Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2168
Hei, på den vidergående skolen jeg går på så er det tydeligvis forbudt og snuse eller røyke på skolens områder, dette vil medføre 10 anmerkninger (20 vil medføre nedsatt orden) dette er veldig nytt for meg fordi den vgs jeg har gått på tidligere i 2 år har ikke brydd seg at all liksom. Litt stress og må gå utfor skolens område for og stå og snuse i et 10 min friminutt altså bruke 2min dit og 2 min tilbake da har man bare 6 min til og stå der med snusen i kjeften noe som ikke funker, lett og røyke en røyk på 6 min men snuse en snus?!

Noen som har forslag om hvordan jeg kan bruke snus i timen uten å bli "busta"?
Er jo 18 år så synes egentlig at dette er mitt valg, tipper lærerne snuser osv på skolens område..
Prøv med porsjonssnus av den minste typen i timen? Eventuellt prøve oliver twist isteden for snus.
Posesnus på siden er en sikker vinner.. ca 50% av guttene i min klasse på videregående hadde snus i kjeften i timene hver dag og 2-3 stykker ble oppdaget i løpet av skoleåret.
Ta snusen i underleppa, funker helt likt som i overleppa.
Sitat av Geitebolle Vis innlegg
Ta snusen i underleppa, funker helt likt som i overleppa.
Vis hele sitatet...
Haha, dette varierer veldig fra person til person. Jeg blir jævlig dårlig + ender opp med jævlig mye snussaft i underleppen om jeg har den der.
snuse med forhuden? eller hvorfor snuse i heletatt? bruk penger på noko fornuftig!
Sitat av FpsDog Vis innlegg
snuse med forhuden? eller hvorfor snuse i heletatt? bruk penger på noko fornuftig!
Vis hele sitatet...
Fyren er 18 år og det har hans problem om han vil snuse, han spurte etter hvordan man han kunne snuse uten å bli tatt, ikke moral preken om at han kunne ha brukt pengene på noe annet.

Trådstarter: Prøv å snakke med lærere om problemet eller noen av de i styre?
på alle videregående skoler er det forbudt med snus tror jeg? Er vel egentlig ingen som bryr seg så lenge du ikke sitter med en gigantisk klump under leppa...
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Fyren er 18 år og det har hans problem om han vil snuse, han spurte etter hvordan man han kunne snuse uten å bli tatt, ikke moral preken om at han kunne ha brukt pengene på noe annet.

Trådstarter: Prøv å snakke med lærere om problemet eller noen av de i styre?
Vis hele sitatet...
Har tenkt på det, siden jeg er 18 år er jo dette mitt valg, er ikke Norge et fritt land?
Sitat av ildronz Vis innlegg
Har tenkt på det, siden jeg er 18 år er jo dette mitt valg, er ikke Norge et fritt land?
Vis hele sitatet...
Er ikke noe vits... Kommer nok ikke til å få lov uansett. Disse reglene er egentlig slik på alle vgs. Eneste er at noen driter i det.
Sitat av ildronz Vis innlegg
Har tenkt på det, siden jeg er 18 år er jo dette mitt valg, er ikke Norge et fritt land?
Vis hele sitatet...
Jo, men du, som alle andre må følge de regler som er satt. Du er 18, bruk fantasien eller vent til etter skolen. Det kan da virkelig ikke være et diskusjonsemne dette her?!
Sitat av tafsern Vis innlegg
Jo, men du, som alle andre må følge de regler som er satt. Du er 18, bruk fantasien eller vent til etter skolen. Det kan da virkelig ikke være et diskusjonsemne dette her?!
Vis hele sitatet...
Når du sier han må vente etter skolen skjønner jeg at du ikke snuser selv
Sitat av tafsern Vis innlegg
Jo, men du, som alle andre må følge de regler som er satt. Du er 18, bruk fantasien eller vent til etter skolen. Det kan da virkelig ikke være et diskusjonsemne dette her?!
Vis hele sitatet...
Ser bare ikke problemet med og bruke en liten brun pose i timen? Sålenge man ikke kaster den på gulvet osv.
Det er vel bare en løsning om du skal snuse i timene, det er vel å finne den "spotten" i overleppa di hvor du kan legge snusen uten at det vises og uten at det renner "litervis" med snussaft. For min del så brukte jeg snus ca hver time, og satt den i midten av overleppa. Ble vel tatt 1-2 gang i halvåret.
Prøv å sett snusen "på sia" av leppa? Noen av vennene mine gjør dette iblandt, hvis de ikke vil at folk skal se at de snuser...
Men vis man kjøper en boks Onico, det er en snus som er tobakk og nikotins fri så bytter jeg ut innholdet og spør om jeg kan snuse dette? kan dette funke?
Sitat av ildronz Vis innlegg
Men vis man kjøper en boks Onico, det er en snus som er tobakk og nikotins fri så bytter jeg ut innholdet og spør om jeg kan snuse dette? kan dette funke?
Vis hele sitatet...
Problemet min gamle vgs. hadde med snusing gjaldt ikke rusen, men snusposene som endte opp overalt.
Sitat av ildronz Vis innlegg
Men vis man kjøper en boks Onico, det er en snus som er tobakk og nikotins fri så bytter jeg ut innholdet og spør om jeg kan snuse dette? kan dette funke?
Vis hele sitatet...
Det må fågel:ane vite, eller: bare skolen din kan svare deg på det. Men tror du ikke de gjennomskuer at du bytter ut innholdet?
Jallaregel, de som snuser vil yte mer i timen vis man får sitt "daglige" snus-inntak.
Sitat av ildronz Vis innlegg
Men vis man kjøper en boks Onico, det er en snus som er tobakk og nikotins fri så bytter jeg ut innholdet og spør om jeg kan snuse dette? kan dette funke?
Vis hele sitatet...
Har mine tvil. Onico er fortsatt snus selv om den er tobakk og nikotinfri. Men sikkert verdt et forsøk. (med mindre det står i reglene til skolen at tobakksvarer er forbudt)

