Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1108
Leide i høst en leilighet (i en garasje) hos en familie som kjenner min mor og far. For tiden hadde jeg kjæreste som jeg bodde sammen med en annen plass frem til det ble slutt i slutten av desember.

Badet manglet ventilasjon så jeg ba huseier om å få fikse dette. Han sa han skulle gjøre dette mot våren. Uten å tenke mer på det fortsatte jeg å bo der. Den 15. februar dro jeg utenbys for å jobbe, før jeg dro sa jeg til kona i huset at hun måtte be mannen sin ordne ventilasjon for det var begynt å komme tegn på mugg på taket inne på badet.

Da jeg var tilbake 15. mars var det tydelig svart muggsopp på taket. Det luktet og det var ikke lett å puste der. Jeg ble plaget med astma da jeg var liten og har i det siste merket at plagene har begynt å komme tilbake.

Skjærtorsdag stod jeg opp veldig syk og mistenkte at jeg var blitt syk av denne soppen. Dro umiddelbart til min far og brukte opp påsken der med kikhoste og 38-40 i feber. Var hos legen i dag og tok blodprøve og fikk konstatert at det var virus - ikke en bakteriell infeksjon.

Sa opp leiligheten i slutten av forrige måned (30.03)og kontaktet huseier da kontrakten sier at oppsigelsestiden er 2 mnd etter den mnd man sier opp. Han sa da at jeg måtte ha legeerklæring på at jeg hadde blitt syk av muggsoppen for at han ikke skulle ta betalt for oppsigelsestiden. Da jeg spør han om hvorfor han ikke ordnet dette i januar, sier han at kona og han hadde separert seg i januar. Han hadde flyttet i leilighet selv. Så presterer han enda å si at kona hadde med seg nøkkel til den andre byen hun går på skole i så han hadde ikke muligheter for å komme seg inn. (Han kunne jo bare kontaktet meg?). Nok en løgn.

Min far og mor har vært veldig gode venner med denne familien livet ut og syns synd i denne mannen. De vil ikke at jeg skal gjøre noe med dette.

Den store fortvilelsen er at han har mitt depositum på 9000,- som jeg gjerne vil ha tilbake fordi jeg ikke kan tilbringe tiden min der i oppsigelsestiden.

(Betaler forresten 4500,- per mnd der, strøm er inkludert)
Sist endret av Centurius; 4. april 2013 kl. 20:38.
Hadde noe àla samme problem med en leilighet det ble mugg i. Spurte fastlege etter attest på at jeg hadde symptomer på mugg og det ikke var helsemessig forsvarlig å fortsette å bo der. Jeg hadde da hodepine, neseblod, utslett, hoste og nysing som symptomer
Fikk sagt opp på dagen
knips bilder av muggsoppen og skriv skriftelig at du sier opp med engang pga dette. få med at du gjentatte ganger har bedt om å fikse dette

Har leiligheten i det hele tatt ett bruksnummer? er den lovlig?

http://www.rb.no/bolig/article6579489.ece
Er det ikke bare å ordne en legeerklæring å få det ut av verden da.. Sånne folk er ikke verdt å leie av, bare vær glad til du kommer deg bort. Det er slettes ikke sikkert at mugg løses med å sette opp ventilasjon på badet, du kan ha dette gående på uviss tid..
Sitat av Yalla Vis innlegg
Er det ikke bare å ordne en legeerklæring å få det ut av verden da.. Sånne folk er ikke verdt å leie av, bare vær glad til du kommer deg bort. Det er slettes ikke sikkert at mugg løses med å sette opp ventilasjon på badet, du kan ha dette gående på uviss tid..
Vis hele sitatet...
Er ikke syk nå pga bakterieinfeksjon.

Moren min vil bo der i oppsigelsestiden som en "mini-ferie".... hun har astma. Syns synd i henne pga ignoransen
Sitat av Centurius Vis innlegg
Er ikke syk nå pga bakterieinfeksjon.

Moren min vil bo der i oppsigelsestiden som en "mini-ferie".... hun har astma. Syns synd i henne pga ignoransen
Vis hele sitatet...
Kan da vel gå til lege'n forde..