Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 15835
Min eks og jeg hadde en bråkete tid før vi gikk hvert til vårt. Dette førte til at han tok om samtaler mellom oss, uten mitt samtykke.
Lure på om dette er lov? Han mener det er lov, siden det var i hans hus, men jeg vet ikke...

Så til saken jeg egentlig lurer på.
Noen uker før bruddet, så demonterte eksen min dvd-spilleren min.
Han påstå den var ødelagt, og at han måtte fikse den.
I det siste har jeg oppdaget at ting jeg sier, dukker opp som tekst på TV'n.
Kan dette være et tegn på at han avlytter huset jeg bor i?
Hvis ikke, så mistenker jeg at han kan ha putta noe i dvd-spilleren, type avlyttningsutstyr, men jeg vet jo ikke.

Hvordan kan man merke dette? Han "lappet i sammen" dvd-spilleren etter han demonterte den, og han er av "den typen" som kunne funnet på å avlytte meg, til tross for at han har besøksforbud.

Er det andre ting en dvd-spilleren man burde være observant på mtp hvis man blir avlyttet?

Hvordan kan man vite om mobilen blir avlyttet?
Vet han har gjort dette før, og han innstallerte et program som gjorde mobilen ringte på lydløs og svarte av seg selv eller noe, og han kunne derfor avlytte folk som hadde bluetooth mener jeg å huske (han avlyttet b.l.a folk på oslo city og sånn, så man trengte tydeligvis ikke et mobilnr for å avlytte folk?).
Noe man kan sjekke på mobilen også, hvis den er avlyttet (annet enn at den kan ringes opp av seg selv?)?.

Husker og han fortalte at enkelte mobiler ikke kunne avlyttes. Vet noen hva grunnen kan være?

takker for svar.
få en kompis til og skru opp Dvd spillern og sjekk, eller gå til forhandelen og få dem til og sjekke.

Telefon tar du med til forhandelen og får dem til og sjekke den. og hvis du finne noe spor om avlytting, så ring politiet med en gang og anmeld det.
LA oss oppklare litt her

Det første du gjør da er å gjøre en master reset på mobilen din. Google " navnet på mobilen " og master reset. DA får du isåfall sletta om han har gjort noe muffins med den, som jeg tviler på om det ikke er snakk om android, symbian eller winmobile tlf. Vet det finnes programmer, men som krever da at du er på nett og sender .mp3 filen av recordinga tilbake til han. Angående dvd spilleren og at ting du sier dukker opp på skjermen ? Unskyld meg men er du høy ? Fikk meg en ekstremt god latter da jeg leste det haha :P

Men , du er sikker på at det ikke er undertekster ????

angående bluetooth greia så måtte han personen som er targeten godta pairinga med bluetoothen og dermed så har man kontroll over mobilen. I have done this :P Men akkurat nå så fungerer det ikke lengere om du ikke har en mobil før jesus kristus. Alt er blitt lappa sammen osv osv.. Hvor i oslo bor du ? Jeg vil gjerne hjelpe deg med å undersøke dvd spilleren om den har blitt haxa. Send meg pm hvis du vil
Sist endret av Itsnotover; 18. juli 2010 kl. 03:55.
I det siste har jeg oppdaget at ting jeg sier, dukker opp som tekst på TV'n.
Vis hele sitatet...
Detaljer dette nærmere. Det er så og si ingen mulighet for at avlyttingsutstyr, som tar opp LYD, plutselig skal sende ut BILDER. Jeg vil heller påstå at det er tegn på at du begynner å utvikle paranoia og/eller schizofreni.
ArbeidsledigProletar
Sitat av ymgve Vis innlegg
Detaljer dette nærmere. Det er så og si ingen mulighet for at avlyttingsutstyr, som tar opp LYD, plutselig skal sende ut BILDER. Jeg vil heller påstå at det er tegn på at du begynner å utvikle paranoia og/eller schizofreni.
Vis hele sitatet...
This, inntar du cannabis eller andre psykoaktiva ville jeg, i din situasjon trappa ned.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sikker på det var DVD spilleren hand demonterte?

På DreamBox kan man sende meldinger over internettet/lan, finnes samt maange kule programmer, skal ikke se bort ifra at det er er mikrofon i den

Dreambox pleier å kjøre Linux, så mulighetene er store
kast dvdspilleren og mobilen i søpla. har du fått gubben utav senga kast det andre rasket ut og.
Trådstarter
14 5
Sitat av ymgve Vis innlegg
Detaljer dette nærmere. Det er så og si ingen mulighet for at avlyttingsutstyr, som tar opp LYD, plutselig skal sende ut BILDER. Jeg vil heller påstå at det er tegn på at du begynner å utvikle paranoia og/eller schizofreni.
Vis hele sitatet...
Hahaha...
Ja, skjønner.... men om jeg er paranoid for øyeblikket, så have me excused (røyker ingenting, eller jo prince mild).
Nei, grunnen til at jeg spør er fordi jeg har tenkt som så:
At hvis han tar meg opp, så kunne kanskje det jeg sier bli fanget opp, så det igjen går utover tv'n, som igjen "henter inn" tekster fra andre kanaler igjen.
Men skjønner i grunn at det ikke går.

