Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2072
God kveld!

Min samboer og jeg har en såkalt smart tv fra Samsung. Jeg har en Galaxy S3, og bruker den mye til å streame video til TV'n. Det går også helt fint å streame til mine foreldres TV, som er en nyere Sony Bravia. (Samsung TV'n er noen år gammel).

Så til poenget;
Samboeren min vurderer å gå til innkjøp av en Sony Z3 Compact. Vil denne kunne streame til TV'n vår?
Spørsmålet er vel om denne streaming-funksjonen er en Andriod-funksjon som fungere på tvers av forskjellige telefoner.
Har testet å streame fra min Sony Xperia Z2 til en nyere Samsung smart-TV, noe jeg ikke fikk til å fungere. Testet ymse app-er også, uten hell. Sant skal sies, at jeg ikke gjorde mye mer innsats for å få det til å fungere.

Ser derimot nå at når jeg skal streame til min Chromecast hjemme, kan jeg også velge naboens Samsung TV i Netflix-appen...
Sist endret av m0nte; 10. september 2014 kl. 23:56.
I teorien skal dette gå helt fint. DLNA og Miracast (som oftest blir brukt) er standardisert innenfor SmartTV, og ikke minst Android. Om du må laste ned Samsung sin Smart-App i tillegg vet jeg ikke. Dog flere av disse TV'ene har innstillinger som skrur dette av og på. Kan være en ide å sjekke dette om det ikke går .
Sist endret av Wolfie; 11. september 2014 kl. 01:45.
Tusen takk for svar!
Wolfie, har du peiling på om den Samsung-appen kun er forbeholdt deres telefoner, eller funker det med andre Andriod'telefoner?
Finnes både på Android og iOS Windows Phone kjenner jeg desverre dårlig til.