Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2697
Sitter og ser på FEM (Kanalen FEM og ikke nummeret) om en dokumentar angående en familie som blir forfulgt av ånder som lager lyder, og tilogme tar kvelertak på en..

Alt begynte liksom med at en prøvde Spiritisme etter at det ble funnet ben under huset dere fra en gravplass av et eller annet slag. Da skal han liksom ha tilkalt ånder og både hunder og mennesker skal ha vekket han på natten, tilogme et orgel som spilte uten at det var en TV, Radio eller et Orgel på rommet. Og senga fikk merker etter at en "hund" gikk i den, og det var ingenting der.
^ Snakker om programmet som går på FEM akkurat nå.

Hva synes du om dette? Jeg selv synes det høres litt oppskrytt ut og litt overdrevent, vet ikke helt om jeg skal tro på det eller ikke. Men nå er jo jeg en "Må se / føle det for og tro det".

Så, hva tror du?

Edit; la til litt info
Sist endret av Vod0; 17. juli 2011 kl. 02:12.
50/50
Jeg venter på vitenskapelige bevis/motbevis
Ja, venter litt på bevis. Men hadde vært utrolig greit å kommunisert med de døde, med tanke på de man savner.
Jeg tror det er en logisk forklaring på det, mennesket har bare ikke fått nok kunnskaper til og finne utav det enda, nett som at det tok lang tid før man fant ut at jorda var rund
Vanskelig å vite noe sikkert, men etter min debut med spiritisme for noen år tilbake var jeg ganske opptatt av ånder en periode. Spiritisme kan være rimelig sykt, men det kan godt hende det bare er tull også.
Trådstarter
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Jeg tror det er en logisk forklaring på det, mennesket har bare ikke fått nok kunnskaper til og finne utav det enda, nett som at det tok lang tid før man fant ut at jorda var rund
Vis hele sitatet...
Om jeg skal gå etter det jeg så på TV akkurat nå som skal være en dokumentar, så er det mer eller mindre umulig noen av tingene som skjer. Derfår får det meg til og bli ekstremt usikker.. :l

Sitat av Skateward Vis innlegg
Vanskelig å vite noe sikkert, men etter min debut med spiritisme for noen år tilbake var jeg ganske opptatt av ånder en periode. Spiritisme kan være rimelig sykt, men det kan godt hende det bare er tull også.
Vis hele sitatet...
Ettersom noen har fått alvårlige problemer etter Spiritisme så bør det være noe i det. Derfår anbefaler jeg og ikke prøve det til noen, jeg selv skal ikke prøve det.

Kan vel også spørre, hvordan ville dere reagert på dette? Om noen hadde klort på døre eller dratt av dere teppet når dere er alene?
Jeg kjenner en del folk som er medlem av Vicca og en del folk som gjør/har gjort spiritisme, og det som alltid er felles er at både de som er medlem i Vicca og de som driver med spiritisme aldri vil snakke om det, hva en gjør, hvordan det er og om det har funket.
De kommer alltid med unnskyldningen "Jeg snakker ikke om det med utenforstående".
Dette gjør jo logisk nok at jeg tviler sterkt med en eneste gang. Men samtidig så tviler jeg også på at absolutt alle lyver om dette
Sist endret av MichaelB; 17. juli 2011 kl. 02:19.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Vanskelig å vite noe sikkert, men etter min debut med spiritisme for noen år tilbake var jeg ganske opptatt av ånder en periode. Spiritisme kan være rimelig sykt, men det kan godt hende det bare er tull også.
Vis hele sitatet...
Spiritisme er ganske sykt ja, den ene personen som var med sovna etter vi var ferdige, for så og plutselig komme til live igjen og starte og snakke ett språk ingen hadde hørt før, vi fikk ikke noen form for kontakt med personen og plutselig bare sovna h*n igjen, når h*n våkna igjen, kunne h*an ikke huske noenting, ble utrolig skremt der og da, men det må vær en eller annen form for forklaring.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Om jeg skal gå etter det jeg så på TV akkurat nå som skal være en dokumentar, så er det mer eller mindre umulig noen av tingene som skjer. Derfår får det meg til og bli ekstremt usikker.. :l



Ettersom noen har fått alvårlige problemer etter Spiritisme så bør det være noe i det. Derfår anbefaler jeg og ikke prøve det til noen, jeg selv skal ikke prøve det.

