Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 9242
Sitat av Nath Vis innlegg
Ja for når jeg er 75 så er det jeg kommer til å angre mest på er at jeg tok en tattovering for 50 år siden. Uansett om en skulle angre så er det lite man får gjort. Hvis du hele tiden går å tenker på at du kommer til å angre på dette om 40-50-60 år så er kanskje ikke tattovering noe for deg.
Vis hele sitatet...

Selvsagt ikke, men hvorfor være korttenkt?
Poenget mitt er, hvorfor ta en tattovering som du kanskje kommer til angre på i ettertid, når du kan tenke litt lengre enn nesa, og ta en tattovering du aldri kommer til og angre på?
For meg virker det som om du kommer fra et standpunkt der impulser regjerer, og for all del! Gjær som du vil. Men jeg il tro de fleste her kommer med innspill for og få OP til og tenke seg om, så han ikke gjør noe han kommer ti log angre på i ettertid
Hehe alt dette får meg til å tenke på ei jente borti gata som tattoverte et oppned-kors langs hele nakken da hun var 14.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs191.snc1/6411_1183023460216_1367105306_485712_4887020_n.jpg

Dette er vel noe for deg da?
Det var da faen til muskler på ei 14 år gammel jente...!

Back to topic: Gjør som du vil. Det som erget meg var at du ba om tips, men uten egentlig å gi oss noe å jobbe med (svarthvitt, stil, noe om deg selv, hva som helst).
Dette er en av de mest idiotiske trådene jeg har sett på NFF, har bestilt tatoveringstime, men har ikke tenkt over hvilket motiv man skal ha?
Det skal være motsatt: Du finner et motiv, tenker nøøøøye gjennom om du vil ha det (gjerne opp til fler år), bestille time, tar tatoveringen.

Ikke: bestille time, haste seg å skaffe et motiv. Hvor dum går det an å bli?
Sitat av Dalla90 Vis innlegg
Hvis jeg skal ta tatovering blir det en rose eller en hodeskalle. Det er de to tingene som aldri slutter å være tøft.
Vis hele sitatet...
Ikke hvis du er 55 år, 110 kg, grått langt skjegg og bart, går i singlet og er med i en MC klubb, nei
kan garantere att på alle i den vektklasse og alder som du nevnte der finner du nok begge deler altså rose og skalle
Det viktigste å tenke på er egentlig å ta noe som ikke er på "moten" nå, For den moten går over. Dagens mote er vel Stjerner trur jeg. Iallefall ekstremt mange som tattoverer stjerner rundt om på kroppen.

Og det at en tattovering absolutt skal være veldig betydningsfull er bare tull spør du meg. Det er greit å ha noen tattoveringer som har en skikkelig mening. Men alle tattoene man evt tar trenger ikke å være det. Det er ikke ett must å sitte å grine hos tattovøren mens du forteller historien om tattoveringen du tar. Alt er ikke som på "La ink" o.l tattoserier.

Det å ta en tattovering som ikke har noen betydning for deg kan fort være mye smartere enn å ta en som har betydning, Da folk ofte forandrer meninger gjennom livet.

Syns du skal gå for ett motiv du liker som ikke har noen betydning for deg. Og som ikke er skjemmende eller støtende.
Du har nok av tid til å tenke ut en eller flere betydningsfulle tattoveringer seinere.

Vil dog anbefale deg å se "Ta en Tatto" programmet. Det ligger på nrknettv. Der får du mange gode tips og ideer om hvordan du kan komme frem til hva du vil ha.
Ikke hør på alt maset om at du må tenke deg om.. Når jeg skulle tatovere meg førtse gang så leita jeg som faen på nettet etter noe jeg likte, fant jo noe, så blei timen "avlyst" / glemt av tatovøren så da ble det ikke noe.. Og da ville jeg heller tattovere meg en annen plass siden han var en kødd som var jævlig vansklig å få tak i.. så jeg dreiv å leita litt av og til i et år.. så kom jeg over en som skulle tattovere meg, men rett før timen så ombestemte jeg meg på det jeg skulle ha så jeg tok heller å tatoverte navnet mitt så jeg ikke hadde noe å angre på.. jeg gir nå faen om jeg går rundt med navnet mitt på armen, å den kan bygges på å rundt osv. .. men ja, så nå etterpå har jeg fått tenkt skikkelig på min neste tattoo og litt hva jeg skal bygge rondt den andre, så bare ta , kommer alltid en bedre uttenkt etterpå
http://clutch.mtv.com/wp-content/uploads/2010/07/steve-o-himself.jpg


Go for it! (Neida ikke gjør det)
av mine 5 er det en som betyr noe (minnetattovering) de andre er egentlig bare forskjellige ting jeg liker og trives med.
En tattovering MÅ ikke bety noe, som at pappa er død eller skolen er over.

