Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1264
Vet ikke om dette er riktig sted å legge posten, men flytt eller slett om nødvendig, jeg bare trenger noen tips..Ok her er min side av saken:

Jeg kjøpte meg i Juli 2010 en 2002 Ford focus stv. Jeg handlet den av en privatperson. Jeg skulle bare uker senere flytte til Finnmark, turen til Finnmark gikk knirkefritt, men dager etter ankomst lyser motorvarsellampen.. Siden jeg ikke har peil på bil så kjører jeg den til BilXtra og forklarer saken.. De sier det er null problem og sier de kan ta den inn..

Det tok plutselig måneder før jeg hørte noe, så jeg maste og fikk den hjem noen dager senere. Det var visst noen ventiler som var slitte og derfor måtte hele motoren ut og bla bla bla..Jeg sa at da bytter dere registerreim i samme slengen, noe de gjorde og det hele kom på nette sum av 17003,-

Ok sier jeg og er glad for å endelig etter 2-3 måneder ha bilen hjemme igjen... 3 dager og lampen lyser igjen..Jeg drar til verkstedet og de sier at de selvfølgelig skal finne ut av det, uten noe yttligere påkostninger for min del..

Et par måneder til går og jeg får bilen rett før jul.. Kjører en 4 timers tur for å henta dama og jepp der er lampa igjen.. Igjen leverer jeg bilen og de prøver å fikse det...Får den ut, men det samme skjer...

Så etter inn/ut 4 ganger får jeg i går beskjed om at de desverre gir opp og at de beklager all den tiden det har tatt - 7 måneder - og at jeg vil få pengene tilbake..Og at jeg kan hente bilen min..Ufikset

Så i dag når jeg kommer, får jeg vite at jeg får ikke pengene tilbake, men jeg får tilbake pengene for timene de har brukt.. Delene som er byttet - som jeg ikke trengte siden bilen har samme problem - derimot står jeg plutselig ansvarlig for og jeg kan få 8784,- tilbake, ja og en bil etter 7 måneder på verksted som ikke ble fikset..

Jeg sa jeg måtte tenke på dette over helgen og tok ingen penger i dag.. Noen ideer?
Forbrukerrådet kan vel hjelpe her?
Psykonaut
Zarathustra's Avatar
Trådstarter
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Forbrukerrådet kan vel hjelpe her?
Vis hele sitatet...
Skal selvfølgelig ringe de på Mandag, men lurte litt på om det var noe annet jeg kunne gjøre og om det kanskje også var noen her som hadde vært borti et liknende problem?
Dette hjelper ikke i det hele tatt, men en bil som blir stående på verksted i over en mnd? Hva i all verden er det bedriver tiden sin med? Time heals all wounds?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bytte verksted er mitt beste råd, evt høre med forrige bileier, og be han legge alt det negative på bordet(om han vet noe)

Du kan selvfølgelig hatt uflax.
høres utrolig kjipt ut :/
men bilxtra viser hvertfall litt goodwill da, du trengte ikke å kreve den delen av summen.

personlig tror jeg at jeg hadde sagt meg fornøyd med å få tilbakebetalt pengene du har betalt for arbeidet.
Sett den på et ford verksted.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Sett den på et ford verksted.
Vis hele sitatet...
Støtter Taurean sitt forslag. Få den innpå et verksted der folk har peiling
Ja, jeg lurte litt også på dette med så mange måneder inne? Når jeg sender min bil på verksted, forlanger jeg at en mekaniker skal jobbe med den bilen hver dag til han er ferdig. Noe som gjør at jeg får den tilbake enten samme dag eller dagen etter.

De har brukt masse tid og deler på en bil de ikke fikk til. Selvsagt er jo dette deres skyld, og de bør vel egentlig gi tilbake hele summen. Du har jo ikke fått en dritt tilbake av verdi, har du det? Bilen funker jo enda ikke.

Jeg skjønner jo verkstedet litt også, de har jo kjøpt deler for en del kroner som var til ingen nytte.