Kan vel også spørre, hvordan ville dere reagert på dette? Om noen hadde klort på døre eller dratt av dere teppet når dere er alene?
Vis hele sitatet...
Som alle andre: Freaka ut

Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Spiritisme er ganske sykt ja, den ene personen som var med sovna etter vi var ferdige, for så og plutselig komme til live igjen og starte og snakke ett språk ingen hadde hørt før, vi fikk ikke noen form for kontakt med personen og plutselig bare sovna h*n igjen, når h*n våkna igjen, kunne h*an ikke huske noenting, ble utrolig skremt der og da, men det må vær en eller annen form for forklaring.
Vis hele sitatet...
Nettopp.
Historier som dette får en til og lure på om det faktisk kan være noe overnaturlig med dette
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Som alle andre: Freaka ut



Nettopp.
Historier som dette får en til og lure på om det faktisk kan være noe overnaturlig med dette
Vis hele sitatet...
Kanskje folk lever seg så mye inn i det at de blir rett og slett revet med psykisk?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Kanskje folk lever seg så mye inn i det at de blir rett og slett revet med psykisk?
Vis hele sitatet...
Men så er det også utrolig mange som ikke tror på dette som også gjør spiritisme, og blir påvirket
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Men så er det også utrolig mange som ikke tror på dette som også gjør spiritisme, og blir påvirket
Vis hele sitatet...
Sant det, trodde heller ikke noe særlig på det før jeg prøvde det midt på natta i en mørk kjeller samtidig som det var storm ute, var paranoid i ett par veker etterpå før jeg tenkte at det må ver en eller annen form for forklaring
Alt har en forklaring. Men den forklaringen kan også være paranormal
Akkurat som at Big Bang oppstod fra ingenting
Trådstarter
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Alt har en forklaring. Men den forklaringen kan også være paranormal
Akkurat som at Big Bang oppstod fra ingenting
Vis hele sitatet...
Nå vet ingen ordentlig hvordan gjorden opsto. De vet ikke om Big Bang noen gang skjedde.. Og ja, det aller meste har en forklaring, men alle er ikke like enkle og finne ut :P

1000Poster! Så kan jeg vel runde 1000KP og? ...
Sitat av Settoz Vis innlegg
Nå vet ingen ordentlig hvordan gjorden opsto. De vet ikke om Big Bang noen gang skjedde.. Og ja, det aller meste har en forklaring, men alle er ikke like enkle og finne ut :P

1000Poster! Så kan jeg vel runde 1000KP og? ...
Vis hele sitatet...
Nei, det er nok bare en teori, akkurat som tyngdekraften bare er en teori
Men det er den mest sannsynlige teorien
Ikke for å ødelegge gleden og undringen her. Men jeg tror dette åndegreiene er 100% bullshit. Svada fra A til Å faktisk. TV stoler jeg ihvertfall ikke på, da de er helt avhengig av seertall for å overleve. Skal ikke se bort ifra at de har gjort innholdet litt mer spennende enn det er i virkeligheten.

Samme gjelder øyenvitner, de som mener de har opplevd slike ting. En del av de er bare oppmerksomhet syke, noen andre juger så de tror på det selv, mens noen tror oppriktig på det (trenger ikke være sant for det.)
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Ikke for å ødelegge gleden og undringen her. Men jeg tror dette åndegreiene er 100% bullshit. Svada fra A til Å faktisk. TV stoler jeg ihvertfall ikke på, da de er helt avhengig av seertall for å overleve. Skal ikke se bort ifra at de har gjort innholdet litt mer spennende enn det er i virkeligheten.

Samme gjelder øyenvitner, de som mener de har opplevd slike ting. En del av de er bare oppmerksomhet syke, noen andre juger så de tror på det selv, mens noen tror oppriktig på det (trenger ikke være sant for det.)
Vis hele sitatet...
Skal ikke se bort ifra at hele tv programmet bare er setup og at folkene er skuespillerer heter det vell
Trådstarter
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Skal ikke se bort ifra at hele tv programmet bare er setup og at folkene er skuespillerer heter det vell
Vis hele sitatet...
Tenker det selv, de har tatt et utgangspunkt og overdrevet fryktelig.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Nå vet ingen ordentlig hvordan gjorden opsto. De vet ikke om Big Bang noen gang skjedde.. Og ja, det aller meste har en forklaring, men alle er ikke like enkle og finne ut :P

1000Poster! Så kan jeg vel runde 1000KP og? ...
Vis hele sitatet...
Det er noen brister i logikken din her Settoz. Det virker som du sier: "Siden vi ikke vet hvordan Jorden oppsto, må ånder være sant". At vi ikke vet helt hvordan verden henger sammen betyr bare en ting: At vi ikke helt vet hvordan verden henger sammen. Ikke noe mer.

