ironisk, men finnes jo noen som tar alt seriøst. Hvorfor tar du opp det med at røyking er dumt eller ikke igjen? Du har tydligvis ikke fått med deg hva jeg har skrevet.
Vis hele sitatet...
Innlegget ditt bar ikke preg av ironi, jeg svarte bare på postene dine. Du bestemmer heller ikke hva jeg skal ta opp igjen, og jeg har fått med meg hva du har skrevet. For guds skyld, det var det jeg svarte på.
Sist endret av Sio; 1. mars 2010 kl. 03:22. Grunn: Det er leggetid for store Sioer nå. Så svar fra meg blir det en stund til.
Sitat av Sio Vis innlegg
Det gjør de sjeldent, men jeg har noen ganger lykkes med å få lufta tilbake.

Innlegget ditt bar ikke preg av ironi, jeg svarte bare på postene dine. Du bestemmer heller ikke hva jeg skal ta opp igjen, og jeg har fått med meg hva du har skrevet. For guds skyld, det var det jeg svarte på.
Vis hele sitatet...
Tror dette blir siste posten til deg i dag, uansett. Jeg spurte hvorfor, jeg sa ikke at du ikke skulle ta det opp igjen. Dessuten er jeg litt trøtt, skal lese gjennom alt vi har skrevet i morgen, noen timer på overtid. Kan vi heller fullføre en skikkelig diskusjon når begge (eller hvertfall jeg) er opplagt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Herregud, det er da ikke så vanskelig. Røyking er helsefarlig, dyrt, helsefarlig, plagsomt for andre og helsefarlig igjen. Det er virkelig ikke noe sjakktrekk - røyking har ingen eller veldig få positive effekter i forhold til det negative. Derfor ER det dumt.

Man trenger imidlertid ikke være dum for å gjøre noe dumt. Jeg mener røykere er "dumme" når det gjelder det å røyke, ikke nødvendigvis ellers. Idioter er det uansett nok av på begge sider av døra til røykeavdelingen.
Sist endret av robhol; 1. mars 2010 kl. 06:39.
Sitat av vedinhio Vis innlegg
i følge aftenposten : http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3540662.ece

i følge meg er det noe av det dummeste jeg har lest i avisa. Sikkert et idiotisk stunt på å få flere til å slutte også.

Hva mener dere? Er det noe sannhet i dette her?
Vis hele sitatet...
Det å røyke er helt på neandertalernivå.

Hvorfor? Det de fleste ikke vet er at årsaken til at folk blir avhengige i tillegg til alle tilsettingsstoffene; er fascinasjonen for å det å ha kontroll over sitt eget lille bål. Den som hadde glør i urna hadde makta, sånn var det bare. Og den som fortsatt lar seg fascinere av det er kanskje ikke så smart, men har et sterkt urinstinkt.
Sitat av robhol Vis innlegg
Idioter er det uansett nok av på begge sider av døra til røykeavdelingen.
Vis hele sitatet...
Det kan det jo fort hende at du har rett i.
Sist endret av fxxked; 1. mars 2010 kl. 09:11.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Så når det er tentamen/eksamen så skal du sitte timesvis å finne ut reknemåter, fordi du "trur" du ikkje kan lære noe av å pugge matte?
...woot?

Seffern kan du pugge deg opp i matte, eg gjekk no opp ein heil karakter
Til meir eg pugga til meir skjønte eg og.
Men du må pugge på formler OSV. slik blir du god, åsså pugge på gange tabellen så blir du raskare i hauderekning OSV.

Det er ikkje BAM! du er smart.
Pugging er ein viktig del, uansett kva fag.


Mozart pugga, men han var sikkert litt smartare enn andre frå før/vidunderbarn..

Trur ikkje han kunne lagd all den musikken han lagde vist han ikkje pugga.
Vis hele sitatet...
Nei, du blir ikke flink i matte ved å pugge formler. Langt ifra. Alle formler kan bevises, "demonteres", og bli bygget opp igjen. Det er ikke en dato, et navn, eller en hendelse som du er nødt til å pugge. Men et verktøy som skal gjøre det lettere for deg å løse oppgaven. Matematikk handler om å løse problemer. Er en grunn til at noen autister som oftest er bedre i matematikk enn oss andre. Hvorfor? jo, fordi de er bedre til å løse problemer. Jeg sa heller ikke at du plutselig ble smart.

