Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1156
Hei!

Sjanger: Happy dance/trance/randomshit (?)

Du kan høre den her: http://soundcloud.com/danielontop/wh...eet-again-demo

Dette er bare et utgangspunkt til en låt.
Hva mener dere?

- booooooooooblesaft!!
Jeg mener at du burde poste en link som funker om du ønsker tilbakemeldinger.
Den funker for meg. Er det flere som ikke får hørt på den?

Edit: Ah, så at den sto som "private," men har endret den til public nå. Skal funke nå.
Sist endret av boblesaft; 18. juli 2010 kl. 23:38.
jeg får ikke hørt
Jeg fikk hørt!
Ikke helt min genre. Men joa!
Syntes nå den var litt artig jeg, men personlig så liker jeg litt mer bass. Litt trøkk lzm
Mer "trøkk" kan tenkes ja
Takk i alle fall.
Er ikke stor fan av slik musikk, men jeg må si at jeg elsker denne sangen. Stå på!
Kan jeg forresten spørre hvilken program du bruker? Slapp av, jeg kommer aldri til å bli like flink som deg :P
Takk! Jeg bruker FL Studio 7, og nexus vst med en haug med expansion kits.
Bruker også v-station en del
Bare å spørre mer om det er noe du lurer på.
Ikke gale begynnelse dette, men er ingen skikkelige klimakser som jeg forventer i en slik låt.
Det er vel det vanskeligste med slik musikk, og oppnå disse klimaksene som du virkelig kjenner i sjelen :P

Prog bruker du btw?

Sitat av boblesaft Vis innlegg
Takk! Jeg bruker FL Studio 7, og nexus vst med en haug med expansion kits.
Bruker også v-station en del
Bare å spørre mer om det er noe du lurer på.
Vis hele sitatet...
Hvorfor bruker du ikke FL Studio 9? :P
Hvilke expandion kits bruker du?

Jeg har ikke skaffet med nexus eller v-station enda, kanskje jeg burde det, siden det bare er house/dance musikk jeg lager :P
Jeg kan oppdatere dere i morgen med et ordentlig klimaks. No problemo.
Takker! Er det bare FL Studio 7 du bruker (pluss expansion kits og v-station) eller bruker du også ett keyboard? Jeg aner ikke om vi faktisk er nødt til å ha et keyboard for å lage god musikk, eller ei.
Sitat av stigi Vis innlegg
Takker! Er det bare FL Studio 7 du bruker (pluss expansion kits og v-station) eller bruker du også ett keyboard? Jeg aner ikke om vi faktisk er nødt til å ha et keyboard for å lage god musikk, eller ei.
Vis hele sitatet...
Du kommer jo seffølgelig lengre med skikkelig utstryr, men jeg personelig har ingen ekstra utstyr, og bruker bare pc keyboardet mitt og er rimelig fornøyd med de resultatene jeg har klar og lage :P
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Hei!

Sjanger: Happy dance/trance/randomshit (?)

Du kan høre den her: http://soundcloud.com/danielontop/wh...eet-again-demo

Dette er bare et utgangspunkt til en låt.
Hva mener dere?

- booooooooooblesaft!!
Vis hele sitatet...
Joda den er helt grei, men trur du burde og lage litt mere trøkk i sangen, + liten txt til den
Likte sangen, men delen 0.36 til 0.40 ble lit for lys for meg, savnet litt bass.
Ellers bra sang, stå på!
Savnet en slags take-off, som det er de andre sangene dine. Satt bare ventet på at det skulle ta av liksom..
Savnet bass. Denne kan funke som fremtidig russelåt om den blir jobbet godt med. Ikke min stil tough.
Notene er altfor mekanisk plassert inn i din sequencer, noe som får flere partier til å høres både rotete og tilfeldig ut. Grooven i låta er ikke på plass i det hele tatt. Melodier skal ikke være så timing-perfekt som dette, ta deg myye lengre tid enn det du har gjort her neste gang.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Notene er altfor mekanisk plassert inn i din sequencer, noe som får flere partier til å høres både rotete og tilfeldig ut. Grooven i låta er ikke på plass i det hele tatt. Melodier skal ikke være så timing-perfekt som dette, ta deg myye lengre tid enn det du har gjort her neste gang.
Vis hele sitatet...
Sorry, men jeg catcha ikke helt hva du mente der
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Jeg bruker FL Studio 7
Vis hele sitatet...
WHAT?
Noen som fortsatt bruker det? :P Blir jo nesten som å kjøre Windows 95.

Ikke min greie, ikke noe glad i commercial cheezy 14tizz tekkno. Men men, stå på, kanskje du en dag bruker tid og krefter på litt mer seriøs musikk
Sitat av djxfade Vis innlegg
WHAT?
Noen som fortsatt bruker det? :P Blir jo nesten som å kjøre Windows 95.

Ikke min greie, ikke noe glad i commercial cheezy 14tizz tekkno. Men men, stå på, kanskje du en dag bruker tid og krefter på litt mer seriøs musikk
Vis hele sitatet...
Man kan lage like bra musikk i eldre software som i nyere. Det er jo ikke programmet som lager musikken for deg. Programmet er verktøyet og FL7 fungerer meget bra til akkurat det.

Man trenger ikke den nyeste hammeren på markedet for å slå inn en spiker for og si det på en annen måte.
Dæven, minte meg noe veldig om en annen sang. Kommer selvfølgelig ikke på den nå, men men..

Edit: Minner meg om Dj Splash.
Sist endret av Nath; 19. juli 2010 kl. 16:20.
Likte den jeg. Bra utgangspunkt.
Gleder meg til å høre neste versjon.

Forbedringspotensiale:
- et klimaks
- mer "trøkk"
- lyrikker/vokaler?

Er ikke sikker på om det hadde passet i sangen, men hva med å blande inn noen klassiske element? Type viola, fiolin, etc.
Sist endret av d-_-b; 19. juli 2010 kl. 16:40.
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Likte den jeg. Bra utgangspunkt.
Gleder meg til å høre neste versjon.

Forbedringspotensiale:
- et klimaks
- mer "trøkk"
- lyrikker/vokaler?

Er ikke sikker på om det hadde passet i sangen, men hva med å blande inn noen klassiske element? Type viola, fiolin, etc.
Vis hele sitatet...
Hei!

Det med klassiske elementer har jeg prøvd, men det passer egentlig ikke så veldig bra inn her.

Sitat av djxfade Vis innlegg
WHAT?
Noen som fortsatt bruker det? :P Blir jo nesten som å kjøre Windows 95.

Ikke min greie, ikke noe glad i commercial cheezy 14tizz tekkno. Men men, stå på, kanskje du en dag bruker tid og krefter på litt mer seriøs musikk
Vis hele sitatet...
Liverbird tok ordet rett ut av munnen min
Er ikke så veldig fan av at folk kaller musikken min useriøs. Hvorfor er min musikk useriøs, og din ikke? Tror det heller går mer på musikksmak, hva man liker å høre på.

Laster straks opp en oppdatert versjon.
Takk for tilbakemeldinger!
Sitat av djxfade Vis innlegg
WHAT?
Noen som fortsatt bruker det? :P Blir jo nesten som å kjøre Windows 95.

Ikke min greie, ikke noe glad i commercial cheezy 14tizz tekkno. Men men, stå på, kanskje du en dag bruker tid og krefter på litt mer seriøs musikk
Vis hele sitatet...
Det at det ikke er din sjanger, har vel ingenting med seriøsheten og gjøre?

Ikke tenk på slike idiot kommentarer, gjør din egen greie!