Vitenskapen er forresten veldig sikre på hvordan Jorden oppsto. Tror ikke det er noe tvil der engang.
Trådstarter
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Det er noen brister i logikken din her Settoz. Det virker som du sier: "Siden vi ikke vet hvordan Jorden oppsto, må ånder være sant". At vi ikke vet helt hvordan verden henger sammen betyr bare en ting: At vi ikke helt vet hvordan verden henger sammen. Ikke noe mer.

Vitenskapen er forresten veldig sikre på hvordan Jorden oppsto. Tror ikke det er noe tvil der engang.
Vis hele sitatet...
Ingenting som kan bevise måten Jorden oppsto på, ingenting som kan bevise ånder. Får meg er det ingenpartikel ting, hvordan skal en ånd kunne bevege en ting om det ikke består av noe? Hvordan skal den kunne puste på deg? Gjøre et område kaldt som ofte folk sier de har følt.

JEg vet ikke fordi jeg ikke har følt, sett dette.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ingenting som kan bevise måten Jorden oppsto på, ingenting som kan bevise ånder. Får meg er det ingenpartikel ting, hvordan skal en ånd kunne bevege en ting om det ikke består av noe? Hvordan skal den kunne puste på deg? Gjøre et område kaldt som ofte folk sier de har følt.

JEg vet ikke fordi jeg ikke har følt, sett dette.
Vis hele sitatet...
Jo, veldig mange ting kan bevise hvordan Jorden oppsto. Uten at jeg har energi til å gå inn på dette nå. Vi kan også se ut i verdenrommet og se solsystemer i alle livets faser.

Grunnen til at vi ikke kan bevise ånder, er fordi det går ikke an å bevise at noe som ikke eksisterer, ikke eksisterer. Hvis jeg sier til deg: "Det er en usynlig svevende ball i midten av dette rommet, som ikke kan måles på noen måte. Motbevis meg at den ikke er der." Skjønner du ikke at det ikke går? De aller fleste mennesker ville bare sett dumt på meg og spurt om jeg var seriøs. Akkurat det samme prinsippet gjelder for spøkelser også. Men der er det flere mennesker som mister både hode og fornuft.

Jeg også kan "føle" at det noe rundt meg, og at jeg ikke er alene når jeg er alene. Det hender også at jeg ser ting, spesielt i sidesynet hvis jeg er alene, eller er litt redd. Dette er helt normalt, og det er absolutt ingenting overnaturlig ved det.

Hvorfor tror du vi aldri, noensinne, på noen som helst måte har klart å bevise noe overnaturlig?
for mange år siden prøde mamma og søstrene widgi board. etter det ble huset et helette..
det luktet stein hakke rotten fisk i hele huset, drører stod å slo. hustelefonen ringte på nøyaktig samme tidspungt her natt, det bli iskaldt på føttene og vi pustet frostrøyk (midt på natten) vi hørte noen gikk i trappen opp til loftet når alle som var i hus satt på stua, vi så skygger som gikk forbi gangåpningen, hundene reste seg og stod å kikket i løse lufte og av og til knurret. ting kom bort, slo vi at et lys var det på når vi kom tilbake, tv'n ble slått av midt under et prog uten at noen var nær fernkontrollen. føltes ut som noen la seg atmed meg i senga midt på natta og kikket meg inn i nakken, ting falt ned fra bord/hylle osv.. det var rett og slett helt forjævlig!
Sitat av pillthrill Vis innlegg
for mange år siden prøde mamma og søstrene widgi board. etter det ble huset et helette..
det luktet stein hakke rotten fisk i hele huset, drører stod å slo. hustelefonen ringte på nøyaktig samme tidspungt her natt, det bli iskaldt på føttene og vi pustet frostrøyk (midt på natten) vi hørte noen gikk i trappen opp til loftet når alle som var i hus satt på stua, vi så skygger som gikk forbi gangåpningen, hundene reste seg og stod å kikket i løse lufte og av og til knurret. ting kom bort, slo vi at et lys var det på når vi kom tilbake, tv'n ble slått av midt under et prog uten at noen var nær fernkontrollen. føltes ut som noen la seg atmed meg i senga midt på natta og kikket meg inn i nakken, ting falt ned fra bord/hylle osv.. det var rett og slett helt forjævlig!
Vis hele sitatet...
Det virker som dere kunne trengt å pusse opp huset deres, fylle på med isolasjon og tette gjennomtrekket. Finne ut hvem som bølleringer dere om natten, og kjøpe en ny TV som ikke slår seg av hele tiden.
Sitat av MichaelB Vis innlegg
50/50
Jeg venter på vitenskapelige bevis/motbevis
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal andre bevise at det ikke finnes?
De som sier at ånder og etc finnes, må bevise det selv!

