Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1807
Katy Perry <3
Familien skal kjøpe seg TV, og står litt fast mellom to valg. En 42" LCD og en 42" Plasma.

Hva skal TVen brukes til?
Far ser på sport, mor ser på reality tv mm.

Noen som vet hva som bør velges?

Takk.
Plasma funker fjell hvis du bare skal bruke det til vanlig tv kanaler, også er det billigere som regel.
Sitat av http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=600861
Denne varen finnes ikke lenger i vårt sortiment.
Vis hele sitatet...
Denne varen finnes ikke lenger i vårt sortiment.
Sist endret av fxxked; 14. mars 2011 kl. 21:30.
Norskehesten
Alden's Avatar
er jeg totalt blind eller? ser ikke prisen på http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=600861
Sitat av Alden Vis innlegg
er jeg totalt blind eller? ser ikke prisen på http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=600861
Vis hele sitatet...
Jupp, du er blind. Ikke fordi du ikke finner prisen, men du bør kunne se hvorfor du ikke finner prisen..
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av Skoms Vis innlegg
Jupp, du er blind. Ikke fordi du ikke finner prisen, men du bør kunne se hvorfor du ikke finner prisen..
Vis hele sitatet...
mener du at prisen ikke skal være der hvis de ikke har varen inne?
Katy Perry <3
Trådstarter
Takk for svar, Dr.Feelgood.

60" er ikke aktuelt.
Sist endret av saxoni; 14. mars 2011 kl. 23:32.
Sitat av Alden Vis innlegg
mener du at prisen ikke skal være der hvis de ikke har varen inne?
Vis hele sitatet...
Jeg mener ingenting. Jeg har da ingenting med det å gjøre.. Men det var iallefall det som var grunnen da til at du ikke fant prisen ja, noe som du hadde sett om du ikke var blind fordi det stod klart å tydelig...
Sitat av saxoni Vis innlegg
Takk for svar, Dr.Feelgood.

60" er ikke aktuelt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er 60" uaktuellt, når prisforskjellen mellom en 42" og en 60" er på rundt 1500-2000? Latterlig å kjøpe 42" for 5-6 tusen, når du får en 50-60" for 7000-8000
FOLKENS! Han spurte hvilken han skulle velge av dem han hadde funnet, ikke en DERE finner.
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Hvorfor er 60" uaktuellt, når prisforskjellen mellom en 42" og en 60" er på rundt 1500-2000? Latterlig å kjøpe 42" for 5-6 tusen, når du får en 50-60" for 7000-8000
Vis hele sitatet...
Ikke hvis man sitter to meter fra TVen og 42" i tillegg er av mye bedre kvalitet.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Ikke hvis man sitter to meter fra TVen og 42" i tillegg er av mye bedre kvalitet.
Vis hele sitatet...
MTP. at han nevner "familie tv" så antar jeg TV'n kommer til å stå på stua.
De fleste har litt mer enn 2 meter å gå på i en normal stue.
Sist endret av Sangheili; 16. mars 2011 kl. 14:55.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av saxoni Vis innlegg
Familien skal kjøpe seg TV, og står litt fast mellom to valg. En 42" LCD og en 42" Plasma.

Hva skal TVen brukes til?
Far ser på sport, mor ser på reality tv mm.

Noen som vet hva som bør velges?

Takk.
Vis hele sitatet...
For å backtracke til det TS spurte om:

Jeg har selv en LCD, og e forsåvidt strålende fornøyd med det. Plasma er vel kjent for å ha ltt bedre sortnivå, dersom det er viktig for deg. Jeg har selv veldig liten erfaring me plasma, men har en kompis som har en 50" plasmaskjerm, og denne ha en tendens til å brenne seg litt. (riktignok en eldre TV. Dette problemet er vel ikke så aktuellt lenger!?)

Hvorfor ikke vurdere LED?

Jeg tror uansett det smarteste dere kan gjøre er å ta turen til en butikk som selge TVer å se hva dere liker best selv. Og om dere harmuligheten gå gjerne på HiFi-klubben eller lignende, der det er mulig å få sett TVen i aksjon slik den vil være i stua, og ikke med masse kunstig belysning i taket, og innstillinger satt til demo!
Katy Perry <3
Trådstarter
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Hvorfor er 60" uaktuellt, når prisforskjellen mellom en 42" og en 60" er på rundt 1500-2000? Latterlig å kjøpe 42" for 5-6 tusen, når du får en 50-60" for 7000-8000
Vis hele sitatet...
Fordi det er ikke alle som vil ha et helvetes beist av en TV i stua si. 42" er mer enn nok.
Vi har en slik en oppe på stua vår her hjemme som min far kjøpte etter varm anbefaling fra HiFi-Klubben, og jeg kan ikke si annet enn at det er en vanvittig god TV! Der finnes plenty av reviews av den på nettet, men har ikke tid til å laste dem opp akkurat nå.
Sist endret av Deadlock Radium; 16. mars 2011 kl. 18:34.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Vi har en slik en oppe på stua vår her hjemme som min far kjøpte etter varm anbefaling fra HiFi-Klubben, og jeg kan ikke si annet enn at det er en vanvittig god TV! Der finnes plenty av reviews av den på nettet, men har ikke tid til å laste dem opp akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Dette er et absolutt godt kjøp. Spesielt med tanke på pris i forhold til bildekvalitet. Dagens plasmaskjermer er ikke egentlig plaget med innbrenning. Panasonic har faktisk 4 dager innbrennings garanti.

Kan også nevne at G20 modellen har vunnet flere tester som "best-buy" tv.
Skal det være 3d er GT20 samme tven bare med 3D. Selvsagt noe dyrere.

Tven funker også fint til alt man vil, og passer meget bra til sport og film.

Det eneste man bør tenke på med plasma er om man har vinduer som slipper lys direkte inn på tven. Dette vil gå utover sortnivået og skape ubehagelige refleksjoner. Om dette er tilfellet går man for LCD.
Katy Perry <3
Trådstarter
Takker for de svarene jeg fikk. TV er nå kjøpt. Endte opp med denne, for dere som lurer: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587755. Grunn? Passe størrelse, gode tilbakemeldinger og den var billig (familien ville ikke bruke mye penger på TV-en).
Sitat av murloc Vis innlegg
Kan også nevne at G20 modellen har vunnet flere tester som "best-buy" tv.
Skal det være 3d er GT20 samme tven bare med 3D. Selvsagt noe dyrere.
Vis hele sitatet...
Linker? :P
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Hvorfor er 60" uaktuellt, når prisforskjellen mellom en 42" og en 60" er på rundt 1500-2000? Latterlig å kjøpe 42" for 5-6 tusen, når du får en 50-60" for 7000-8000
Vis hele sitatet...
Fordi en 60" til 7000,- har ett elendig og mest sannsynligvis gammelt panel.