Men jeg er bare en veldig lite teknisk anlagt person, som ikke aner noen ting om slikt.

Sitat av Fleff Vis innlegg
Sikker på det var DVD spilleren hand demonterte?

På DreamBox kan man sende meldinger over internettet/lan, finnes samt maange kule programmer, skal ikke se bort ifra at det er er mikrofon i den

Dreambox pleier å kjøre Linux, så mulighetene er store
Vis hele sitatet...

Hmm.. Dreambox, altså... jeg har jo ikke det?
Men kanskje man kan putte dreamboxen i dvd-spillern?

Sitat av mortalf Vis innlegg
kast dvdspilleren og mobilen i søpla. har du fått gubben utav senga kast det andre rasket ut og.
Vis hele sitatet...

Har vurdert det, men jeg får se... jeg gjorde det slik på mobiltelefonen min at jeg ikke er synlig (mtp bluetooth). Håper det utgjør en forskjell, men er usikker på om min mobil går an å få avlyttet.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
This, inntar du cannabis eller andre psykoaktiva ville jeg, i din situasjon trappa ned.
Vis hele sitatet...

Jadda, jadda, slapp av.

Sitat av Fleff Vis innlegg
Sikker på det var DVD spilleren hand demonterte?

På DreamBox kan man sende meldinger over internettet/lan, finnes samt maange kule programmer, skal ikke se bort ifra at det er er mikrofon i den

Dreambox pleier å kjøre Linux, så mulighetene er store
Vis hele sitatet...
Ja. Han demonterte den en dag (jeg var ikke her da), og sa den var ødelagt. Noe den IKKE var.
Dagen etter var den fikset i følge han, men noen knapper og sånt mangler nå.
Sitat av imki Vis innlegg
Ja. Han demonterte den en dag (jeg var ikke her da), og sa den var ødelagt. Noe den IKKE var.
Dagen etter var den fikset i følge han, men noen knapper og sånt mangler nå.
Vis hele sitatet...
Høres ut som han kan ha montert avlyttingsutstyr i den, så har han ikke fått på alle knappene eller det var ikke plass til de. Jeg stemmer for å gi den bort til et loppemarked e.l så kan han få lytte så mye han vil. Men ville vært greit å funnet ut om det faktisk er avlyttingsutstyr i den først da.

Har han bare gått inn i huset/leiligheten din å forsynt seg av DVD-spilleren din, mens han har besøksforbud?

EDIT: Ser at det var noen uker før nå, sry.
Sist endret av staM; 18. juli 2010 kl. 14:27.
Trådstarter
14 5
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
LA oss oppklare litt her

Det første du gjør da er å gjøre en master reset på mobilen din. Google " navnet på mobilen " og master reset. DA får du isåfall sletta om han har gjort noe muffins med den, som jeg tviler på om det ikke er snakk om android, symbian eller winmobile tlf. Vet det finnes programmer, men som krever da at du er på nett og sender .mp3 filen av recordinga tilbake til han. Angående dvd spilleren og at ting du sier dukker opp på skjermen ? Unskyld meg men er du høy ? Fikk meg en ekstremt god latter da jeg leste det haha :P

Men , du er sikker på at det ikke er undertekster ????

angående bluetooth greia så måtte han personen som er targeten godta pairinga med bluetoothen og dermed så har man kontroll over mobilen. I have done this :P Men akkurat nå så fungerer det ikke lengere om du ikke har en mobil før jesus kristus. Alt er blitt lappa sammen osv osv.. Hvor i oslo bor du ? Jeg vil gjerne hjelpe deg med å undersøke dvd spilleren om den har blitt haxa. Send meg pm hvis du vil
Vis hele sitatet...
Ok, det skal jeg gjøre med mobilen. Takk.
Greia er at han kan ha sittet og tuklet med dette før vi gjorde det slutt. Han testet det ut på min tidligere mobil en gang, og en dag vi kranglet fant han meg ved hjelp av et program som kunne spore opp hvor folk befant seg.
Da hadde jeg en jeg overhode ikke husker merket på. Prøver å tenke, men skal komme på det. Var enten ericsson eller nokia i allefall.

Ja, sorry men jeg lurte oppriktig på om f.eks min stemme kunne ha innvirkningen på tv-kanaler (tror dermed ikke at tv'en snakker til meg, eller at jeg er en radiokanal).
Jo, det er undertekster jeg snakker om da.

Vel nåværende mobil er ikke fra før kristus selv, så forhåpentlivis går det ikke da.
Hmm...
Jeg bor ikke i oslo før om to uker, siden psykopaten dro meg ut av byen og.
Hvis jeg ikke finner ut av det så takker jeg mer enn gjerne ja til hjelpen din, og jeg har mine tvil mtp mine elendige teknologiske kunnskaper.

I kjellern her jeg bor har vi massevis av rutere og gud vet hva.
En kveld oppholdt han seg bare nede i dette rommet (natten før han dro, da vi gjorde det slutt).
Lurer på hva man kan gjøre mtp avlyttning og alle disse ruterne. Her jeg bor har det vært et firma før, så er massevis av tlf-kontakter, rutere, og you name it. Himmelen for min eks, med andre ord...
Takk for tips.