At man velger et motiv man derimot kan se seg selv med resten av livet, bør være en selvfølge.

Jeg angrer ikke på noen av mine, selvom den første jeg tok var en tribal som 15 åring I UTLANDET! :O Nå er den riktignok fikset på og sklir inn i en av de andre og ser bedre ut enn den gjorde.
Jeg "ser ikke" tattoveringene mine lenger, legger ikke godt merke til dem. Det er en vanesak.
Skal man gå å angre på alt man gjør i livet så blir det fort til at man ikke klarer å glede seg over noe heller.

Uansett, så syns jeg du skal avbestille timen. Impulsblekk er en ting, men finn ut hva du skal ha FØR du bestiller time. Snakk med tattovøre din, be han tegne, skissere, finn ut sammen. Det er trossalt kunst.
Anbefaler heller ikke å ta en bitteliten en, det er ofte at man angrer på de små, ikke de store kunstværkene.
Sist endret av 0bs; 23. oktober 2010 kl. 17:17.
Ikke gjør det gutt! det er et merke du skal ha resten av livet, det går ikke bort etter 1mnd, eller 1 år. det er der til du blir gammel.
Sitat av Snuskongen Vis innlegg
Ikke gjør det gutt! det er et merke du skal ha resten av livet, det går ikke bort etter 1mnd, eller 1 år. det er der til du blir gammel.
Vis hele sitatet...
tror du virkelig at han ikke er klar over det ?
Sitat av maert Vis innlegg
tror du virkelig at han ikke er klar over det ?
Vis hele sitatet...
Virker nesten ikke slik : )
Sitat av 0bs Vis innlegg
Virker nesten ikke slik : )
Vis hele sitatet...

blir nok spennende

de sier jo det er ett enormt kick med tatto for første gang

lykke til
Absolutt et slags kick, og veldig "vanedannende"

Når jeg er ferdig med blekk for en dag, så går det noen dager så har jeg lyst på mer. Så angrer jeg som faen når han starter maskinen for jeg veit det gjør vondt (holder på på ribbeina for tiden), så tar det noen dager, så er jeg i gang igjen :P
Hva med 'young free and singel', slik som i reklamen, knalltøff den da.
Tatoverte navnet til sønnen min på underarmen på fredagen.. Det er jo en ting som aldri blir feil..
Tok ikke på langs som alle andre har, men en litt spesiell stil..

Jeg er superfornøyd, det er jo det viktigste...

Men vondt var det.. skal ha fødselsdatoen også, men det får vente litt.. så vondt var det faktisk.. hehe..
Huden min har vanskelig for å ta til seg farge.. :/
Ser for meg at om noen år så kommer en tråd opp fra trådstarter om hvor han får laserbehandling.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Peeepz, ro litt ned da.

Hvorfor må vær jævla tatovering ha en betydning? Syns det blir for komisk at alle skal ha sin unike mening. Som regel når jeg hører historiene tenker jeg bare what the fuck. Hvorfor kan ikke en tatovering være impulsiv?
Sitat av Beastie Vis innlegg
Peeepz, ro litt ned da.

Hvorfor må vær jævla tatovering ha en betydning? Syns det blir for komisk at alle skal ha sin unike mening. Som regel når jeg hører historiene tenker jeg bare what the fuck. Hvorfor kan ikke en tatovering være impulsiv?
Vis hele sitatet...
Agreed!

Kompis av meg fikk plutselig et innfall her en morgen (han hadde ikke nevnt noe på forhånd om at han ville ta en tattis) om at han ville ha en tattoo, vi dro til studioet og han la frem idèen sin, det endte med en ståpikk med englevinger, på høyre rompeballe, i farger.
Og ja, det er tåpelig, men man kan ikke unngå å le da han drar ned buksa og flasher.. Og awesome sjekketriks på fylla! "Hypp på å se på pikken min eller?!"
Sitat av Eplepepsi Vis innlegg
"Tatoveringer er guds måte å merke alle idiotene på" har jeg hørt noen si
Vis hele sitatet...
får vel begynne å sende de religiøse på tattoverings-sjapper hver søndag
Gjør som meg!¨

Dra på alkoholfri tur til Barcelona, dra innom en tatoveringsjappe av ren nysgjerrighet, la deg bli sjenket med Grants Wiskhey av tatovøren til du blir i temmelig godt slag, tatover en kamel på tåa, slik at du, som samtlige av mødrene på fotballlaget ditt får en fullverdig cameltoe på livstid.