Folk som er paranoid, alene, og eventuelt sitter hjemme alene i et stort hus, kan høre lyder, tro de ser ting som ikke er der!
Folk er redd mørket pga man ikke vet hva som kan være der, noe som er naturlig.
Samme som når man er bare ungen og tror det er monster under senga eller i skapet
haha.. splitter nytt hus ? det roet seg etter at en slags shaman ellr hva de jalla folka kaller seg var her
hvordan forklarer du at jeg lå å slappet av på sofaen etter jobb å plutselig ble "slått/dyttet" skikkelig hardt flere ganger da? og at vi har en gang inn til dørne med ruklete glass.. og at vi så en skikkelse gå forbi samtidlig som vi hørte fot trinn da? men ingen som åpnet hverken stuedøra eller kjøkkendøra. ? :P
glemte også og skrive at hundene plutselig står på trappa og bjeffer og vil inn... ( og da er både ytterdøra og veranda døra igen) når vi skal gå og se er fortsatt døra igen men hunden sitter på trappa.. og da lå den under fotene for 20min siden og ingen har så mye som reist seg fra sofaen:P

har forresten kjøpt 3 nye tv'er etter den tid også.. samme greia
Jeg klarer ikke å tro at du er noe annet enn en troll, men okey:

Sitat av pillthrill Vis innlegg
haha.. splitter nytt hus ?
Vis hele sitatet...
Klag på tømreren/selskapet som bygde huset.


Sitat av pillthrill Vis innlegg
det roet seg etter at en slags shaman ellr hva de jalla folka kaller seg var her
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig gjorde det det. Disse folkene er eksperter på å manipulere mennesker. De fikk deg til å føle deg trygg og avslappet. Når man er mindre anspent/redd legger man ikke merke til like mye.

Sitat av pillthrill Vis innlegg
hvordan forklarer du at jeg lå å slappet av på sofaen etter jobb å plutselig ble "slått/dyttet" skikkelig hardt flere ganger da? og at vi har en gang inn til dørne med ruklete glass..
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke forklare det. Men det kan være tusen naturlige grunner for at du ble "dyttet" til i sofaen. Hva med å vurdere de først?
  1. Krampe
  2. Ukontrollert muskelsammentrekning
  3. Du sloknet for ett øyeblikk, skvatt og følte at noe dyttet borti deg?

Sitat av pillthrill Vis innlegg

og at vi så en skikkelse gå forbi samtidlig som vi hørte fot trinn da? men ingen som åpnet hverken stuedøra eller kjøkkendøra. ? :P
Vis hele sitatet...
Hender jeg også ser ting, spesielt i sidesynet. Det var engang jeg var helt sikker på at jeg så noe overnaturlig i gangen hjemme. Det var litt støvete i gangen, og plutselig ble gangen opplyst i luften. Jeg kunne ikke se støvet, bare lyset. Jeg hadde på musikk, så jeg kunne ikke høre bilen utenfor. Forklaring på denne overnaturlige hendelsen: Det kjørte en bil utenfor, frontlysene til denne bilen lyste gjennom vinduet, og lyset opp støvet. Slik at det så veldig spøkelsesaktig ut.

Sitat av pillthrill Vis innlegg
glemte også og skrive at hundene plutselig står på trappa og bjeffer og vil inn... ( og da er både ytterdøra og veranda døra igen) når vi skal gå og se er fortsatt døra igen men hunden sitter på trappa.. og da lå den under fotene for 20min siden og ingen har så mye som reist seg fra sofaen:P
Vis hele sitatet...
Det er veldig normalt at hunden vil inn, når den har vært ute en stund.


Sitat av pillthrill Vis innlegg
har forresten kjøpt 3 nye tv'er etter den tid også.. samme greia
Vis hele sitatet...
[/quote]
Kanskje det er en feil i stikkontakten da, eller kanskje en liten kortslutting i skjøteledningen?

Du er bare enda ett eksempel på at vi mennesker altfor lett konkluderer med at det er noe overnaturlig på gang, når vi ikke vet/skjønner hva som egentlig er greia.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg klarer ikke å tro at du er noe annet enn en troll, men okey:

Klag på tømreren/selskapet som bygde huset.



Selvfølgelig gjorde det det. Disse folkene er eksperter på å manipulere mennesker. De fikk deg til å føle deg trygg og avslappet. Når man er mindre anspent/redd legger man ikke merke til like mye.