Sitat av staM Vis innlegg
Høres ut som han kan ha montert avlyttingsutstyr i den, så har han ikke fått på alle knappene eller det var ikke plass til de. Jeg stemmer for å gi den bort til et loppemarked e.l så kan han få lytte så mye han vil. Men ville vært greit å funnet ut om det faktisk er avlyttingsutstyr i den først da.

Har han bare gått inn i huset/leiligheten din å forsynt seg av DVD-spilleren din, mens han har besøksforbud?

EDIT: Ser at det var noen uker før nå, sry.
Vis hele sitatet...
Japp....

Jeg høres sikkert paranoid ut, men han pratet mye om sånt, leste mye om sånt, hacket seg inn på fremmedes folk mobiler, og lista er lang. Han har ingen sperrer! haha huff..

Han kan i grunn bare lytte, men vi skal opp i et skifte, og han er livredd tror jeg, fordi jeg fant ut en del grove ting om han, så han vil sikkert "bare" ha informasjon, men den informasjonen vil jeg helst ikke at han skal ha.

Uansett så skal jeg sprette opp dvd-spillern selv å se om jeg finner noe rart der, selvom jeg ikke helt vet hva jeg skal se etter?

Sitat av S!ljee Vis innlegg
få en kompis til og skru opp Dvd spillern og sjekk, eller gå til forhandelen og få dem til og sjekke.

Telefon tar du med til forhandelen og får dem til og sjekke den. og hvis du finne noe spor om avlytting, så ring politiet med en gang og anmeld det.
Vis hele sitatet...
Takk. Will do
Sitat av imki Vis innlegg
Ja, sorry men jeg lurte oppriktig på om f.eks min stemme kunne ha innvirkningen på tv-kanaler (tror dermed ikke at tv'en snakker til meg, eller at jeg er en radiokanal).
Jo, det er undertekster jeg snakker om da.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt. Du mener at når du snakker i nærheten av DVD-spilleren så blir det du sagt omkodet fra lyd til tekst og så vist opp som undertekst på TV-kanaler som ikke har noe med DVD-en å gjøre engang?

Det henger ikke på greip. Bare det at det du sier skulle komme opp som undertekst i noen som helt kontekst er jo absurd. Nei det skal ikke kunne gå ann.

Det du sier er at du kan sette deg ned forran TVen og starte en monolog og se at undertekstene som vises på skjermen er det samme som du sier?
Ja, sorry men jeg lurte oppriktig på om f.eks min stemme kunne ha innvirkningen på tv-kanaler (tror dermed ikke at tv'en snakker til meg, eller at jeg er en radiokanal).
Jo, det er undertekster jeg snakker om da.
Vis hele sitatet...
Din stemme kan ha innvirkning på LYDEN på TV-kanaler, selv om sjansen er marginal og jeg ikke har peiling på hvorfor/hvordan en enkel radioavlytter skulle kunne gjøre noe slikt. Når du snakker om TEKST så trengs det datakraft tilsvarende en godt moderne PC for i det hele tatt gjøre om lyd til tekst. Jeg er ganske så sikker på at eksen din ikke har montert en hel PC inn i DVD-spilleren din bare for å dytte hva du sier ut igjen som tekst på TVen.

Igjen, mener du ærlig at du har sett ting du sier kommet dukkende opp som undertekst på TVen, så er det enten et tilfeldig sammentreff eller så ER du i ferd med å få deg en sinnssykdom.


Det finnes en veldig lett måte å sjekke om mobilen din avlyttes. Du vet lyden som kommer når du står inntil en høyttaler og prater i telefonen?

Kommer den konstant nå?

Nei?

Da er ikke mobilen din avlyttet.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Men er du helt sikker på at det er en DVD spiller, og ikke tv tuner?
Trådstarter
14 5
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt. Du mener at når du snakker i nærheten av DVD-spilleren så blir det du sagt omkodet fra lyd til tekst og så vist opp som undertekst på TV-kanaler som ikke har noe med DVD-en å gjøre engang?

Det henger ikke på greip. Bare det at det du sier skulle komme opp som undertekst i noen som helt kontekst er jo absurd. Nei det skal ikke kunne gå ann.

Det du sier er at du kan sette deg ned forran TVen og starte en monolog og se at undertekstene som vises på skjermen er det samme som du sier?
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg trodde, men har nå innsett mtp fleres svar her at det ikke går.
Så for meg er det nå ikke et poeng mer...
At tanken er dum, er nok helt sikkert riktig, men tenkt er tenkt, og jeg har så lite peiling at jeg ikke aner noe om slikt.

Sitat av ymgve Vis innlegg
Din stemme kan ha innvirkning på LYDEN på TV-kanaler, selv om sjansen er marginal og jeg ikke har peiling på hvorfor/hvordan en enkel radioavlytter skulle kunne gjøre noe slikt. Når du snakker om TEKST så trengs det datakraft tilsvarende en godt moderne PC for i det hele tatt gjøre om lyd til tekst. Jeg er ganske så sikker på at eksen din ikke har montert en hel PC inn i DVD-spilleren din bare for å dytte hva du sier ut igjen som tekst på TVen.