Er like stolt av den enda. Det samme er min mor og min daværende kjæreste.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Beastie Vis innlegg
Peeepz, ro litt ned da.

Hvorfor må vær jævla tatovering ha en betydning? Syns det blir for komisk at alle skal ha sin unike mening. Som regel når jeg hører historiene tenker jeg bare what the fuck. Hvorfor kan ikke en tatovering være impulsiv?
Vis hele sitatet...
Det må ikke, men hvis den har en personlig betydning til personen som skal ha det resten av livet, er det MYE mindre sjangs for at personen IKKE kommer til og angre. Lett poeng i seg selv, men poststarter virker ikke som han har sett dette.
Den kan være impulsiv, men det er ofte en veldig dårlig idè.
Det er pointet!
Sitat av ZeReX Vis innlegg
Tatoverte navnet til sønnen min på underarmen på fredagen.. Det er jo en ting som aldri blir feil..
Tok ikke på langs som alle andre har, men en litt spesiell stil..
Vis hele sitatet...
Hva hvis sønnen din bytter navn?
jeg sier anker på skuldra!
Selv om sønnen bytter navn, som er usedvanlig sjeldent, er fortsatt tatoveringen dedikert til han. Det som teller.
"Young and singel 4 ever" Synes du skal ha det tatovert over hele brystet. Fint å gå rundt med det når du er 60+ år.

Har alltid synes det er feil å tatovere et eller annet navn på seg... og det er veldig dumt å ta det på nedre del av ryggen. Da tror jeg du ikke kan få en eller annen bedøvelse.. Den må bli tatt der tror jeg.
Sitat av brgz Vis innlegg
Ikke hvis du er 55 år, 110 kg, grått langt skjegg og bart, går i singlet og er med i en MC klubb, nei
Vis hele sitatet...
Det er jo ingen 55 åringer som er 110 kilo med grått langt skjegg og bart, som ser bra ut. så det er jo greit.
At alle plutselig skal ha navnene til familie , husdyr og andre ting i blekk mener jeg fast bestemt er en konsekvens av serier som Miami Ink.

Det blir den kunstige, amerikanske love-greia, hvor man "elsker" alt og alle. (noe som også er en trend på fb og andre sosiale medier)

http://no.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av zapi Vis innlegg
Det er jo ingen 55 åringer som er 110 kilo med grått langt skjegg og bart, som ser bra ut. så det er jo greit.
Vis hele sitatet...
Say whaaat?

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/horizontal/1135242135023.jpeg

Kriterier:

55 år(61)-Check!
110kg, Minst 110- Check!
Singlet-Check!
MC Klubb, OCC Choppers- Check!
Grått hår/Skjegg- Check!

Neida

Syntes ikoner/tegninger er bedre enn skrift/tegn, best å ha tattoo på en plass du kan skjule den OM du vil, velg med omhu, den skal være der helt til du fjerner den, og da får du stygt arr.

Om du er i tvil, bruk slik tattooklister du får i tyggispakke, tattoo er ikke for newbs!
Some flere sier avlys timen, Noe sier meg at du vil ta det fordi det er "kult" regner med at du er i den alderen 1993 da vil det si at du er 17 år, jeg tok min første tattoo når jeg var 16-17 det er bare mønster ingenting med mening men forstatt angrer jeg. bare sånn at det er sagt. Hvis jeg skal ha noen flere så er det navnet på barna mine i fremtiden.

Du kan heller kjøpe deg tyggis, med tatto inni tenk deg så snedig, ingen smerte når den påføres, koster desto mindre, lettere og billigere å fjærne + at du får med en tyggegummi på kjøpet ? eh ? eh?

ok nok tull ^^ men tar du en tattoo bare for å ta en er det veldig dumt.

Brodz
viss jeg ikke har sagt det før i denne tråden vill jeg si det igjen uten å ha lest alle inleggene, finn ut hva du vil ha på den J*******x1000 kroppen din før du bestiller en time, og ikke for å være frekk, jeg mener det jeg sier og har selv erfart..

Sitat av Fleff Vis innlegg
Say whaaat?

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/horizontal/1135242135023.jpeg

Kriterier:

55 år(61)-Check!
110kg, Minst 110- Check!
Singlet-Check!
MC Klubb, OCC Choppers- Check!
Grått hår/Skjegg- Check!

Neida

Syntes ikoner/tegninger er bedre enn skrift/tegn, best å ha tattoo på en plass du kan skjule den OM du vil, velg med omhu, den skal være der helt til du fjerner den, og da får du stygt arr.

Om du er i tvil, bruk slik tattooklister du får i tyggispakke, tattoo er ikke for newbs!
Vis hele sitatet...
Tøffing.