Jeg kan ikke forklare det. Men det kan være tusen naturlige grunner for at du ble "dyttet" til i sofaen. Hva med å vurdere de først?
  1. Krampe
  2. Ukontrollert muskelsammentrekning
  3. Du sloknet for ett øyeblikk, skvatt og følte at noe dyttet borti deg?


Hender jeg også ser ting, spesielt i sidesynet. Det var engang jeg var helt sikker på at jeg så noe overnaturlig i gangen hjemme. Det var litt støvete i gangen, og plutselig ble gangen opplyst i luften. Jeg kunne ikke se støvet, bare lyset. Jeg hadde på musikk, så jeg kunne ikke høre bilen utenfor. Forklaring på denne overnaturlige hendelsen: Det kjørte en bil utenfor, frontlysene til denne bilen lyste gjennom vinduet, og lyset opp støvet. Slik at det så veldig spøkelsesaktig ut.


Det er veldig normalt at hunden vil inn, når den har vært ute en stund.


Kanskje det er en feil i stikkontakten da, eller kanskje en liten kortslutting i skjøteledningen?

Du er bare enda ett eksempel på at vi mennesker altfor lett konkluderer med at det er noe overnaturlig på gang, når vi ikke vet/skjønner hva som egentlig er greia.
Vis hele sitatet...
Lei for å måtte si det, men du må da være den største smartassen jeg har sett på veldig lenge.. Argumentene dine er så bastante og ufattelige at jeg må begynne å le av det hele. Ingen ber deg tro på det som blir sagt her, men du trenger ikke tro du kan og vet alt for det.
Sist endret av KingJay; 17. juli 2011 kl. 04:12.
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Nei, det er nok bare en teori, akkurat som tyngdekraften bare er en teori
Men det er den mest sannsynlige teorien
Vis hele sitatet...
Dette må du gjerne få lov til å finne kilder på da påstanden strider mot det lille jeg har fått med meg av fysikk.
Jeg vil selv påstå at det er noe mellom himmel og jord som vi ikke kan forklare. For jeg tviler sterkt på at vi utviklet oss fra apene selv om ørten folk påstår det også, for min del kan de tro hva de vill men jeg tror at det eksisterer spøkelser. for du kan ikke feilrpdusere en hylle eller ett skap slik at det kaster/skyter objektene ut flere meter og ned på bakken av seg selv. Min teori på hva det er med spøkelser er at det er noen som har daua som ikke forstår at de er dau og nekter og forlater jorden. Sitter forøvrig i et hus her nå hvor det vistnok skal gå igjenn flere personer. men nå skal jeg gå ut og finne på noe fornuftig og ikke sitte på ræven forran pc'n hele dagen
Sitat av losjien Vis innlegg
for du kan ikke feilrpdusere en hylle eller ett skap slik at det kaster/skyter objektene ut flere meter og ned på bakken av seg selv. Min teori på hva det er med spøkelser er at det er noen som har daua som ikke forstår at de er dau og nekter og forlater jorden.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde vært dau uten å forstå at du hadde vært dau. Hadde du da gått rundt å kasta ting ut av skap, rangla med kjetting å dytta folk ned i sofa'n?

Er det sånn at kun ekle jævle ikke skjønner at de er daue når de egentlig er det? ( hvis du drar kristen kortet med himmel å annet tullball her nå så vinner jeg automatisk)

Jeg sliter hvertfall med å begripe hvorfor et eventuelt spøkelse skulle gå rundt å kaste ting rundt om kring uten mål å mening.

Jeg har forsåvidt vært skeptisk en par ganger selv da vi eier et feriehus langt utti gokk. Dette huset er såppas gammelt at det har en brønn i kjelleren ( som så klart ikke er i bruk lengre), men man må ned i denne kjelleren for å skru på vannkranen om sommeren da denne står av om vinteren osv. .

Det er en egen dør på utsiden av huset inn til denne kjelleren, og dette er den eneste inngangen som er. Ingen vinduer eller noen ting, sett bort ifra nevnte brønn. Kjeller rommet er ganske stort med brønnen i midten, og det er helt tomt sett bort ifra ei gammel stor tre tønne som alltid har stått i et hjørne. Tønna er tom men veier fortsatt så mye at man må være 2 stk for å løfte på faenskapet.