Igjen, mener du ærlig at du har sett ting du sier kommet dukkende opp som undertekst på TVen, så er det enten et tilfeldig sammentreff eller så ER du i ferd med å få deg en sinnssykdom.


Det finnes en veldig lett måte å sjekke om mobilen din avlyttes. Du vet lyden som kommer når du står inntil en høyttaler og prater i telefonen?

Kommer den konstant nå?

Nei?

Da er ikke mobilen din avlyttet.
Vis hele sitatet...
Ok. Nei, da er den nok ikke det, og har trolig aldri vært.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Men er du helt sikker på at det er en DVD spiller, og ikke tv tuner?
Vis hele sitatet...
Spiller det noen rolle? At noen modder en Dreambox til å ta opp lyden i rommet for så å sende det ut som tekst til TVen, enten via automatikk eller manuelt, er helt absurd.
Trådstarter
14 5
Sitat av Fleff Vis innlegg
Men er du helt sikker på at det er en DVD spiller, og ikke tv tuner?
Vis hele sitatet...
Vel, er tv-tuner en slik boks man har fra riks tv? For da har jeg det og.
Også det som er demonetert er en dvd-spiller ja (det står dvd-tuner på den). Hvordan vet man forskjellen og hva vil det ha å si?

Vil få frem det at jeg nå at man gjerne må kalle meg paranoid, men jeg tror nå etter å ha sett hva dere skrev her at det ikke går an å få tekst opp på tv som et tegn på at man blir avlyttet...
Det jeg mest er interessert i er: Hva skal jeg se etter når jeg åpner en dvd-spilleren for å finne ut om jeg blir avlyttet?
Sist endret av imki; 18. juli 2010 kl. 14:56.
Sitat av imki Vis innlegg
Ja, det var det jeg trodde, men har nå innsett mtp fleres svar her at det ikke går.
Så for meg er det nå ikke et poeng mer...
At tanken er dum, er nok helt sikkert riktig, men tenkt er tenkt, og jeg har så lite peiling at jeg ikke aner noe om slikt.
Vis hele sitatet...
Er litt forvirret her: HAR du faktisk sett tekst av det du har sagt, eller bare trodde du det var slikt som kunne skje under overvåking?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av ymgve Vis innlegg
Spiller det noen rolle? At noen modder en Dreambox til å ta opp lyden i rommet for så å sende det ut som tekst til TVen, enten via automatikk eller manuelt, er helt absurd.
Vis hele sitatet...
Det jeg heller tenkte på var at DreamBoxen sendte lyden til (*Insert navn*) og han kunne ha det morro ved å skrive (*Insert text her*) for å så sende det til tuneren som viser det på tv'n.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det jeg heller tenkte på var at DreamBoxen sendte lyden til (*Insert navn*) og han kunne ha det morro ved å skrive (*Insert text her*) for å så sende det til tuneren som viser det på tv'n.
Vis hele sitatet...
Ja, og hvorfor noen skulle bruke tid og krefter på å mekke en slik løsning er absurd. Finnes uendelig mye mer effektive måter å terrorisere/overvåke noen på.
Trådstarter
14 5
Sitat av ymgve Vis innlegg
Ja, og hvorfor noen skulle bruke tid og krefter på å mekke en slik løsning er absurd. Finnes uendelig mye mer effektive måter å terrorisere/overvåke noen på.
Vis hele sitatet...
hehe, men jeg tenkte at, kanskje det skjedde noe feil i signalene rett og slett. Noe feil i teknologien, sånn at han dreit seg ut... hvis du skjønner.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av ymgve Vis innlegg
Ja, og hvorfor noen skulle bruke tid og krefter på å mekke en slik løsning er absurd. Finnes uendelig mye mer effektive måter å terrorisere/overvåke noen på.
Vis hele sitatet...
Finnes jo bedre og mer lettvinte metoder, men om denne personen har spesialsert seg på dreambox/Linux, og viser stor interesse, så er vel det den letteste metoden for denne personen, og da krever det ikke mye tid og krefter.

Virker jo veldig suspekt at persoen åpnet denne dvd spilleren(eller tuner) og sa den var ødelagt, for å så smelle den sammen igjen, og som trådstarter sier, denne persoen er såpass "gal" at han kan gjøre det.

Har hørt og sett sykere ting en dette, dette er en av de tingene som langt ifra tar kaka.
Trådstarter
14 5
Sitat av ymgve Vis innlegg
Er litt forvirret her: HAR du faktisk sett tekst av det du har sagt, eller bare trodde du det var slikt som kunne skje under overvåking?
Vis hele sitatet...
Jeg har sett det to ganger, og trodde det kunne være en av mange muligheter for å finne ut om man ble avlyttet. At det ble noe feil i sendingen av lyden som ble tatt opp, som ble overført til TV'n. Hva vet jeg?

