Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3977
det e sånn dei so har dreve hasj med skal ha for å roe seg ned...

desverre so har legen so har gitt dissa pillane skreve svært utydlig.. det står etlana lithium etlana.. noke i den dur.. noken so veit ??
Felleskatalogen.no
står det liste over alle legemiddlene.
Du kan jo ta en titt der å se om du finner noe med ordet lithium i.
Hvis ikke noen andre her vet det da..
Trådstarter
hei ja.. forebyggende mot manisk deppresjon... takk for alle innspill.. takk og farvel.. blir vel meir sprit.. adjø
Lithium brukes så vidt jeg vet mot psykoser. Ikke noe rusmiddel ivertfall, stay away om du ikke har fått de utskrevet av lege.
Paniel: Jeg visste ikke at de som har drevet med hasj trenger å "roe seg ned"?
Felix: viste ikke du det? De som holder på å stryke med av abstinenserr og omtrent er i delirium, får dem ikke medisinen sin er det meget mulig at de stryker med
Hehe.. Ja den cannabisen, den cannabisen.
Livsfarlige saker....
Trådstarter
ja, klart det.. de må jo ha ett alternativ til Cannabis mens de prøver å slutte. eller har slutta.. det var vertfall 83 mg piller.. bare lurte siden jeg vet hvem som eier dem.
Kanskje for å fjerne paranoia og angst. Tror at chisandra vil funke veldig bra. Jævla digg det der... + at det faktisk er SUNT og at de har det på nærmeste helsekostforretning. Rosenrot vil kanskje også hjelpe på litt, men chisandra funker FETT mot bekymrynger og anspenthet!

http://www.mentalhealth.com/drug/p30-l02.html Er dette stoffet?
Trådstarter
Adrian : gå på felleskatalogen.no og søk på lithium.. trur det va den... for det var nemlig 83mg tabletter.
Sitat av Paniel
hei ja.. forebyggende mot manisk deppresjon... takk for alle innspill.. takk og farvel.. blir vel meir sprit.. adjø
Vis hele sitatet...
Du er virkelig ute etter å ta knekken på deg selv? Blander du lithium med sprit, eller alkohyl generelt er du ganske kjappt et overdoseoffer.
Trådstarter
du misforsto meg der. jeg mente ikke at jeg skulle blande noe som helst.

