Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 996
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
God aften,

Jeg har i det siste hørt en del reggae, men jeg sliter en del med å navigere i "reggae-universet". Jeg er veldig glad i tung, gjerne "psykedelisk" reggae, og leter etter artister som har slik reggae. Jeg liker Marley veldig godt, men jeg synes låtene hans ved noen anledninger kan være litt for "upbeat".

Kan noen anbefale tyngre reggae?

- Ffojt
En ganske dyster sang av reggae-gruppa "Intrigue" kalt Eadni Nieda.
Sist endret av Nougatti; 17. juni 2012 kl. 23:10.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Den var kul, men jeg tror det jeg er ute etter er mer, tja, stereotypisk reggae? Jeg liker den tunge, spirituelle feelingen.
sjekk ut seeed. tror det kan være lignende det du er ute etter låta slowlife f.eks
Sist endret av Mr.Bukse; 17. juni 2012 kl. 23:37.
Hvis du vil ha TUNG reggea, burde du sjekke ut Skindred, de har noen skikkelig banging låter!
Dette er mine favoritter ihvertfall:

Game Over

Nobody

Trouble

Get It Now

Destroy the Dancefloor

Bruises

Doom Riff




Jeg har forresten en Rastafarian-liste på Spotify med mine Rasta-favoritter, bare å sjekke ut!

Når det gjelder psykedelisk Reggea er Burning Spear ganske fett. Om det er helt psykedelisk vet jeg ikke helt, men det er ihvertfall eksperimentelt og jævlig tura musikk!
Sist endret av Darking; 18. juni 2012 kl. 11:24.
Cypress Hill & Rusko Feat. Damian Marley - Can't Keep Me Down

Liker du den så burde du sjekke ut resten av samarbeidet mellom Cypress Hill og Rusko.
Oh, psykedelisk reggea: my favorite
Easy Star All Stars er et band som har gjort det for vane å covre hele album, og da noen av verdens mest kjente, for å lage reggea-versjoner av disse. Dub Side Of The Moon(Pink Floyd, Dark Side Of The Moon) og sgt. pepper lonely hearts dub band(The Beatles, Sgt. Pepper Lonely Hearts Club Band) blandt annet. Pink Floyd-covrene er fantastiske og jeg tror det er akkurat det du ser etter.
Min favorittlåt er Time, kanonbra.
Her er forøverig hele dub side-albumet. kjempemoro men samtidig så fantastisk bra, gutta kan spille reggea liksom.

Det finnes også en plate som heter Dubber side of the moon. Som er remixer av Easy Star All-Stars-covers(remixception). Dette albumet er tungt og psykedelisk, men det er dub så litt usikker på om du liker det. Men, sjekk det ut: Time, veldig lang intro btw.

Om Easy Star All-Stars ikke er the shit for deg så har du noen andre forlsag her:
Seeed - Wonderful Life(tror vi snakker verdens beste video)
Soja - Jah Atmosphere
Seeed - Psychedelic Kingdom(tysktalende feelgood-shit)
Alboroise - Kingston Town
Zona Ganja - Fumando Vamos A Casa(spansktalende feelgood-shit)
Anbefaler Hjálmar, feelgood, men nedstemt reggae. Blander litt islandsk folkemusikk inn, men holder seg også ofte tro mot den spirituelle roots rock-sounden.
http://www.youtube.com/watch?v=Aia1dkenrUM

Ellers er Dezarie veldig tradisjonell spirituell. Blir litt studio-sound på mye av innspillingene hennes, though.
http://www.youtube.com/watch?v=QbNvsQJeJ6w

Jogit Beats Sebastian Sturm har også gjort mye fint. Fant bare live opptak av låta, men bare å surfe litt rundt.
http://www.youtube.com/watch?v=NbQcTeh_-rk
Ott lager en del psykedelisk reggae inspirerte beats... Mer dub, da, men... Sjekk ut

Ott - One Day I Wish To Have This Kind Of Time

Ott - Summersettler

Ott - Owl Stretching Time