Aldri merket noe uvanlig i dette gamle huset før da jeg personlig mener spøkelser osv er BS intill jeg ser det med mine egne øyne. Men et år vi kom ut første gang denne sommeren, så skjedde det noe merkelig. Vi skulle som vanlig ned i kjelleren å skru på vannet, men av en eller annen grunn så fikk vi ikke opp døra. Vi regna jo selvfølgelig med at det var låsen som var ødelagt eller noe lignende, men syntes at det var litt rart at døra ga litt etter. Vi bestemte oss til slutt for å prøve å bryte den opp da vi måtte ha vann uansett, og å stå å vente på låsesmed var rimelig uaktuelt. Vi var da 3 voksne karer som sto å dytta på døra helt til den til slutt åpna seg mer å mer. Merkelig nok så spratt den ikke plutselig opp slik som vi hadde forventet, men lirka seg sakte men sikkert opp, som om noe blokkerte den. Når den var åpen nok til å stikke hue inn å se viste det seg at det var den sabla tønna som sto å blokkerte døra.

Hvordan den har kommet seg dit har jeg ingen formening om så om noen har noe forslag tar jeg gjerne imot de. Det er som nevnt ingen innganger inn til dette rommet, døra har vært låst hele vinteren å veien ut hit blir ikke brøytet. Eneste inngang utenom døra er da denna brønnen, men at noen graver et jævla dypt hull på utsiden av huset, for så å peile seg inn på brønnen, for så å klatre opp der kun for å sette ei tønne foran ei dør kan jeg ikke skjønne ;P

Jeg har enda ikke gitt opp å finne en logisk forklaring på denna, men begynner å bli tynt ja :) Jeg kan jo selvfølgelig gå tilbake på mitt tidligere argument å spørre meg selv om hvorfor et spøkelse skulle sette denne tønna der for å blokkere døra, men jeg føler ikke at det hjelper da den uansett sto der..


Ps : Jeg her veldig glad i å skrive lange historier selv om jeg ikke er flink til å skrive :)
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Haagens Vis innlegg
Hvis du hadde vært dau uten å forstå at du hadde vært dau. Hadde du da gått rundt å kasta ting ut av skap, rangla med kjetting å dytta folk ned i sofa'n?

Er det sånn at kun ekle jævle ikke skjønner at de er daue når de egentlig er det? ( hvis du drar kristen kortet med himmel å annet tullball her nå så vinner jeg automatisk)

Jeg sliter hvertfall med å begripe hvorfor et eventuelt spøkelse skulle gå rundt å kaste ting rundt om kring uten mål å mening.

Jeg har forsåvidt vært skeptisk en par ganger selv da vi eier et feriehus langt utti gokk. Dette huset er såppas gammelt at det har en brønn i kjelleren ( som så klart ikke er i bruk lengre), men man må ned i denne kjelleren for å skru på vannkranen om sommeren da denne står av om vinteren osv. .

Det er en egen dør på utsiden av huset inn til denne kjelleren, og dette er den eneste inngangen som er. Ingen vinduer eller noen ting, sett bort ifra nevnte brønn. Kjeller rommet er ganske stort med brønnen i midten, og det er helt tomt sett bort ifra ei gammel stor tre tønne som alltid har stått i et hjørne. Tønna er tom men veier fortsatt så mye at man må være 2 stk for å løfte på faenskapet.

Aldri merket noe uvanlig i dette gamle huset før da jeg personlig mener spøkelser osv er BS intill jeg ser det med mine egne øyne. Men et år vi kom ut første gang denne sommeren, så skjedde det noe merkelig. Vi skulle som vanlig ned i kjelleren å skru på vannet, men av en eller annen grunn så fikk vi ikke opp døra. Vi regna jo selvfølgelig med at det var låsen som var ødelagt eller noe lignende, men syntes at det var litt rart at døra ga litt etter.(lurer på om noen merker at jeg skriver kuk, midt i teksten her) Vi bestemte oss til slutt for å prøve å bryte den opp da vi måtte ha vann uansett, og å stå å vente på låsesmed var rimelig uaktuelt. Vi var da 3 voksne karer som sto å dytta på døra helt til den til slutt åpna seg mer å mer. Merkelig nok så spratt den ikke plutselig opp slik som vi hadde forventet, men lirka seg sakte men sikkert opp, som om noe blokkerte den. Når den var åpen nok til å stikke hue inn å se viste det seg at det var den sabla tønna som sto å blokkerte døra.

Hvordan den har kommet seg dit har jeg ingen formening om så om noen har noe forslag tar jeg gjerne imot de. Det er som nevnt ingen innganger inn til dette rommet, døra har vært låst hele vinteren å veien ut hit blir ikke brøytet. Eneste inngang utenom døra er da denna brønnen, men at noen graver et jævla dypt hull på utsiden av huset, for så å peile seg inn på brønnen, for så å klatre opp der kun for å sette ei tønne foran ei dør kan jeg ikke skjønne ;P

Jeg har enda ikke gitt opp å finne en logisk forklaring på denna, men begynner å bli tynt ja Jeg kan jo selvfølgelig gå tilbake på mitt tidligere argument å spørre meg selv om hvorfor et spøkelse skulle sette denne tønna der for å blokkere døra, men jeg føler ikke at det hjelper da den uansett sto der..