Jeg ser at mange får et oppheng i psykiske sykdommer her, men jeg er frisk, og for n'te gang: ut i fra svarene deres, så skjønner jeg nå at det tvilsomt vil gå an.
Hva kan jeg fysisk se etter inni dvd-spiller'n (eller andre steder i huset), for å finne ut om jeg blir avlyttet?
En dreambox ?

Hvis han avlytter meg, og jeg finner bevis på det... vet noen strafferammen på det?
Forsøker meg litt på lovdata nå... :P
Sist endret av imki; 18. juli 2010 kl. 15:05.
Han har garantert ikke avlyttet deg. Og MEST sannsynlig ikke puttet avlyttningsutstyr inni en DVDspiller da alt støyet innenfra DVDspilleren blir å overdøve det du sier ute i stuen/rommet du er i. For det andre er det ikke mulig at det du sier skal bli skrevet på TV-skjermen.. 0o Er jo helt idiotisk. Kvinnfolk generelt er paranoide dumme dyr, og jeg gjetter på at du er en av dem. No offence.
Sist endret av Outier; 18. juli 2010 kl. 15:03.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan finne ut om det er en dreambox ved å sammenlikne:

http://www.dreamboxstores.co.uk/images/dreambox-800-hd.jpg

Farge/størrelse varierer.
Sitat av Outier Vis innlegg
Han har garantert ikke avlyttet deg. Og MEST sannsynlig ikke puttet avlyttningsutstyr inni en DVDspiller da alt støyet innenfra DVDspilleren blir å overdøve det du sier ute i stuen/rommet du er i.
Vis hele sitatet...
Dvdspillern lager vel bare støy når den spiller av en plate. Så om hun ikke ser på film 24/7 så er det jo et fint sted (med strøm tilgjengelig) å plassere en sender/mic. I de spillerne jeg har plukket på har det også vært evig god plass til div.
Dette er en Dreambox. Det er bare en spesiell serie TV-mottakere, har ingenting med overvåking å gjøre. Om du kan putte DVDer inn i DVD-spilleren din, har du mest sannsynlig ikke en Dreambox. (Og om eksen din er så nerd som det høres ut som, ville han gjort alt for å få med seg en slik boks når dere slo opp.)

Grunnen til at jeg snakker om psykiske sykdommer er at det ofte er et kjennetegn at folk som lider av paranoia konstruerer usannsynlige scenarioer hvor de mobbes/plages av andre, men innsatsen/kompleksisteten av plagingen er av en sånn art at det ikke harmonerer med resultatet av plagingen. (For eksempel: Noen har brutt seg inn om natten og byttet alle buksene dine om til noen som er to nummer mindre) Overvåking som resulteter i undertekster på TVen høres ut som en slik situasjon.
Uansett om det er mulig å putte avlyttningsutstyr i en DVDspiller, så putter jeg oddsen på at kvinnfolket bare er paranoid.
Trådstarter
14 5
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det jeg heller tenkte på var at DreamBoxen sendte lyden til (*Insert navn*) og han kunne ha det morro ved å skrive (*Insert text her*) for å så sende det til tuneren som viser det på tv'n.
Vis hele sitatet...

I fare for å virke parnoid... Han kunne funnet på noe sånt...
Men ut i fra hva jeg skjønner, så trenger man masse utstyr og krever vel litt for mye jobb til det...
Få ville skjønt poenget med dette, men i hans hode har slike ting et meget stort og godt poeng. Jeg er helt seriøs nå.

Sitat av ymgve Vis innlegg
Dette er en Dreambox. Det er bare en spesiell serie TV-mottakere, har ingenting med overvåking å gjøre. Om du kan putte DVDer inn i DVD-spilleren din, har du mest sannsynlig ikke en Dreambox. (Og om eksen din er så nerd som det høres ut som, ville han gjort alt for å få med seg en slik boks når dere slo opp.)

Grunnen til at jeg snakker om psykiske sykdommer er at det ofte er et kjennetegn at folk som lider av paranoia konstruerer usannsynlige scenarioer hvor de mobbes/plages av andre, men innsatsen/kompleksisteten av plagingen er av en sånn art at det ikke harmonerer med resultatet av plagingen. (For eksempel: Noen har brutt seg inn om natten og byttet alle buksene dine om til noen som er to nummer mindre) Overvåking som resulteter i undertekster på TVen høres ut som en slik situasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg vet... jeg vet...
Har selv en "kompiss" som er psykotisk-paranoid. Min eks har også en del av disse symptomene... så hele scenarioet vil nok hele tiden virke paranoid/psykotisk.... (han er mental).


Er det noe annet man kan gjøre, bortsett i fra dreamboxen da?
Jeg ser på spyshop (en side han "bodde" på), og han gikk ofte på ebay og søkte etter kortavlesere, avlyttningsutstyr (i form av penner og masse annet rart). Spør heller min eks om han er paranoid... :P

Sitat av Outier Vis innlegg
Uansett om det er mulig å putte avlyttningsutstyr i en DVDspiller, så putter jeg oddsen på at kvinnfolket bare er paranoid.
Vis hele sitatet...

Hahaha... jeg ler nå.
Paranoiaen er en ting, men ordet "kvinnfolket". Joa...