Og hva har Mozar med dette og gjøre? Han hadde ja, en høyt utviklet musikalsk hukommelse, men har fortsatt ingenting med matematikk å gjøre.

Dette ble forresten langt utenfor topic, så blir nok min siste post. Med mindre du har noen banebrytende argumenter for at du kan pugge deg gjennom matten.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Det å røyke er helt på neandertalernivå.

Hvorfor? Det de fleste ikke vet er at årsaken til at folk blir avhengige i tillegg til alle tilsettingsstoffene; er fascinasjonen for å det å ha kontroll over sitt eget lille bål. Den som hadde glør i urna hadde makta, sånn var det bare. Og den som fortsatt lar seg fascinere av det er kanskje ikke så smart, men har et sterkt urinstinkt.Det kan det jo fort hende at du har rett i.
Vis hele sitatet...
Så du tror ikke det kan ha noe med at mange, hele sitt liv har sett på andre som røyker, at det i nesten alle filmer å serier blir framstilt som nærmest bra eller i hvertfall kult å røyke. Jeg kan love deg at dersom du hadde vært en av de som var så dum å begynne, men så smart at du sluttet. Ville oppdage at det nesten overalt, er noe som minner deg på å ta en røyk. Så din konklusjon gjelder kanskje i noen tilfeller, men jeg tror det er få røykere som får en følelse av makt når de røyker. Da går det i så fall mer på kontroll av eget liv.
Sist endret av Veggen; 1. mars 2010 kl. 09:27.
Jeg tror du kanskje rett i årsaken til at mange begynner, men det jeg skriver handler om fascinasjonen folk får av det å røyke etter at dem har begynt. Og grunnen til at så få slutter.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Er du seriøs? Du kan heller be personen som røyker, gå ut eller stompe den, hvis det virkelig plager deg så ille i 5 min.
Vis hele sitatet...
Nei, om du ikke kan gå bort fra de andre når du røyker, så kan du la være å røyke om du ikke gidder spørre om det er greit. Jeg går ikke rundt og sparker folk helt til de ber meg om å slutte.

Har ikke noe imot røykere, men synes det er irriterende når jeg må puste røyk på togstasjonen fordi noen ikke eier respekt for andre.
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Jeg har laget min egen statistikk som viser at folk med fornavn som starter på vokal er dummere enn de som har fornavn på konsonant.

Undersøkelsene mine viste faktisk at de med konsonant scoret 5 poeng høyere enn de med vokal.

populær-"vitenskap" ftw.
Vis hele sitatet...
I samfunnsvitenskapelig forskingsmetode kan man jo lage seg hypoteser og teste dem. Jeg ser at i denne rapporten er det et høyt utvalg av kandidater med, og at funnene er signifikante. De kan med ekstremt høy sikkerhet fastslå at folk med lav IQ tenderer til å begynne å røyke (lav IQ blir da sett på som under gjennomsnittet (100)).

At du synes det er populærvitenskap er helt greit, men det er faktisk signifikante funn, og du kommer ikke til å kunne påvise noe med vokaler og fornavn uansett hvor mye du prøver. Det er faktisk ikke så lett å finne signifikante funn i forskning.

Så husk på at man ikke skal tro på alt det man leser i aviser, men når de faktisk henviser til gode forskningsrapporter må vi ta dem seriøst..

