Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1191
Sorry for rar tittel, men virkelig;
- Japan må innse at dette er et selvmordsoppdrag

Amerikansk regjeringskilde kritiserer Japan og ber dem om å sende arbeidere inn i atomhelvete for å rydde opp.

Hva mener dere om dette? Personlig synes jeg dette er helt forkastelig av USA, som leker verdenspoliti nok en gang. Hva med å heller tilby dem hjelp? Blir helt målløs.
Noen må jo gjøre jobben, men det er jo ikke en lett avgjørelse å ta.
Jeg er på ingen måte en USA-tilhenger, men dette er vel strengt tatt ikke å leke verdenspoliti, bare meningen til de som uttaler seg.
Hvorfor blir du målløs?

Sier du at usa ikke har sendt folk inn i selvmordsoppdrag? Hva tror du 2 verdenskrig dreide seg om? Hvem kan finne jordbjæret først?

Folk gjør farlige oppdrag hele tiden. Voks opp.
Skeptisk til artikkelens gjengivelse. I tillegg er det også snakk om en eller en liten gruppe kilder i regjeringen som uttaler dette, ikke en offisiell uttalelse.

Utover det så har Japan bedt USA om hjelp, og dette kan jo ses på som et hjelpende tips til saken? USA har også sendt hjelpekorps og styrker til Japan for å bistå det generelle arbeidet. Så syns ikke USA fremstår som noe satan i denne saken.
Fenger på sikt
Trådstarter
Sitat av retard
Hvorfor blir du målløs?

Sier du at usa ikke har sendt folk inn i selvmordsoppdrag?
Vis hele sitatet...
Øhh, ja det var det jeg sa.
Sitat av retard
Hva tror du 2 verdenskrig dreide seg om? Hvem kan finne jordbjæret først?
Vis hele sitatet...
Det har jeg ingen peiling på. Opplys meg. Hva er jordbjæret forresten?
Sitat av retard
Folk gjør farlige oppdrag hele tiden. Voks opp.
Vis hele sitatet...
Å sende folk i oppdrag de vet de kommer til å dø i, ja, det er det bare ekstreme muslimer som gjør. Da mener jeg de som ofrer livet sitt for å komme til himmelen med ørten jomfruer.
Er nok ikke bare muslimer det er forbeholdt. Selv om det aldri snakkes om slikt i media, så vil jeg tro at en del militære spesialstyrker har sendt folk på selvmordsoppdrag før, hvor dem har vist att sjangsen for å komme tilbake er tilnærmet 0%. High value missions = suicide.

Men dette er nok neppe noe som kommer til å stå i avisene med det første.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Øhh, ja det var det jeg sa.

Det har jeg ingen peiling på. Opplys meg. Hva er jordbjæret forresten?

Å sende folk i oppdrag de vet de kommer til å dø i, ja, det er det bare ekstreme muslimer som gjør. Da mener jeg de som ofrer livet sitt for å komme til himmelen med ørten jomfruer.
Vis hele sitatet...
Og deeer mista du lysten min til å komme med et konstruktivt innlegg. Tyder på trangsynthet det siste innlegget her. Som andre sier, japan har jo bedt om hjelp. Hjelp kan jo også være i form av tips/informasjon.
Dette har skjedd før, og det ordnet seg på et vis, men liv gikk tapt.
Liv vil gå tapt denne gangen også, håper bare det begrenser seg litt i forhold til Tsjernobyl.
Det skal også sies at Japanske myndigheter må ha vært klare over at dette kunne skje, så nå vil det vises om det er verdt å betale liv for atomkraft.
Helter finnes alltid kompis.
Om det er duden som backer en lite gutt i en krangel på skolen, eller om det er mennesker som ofrer livet for landet og sine landsmenn.

At USA sier at de burde sende mennesker inn der for å prøve og fikse opp i problemet tror jeg neppe hadde noe utslag når Japan tok avsluttningen å gjøre dette.

Det er viktig å få med at disse menneskene gjør dette frivillig.
For de vet at ved å sette seg selv i denne ekstremt farlige situasjonen vil de redde mennesker, og for noen (flere enn du tror) er dette nok til å ofre livet.
Sist endret av Edited; 17. mars 2011 kl. 02:53.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
til trådstarter:
hva mener du er rett i denne saken? å ikke sende inn folk for å begrense skader, eller risikere tusenvis (eller titusenvvis) av japanere som har kreft iløpet av kort tid?

jeg vil gjerne høre hvilke andre løsninger du har i denne saken.

dog, jeg tviler til vinklingen av artikkelen, og jeg vil gjerne høre/se noen sitater på at det var slik det ble ment oppfattet / slik det ble sagt.

utifra min erfaring med japansk historie og kulter vil det ikke være noen kjempeproblem å finne noen som ønsker å ofre seg i en verdig død. stygt å si det, men slik er det likevel.

jeg vil tro det er japanske myndigheter som hindrer arbeiderne i å gjøre jobben sin pga. strålingsfaren, og det ikke er slik at de ikke ønsker dette selv.

