Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 656
For noen måneder siden lanserte de som driver et annet forum jeg ofte er innom en side som het Bandfox.com. Kort fortalt så er det vel et møtested for musikere. Det hele var ganske mislykket, en lite gjennomtenkt side og dårlig markedsføring gjorde at den aldri tok helt av.

Men er idéen i seg selv så dårlig? Forestill deg en side hvor du kan opprette en profil hvor du angir hva du spiller, hvilke stiler, hva du søker (medmusikere, band, øvningspartnere, instruktører, etc), hvor du er ifra, og annen triviell informasjon. Sidens søkefunksjon lar deg søke andre sine profiler for å finne det du er ute etter, og det kan også være en slags funksjon som automatisk setter deg i kontakt med musikere som bor i nærheten av deg og spiller samme type musikk. F.eks noe så enkelt som at profiler som passer din profil dukker opp med profilbilde til høyre av skjermbildet eller noe sånt. På profilen kan man også laste opp lyd og filmer av sin egen spilling, noe som kan stimulere til økt aktivitet utover partnersøkingen i seg selv.

Jeg spiller selv musikk, og det å finne noen å spille med kan være vanskelig om man ikke liker metall eller rock. Forumet på Gitarnorge har en underkategori for dette, og sol.no har vel også noe lignende. Diskusjon.no har et eget musikkforum, men alle disse fremstår som noe rotete og uoversiktlig, for ikke å snakke om laber aktivitet.

Så hva med en nettside som forsøker å blande sammen nettdating, facebook og musikk i en pakke?
Sist endret av gulunderstrek; 14. september 2010 kl. 23:51.
Ingen dum ide. Det bør være en internasjonal side, Norge er ikke stort nok til en nisjeside som det Jeg hadde opprettet profil!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Høres ut som Urørt (?)
MySpace anyone?
Sist endret av d-_-b; 27. september 2010 kl. 21:55.
Urørt er vel ikke så mye en annonseside som et sted å fronte allerede eksisterende band og artister? Det jeg snakker om er en side med vekt på å finne medlemmer til band, eller musikere å spille med. Siden sine funksjoner skal også reflektere dette, ulikt Myspace og Urørt som går mer på promotering.
Sist endret av gulunderstrek; 27. september 2010 kl. 21:58.