Hvorvidt det er noe interessant funn er noe helt annet. Som du sier er det populærforskning som gjerne ikke bidrar med noe, men forskning er det.
Når sant skal sies var det en urovekkende og provoserende tittel på den artikkelen, men vel, det er vel for og få flere lesere.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Jeg tror du kanskje rett i årsaken til at mange begynner, men det jeg skriver handler om fascinasjonen folk får av det å røyke etter at dem har begynt. Og grunnen til at så få slutter.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg bare svare for meg selv, men grunnen til at jeg ikke bare slutter, er fordi når jeg slutter vil jeg stadig møte røyk og røykere, hver gang får jeg lyst på røyk. Det er faktisk så ille at etter bare en dag uten røyk, begynner røyk å lukte sykt godt. Dette er fordi hjernen vil ha nikotin, for å opprettholde den uvanlig store strømmen av endorfiner. Røyking er også på mange måter sosialt, noe som er med på å vanskeligjøre slutting. Om du selv aldrig har vært avhengig av sigaretter vet du ikke hvor vanskelig det er å slutte. Å slutte å røyke, har av mange blitt sammenlignet med å slutte på heroin. Dette fordi nikotin er sterkt vanedannende, i tillegg til alle andre faktorer. "røyksuget" blir selvfølgelig svakere over tid, men det blir aldrig helt borte. Så derfor er det enkleste og aldri begynne.
Sist endret av Veggen; 1. mars 2010 kl. 10:28.


Leste også at siden 2. verdens krig har et høyere antall mennesker dødd av røyking, enn mennesker som mistet livet under krigen. Ganske syke fakta, så det er ikke en drøy påstand å komme med at røykere kanskje tiltrekker seg en brukergruppe som er preget av å ha noen mindre smarte.

For guds skyld; les hva røyking faktisk gjør med kroppen din og lag deg en mening om det. Ikke bare anta at det ikke er såå farlig, fordi det er sosialt akseptert.

Det er såå farlig, og man støtter en industri som livnærer seg på å drepe mennesker. Du kan si at alle som røyker tok et valg selv. Men det er en litt forenklende måte å se på saken, når man vet at tobakkindustrien bruker mer penger på reklame enn noen annen industri!

Malboro sponser ungdomsarrangementer for å kunne reklamere til denne målgruppen, fordi ungdom er de eneste som er så dumme at de begynner å røyke, og derfor er den eneste måten tobakkselskapene kan sikre seg fremtidige inntekter.

Det er kvalmt. Det er sykt at det er lovlig, og spør du meg så skaper de like mye dritt i samfunnet som den kriminaliteten forbundet med ulovlige rusmidler.

Edit: Jeg synes ikke det er logisk at det er lovlig med dagens strenge rusmiddelpolitikk. Selv om jeg er klar over årsakene til dette, men det er fortsatt ikke logisk.
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Jeg har laget min egen statistikk som viser at folk med fornavn som starter på vokal er dummere enn de som har fornavn på konsonant.

Undersøkelsene mine viste faktisk at de med konsonant scoret 5 poeng høyere enn de med vokal.

populær-"vitenskap" ftw.
Vis hele sitatet...
Absolutt et interessant funn!

Kan du presentere dataene du baserer forskningen din på, slik at vi kan etterprøve statistikken? Om den er halvparten så omfattende som undersøkelsen tråden handler om, tror jeg du har gjort et gjennombrudd!

Om det du sier stemmer er det ganske sensasjonelt, men dessverre er det rimelig verdiløst dersom du ikke har vitenskaplige bevis.
Sitat av Sio Vis innlegg
@ Ulldott #62

Kaller deg, kalle de andre som røyker, dumme fordi dere røyker.

Skummet gjennom postene mine nå.
Jeg skriver aldri at artikkelen underbygger påstanden, jeg skriver alltid at dere er dumme fordi dere røyker.
Muligens kan en oppfatte det i min post # 46 hvor jeg skriver til Eskil2k: Statistisksett er du dum (du røyker!).

Jeg har aldri skrevet at jeg anerkjenner artikkelen heller, men jeg liker budskapet.
Vis hele sitatet...
Har skummet gjennom postene jeg også, kom fram til en beslutning, at du burde bli innlagt på psykisk avdeling, hvis røyken plager deg virkelig så mye som du snakker. Kan være enig i at det kan være ille noen ganger, men ikke så ille at det gjelder liv og død, siden det er nesten slik du skriver.