Ps : Jeg her veldig glad i å skrive lange historier selv om jeg ikke er flink til å skrive
Vis hele sitatet...
Det kalles en practical joke og noen liker å dra den litt langt ^^
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Nei, det er nok bare en teori, akkurat som tyngdekraften bare er en teori
Men det er den mest sannsynlige teorien
Vis hele sitatet...
Ein teori i naturvitenskapleg samanheng er ikkje det same som ein teori i daglegtalen. Ein teori er det best fundamenterte bolverket vi har i naturvitenskapen. Eit krav er at ein har masse som bygger opp under teorien, og ein kan nytte den i praksis.Gravitasjon er stadfesta om og om igjen, og ser difor ut til å vere korrekt - men den dagen vi ser en stein som ikkje faller til bakken må vi revurdere den.

Så å komme med slike utsagn viser bare at du er rimelig ignorant.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Nå vet ingen ordentlig hvordan gjorden opsto. De vet ikke om Big Bang noen gang skjedde.. Og ja, det aller meste har en forklaring, men alle er ikke like enkle og finne ut :P

1000Poster! Så kan jeg vel runde 1000KP og? ...
Vis hele sitatet...
Jorden ble til etter en veldig stor stjerne gikk i supernova og støvskyen som ble igjen formet sola, så planetene i vårt solsystem.
Big Bang teorien er så og si sant. Det er den beste opprinnelses teorien vi har idag. Universet utvider seg, noe som tyder på at det har vært en eksplosjon for lenge, lenge siden.
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Nei, det er nok bare en teori, akkurat som tyngdekraften bare er en teori
Men det er den mest sannsynlige teorien
Vis hele sitatet...
Tyngdekraft er ikke en teori. Det er bevist. Tyngdekraft er at et positivt og negativt atom tiltrekkes mot hverandre. Ikke så veldig sterkt, men når du begynner med planet størrelse så merker du det.
Uansett, en teori er forsket på og ikke bare gjetting, slik som en hypotese er.
______

Jeg tror det fins noe her som vi ikke kan se. Det tar opp samme plass, men vi kan ikke se det fordi det er i en annen dimensjon.
Døde mennesker tror jeg nå ikke helt.. Et menneske er jo bare en organisme. "Sjelen" er jo bare bevisstheten som blir laget av hjernen. Når hjernen dør, dør sjelen.
Sist endret av Xernox; 17. juli 2011 kl. 10:23.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Tyngdekraft er at et positivt og negativt atom tiltrekkes mot hverandre.
Vis hele sitatet...
Nei, du tenker nok på elektromagnetisme. Tyngdekraft har ingenting med ladning å gjøre, og det er nettopp derfor den er merkbar i stor skala; elektromagnetisme har en tendens til å utlikne seg selv i større skala, ettersom store legemer inneholder praktisk talt like mange positivt som negativt ladde partikler, mens gravitasjon bare summeres og blir kraftigere desto mer massive legemene er.
Sist endret av Provo; 17. juli 2011 kl. 11:08.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Ja, venter litt på bevis. Men hadde vært utrolig greit å kommunisert med de døde, med tanke på de man savner.
Vis hele sitatet...
Nei, det hadde det ikkje, savnet ville bare blitt sterkere
Jeg syntes det høres logisk ut med ånder og at det er mulig å bli igjen i denne formen for liv\ tilværelse etter en har dødd. Naturen tar til seg kroppen, mens sjelen frigjør seg fra kroppen og drar til et annet "univers" der vi "lever" i en annen form for tilværelse.

For meg er sjela det som er personen, det indre, tankene og drivkraften som er person har. Når vi dør så er det på ene måte en ny start, nytt "kapittel" i boka. Grunnen til at noen ånder (sjela til en person) blir igjen tror jeg er på grunn av det er noe de ikke fikk gjort, noe som de brenner for som de aldri fikk rede på før de døde, og dermed tvinger seg selv til å bli igjen til de har "oppnådd" ønsket.

For meg er det en rar tanke å tenke på at når at jeg dør så er slutt "curtains closed"
Jeg så en gang en dokumentar om Stephen Hawkings og universet, der han blant annet forteller at når det kommer til universet og måten det er oppbygd, så må en bruke en annen teori som framgangsmåte for å finne svarene, enn den logiske "naturlige" teorien og framgangsmåten som menneskehjernen er "bundet" og lært seg opp til.