Sitat av pidget Vis innlegg
Dvdspillern lager vel bare støy når den spiller av en plate. Så om hun ikke ser på film 24/7 så er det jo et fint sted (med strøm tilgjengelig) å plassere en sender/mic. I de spillerne jeg har plukket på har det også vært evig god plass til div.
Vis hele sitatet...

Jeg ser så godt som aldri på film... Nemlig... (dette vet han selvsagt).

Sitat av Fleff Vis innlegg
Du kan finne ut om det er en dreambox ved å sammenlikne:

http://www.dreamboxstores.co.uk/images/dreambox-800-hd.jpg

Farge/størrelse varierer.
Vis hele sitatet...
Tusen takk.
Sist endret av imki; 18. juli 2010 kl. 15:12.
Er du bekymret så kan du jo alltids leie inn SpyShop selv til å sjekke huset ditt.
http://www.spyshop.no/avlytting/anti...tteutstyr.html

Veldig dyrt, men om du føler deg bedre av det så er det kanskje verdt det?

Om han faktisk mener alvor med dette så overvåker han nok nettet også, så da ser han veldig enkelt at du er inne på denne tråden nå. Få en datakyndig venn til å flashe router og sette opp et godt kryptert trådløsnett.
Trådstarter
14 5
Sitat av Starra Vis innlegg
Er du bekymret så kan du jo alltids leie inn SpyShop selv til å sjekke huset ditt.
http://www.spyshop.no/avlytting/anti...tteutstyr.html

Veldig dyrt, men om du føler deg bedre av det så er det kanskje verdt det?

Om han faktisk mener alvor med dette så overvåker han nok nettet også, så da ser han veldig enkelt at du er inne på denne tråden nå. Få en datakyndig venn til å flashe router og sette opp et godt kryptert trådløsnett.
Vis hele sitatet...
Takk for tips. Det skal jeg vurdere. Blir glad for gode råd.
Jeg er dønn alvorlig.

Jeg har noen få spørsmål til:
Hvordan kan han overvåke nettet mitt? Kort fortalt altså.
Han trenger vel min IP? Er det lett å finne ut?
Har jeg også tenkt på at nettet mitt er overvåket, så innstallerte på min tidligere maskin et program som sikret diverse sider. Hvor trygt det var, er en annen sak, siden jeg som sagt ikke har peiling.

Jeg skal flytte snart... La oss si han ikke vet adressen min da.
Kan han fortsatt overvåke nettverket mitt, hvis han ikke vet hvor jeg bor?
Håper nå at spørsmålene ikke blir definert som paranoide, men heller et utslag av en paranoid eks, og manglende kunnskap i fra min side.

Jeg vil ha en overvåkningssett i rosa laserstråler når jeg flytter, slik at hver gang man berører disse laserstrålene, så vil alarmen "synge" sangen sesam stasjon. Går det an også?

Hoho... morsom jeg er,... forrige avsnitt var en spøk...

Men fra spøk til alvor...
mens jeg først er i gang... nå spør jeg mye her.
Når jeg flytter ønsker jeg å ha et slags alarmsystem, og en slags overvåkning som kan varsle meg før han kommer. Har dere noe tips til noe som ikke er alt for dyrt f.eks fra spyshop til dette?
Sist endret av imki; 18. juli 2010 kl. 15:28. Grunn: edit
Så lenge du bruker samme PC uten å reinstallere kan han teoretisk overvåke deg uansett hvor du kobler til nettet fra.

Spørsmålet er egentlig mer om det foregår noen overvåking i det hele tatt. Lever DVD-spilleren til noen som kan undersøke den, så får du ihvertfall avkreftet/bekreftet den mistanken.
Sitat av imki Vis innlegg
Jeg har noen få spørsmål til:
Hvordan kan han overvåke nettet mitt? Kort fortalt altså.
Han trenger vel min IP? Er det lett å finne ut?
Vis hele sitatet...
Hvis han har vært mye nede i "ruter-rommet", kan det godt være at han har satt opp ei løsning for å overvåke all trafikken på nettet ditt.

Sitat av imki Vis innlegg
Jeg skal flytte snart... La oss si han ikke vet adressen min da.
Kan han fortsatt overvåke nettverket mitt, hvis han ikke vet hvor jeg bor?
Vis hele sitatet...
Det blir hakket verre, da må han isåfall ha installert programmer på din pc, og hvis du tar med deg pcen tar du også med deg muligheten for å bli overvåket. For å være helt på den sikre siden kan du få hjelp til å reinstallere operativsystemet på pcen.
Om han er interessert i avlyttningsutstyr og slikt, er jo sjansen noe større for at han sitter her på forumet å leser tråden din akkurat nå.
Sist endret av Outier; 18. juli 2010 kl. 15:38.
Trådstarter
14 5
Sitat av ymgve Vis innlegg
Så lenge du bruker samme PC uten å reinstallere kan han teoretisk overvåke deg uansett hvor du kobler til nettet fra.

Spørsmålet er egentlig mer om det foregår noen overvåking i det hele tatt. Lever DVD-spilleren til noen som kan undersøke den, så får du ihvertfall avkreftet/bekreftet den mistanken.
Vis hele sitatet...