Bare for å få det oppklart, jeg mener ikke at de som røyker ikke er dum, men da kan vi jo si at alle som begynnte å drikke cola, spise skjokolade og ikke pusse tenna også er dum. Grunnen til at jeg skriver dette, er for å få fram pointet med at dem som røyker, velger det selv. La dem nå være i fred, er jo dem sitt valg og kropp. De Velger jævlig fint selv, hva de putter i seg, og at det finnes noen få som deg sio, som virkelig har så mye imot røyking, nei, da synes jeg synd på deg.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Har skummet gjennom postene jeg også, kom fram til en beslutning, at du burde bli innlagt på psykisk avdeling, hvis røyken plager deg virkelig så mye som du snakker. Kan være enig i at det kan være ille noen ganger, men ikke så ille at det gjelder liv og død, siden det er nesten slik du skriver.

Bare for å få det oppklart, jeg mener ikke at de som røyker ikke er dum, men da kan vi jo si at alle som begynnte å drikke cola, spise skjokolade og ikke pusse tenna også er dum. Grunnen til at jeg skriver dette, er for å få fram pointet med at dem som røyker, velger det selv. La dem nå være i fred, er jo dem sitt valg og kropp. De Velger jævlig fint selv, hva de putter i seg, og at det finnes noen få som deg sio, som virkelig har så mye imot røyking, nei, da synes jeg synd på deg.
Vis hele sitatet...
Du mener kanskje èn av avdelingene innenfor en klinikk for psykisk helse? Noe som egentlig er helt utpå jordet ettersom at han bare sliter med folk som røyker.

Mange som røyker velger det heller ikke selv, de klarer ikke å slutte. Og nei, det er ikke bare deres valg angående om de skal røyke eller ikke. Hørt om passiv røyking?

# Ved langtidseksponering for passiv røyking øker risikoen for å få lungekreft med 30 prosent. Av de årlige tilfellene av lungekreft i Norge, skyldes 50 passiv røyking. - Hentet fra lommelegen.no

Jo, det gjelder liv og død.
Det heter forresten: alle er dumme.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Du mener kanskje èn av avdelingene innenfor en klinikk for psykisk helse? Noe som egentlig er helt utpå jordet ettersom at han bare sliter med folk som røyker.

Mange som røyker velger det heller ikke selv, de klarer ikke å slutte. Og nei, det er ikke bare deres valg angående om de skal røyke eller ikke. Hørt om passiv røyking?

# Ved langtidseksponering for passiv røyking øker risikoen for å få lungekreft med 30 prosent. Av de årlige tilfellene av lungekreft i Norge, skyldes 50 passiv røyking. - Hentet fra lommelegen.no

Jo, det gjelder liv og død.
Det heter forresten: alle er dumme.
Vis hele sitatet...
Tror ikke du skjønte helt hva jeg mente med liv og død. Feel free to lese alt jeg og sio har skrevet i tråden her.

takk for oppsummeringen jeg ikke visste etter alle nyhetene og døds orda på røykpakken.

Edit: den var kanskje litt spydig, ikke ta meg så seriøst
Sist endret av eskil2k; 2. mars 2010 kl. 01:53.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
# Ved langtidseksponering for passiv røyking øker risikoen for å få lungekreft med 30 prosent. Av de årlige tilfellene av lungekreft i Norge, skyldes 50 passiv røyking. - Hentet fra lommelegen.no

Jo, det gjelder liv og død.
Det heter forresten: alle er dumme.
Vis hele sitatet...
http://www.megavideo.com/?v=U34OXVHQ

Passiv røyking er ekstremt oppskrytt..... Kan ikke si at passiv røyking noengang har plaget meg littegrann...

Og hvordan kommer de til konklusjonen om at de fikk det av passiv røyking?
Jo de fikk lungekreft, fant ut at de hadde blitt utsatt for passiv røyking! Voila!

Grunnel til at jeg knakk foten, var at jeg spiste pizza til frukost.
Sist endret av jarl; 2. mars 2010 kl. 05:55.
Nå har ikke jeg lest hele tråden, heller ikke ser jeg det som nødvendig.

Jeg tar meg normalt sett ikke nær av folk som absolutt skal rakke ned på andre, men det å kalle "alle røykere for dumme" setter deg øyeblikkelig på "Deg vil jeg absolutt ikke ha noe med å gjøre-lista" mi. Det er slike personer jeg skuler stygt på, og det er slike personer jeg ville gitt et nakkeskudd om det ikke var straffbart.

