Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2893
Tenkte litt på en sånnen.

Hvordan er lyden på disse? Tenker da på om det er dolby sertifisert o.l slik at man kan endre på EQ osv på lydsenteret.
Edit: Så nå "Sound Blaster X-FI MB3 Audio".


Hvordan er kjølinga på disse pc'ene?

Sånn ellers, kvalitet osv?
Sist endret av Deftones; 5. juni 2013 kl. 17:53.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Tenkte litt på en sånnen.

Hvordan er lyden på disse? Tenker da på om det er dolby sertifisert o.l slik at man kan endre på EQ osv på lydsenteret.
Edit: Så nå "Sound Blaster X-FI MB3 Audio".


Hvordan er kjølinga på disse pc'ene?

Sånn ellers, kvalitet osv?
Vis hele sitatet...
Har hørt meg mye rundt om pc'er fra multicom. Har aldri bestilt fra de. Har hørt mye positivt om de og de eneste negativene jeg har hørt lister jeg her:

-Døde piksler (kan hende du får en og det er veldig irriterende).
-Lang leveringstider (hender noen få, men nok til at det merkes på nettet)
-Ikke super kjøling (skal du spille på laptop så bør du ha så god kjøling som overhodet mulig). Grunn 1 og 3 er grunnene til at jeg aldri har turt å bestilt laptop fra Multicom.

Men at du får mye maskin utav pengene er det ikke tvil om
Sist endret av TheOnlyArf; 5. juni 2013 kl. 20:58.
Har selv hatt Multicom-pc tidligere og synes kvaliteten var helt grei. Fikk mye hw for pengene, og kjøling osv fungerte helt greit. Den ble ganske varm på en del spill, men opplevde aldri at den slo seg av eller noe slikt. Leveringstiden var litt lang, siden de konfigurerer maskinen etter ordre, men ikke noe lengre enn f.eks. hvis du kjøper en konfigurert pc hos Komplett.

Hadde ikke noe problem med døde piksler, men etter 2 år så døde hovedkortet, og det tok 2 uker fra jeg sendte den inn til de sendte en fikset laptop i retur.
Har selv også eid en laptop derfra. Ingenting spesielt å utsette på dem, men ble litt varm som nevnt - uten at dette laget noen problemer.
Er varmen så høy at dere har opplevd throttling av prosessoren? (At den blir så varm at den clocker seg ned under oppgitt turbo-hastiget)
Jeg har en bærbar som jeg kjøpte fra multicom, den har 2 grafikkort og batteritiden er god hvis du har på den strømvennlige grafikkortet. Jeg ble faktisk overrasket over kvaliteten, eneste som er minus er kjølingen, pcen kan ikke være lenge i sengen før viftene går for fullt og pcen blir for varm, men har du den på et bord så blir den ikke så varm.
Skjermen har god kvalitet og jeg kan spille skyrim på full grafikk med null lag uansett. Men hvis du kjøper denne så burde du laste ned GeForce Experience, den setter grafikk settingene som er best for pcen din og den funker perfekt. Funker ikke med piratspill, men det må man jo forvente.
Sitat av pr0tonion Vis innlegg
Jeg har en bærbar som jeg kjøpte fra multicom, den har 2 grafikkort og batteritiden er god hvis du har på den strømvennlige grafikkortet. Jeg ble faktisk overrasket over kvaliteten, eneste som er minus er kjølingen, pcen kan ikke være lenge i sengen før viftene går for fullt og pcen blir for varm, men har du den på et bord så blir den ikke så varm.
Skjermen har god kvalitet og jeg kan spille skyrim på full grafikk med null lag uansett. Men hvis du kjøper denne så burde du laste ned GeForce Experience, den setter grafikk settingene som er best for pcen din og den funker perfekt. Funker ikke med piratspill, men det må man jo forvente.
Vis hele sitatet...
INGEN bærbar holder seg kjølig i senga! Ikke bare tetter det igjen vifte-inngangene, men det fyller den med støv og drit. Tulling.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Likyhane Vis innlegg
INGEN bærbar holder seg kjølig i senga! Ikke bare tetter det igjen vifte-inngangene, men det fyller den med støv og drit. Tulling.
Vis hele sitatet...
Min Macbook Air har ingen problemer med å stå i sengen. Ikke har den noen eksponerte vifter som fyller den opp med støv heller. Tulling.
Du vil kanskje ikke merke det med en gang, men ingen bærbar PC har godt av å stå i senga. Den fylles med støv enten du veit det eller ei.