Jeg var hos en kompis igår. og ut av rein nysgjerrighet søkte vi på internett på en av hans bekjente legemiddel.
Sitat av Paniel
du misforsto meg der. jeg mente ikke at jeg skulle blande noe som helst.
Vis hele sitatet...
Fint det. Både at jeg misforsto og at du ikke skal blande. Såvidt jeg husker er det noe slikt at en lettøl og en slik tablett, og du har en promille på 4-5... Du vil sikkert føle deg fin da, men slik jeg husker det med han som gikk på det og prøvde, så var dagen derpå VIRKELIG dagen derpå.
Sitat av Paniel
ja, klart det.. de må jo ha ett alternativ til Cannabis mens de prøver å slutte. eller har slutta.. det var vertfall 83 mg piller.. bare lurte siden jeg vet hvem som eier dem.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn at man kan gå til legen og si "jeg er avhengig av
cannabis, gi meg medisin". Cannabis er ikke særlig fysisk avhengighets-
skapende og man trenger ikke andre medikamenter for å slutte.
Det er ingen kraftige abstinenser som med mer fysisk vanedannende
stoffer som opiater o.l.
Sitat av Paniel
ja, klart det.. de må jo ha ett alternativ til Cannabis mens de prøver å slutte. eller har slutta.. det var vertfall 83 mg piller.. bare lurte siden jeg vet hvem som eier dem.
Vis hele sitatet...
Hihi, du høres ut som UMN. Har 0 peiling på hva du snakker om..
Slutt å feilinformere folk. Spesielt hvis du får de til å tro at diverse andre droger er bra når du skal slutte med cannabis.
Sitat av felix_poker
Det er ikke sånn at man kan gå til legen og si "jeg er avhengig av
cannabis, gi meg medisin". Cannabis er ikke særlig fysisk avhengighets-
skapende og man trenger ikke andre medikamenter for å slutte.
Det er ingen kraftige abstinenser som med mer fysisk vanedannende
stoffer som opiater o.l.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, men dersom man har røkt hver dag i etpar år kan det være på sin plass med noe angstdempende i en overgangsfase. ALLE som har prøvd å slutte etter så lang tid vet hva jeg snakker om, man blir i særdeles dårlig og anspent humør av det. Heldigvis går det over etter kort tid og de færreste trenger medisin for å komme seg gjennom det. Hvis man derimot har angst/depresjon/whatever som ikke er relatert til slutting med hasj kan denne lett bli mye sterkere i denne fasen, og medisinering kan være direkte nødvendig for å unngå nervøst sammenbrudd etc.
Selv bruker jeg å ta Corydalis Yanhusuo ekstrakt når jeg slutter for en periode, men det er for å få sove, ellers går det bare i rosenrot og evt. 5-htp.
Og, jo, jeg tror faktisk legen din vil gi deg noe hvis du sier du er avhengig(bullshit, umotivert til å slutte heter det) av hasj, men han vil nok gi deg noe som ikke har et for stort misbrukspotensial, kontrollere hvor fort du bruker en resept og ellers vurdere deg som best han kan. Det kommer mye an på legen.
Diazepam er å gå for langt, etter min mening, lett å bli glad i, lett å bli fucked på.
Du har nok rett noössphere. Poenget mitt er bare at man ikke
TRENGER noe for å slutte med hasj, på samme måte som med mer
fysisk vaedannende stoffer. Jeg innser selvfølgelig at det er endel
preparater og kosttilskudd som kan hjelpe i en avvenningsperiode,
men jeg mener det er unødvendig og veldig dumt å putte i seg noe
potensielt avhengighetsskapende for å slutte med hasj.
Da er vi enige, jeg tenkte først og fremst på de som kan ha ett psykisk problem som kan blusse kraftig opp i akkurat denne fasen. For alle oss andre holder det egentlig med sunn mat, mosjon,frisk luft og kanskje en dose skrap hvis man begynner å bli for ufin mot omgivelsene.
Ja selvfølgelig kan noen har bruk for noe angstdempende osv. Men de fleste trenger ikke dette. Da har du enten drevet med misbruk i stor skala eller som du sier har et psykisk problem.
Såvidt jeg husker er lithium noe av DET SISTE du kødder med. De eneste som skal spise slike piller er folk med bipolar lidelse (mulig også manisk). Bieffektene er mange, og det terapautiske vinduet er lite. Brukes ikke som forebyggende, med mindre legen er en kvakksalver.
Tror du skal bare gi tilbake de pillene til den som har mista dem eller hive dem, å slutte med noe så vanedannede som vival/lithum er som å slutte på heroin (jeg selv tviler på det menne ifølge de som skrev ut pillene sa det).Og dessuten har vel gjerne legene slutta å dele ut lithium og heller vival prove me wrong, menne tror det var sånn.Vival sucks når du skal slutte tenk deg renneræv og spy og forkjølelse samtidig.Yum Yum gimme some.
Sitat av StaiN
Tror du skal bare gi tilbake de pillene til den som har mista dem eller hive dem, å slutte med noe så vanedannede som vival/lithum er som å slutte på heroin (jeg selv tviler på det menne ifølge de som skrev ut pillene sa det).Og dessuten har vel gjerne legene slutta å dele ut lithium og heller vival prove me wrong, menne tror det var sånn.Vival sucks når du skal slutte tenk deg renneræv og spy og forkjølelse samtidig.Yum Yum gimme some.
Vis hele sitatet...
Du får nå ikke sånne abstinenser når du slutter på vival. Du er litt irritert dagen etter på, og alle som ikke er enige meg deg kan dra til hælvete. Sånn har jeg det når jeg har tatt ett stort kvanta av vival eller tatt vival over flere dager. Får det mot angsten min, så nå bruker jeg det ikke så ofte.
Sitat av Dr.Gonzo
Du får nå ikke sånne abstinenser når du slutter på vival. Du er litt irritert dagen etter på, og alle som ikke er enige meg deg kan dra til hælvete. Sånn har jeg det når jeg har tatt ett stort kvanta av vival eller tatt vival over flere dager. Får det mot angsten min, så nå bruker jeg det ikke så ofte.
Vis hele sitatet...
Over flere dager? Hva i all verden har det med abstinenser å gjøre? Man blir ikke avhengig av hverken valium eller heroin etter etpar dager. For å utvikle en seriøs avhengighet(Plata-style) skal man gå på nevnte dop i flere måneder hver dag. Selv ikke heroin merker man abstinenser av etter å ha gått på det sammenhengende i etpar dager, det er i så fall bare de symptomene du beskriver ovenfor.
William Burroughs tok morfin flere ganger daglig over flere måneder(intravenøst, til og med), da han sluttet var de eneste abstinensene han merket en mild feber og depresjon.
Alle leger(kvakksalvere ekskl.) har den formening at valium har like ille, om ikke verre, abstinenssymptomer enn opiater. Mange husmødre som har gått på en smell på det området.

