Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 624
Har tenkt på en ide i det siste, hva om man lagde en god miks av Strategispill og FPS?

Selve ideen går ut på at en spiller blir leder og kommandør, som har strategi delen. Alle andre på laget har FPS morroa og bruker kommandørens ordre, om spilleren velger å følge de er noe annet.

Brettene blir noe alâ GTA IV verden i størrelse. det for å støtte så mange spillere at det blir morsomt for kommandøren og gir en større teamfølelse blant bakkefolka.

Om det blir lite folk legger man till et antall botter for å fylle ut.

Dette er jo et greit utgangspunkt for meg å lage concept art for, som jeg har gjort.
http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2011/309/e/a/betawars_concept_by_f4celessshopps-d4f7wjv.jpg

Som man ser på bildet blir ordrene illustrert med markører, tale og andre visuelle hjelpemidler.

Litt mer utfyllende beskrivelse finnes i beskrivelsen på Deviantart.

Tror folk dette kan bli et bra spill om det er lagd riktig? eller er det dødfødt?
Høres litt ut som Project Reality til Battlefield 2.
Nah. Er noe lignende ute nå, og det funker ikke så godt. Får du en ræva leder, er alt tapt. Husker dessverre ikke hva det heter.
Natural Selection er vel noe ala det du sikter til, ihvertfall som Marines. Kommandøren kan sende ut kommandoer, sette ned strukturer som kan oppgradere soldatene, defence turrets, spawnpoints o.l.
Alle strukturer må bygges (hold E) av soldatene tho.
Soldatene går ut for å finne Hiven(e) til Aliensa og generelt slakte det de kommer over.
Aliens har noe av samme systemet, men de kan vel ha 3-4 arbeids-drones istedet.

Artig spill! Håper det kommer fler i samme stil.
Sist endret av Geschtonken; 6. november 2011 kl. 02:13. Grunn: leif
Høres litt ut som arma 2 den ideen der. Spillet har massive baner en som ligner på russland / norge eller noe og en sommligner på afganistan som heter takistan.... Spilet består i hovedsak av capture the island der man skal ta over alle byene / ødelegge fienden sin hq. Komanderen sin jobb er hoved sakelig å bestemme hva som skal gjøres og bygge fabrikker der de andre spillerne kan kjøpe kjlretøy fly helikoptere og ai'r som man kan styre rundt på kartet eller man kan ta saken i egene hender og styre ting selv men aiene må bli styrt med waypoints eller kartet

Dette blir da veldig artig med 32 spillere på en server som alle kjøper aier eller abgriper selv^^

Spillet er å anbefale på det sterkeste men det er lit vanskelig å starte med men da man først har forstått grunn elementene så er det sykt artig ^^

Og hvis noen lurer så er banen mye større en gta iv sin..

Alt dette er skrevet fra tellefonen så jeg følere meg lit stolt nå
Takk for svar folkens.

skal ta en titt på Natural Selection og Arma2.