Men jeg er ganske sikker på at det står noe i forbrukerkjøpsloven du kan slå i bordet med ang dette.
Hva er det med å godta så lang reparasjonstid? Eg er i disse dager på verksted med bilen min og klarer meg ikke et minutt lenger enn eg må uten bil. Ikke fordi eg er så forbaska glad i bilen, men fordi det er umulig å håndtere dagligdagse ting som henting/levering på skole, handling på butikken som ligger et stykke unna, henting/levering av pakker på posten og ikke minst komme meg til og fra jobb. Etter ei uke hadde eg ligget her med nervøst sammenbrudd.

Eg leverte inn bilen i dag tidlig og hentet den i ettermiddag. Da hadde de tatt en oversikt over alt det mekaniske og laget ei liste over ting som må byttes. Leveres inn igjen på tirsdag og skal hentes igjen samme dag.

Fire måneder?
Psykonaut
Zarathustra's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Sett den på et ford verksted.
Vis hele sitatet...
Det var det som var planen, men jeg vil gjerne ha litt mer enn 8 av 17 tusen av BilXtra før jeg setter den på nytt verksted 2 timer fra hvor jeg bor...

Sitat av nomore Vis innlegg
Hva er det med å godta så lang reparasjonstid? Eg er i disse dager på verksted med bilen min og klarer meg ikke et minutt lenger enn eg må uten bil. Ikke fordi eg er så forbaska glad i bilen, men fordi det er umulig å håndtere dagligdagse ting som henting/levering på skole, handling på butikken som ligger et stykke unna, henting/levering av pakker på posten og ikke minst komme meg til og fra jobb. Etter ei uke hadde eg ligget her med nervøst sammenbrudd.
Vis hele sitatet...
Det er veldig enkelt, jeg har hatt den ut og inn 4 ganger så har jo vært litt over 1 måned pr. gang. Jeg er enda ikke ferdig med lappen, pluss jeg har en bil til så jeg er ikke hemmet.. Jeg la litt penger i denne bilen og så lenge jeg gjorde den første tabben med å betale 17 tusen etter første rep. måtte jeg pent la de "fikse" videre på den siden det er der jeg hadde verkstedsgarantien..
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
hvorfor ikke kjøre en diagnosetest på motoren og finne ut hva som faktisk er problemet?
lever den inn til et autorisert Ford-verksted.
Blir ganske dyrt når du må betale for delene men du har jo en reklmasjonsfrist på arbeidet som er gjort. Men du kan eventuelt klage det inn til forbrukertvist utvalget ifølge NAF om du er veldig misfornøyd med tilbudet. Siden motorlampa fortsatt lyser så ville jeg sagt til dem at neste telefon kommer fra forbruker tvist utvalget.
Dette reguleres faktisk av håndtverker loven.
Men du kan jo selv tenke deg om du leide inn en snekker for å bytte gulv og når du kommer tilbake har du et splitter nytt tak i steden. Det blir ikke helt det samme..
Psykonaut
Zarathustra's Avatar
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
hvorfor ikke kjøre en diagnosetest på motoren og finne ut hva som faktisk er problemet?
lever den inn til et autorisert Ford-verksted.
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at jeg ikke valgte BilXtra hvor jeg bor NETTOPP pga de var eneste verksted på denne lille plassen som hadde diagnosemaskin.... Det har vært flere forskjellige feil som er fikset, men bilen forblir den samme...

Jeg har ikke levert den på en ford verksted fordi nærmeste er 2 timer unna hvor jeg bor....Men jo så fort jeg får tilbake pengene mine så skal den på ford verkstede om du hadde orket lese litt lenger opp....
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Hva får deg til å tro at jeg ikke valgte BilXtra hvor jeg bor NETTOPP pga de var eneste verksted på denne lille plassen som hadde diagnosemaskin....
Vis hele sitatet...
...og det skulle jeg vite, hvordan? informèr meg, vennligst.
Psykonaut
Zarathustra's Avatar
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
...og det skulle jeg vite, hvordan? informèr meg, vennligst.
Vis hele sitatet...
Hvem sier at du skulle vite dette på forhånd?

Ikke sikkert noen bryr seg, men fikk 11 tusen og ga meg..