Ok, vel jeg bruker nå en annen heldigvis.
Takker for svar. Jeg skal åpne dvd-spilleren når jeg flytter.

Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
Hvis han har vært mye nede i "ruter-rommet", kan det godt være at han har satt opp ei løsning for å overvåke all trafikken på nettet ditt.



Det blir hakket verre, da må han isåfall ha installert programmer på din pc, og hvis du tar med deg pcen tar du også med deg muligheten for å bli overvåket. For å være helt på den sikre siden kan du få hjelp til å reinstallere operativsystemet på pcen.
Vis hele sitatet...

Hmm... Ja... lurer på hvor teknisk anlagt han er mtp overvåking av nett i et helt hus, men han leser mye og kan sikkert lære seg dette.

Takker for tips.

Sitat av Outier Vis innlegg
Om han er interessert i avlyttningsutstyr og slikt, er jo sjansen noe større for at han sitter her på forumet å leser tråden din akkurat nå.
Vis hele sitatet...

Ja, han har selv vært her inne før, men jeg tenker, hva så?
Hvis han avlytter meg, så vet han jo uansett alt som skjer, så...
Han kan vel ikke skjule noe selvom jeg finner ut at jeg blir avlyttet? Eller er det noe annet du tenker på?
Jeg aner ikke... Er det noe fysisk i dvd-spilleren, så får jo ikke han tak i den, men mtp overvåking av nett, etc, blir det verre med, men jeg får tvilsomt bevist det hvis han skulle overvåke nettet? Hmm.. nei jeg vet ikke som sagt..
Takk for svar.
Sist endret av imki; 18. juli 2010 kl. 15:43.
Sitat av imki Vis innlegg

Ja, han har selv vært her inne før, men jeg tenker, hva så?
Hvis han avlytter meg, så vet han jo uansett alt som skjer, så...
Han kan vel ikke skjule noe selvom jeg finner ut at jeg blir avlyttet? Eller er det noe annet du tenker på?
Jeg aner ikke... Er det noe fysisk i dvd-spilleren, så får jo ikke han tak i den, men mtp overvåking av nett, etc, blir det verre med, men jeg får tvilsomt bevist det hvis han skulle overvåke nettet? Hmm.. nei jeg vet ikke som sagt..
Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Kan jo hende han blir redd for å bli busta og kommer hjem til deg og skjærer over strupen på deg. Om du tror han er syk nok til å putte avlyttningsutstyr i eiendelene dine, hvorfor skulle han ikke gjøre noe sånt også? Du vet aldri før det skjer.
Trådstarter
14 5
Sitat av Outier Vis innlegg
Han har garantert ikke avlyttet deg. Og MEST sannsynlig ikke puttet avlyttningsutstyr inni en DVDspiller da alt støyet innenfra DVDspilleren blir å overdøve det du sier ute i stuen/rommet du er i. For det andre er det ikke mulig at det du sier skal bli skrevet på TV-skjermen.. 0o Er jo helt idiotisk. Kvinnfolk generelt er paranoide dumme dyr, og jeg gjetter på at du er en av dem. No offence.
Vis hele sitatet...
Tipper på at du fortsatt er jomfru.. sant?

Følg med a... Jeg ser nesten aldri på dvd...
Ape. No offence.

Sitat av Outier Vis innlegg
Kan jo hende han blir redd for å bli busta og kommer hjem til deg og skjærer over strupen på deg. Om du tror han er syk nok til å putte avlyttningsutstyr i eiendelene dine, hvorfor skulle han ikke gjøre noe sånt også? Du vet aldri før det skjer.
Vis hele sitatet...
Det kan hende ja, men han har aldri vært voldelig før, men kan sikkert bli. Derfor har han besøksforbud, selvom han lett kan drite i det forbudet.
Sist endret av imki; 18. juli 2010 kl. 15:51.
Åpne DVD spilleren og last opp et/flere bilder
Trådstarter
14 5
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Åpne DVD spilleren og last opp et/flere bilder
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte på det.
Men jeg får ikke gjort det, med det første... Jeg får se når min bror kommer senere i kveld.
Takk!
Sist endret av imki; 18. juli 2010 kl. 16:09.
Troll?

Hvis ikke... Åssen gikk det med å finne ut av det her? Ble du avlytta?
Altså hvis han faktisk klarer å rigge opp din DVD spiller til å avlytte hva du sier også samtidig sende dette til din TV og kalibrere tekst-tv til å omgjøre muntlig språk til skriftlig tekst.

Vet du hva, da fortjener kisen litt credz!
Noen skylder meg 10 minutter eller en ending på denne historien
Sitat av heykey Vis innlegg
Noen skylder meg 10 minutter eller en ending på denne historien
Vis hele sitatet...
Han dro hjem til henne og kuttet over strupen hennes.. l


Sitat av heykey Vis innlegg
Noen skylder meg 10 minutter eller en ending på denne historien
Vis hele sitatet...
Enig. Jeg lo igjennom de to første sidene, også ble jeg nysgjerrig på hvordan dette skulle ende.
Heisann

Bare for å få det klart; det er mulig at han installerte en avlyttingsmodul i dvd-spilleren din. Men, når dette er sagt, så vil jeg også informere deg at det er ikke mulig at den konverterer avlyttingen til undertekst på tv'en mens du ser på tv, den bare avlytter(altså, han kan høre det du sier, om den eksisterer). Han måtte eventuelt ha installert avlyttingsmodulen i tuneren din, og konfigurert den, om dette i det hele tatt skulle gått ann.