Mye av dette "åndevaset" mitt høres kanskje ikke fullt så logisk for alle her, men at når en dør og sjela frigjør seg og reiser videre, så er det først da at det vi skjønner og aksepterer det "foregår". Selv vil jeg ikke at livet skal ta slutt, fordi det er så mye gleder, føreleser og øyeblikker som jeg aldri kan få nok av.
Utifra det flere her skriver virker det som at disse "åndene" har ganske dårlig fantasi.
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Jeg syntes det høres logisk ut med ånder og at det er mulig å bli igjen i denne formen for liv\ tilværelse etter en har dødd.
Vis hele sitatet...
Jeg tror spennende er ordet du leter etter.

Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
For meg er det en rar tanke å tenke på at når at jeg dør så er slutt "curtains closed"
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det rarere å tenke på at du ikke lenger vil finnes etter du har dødd enn at du ikke fantes før du ble født?

Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Jeg så en gang en dokumentar om Stephen Hawkings og universet, der han blant annet forteller at når det kommer til universet og måten det er oppbygd, så må en bruke en annen teori som framgangsmåte for å finne svarene, enn den logiske "naturlige" teorien og framgangsmåten som menneskehjernen er "bundet" og lært seg opp til.
Vis hele sitatet...
Det han mener er universet ikke alltid er intuitivt for våre menneskehjerner – relativitetsteorien og kvantemekanikken er to eksempler på dette. Han mener ikke at vitenskapelige metoder bør erstattes med ønsketenkning og irrasjonelle konklusjoner.
Sist endret av Provo; 17. juli 2011 kl. 13:51.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Selv vil jeg ikke at livet skal ta slutt, fordi det er så mye gleder, føreleser og øyeblikker som jeg aldri kan få nok av.
[/i]
Vis hele sitatet...
Heilt einig, men difor vil eg gjere ting mens eg har sjansen, og ikkje satse på eit usannsynleg plot om et evig liv.
ja hundene vil selvøflgelig inn når de er ute.. men ingen hadde slipt ut hundene... alle kikket tv og hundene gikk og vandret rundt om på gulvet da vi plutselig hørte de bjeffet og ville inn ( det er 3 dører fra stua til ytterdøra og alle dørene var igjen.. og det med at vi følte oss tryggere etter at "shaman" var her er ikke sandt. har fortsatt en ekkel følelse av at noen kikker på meg og hører fortsatt noen gå opp kjellertrappa. jeg sa det har blitt ROLIGERE ikke at det er helt borte. stikkkontakter som alltid står i støpselet i veggen er dradd ut iløpet av natten og litt småtteri enda. så noe er det nokk..
Sitat av pillthrill Vis innlegg
ja hundene vil selvøflgelig inn når de er ute.. men ingen hadde slipt ut hundene... alle kikket tv og hundene gikk og vandret rundt om på gulvet da vi plutselig hørte de bjeffet og ville inn ( det er 3 dører fra stua til ytterdøra og alle dørene var igjen.. og det med at vi følte oss tryggere etter at "shaman" var her er ikke sandt. har fortsatt en ekkel følelse av at noen kikker på meg og hører fortsatt noen gå opp kjellertrappa. jeg sa det har blitt ROLIGERE ikke at det er helt borte. stikkkontakter som alltid står i støpselet i veggen er dradd ut iløpet av natten og litt småtteri enda. så noe er det nokk..
Vis hele sitatet...
Så sett opp et kamera, film det og bli styrtrik?
Sitat av pillthrill Vis innlegg
ja hundene vil selvøflgelig inn når de er ute.. men ingen hadde slipt ut hundene... alle kikket tv og hundene gikk og vandret rundt om på gulvet da vi plutselig hørte de bjeffet og ville inn ( det er 3 dører fra stua til ytterdøra og alle dørene var igjen.. og det med at vi følte oss tryggere etter at "shaman" var her er ikke sandt. har fortsatt en ekkel følelse av at noen kikker på meg og hører fortsatt noen gå opp kjellertrappa. jeg sa det har blitt ROLIGERE ikke at det er helt borte. stikkkontakter som alltid står i støpselet i veggen er dradd ut iløpet av natten og litt småtteri enda. så noe er det nokk..
Vis hele sitatet...
kan du være så snill å filme det?

du sier de leker med stikkontaktene nesten hver natt(så det bør ikke være så vanskelig å få noe på film).

edit: ops, så ikke page-3, litt for sent.
Sist endret av Dalaras; 17. juli 2011 kl. 23:23.