Dette betyr ikke at heroin er ufarlig, unger, det betyr bare at valium ikke nødvendigvis er så ufarlig bare fordi man får det hos legen. Mormora mi får morfin som hostesaft hos legen, uten at det betyr at det er en god ide for meg å stappe det i meg.
Sist endret av noössphere; 29. november 2005 kl. 21:37.
Bedre å være "avhengig" av hasj, enn å være avhengig av piller. Kanskje en smule offtopic, men jeg ville aldri i livet begynne å spise piller for å klare å kutte ut hasjen. Jeg har røyka altfor lenge nå, og har faktisk aldri tenkt på å slutte sånn seriøst. Har hatt 2 pauser a' ca 14-20 dager hver, og jeg merket ikke noe særlig, annet enn at jeg kanskje ble litt mer temperamentsfull. Likevel er jeg innstillt på å begynne å slutte 1. januar ved å trappe ned røykinga, og kun røyke nattings. Sånn tenker jeg at jeg holder det i 1 eller 2 uker, før jeg prøver å kutte "helt". Kommer selvfølgelig aldri til å slutte helt, men hverdagslig bruk er ikke så bra i lengden, så jeg tenker jeg holder meg til fest

Kommer iallefall aldri til å knaske piller, hva er vitsen? Vet at legene skriver ut legemidler for å hjelpe å slutte med hasjen, men dette mener jeg er helt på jordet.
Sitat av noössphere
Over flere dager? Hva i all verden har det med abstinenser å gjøre? Man blir ikke avhengig av hverken valium eller heroin etter etpar dager. For å utvikle en seriøs avhengighet(Plata-style) skal man gå på nevnte dop i flere måneder hver dag. Selv ikke heroin merker man abstinenser av etter å ha gått på det sammenhengende i etpar dager, det er i så fall bare de symptomene du beskriver ovenfor.
William Burroughs tok morfin flere ganger daglig over flere måneder(intravenøst, til og med), da han sluttet var de eneste abstinensene han merket en mild feber og depresjon.
Alle leger(kvakksalvere ekskl.) har den formening at valium har like ille, om ikke verre, abstinenssymptomer enn opiater. Mange husmødre som har gått på en smell på det området.

Dette betyr ikke at heroin er ufarlig, unger, det betyr bare at valium ikke nødvendigvis er så ufarlig bare fordi man får det hos legen. Mormora mi får morfin som hostesaft hos legen, uten at det betyr at det er en god ide for meg å stappe det i meg.
Vis hele sitatet...
Faen så du tror ikke man får abstinenser etter å ha tatt en 10-12 vival? Har du noen gang prøvd det? Hvis du tror man ikke får abstinenser av det så er du fean meg naiv. Har btw Missbrukt Vival hverdag i 2 og en halv mnd, og fikk ikke noen av de abstinensene som stain nevte i sin forige post. Men jeg fikk abstinenser, det gjorde jeg. Ble jævlig grinetet og alt og alle var imot meg. og ja du kan gå på en smell, men jeg tvivler sterkt på at Vival (Og Valium) har større abstinsnivå en opiater.
Sist endret av Dr.Gonzo; 29. november 2005 kl. 22:43.
Trådstarter
Sitat av Forconin
Hihi, du høres ut som UMN. Har 0 peiling på hva du snakker om..
Slutt å feilinformere folk. Spesielt hvis du får de til å tro at diverse andre droger er bra når du skal slutte med cannabis.
Vis hele sitatet...

sant det.. eg har ikkje masse greie på ditta.. men eg har fått svar på det eg var ute etter..

btw.. kem/ka er UMN ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ungdom Mot Narkotika. De er idioter hele gjengen
Må du ikke være så fordomsfull da, Tias. UMN er artige, underholdende sirkusklovner som dessverre har gått inn i en psykose hvor de gjentar idiotiske ord.
Heh.. mye svada her..
1. Litium, abstinenser, wtf?
2. Ved stort forbruk av benzodiazepiner i lengre tid (kanskje ikke de mildeste typene) kan faktisk abstinensene drepe deg. Da snakker vi nok MINST et halvt år og tungt misbruk, men det er mulig.
3. Opiat-abstinenser kan ikke drepe deg. Det vil jeg si kvalifiserer familien benzo til "tyngre abstinenssymptomer". Om opiatavhengighet derimot kan gi sterkere psykisk eller fysisk ubehag har jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg om.