Det er greit at du tenker det, men se til helvete å holde det for deg selv. Vi som røyker er ikke det minste interreserte i å høre på survingen din angående hva vi selv velger å utsette oss for. Hvis en røyker steller seg ved siden av deg og tenner en sigg, ser jeg ikke problemet. Hvis h*n derimot ikke flytter seg / stumper etter at du har bedt høflig, støtter jeg deg 100%. Om du derimot kommer med "Se til helvete å flytt deg a', nikotinslavefaen". Som ikke er meg helt ukjent, så kan du dra til helvete!



Jeg kan dele en liten "tale" med dere, som jeg har liggende klar av den enkle grunn at dette så absolutt ikke er første gangen en eller annen idiot skal fortelle meg hva som er best for meg.


Vi som røyker, er fullt klare over risikoen det innebærer å gjøre det vi gjør. Og frankly, så driter vi i det. Med mindre vi DIREKTE utsetter deg for en helsefarlig situasjon, og nekter å slutte med det etter forespørsel (AKA: Flytte på oss), så skal du gi faen i hva vi gjør. Vi TRENGER IKKE en skinnende ridder i blankpolert, hvit rustning komplett med glorie som kan redde oss fra denne fæle tobakken. Vi ønsker det ikke på noen måte, og når sant skal sies, hater vi deg litt mer for hvert ord du presser ut fra munnen din. La oss være i fred fra idiotiske kommentarer, moralprekener og helselektyre. Så lar vi deg være i fred, og alle er glade når dagen er omme.

Og før du i det heileteke tenker på å dra opp det latterligste av alle argumenter; Du / dere er en belastning for skattebetalerne og helsevesenet. Det er da for faen ikke VÅR feil at helsevesenet opererer som det gjør?! Kjeft på DEM, ikke oss. Jeg vil gladelig betale, ut av min egen lomme, for skader jeg selv har påført meg som følge av tobakks-bruk.

Og om du er en av dem som på død og liv skal irritere deg høylytt over at folk røyker, bare fordi du skal ha noe surve over, tough luck. Du fortjener intet mindre enn å bli gasset med tobakksrøyk.


Men nå har det seg slik at jeg faktisk har en fullstendig logisk grunn for å fortsette med tobakksbruk. Jeg er nemlig veldig amper av meg, på grensen til farlig aggressiv til tider. Røyken demper dette drastisk, og setter en meget effektiv stopper for eventuelle raserianfall jeg har fått fordi en eller annen selvmordskandidat har bestemt seg for at det er kjempegøy å irritere meg. Hadde jeg ikke hatt røyken, ville jeg ha sitter i kakeboden nå. Og der ville jeg blitt en god stund fremover, for å si det pent. Så for all del, ta fra meg røyken. Men kom faen ikke og klag når jeg vrir om nakken på deg fordi du plaget meg litt mer enn det som er sunt.

Nei, jeg har ikke ADD / ADHD eller noen slike ting. Jeg er ganske enkelt veldig lett-antellelig når jeg ikke har noe som kan roe meg ned. Og når det først smeller, skal jeg love deg at det virkelig smeller.


Denne posten er ikke rettet mot én enkelt person, men derimot alle som på noen som helst måte kjenner seg igjen i den.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Så datasinte i natt gutter.
På tide å svare tenker jeg.

Sitat av eskil2k Vis innlegg
ikke ta meg så seriøst
Vis hele sitatet...
Ikke bekymr deg for det.

Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Det er greit at du tenker det, men se til helvete å holde det for deg selv. Vi som røyker er ikke det minste interreserte i å høre på survingen din angående hva vi selv velger å utsette oss for. Hvis en røyker steller seg ved siden av deg og tenner en sigg, ser jeg ikke problemet. Hvis h*n derimot ikke flytter seg / stumper etter at du har bedt høflig, støtter jeg deg 100%. Om du derimot kommer med "Se til helvete å flytt deg a', nikotinslavefaen". Som ikke er meg helt ukjent, så kan du dra til helvete!
Vis hele sitatet...
I et forsøk på å ødelegge tunnelsynet ditt vil jeg si at jeg aldri har sagt noe direkte negativt til fremmede som det første jeg har sagt. Vi ber selvsagt fint, men altfor ofte er svaret negativt, noen ganger flytter dem seg. Jeg kan med andre ord ikke dra til helvete, da jeg ikek ber på den måten. Seriøst, hvem gjør det?

Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Jeg kan dele en liten "tale" med dere, som jeg har liggende klar av den enkle grunn at dette så absolutt ikke er første gangen en eller annen idiot skal fortelle meg hva som er best for meg.
Vis hele sitatet...
Flott! La oss høre tale.


Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Vi som røyker, er fullt klare over risikoen det innebærer å gjøre det vi gjør. Og frankly, så driter vi i det. Med mindre vi DIREKTE utsetter deg for en helsefarlig situasjon, og nekter å slutte med det etter forespørsel (AKA: Flytte på oss), så skal du gi faen i hva vi gjør. Vi TRENGER IKKE en skinnende ridder i blankpolert, hvit rustning komplett med glorie som kan redde oss fra denne fæle tobakken. Vi ønsker det ikke på noen måte, og når sant skal sies, hater vi deg litt mer for hvert ord du presser ut fra munnen din. La oss være i fred fra idiotiske kommentarer, moralprekener og helselektyre. Så lar vi deg være i fred, og alle er glade når dagen er omme.
Vis hele sitatet...
Alle er ikke glade i røyken. De fleste røykere jeg snakker med vil faktisk bli kvitt røyken. Abstinenser, økonomiske utgifter osv, du kjenner sikkert til regla. Selv om du av grunner du ikke oppgir liker å røyke så er du langt i fra representativ for resten av røykerne. Jeg sier at det er ikke noe stort "oss" og "vi" i gruppen du danner et bilde av nå. Det er deg, og de som anerkjenner talen din.

Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Og før du i det heileteke tenker på å dra opp det latterligste av alle argumenter; Du / dere er en belastning for skattebetalerne og helsevesenet. Det er da for faen ikke VÅR feil at helsevesenet opererer som det gjør?! Kjeft på DEM, ikke oss. Jeg vil gladelig betale, ut av min egen lomme, for skader jeg selv har påført meg som følge av tobakks-bruk.
Vis hele sitatet...
Helsevesenet skal ikke gjøre forskjell på folk, om de har påført det selv eller ikke betyr lite og ingenting. Hvorfor blander du dette opp i alt? Jeg ser ikke den direkte linken, jeg skal kjefte på helsevesenet for at de bruker mine penger på å hjelpe røykere? Jeg føler at vi napper feil rot her.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Og om du er en av dem som på død og liv skal irritere deg høylytt over at folk røyker, bare fordi du skal ha noe surve over, tough luck. Du fortjener intet mindre enn å bli gasset med tobakksrøyk.
Vis hele sitatet...
Jeg irriterer meg ikke over at folk røyker høylytt basert på min ikke eksisterende trang til å syte, det er en tåpelig teori du har laget i hodet ditt som ikke har rot i virkeligheten. Og gasset i tobakksrøyk ble jeg på vei til jobb i dag, så der fikk du viljen din.

Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Men nå har det seg slik at jeg faktisk har en fullstendig logisk grunn for å fortsette med tobakksbruk.
Vis hele sitatet...
Ah, her kommer grunnen! Gleder meg
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Jeg er nemlig veldig amper av meg, på grensen til farlig aggressiv til tider. Røyken demper dette drastisk, og setter en meget effektiv stopper for eventuelle raserianfall jeg har fått fordi en eller annen selvmordskandidat har bestemt seg for at det er kjempegøy å irritere meg. Hadde jeg ikke hatt røyken, ville jeg ha sitter i kakeboden nå. Og der ville jeg blitt en god stund fremover, for å si det pent. Så for all del, ta fra meg røyken. Men kom faen ikke og klag når jeg vrir om nakken på deg fordi du plaget meg litt mer enn det som er sunt.
Vis hele sitatet...
Jeg er sikker på at der er bedre måter å kontre aggresjon på enn og røyke. Dessuten, har du tenkt på at noe av aggresjonen kan komme fra nikotin abstinenser?

