Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3559
Jeg har en død pixel i skjermen min, og den var der da jeg fikk den. Den døde pixelen er veldig irritert plassert midt i skjermen, og jeg vil gjerne gjøre noe med det.

Det jeg lurer på er om den døde pixelen kan løsne?

Hvis ikke må jeg ta kontakt med Elkjøp der den ble kjøpt.

PS. jeg har LG E2360
Kan du ikke bare ringe Elkjøp og klage? Trur ikke det er noen måte å fikse sånt på annet enn å bytte skjerm elns?
Prøv å masser den, yes, really.
Glenni: Hvor hardt? Har selv en død pixel, dog ganske langt til høyre. Vil ikke knuse skjermen min...
Sitat av krJo Vis innlegg
Glenni: Hvor hardt? Har selv en død pixel, dog ganske langt til høyre. Vil ikke knuse skjermen min...
Vis hele sitatet...
Hardt nok til at det har en effekt, men ikke så hardt at skjermen går i stykker.
Kjøpte min tv ( 52 LG Plasma ) for ca 1 år siden. Da jeg skrudde den på så jeg at det var flere døde pixler (samlet på samme område).
Ringte Expert å sa jeg ville bytte den. De skulle først ha saftig betalt for å hente den gamle, og komme med ny, men etter en heftig diskusjon fant ente jeg opp med ny tv (fri frakt) uten å måtte gå til en annen butikk.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Kjøpte min tv ( 52 LG Plasma ) for ca 1 år siden. Da jeg skrudde den på så jeg at det var flere døde pixler (samlet på samme område).
Ringte Expert å sa jeg ville bytte den. De skulle først ha saftig betalt for å hente den gamle, og komme med ny, men etter en heftig diskusjon fant ente jeg opp med ny tv (fri frakt) uten å måtte gå til en annen butikk.
Vis hele sitatet...
Skulle jo bare mangle.

OT:

Sitat av Komplett.no
Alle LCD-skjermer følger ISO 13406-2-standarden, som blant annet omfatter at det kan være pikselfeil på skjermen.
Vis hele sitatet...
Betyr det at man ikke får ny om det er døde pixler?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
68 5
Er ikke helt sikker, men er vel max 3 piksler og hvor dem er plassert med måleavstand 7 cm maks
fra PC rammen at det kan være mulig å bytte, men dette kommer ann på hvor du kjøpte den fra om de er like grei.

Er jo fullt mulig at jeg er på villspor nå men husker å ha lest noe sånt.
Guide:
http://www.hardware.no/artikler/dode_piksler/8178
http://www.nettavisen.no/it/article2993098.ece
http://www.dinside.no/510474/fiks-pikselen
Sist endret av Freddy91; 17. november 2011 kl. 17:20.
så og si alle skjermer har døde pixler etter frakt / farikasjonsfeil men noen er mere irriterende en andre tror du kan ringe til butiken å klage om de er alt for irriterend.
Du har jo fått et ødelagt produkt. I følge loven har du rett til å bytte.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Du har jo fått et ødelagt produkt. I følge loven har du rett til å bytte.
Vis hele sitatet...
som sagt omtrent alle skjermer har døde pixler etter frakt...
Sitat av robojot Vis innlegg
så og si alle skjermer har døde pixler etter frakt / farikasjonsfeil men noen er mere irriterende en andre tror du kan ringe til butiken å klage om de er alt for irriterend.
Vis hele sitatet...
Lurer fælt på hvor du bruker å kjøpe skjermer?
Har aldrig hatt en død pixel jeg. Ikke på noen av skjermene mine.
Dere må huske på at det er forskjell på en sovende og død pixel. Med en sovende pixel kan du trykke på den og den vil forsvinne, i allefall for en stund. En død pixel forsvinner aldri.
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
68 5
Har 3 døde pixel på min BenQ 2700HD som er sort, rød og lysgrønn som ikke vil vekk etter alt av eksperimenter.
Spiller kun PS3 på den, og sitter litt unna så merker ikke mye til dem, blir til slutt en vane å ha dem der.
Prøv å massere eller bruk programmer som er nevnt i nettavisen:http://www.nettavisen.no/it/article2993098.ece
Sist endret av Freddy91; 17. november 2011 kl. 17:42.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Lurer fælt på hvor du bruker å kjøpe skjermer?
Har aldrig hatt en død pixel jeg. Ikke på noen av skjermene mine.
Vis hele sitatet...
liker best led skjermer det kan muligens være en av grunnene...
Har 2 døde pixler, en på hver side av skjermen, pga jeg har en laser :P

Lasere dreper pixler, vær forsiktig.
Hadde en innpåslitende pixel en gang.. Den kunne "knipses" vekk, men ville komme tilbake igjen etter et par dager.. Etter et par måneder med knipsing kom den aldri tilbake
Legger ikke merke til de jeg, hva er problemet?
Er de store?

Mine er bokstavelig talt bare en pixel. Eller, 2