Det er nok dette ÈN PERSON(!!!, og jeg gjentar, !!!) ønsker regjeringen i Japan skal gi dem tillatelse til å gjøre (min personlige oppfatning).
Sist endret av somnium; 17. mars 2011 kl. 03:07.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Virker da fornuftig som pokker det? Satse en håndfull liv for å redde hundre tusener?
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Det har jeg ingen peiling på. Opplys meg. Hva er jordbjæret forresten?
Vis hele sitatet...
Jordbæret er.... glem det.

Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Å sende folk i oppdrag de vet de kommer til å dø i, ja, det er det bare ekstreme muslimer som gjør. Da mener jeg de som ofrer livet sitt for å komme til himmelen med ørten jomfruer.
Vis hele sitatet...
Eller soldater i Irak og Afghanistan, noen av dem Norske, som skriver under på kontrakter at hvis de dør så kan ikke staten saksøkes. Kjempeyrke. Ikke dødelig i det hele tatt.

Skjerp deg!

Noen folk gir litt mer enn andre,
Dem som sto bak World trade center terroren kunnet gjort noe fornuftig nu!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Kain Vis innlegg
Dem som sto bak World trade center terroren kunnet gjort noe fornuftig nu!
Vis hele sitatet...
Hva da? Sende et fly nedi reaktoren da eller?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hva da? Sende et fly nedi reaktoren da eller?
Vis hele sitatet...
Tenkte mere at dem ofre livet sitt en og ta liv
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hør her da folkens, ser dere virkelig ikke poenget til trådstarter?
Man har nådd en grense når en stat vil at en annen stat skal ta livet av sine egne innbyggere. Det er forkastelig å be noen som helst om å ofre seg, uansett hvor ekstrem situasjonen er.

I rettferdighetens navn dog, så er det ikke første gang Amerika ber om at andre land skal ta livet av sine egne borgere. Noen nevnte krig og soldater, dette er prakteksempler hvor en stat tar liv, på hvor Amerika har bedt andre land om å krige. Ja, vår egen stat dreper jo faktisk soldater i Afghanistan hele tiden om man skal sette det på spissen (blir indirekte).
Så ja, forkastelig er det, men stater dreper hele tiden.

Videre så tror jeg aldri Japan hadde latt Amerika sende noen inn, de hadde dødd av skammen.
Sitat av Sio Vis innlegg
Videre så tror jeg aldri Japan hadde latt Amerika sende noen inn, de hadde dødd av skammen.
Vis hele sitatet...
Da tar du nok feil, gitt. http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Tomodachi
I tillegg har USA sendt spesialvann for kjøling av reaktorene, men dette har ikke kommet frem enda så vidt jeg vet.
Sitat av Skrue Vis innlegg
Hvorfor blir du målløs?

Sier du at usa ikke har sendt folk inn i selvmordsoppdrag? Hva tror du 2 verdenskrig dreide seg om? Hvem kan finne jordbjæret først?

Folk gjør farlige oppdrag hele tiden. Voks opp.
Vis hele sitatet...
USA gjorde ikke en dritt i 2 verdens krig, de kom bare helt på slutten, når sovjet hadde allerede vunnet.

Og ja USA er forkastelig.
Sist endret av Dr.Feelgood; 17. mars 2011 kl. 08:51.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Provo Vis innlegg
Da tar du nok feil, gitt. http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Tomodachi
I tillegg har USA sendt spesialvann for kjøling av reaktorene, men dette har ikke kommet frem enda så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig klar over at Amerika hjelper Japan, men det er ikke helt det samme slik jeg forestiller meg det. Det jeg forestiller meg er ett prestisjetungt oppdrag inn til reaktoren hvor dem som skal gå inn nesten blir lokket med heder og ære, en martyrdød. Skulle det ende slik, at man finner ut at noen få må gå inn for å redde livet til mange, da blir det nok Japanere.

Eller, jeg tar feil og har sett for mange filmer.