Hva "ta fra meg røyken" angår så er der en mulighet for at nikotin eventuelt tobakk kan bli ulovlig innen, la oss si 50år. Dette er uvitenskapelig tese laget av meg basert på den politiske utviklingen hva tobakksprodukter angår. Eksempelvis ble det nettopp ulovlig og vise tobakksprodukter i butikkene, dette er dog en annen debatt.

Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Nei, jeg har ikke ADD / ADHD eller noen slike ting. Jeg er ganske enkelt veldig lett-antellelig når jeg ikke har noe som kan roe meg ned. Og når det først smeller, skal jeg love deg at det virkelig smeller.
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som et stort problem, selv om du ikke har en psykisk sykdom kan det være lurt og oppsøke profesjonell hjelp.
Men det skal jeg vel også bare drite i, kun du har lov til og bry deg.

Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Denne posten er ikke rettet mot én enkelt person, men derimot alle som på noen som helst måte kjenner seg igjen i den.
Vis hele sitatet...
I bunn og grunn er den vel rettet mot meg, da du bruker ord som "deg" og "du" i talen din. Og ikke minst du svarer på det jeg sier.
Men det er fint å høre at det er hundretusener av andre mennesker du vil vri nakken om på.

[CENTER]--- --- ---

[/CENTER]
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av jarl Vis innlegg
http://www.megavideo.com/?v=U34OXVHQ

Passiv røyking er ekstremt oppskrytt..... Kan ikke si at passiv røyking noengang har plaget meg littegrann...

Og hvordan kommer de til konklusjonen om at de fikk det av passiv røyking?
Jo de fikk lungekreft, fant ut at de hadde blitt utsatt for passiv røyking! Voila!

Grunnel til at jeg knakk foten, var at jeg spiste pizza til frukost.
Vis hele sitatet...
Fordi passiv røyking ikke plager deg, ( kan ikke si det plager meg heller ) så betyr det ikke at det ikke plager andre. Og hvordan de kan vite at det er grunnet passiv røyking? Bare å se på forskjellen mellom en frisk lunge, og en som har røyket. Så skal du se hvordan man finner det ut. Så ikke videoen din, for sitter på skolen nå, men skal se den senere.

forøvrig vil jeg si at jeg ikke prøver å få noen til å slutte, og gir egentlig blanke i hvem som røyker. Men når du konsekvent kan påføre andre skade, så er det ingenting å diskutere. Da har du ikke retten til å velge selv lenger.

"Edit: den var kanskje litt spydig, ikke ta meg så seriøst "
- Så start å kom med seriøs argumentasjon da. Istedenfor å komme med spydige komentarer, og i samme post si at man ikke skal ta deg seriøst. Hva slags form for argumentasjon er det?
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Noe som er litt spesielt er at i 10.klasse, der snittet i klassen var på under 3,5 , røykte ca 78% av klassen. (22 av 28)
I klassen jeg går i nå er snittet nesten på 5, og 7% røyker. (2 av 29)

Dette har nok ikke bare noe med IQ å gjøre, men også geografisk område.
Likevel er det litt interessant.
Vis hele sitatet...
Det er en levemåte, ville jeg tro
Og nok en gang klarer Sio å trykke på samtlige knapper man ikke skal trykke på..

Hvorfor i alle dager svarer du som om posten var rettet direkte mot deg? Ikke bare svarer du, men du holder en (i mine øyne) svært arrogant tone til tider.


Det finnes utrolig mange folk som ikke er i stand til å be noen om å gjøre noe på en høflig måte. Jeg møter minst 2 hver bytur. Det finnes også mer enn nok av de som absolutt skal klage og klage, til verden går under. Selv om ikke DU gjør det, finnes det drøssevis av andre. Igjen, tolker du posten som om den var direkte rettet mot DEG, og deg alene. Hvordan du klarer dette når jeg på slutten av posten spesifiserer at denne posten IKKE er rettet mot én enkelt, på en så lett forståelig måte at det rett og slett er synd at noen klarer å mistolke / ignorere det.

Når sant skal sies, har jeg ikke lest postene dine i tråden engang. Det at jeg svarer på dine poster er ren tilfeldighet, og enda et glimrende eksempel på hvor ensformige folk er når de diskuterer negativt rundt tobakk, og bruk av nevnte.