Forsvarlig bruk av benzoer er ca. ufarlig, men de er såpass lette å misbruke at å gi dem til en misbruker av et annet stoff er ganske selvmotsigende. Dessuten viser man en tydelig mangel på kunnskaper om man som lege skriver ut noe som helst for å "helpe" en hasjmisbruker til å slutte. *skrive ut 20x2mg Viljestyrke og 30x12mg motivasjon*
en ting til trådstarter.

Les reglene for forumet, du skriver veldig utydlig og jeg måtte lese hva du sa flere ganger for å gå meg meg akkurat hva du mente.


skriv vanlig norsk bokmål!
Sitat av Tias
Ungdom Mot Narkotika. De er idioter hele gjengen
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbet for UMN en sommer. Tjente rått da skal jeg si, ca 800-1500 kr dagen, og jeg jobbet rundt 5 timer daglig. Sjefen min så forøvrig ut som en stor narkis, og ingen av inntektene mine ble registrert. Lurifakser hele gjengen!
Hehe, kanskje jeg skal ta meg jobb der selv da. Sånn for å finansiere forbruket mitt.

At det er mye lureri der kommer vel ikke som noe sjokk. Ring dagbladet/VG om lureriet og avslør dem som de bløffmakerne de er!
Her var det mye rart ja, men heldigvis fikk bread og noösphere rettet på mesteparten.
Jeg vil likevel legge til at lithium er så absolutt det siste du kødder med (bokstavelig talt?). Lithium er egentlig ett ganske så rent giftstoff med en VELDIG tynn linje mellom terapeutisk dose og giftig dose.
Når man begynner på lithium bygger man sakte opp dosen for deretter å ta noen blodprøver for å se hvilken serumkonsentrasjon man har fått, derfor man aldri skal putte i seg det uten å prate med en lege først. ser heller ingen grunn til å ta dem uten å ha pratet med lege først, dem gir jo ingen rus!
Hvis legen har skrevet ut det bare til hasj"avhengighet" må jeg si at legen må være komplett idiot.
Lithium skal kun skrives ut til folk med manisk-depressiv/bipolar lidelse (ja, de 2 er det samme) og som har prøvd alt annet først.
Hvordan du har greid å få abstinenssymptomer på bare 10-12 Valium Gonzo har jeg ikke anelse om, greit folk reagerer forskjellig men det får da være grenser..? Tror likevel ikke du ljuger heller liksom syns bare det var veldig rart.
Men det stemmer hvertfall at benzodiazepiner er mye værre/lettere å bli avhengig enn opiater.
Du kan som sagt faktisk dø av benzo-detox men ikke av opiat-detox.
Vil i tillegg legge til en personlig erfaring ved å nevne at jeg personlig har 2 uker på heroin i sprøyteform uten å få værre abstinenser enn littegrann smerter i bena i èn dag.
En liknende periode på rohypnol (IKKE i sprøyte) fikk meg faktisk til å brekke meg i to dager etterpå. Jeg vil uansett ikke anbefale noen av tingene såklart..
Altså, nå får du gi deg du får jo ikke abstinenser av å ta det over noen dager.Snakker om flere måneders forbruk.Jeg måtte gå på 5 om dagen i 5 måneder pluss imovane og måtte slutte med begge delene.Skulle ønske jeg hørte på legen om nedtrappingen.Vival er nesten som narkotika.
Sist endret av StaiN; 30. november 2005 kl. 19:31.
Vival inneholder diazepam, så dermed gjør det til en tabelett med narkotisk virkning.
Ergo, vival/valium går under betegnelsen narkotika.
Sitat av StaiN
Altså, nå får du gi deg du får jo ikke abstinenser av å ta det over noen dager.Snakker om flere måneders forbruk.Jeg måtte gå på 5 om dagen i 5 måneder pluss imovane og måtte slutte med begge delene.Skulle ønske jeg hørte på legen om nedtrappingen.Vival er nesten som narkotika.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne si hvem du henvender deg til, ble faktisk usikker på om det er meg du mener selv om jeg tror det ikke er det.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Dark
en ting til trådstarter.