Da jeg gikk på videregående innførte de snusforbud for at folk ikke skulle kaste klysen på gulvet i gangene, uten at det hjalp noe særlig på problemet.
Vil du virkelig gå gjennom alt stresset ved å bytte innhold i snusposer bare for å få lov å snuse?
bedre å bare snuse uansett, legg den i siden av overleppa, det gjør jeg.
dessuten var det lov å snuse før, hvis jeg ikke tar helt feil.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Vil du virkelig gå gjennom alt stresset ved å bytte innhold i snusposer bare for å få lov å snuse?
bedre å bare snuse uansett, legg den i siden av overleppa, det gjør jeg.
dessuten var det lov å snuse før, hvis jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Han mente nok å bare bytte ut posene. Tviler på at han mente å bytte innholdet i posene.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Han mente nok å bare bytte ut posene. Tviler på at han mente å bytte innholdet i posene.
Vis hele sitatet...
hahaha, ja, det ga mer mening
Skolen min var skikkelig streng med tobakk. Ned i orden om man ble tatt en gang! Jeg har akkurat fullført videregående og har snust i timen i 3 år uten å bli tatt, så er egentlig null stress
Sitat av ildronz Vis innlegg
Sålenge man ikke kaster den på gulvet osv.
Vis hele sitatet...
nettop, nesten alle mine nærmeste venner snuser. Noe som ender opp at det ligger cirka 1,000 snus poser over alt, i alle hjørner og på alle bord osv sov. det blir jæævlig irriterende i lengden.
Portion funker fett i timene, har alldri blitt tatt med det.
håhå, de kunne prøvd ett slikt forbud på min vgs da jeg gikk der! Da hadde det blitt uenigheter.

Det skal legges til at karakteren i orden og oppførsel er en stor scam for å ha orden i gangene. Disse karakterene har ikke vært noe tema verken fra ungdomsskolen-> vgs, eller vgs->høyskole.
Sitat av heykey Vis innlegg
håhå, de kunne prøvd ett slikt forbud på min vgs da jeg gikk der! Da hadde det blitt uenigheter.

Det skal legges til at karakteren i orden og oppførsel er en stor scam for å ha orden i gangene. Disse karakterene har ikke vært noe tema verken fra ungdomsskolen-> vgs, eller vgs->høyskole.
Vis hele sitatet...
Tull, såklart har oppførsel og ordenskarakteren noe å si!
Har venner som har måtte slitt for å få seg jobb pga. nedsatt oppførsel og orden.
Der jeg går er det også totaltforbudd med bruk av snus og røyk på skolens område, men de aller fleste lærerene bryr seg ikke. Har riktignok en lærer som gav meg anmerkning andre skoledag for bruk, hvilket endte med at jeg de påfølgende dager lagde en over middels stor snus-lignende bit av boller som jeg la under leppa, bare for å irritere. Hu konfronterte meg flere ganger, og hver gang viste jeg hva som faktisk var under leppa, hvorpå jeg til slutt endte på rektors kontor hvor en påfølgende diskusjon om mine inntaksmåter av boller fant sted. Endte med at dem ikke kunne gjøre noen ting, og nå bryr ikke læreren seg heller om jeg har noe i overleppa... Stress, men funket

Edit: Skjønner også hvorfor det er totalforbudd mot slikt da det er møkk irriterende å finne brukte snus over alt, og ber derfor folk om å bruke søppelkasser - forbudet er nok i stor grad blitt til som følge av forsøppling
Sist endret av Dibsent; 5. september 2010 kl. 00:00.
Min erfaring er at de fleste lærerne ikke bryr seg om du har en pris i leppa. Av alle mine lærere er det bare en som har bedt meg om å spytte ut snusen.
Jeg kan virkelig ikke forstå at snus er et problem på skolens område, da dette ikke er stort værre enn kaffekoppen enn unner seg i friminuttet... Så lenge man ikke er av den typen som utvikler sykt dårlig ånde av snus da, da dette kan plage andre Skal man forby ett "rusmiddel", må man til helvette forby alle!