For the record, så har jeg oppsøkt profesjonell hjelp for lenge siden. De klarte ikke å komme frem til noe som helst, og konkluderte ganske enkelt med ADHD. Det å sette meg på Ritalin var antakelig det dummeste de kunne gjort, ettersom nå var jeg ikke bare farlig aggressiv, men også utrettelig. Dermed måtte 3 såkalte "profesjonelle" bite i gresset, og innse at dette fant de ikke ut av. Etter en liten stund prøvde jeg tobakk, og det gjorde underverker.

Aggresjonen min kommer ikke av nikotin-abstinenser. Hvordan kan jeg vite dette? Fordi jeg hadde samme temperament FØR jeg begynnte med tobakk.. bare enda værre. Jeg bruker også snus, så jeg har en kontinuerlig tilførsel av nikotin. Har jeg ikke snus under leppa, så røyker jeg. Eller sover.

Og som du nevner, så sier alle røykere du spør; At gjerne vil bli kvitt tobakken, men de kan ikke/ klarer ikke. Bullshit. Ja, det er noe forbannet dritt å slutte med tobakk. Men det langt, langt ifra så vanskelig som disse skal ha det til. Jeg har selv klart det, men måtte bite i det sure eplet og begynne igjen, da jeg innså at jeg rett og slett ikke har nok kontroll over aggresjonen min til å kunne ofre det eneste jeg har som kan roe meg ned. Jeg holdt meg unna i omtrent et år.
Klarer de virkelig ikke å slutte med tobakk, er de ganske enkelt SVAKE, og kan likesågodt kaste inn trøya med en gang og fortsette med røyken.
Sist endret av Lille Nikotin; 3. mars 2010 kl. 01:29.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Og som du nevner, så sier alle røykere du spør; At gjerne vil bli kvitt tobakken, men de kan ikke/ klarer ikke. Bullshit. Ja, det er noe forbannet dritt å slutte med tobakk. Men det langt, langt ifra så vanskelig som disse skal ha det til. Jeg har selv klart det, men måtte bite i det sure eplet og begynne igjen, da jeg innså at jeg rett og slett ikke har nok kontroll over aggresjonen min til å kunne ofre det eneste jeg har som kan roe meg ned. Jeg holdt meg unna i omtrent et år.
Klarer de virkelig ikke å slutte med tobakk, er de ganske enkelt SVAKE, og kan likesågodt kaste inn trøya med en gang og fortsette med røyken.
Vis hele sitatet...
Du er ikke så lite genneralisernede selv da.
Jeg er en av de du kaller svake og bare for at du har klart og slutte et år så gjelder ikke dette deg?
Det er bullshit, du er akkurat like sterk eller svak som det jeg er, du har bare et noe annet utgangspungt.
Hvis du er så sterk som du vil ha det til, så hadde du bare gått inn i deg selv og tatt kontroll over sinnet ditt ved hjelp av øvelser og trening, i sammarbeid med noen som har greie på den slags.
Så å unnskylde seg med at røyken er det eneste som hjelper, er like dårlig unskyldning som mange andre røykere bruker.
Jeg har planer om å slutte, men jeg må gjøre det når motivasjonen er på topp, sånn at jeg ikke sprekker med en gang. Og når det har godt lang nok tid, skal jeg ikke gjøre som før, tenke at nå har jeg så god kontroll at jeg kan ta meg en røyk igjen.
Som du sier og jeg selv har sagt, det er ikke så vanskelig å slutte, men det som etter min mening er vanskelig, er å ikke begynne igjen.
Det blir for meg litt merkelig når du hever deg over alle andre, bare fordi du, i følge deg selv, har en "grunn" til å røyke.
At tobakk er det eneste du har funnet som hjelper på sinnet ditt kan så være og også litt synd, men jeg tror så absolutt ikke at dette er det eneste som hjelper.
Det er ganske sikkert andre ting som funker, det trenger ikke være kjemisk for at det skal kunne ha en effekt og ja du har snakket med mange eksperter, men ditt forhold til røyken er nok ikke så annerledes enn mitt, selv om jeg nok bruker røyken litt annerledes enn deg.
Sist endret av Veggen; 7. mars 2010 kl. 14:33.