Les reglene for forumet, du skriver veldig utydlig og jeg måtte lese hva du sa flere ganger for å gå meg meg akkurat hva du mente.


skriv vanlig norsk bokmål!
Vis hele sitatet...
Eller vanlig norsk Nynorsk.
Sitat av bread
Såvidt jeg husker er lithium noe av DET SISTE du kødder med. De eneste som skal spise slike piller er folk med bipolar lidelse (mulig også manisk). Bieffektene er mange, og det terapautiske vinduet er lite. Brukes ikke som forebyggende, med mindre legen er en kvakksalver.
Vis hele sitatet...
Bipolar lidelse og manisk deppresivitet er det samme. Lithium skrives som oftest ut til folk som lider av bipolar type 1, som er den kraftigste typen. Kjenner også folk med diagnosen schizofreni som får lithium.
Trådstarter
hei.. kan reglene..

beklager for feilinformeringen min. og ja, jeg var kanskje utydlig. men det er pga. litt promille og masse folk rundt meg som skriker og hastverk. ellers så er jeg stueren. nesten
Ikke du nei juno, var til Gonzo.
Sitat av StaiN
Altså, nå får du gi deg du får jo ikke abstinenser av å ta det over noen dager.Snakker om flere måneders forbruk.Jeg måtte gå på 5 om dagen i 5 måneder pluss imovane og måtte slutte med begge delene.Skulle ønske jeg hørte på legen om nedtrappingen.Vival er nesten som narkotika.
Vis hele sitatet...
Da jeg var på mitt værste med Benzo, så tok jeg mellom 10 til 20 piller om dagen + rohypnol+ hasj, og amf noen ganger. Gikk 2 og en halv mnd så møtte jeg veggen, og de abstinensene du nevner, har jeg akdrig hatt. jeg kutta på dagen pga jeg huska ikke noe på 2 og en halv mnd, det eneste jeg husker er at jeg tok piller og hasj og fordi jeg møtte veggen, og det så PANG. Men skal ikke si at jeg ikke hadde abstinenser, for det hadde jeg, men ikke de du nevner. Og ja, tar du en 10-12 piller på engang, så får du abstinenser dagen etter på.

Jeg har kutta ut benzo som rusmidel, men bruker det som ett ledd i behandlingen min, og jeg bruker også imovane + seroquel for å sove, føler jeg er avhengi av imovane, men klare ikke å slutte, men vil ikke si jeg får merkbare abstinenser av imovane, men folk er forskjellige, så det kan godt henne at abstinensene du nevnte er sant for deg, men ikke for meg, som sagt folk er ikke like.

Beklager hvis jeg refsa noen litt, har tenkt litt over ting, og funnet ut at alle reagere forskjellig på ting. Beklager
Kan faktisk aldri huske å ha møtt et menneske som har brukt benzo´er og eller speed uten både under bruken og etter bruken virkelig er flink til dette med å overdrive/lyge angående hvor mye han brukte og hvor lenge og slike ting...f.ex 5 piller blir lett til 10 osv, daglig kan bety "som oftest daglig"
Sitat av L0rdMeL
Kan faktisk aldri huske å ha møtt et menneske som har brukt benzo´er og eller speed uten både under bruken og etter bruken virkelig er flink til dette med å overdrive/lyge angående hvor mye han brukte og hvor lenge og slike ting...f.ex 5 piller blir lett til 10 osv, daglig kan bety "som oftest daglig"
Vis hele sitatet...
Hvis det er meg du referere til så får du tro hva du vill, jeg veit hva som er sant, de 2 jeg bodde med viste også hva jeg drev med og sa at jeg tok mellom 10 og 20 benzo piller + ett par rohypnol + hasj hver dag, vertfall det de viste om, siden jeg tok dem forann dem, men det kan hende at jeg har tatt mer, men det vil jeg jo selvfølgelig ikke ha husket
Lordmel jeg brukte til psykisk bruk da.
Dr.Gonzo: hvordan kan du stole såpass mye på en hukommelse du selv sier er veldig skjør?
Og det at noen sier noe, gjør det ikke nødvendigvis sant.