PS; Hvorfor skulle han i det hele tatt konfigurert tuneren din slik at det du sier kommer opp som undertekst? For å skremme deg? Han vil jo ikke få noe ut av at det, om det du sier dukker opp på skjermen.. Men, som sagt, så er det mulig at han kanskje vil skremme deg? Vet ikke jeg.

Hvordan ligger det ann forresten, fått sjekket dvd-spilleren din?


Mvh Stephan

_EDIT_
Mtp overvåking av interenettbruken din er det bare å fornye ipadressen din(vil forklare under) og tilbakestille ruteren/modemet ditt til fabrikkinstilleringer.

Du fornyer ved å:
1: Åpne cmd: Trykk på startknappen -> skriv cmd i søkefeltet og trykke enter.
2: I boksen som dukker opp: Skriv ipconfig/nelease, og derretter skriv, i samme boksen: ipconfig/renew
3: Da har du fornyet ip adressen din.

For å tilbakestille ruteren/modemet ditt:

1: Åpne cmd igjen, bruk samme metode.
2: Skriv i boksen: ipconfig/all.
3: Let deg fram til hvor det står Standard Gateaway
4: Skriv inn adressen til standard gateaway i en nettleser. (altså der hvor du skriver adresser som www.facebook.com, www.vg.no o.l)
5: Logg inn og naviger deg fram til hvor du kan resette instillingene. Dette er forskjellig fra ruter til ruter, så det hadde vært greit om vi fikk vite hvilken du har.

Og vips, så kan ikke han overvåke deg lenger
Sist endret av Capital Vices; 21. juli 2010 kl. 04:44.
ArbeidsledigProletar
capital vices, å fornye IP internt vil ikke gjøre noe som helst.
Har du laga deg ein hatt av aluminiumsfolie? :P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Capital Vices Vis innlegg
Mtp overvåking av interenettbruken din er det bare å fornye ipadressen din(vil forklare under) og tilbakestille ruteren/modemet ditt til fabrikkinstilleringer.

Du fornyer ved å:
1: Åpne cmd: Trykk på startknappen -> skriv cmd i søkefeltet og trykke enter.
2: I boksen som dukker opp: Skriv ipconfig/nelease, og derretter skriv, i samme boksen: ipconfig/renew
3: Da har du fornyet ip adressen din.

For å tilbakestille ruteren/modemet ditt:

1: Åpne cmd igjen, bruk samme metode.
2: Skriv i boksen: ipconfig/all.
3: Let deg fram til hvor det står Standard Gateaway
4: Skriv inn adressen til standard gateaway i en nettleser. (altså der hvor du skriver adresser som www.facebook.com, www.vg.no o.l)
5: Logg inn og naviger deg fram til hvor du kan resette instillingene. Dette er forskjellig fra ruter til ruter, så det hadde vært greit om vi fikk vite hvilken du har.

Og vips, så kan ikke han overvåke deg lenger
Vis hele sitatet...
Gratulerer du er en idiot.

Første steget du beskriver omhandler å bytte lokal ipadresse som sikkert er en NAT'et adresse bak random router, dette hjelper absolutt ingenting og har fint lite med oh noes interwebs å gjøre.

Det andre steget er relativt ubrukelig da random hjemmerouter\modem ikke kan kjøre vilkårlig kode uten videre.

Eneste som er passelig fornuftig i PC-sammenheng er å reinstallere en eventuell maskin for å fjerne lummelhumsk der.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det andre steget er relativt ubrukelig da random hjemmerouter\modem ikke kan kjøre vilkårlig kode uten videre.

Eneste som er passelig fornuftig i PC-sammenheng er å reinstallere en eventuell maskin for å fjerne lummelhumsk der.
Vis hele sitatet...
Høres jo ut som han kan sakene sine, så da er det ikke umulig at han kjører en router med OpenWRT eller lignende.

Men, som du sier, reinstallere OS er også en nødvendighet.
kast dvd spillern i bakken og se om det ligger noe overlyttings utstyr inni den. mest sannsynlig vis noe trålst også kan han ha plasser en motaker utenfor huset ditt. vis du finner noe overlyttings utstør så legg allt i en pose. ta det med til politiet og annmeld han.
Sist endret av paddus; 29. juli 2010 kl. 00:37.
Til trådstarter. Enten så tuller hjernen din med deg eller så blir du overvåket. Førstenevnte kan være hardt og finne ut av mens andrenevnte enkelt kan finnes ut av. Det kan være lydopptagningsutstyr inni spilleren, men du sier det mangler knapper. Skulle ikke forundre meg om det var et kamera inni der som titter ut på deg gjennom hullet. Bare åpne den da? Skru den fra hverandre eller knus den.