Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 5180
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Ja, jeg visste virkelig ikke hvor dette innlegget skulle, så jeg prøver meg her...

Saken er at en god stund nå så har det spotadisk, uten noe mønster jeg kan se, dukket opp en svart bil utenfor eiendommen vår, rett utenfor, det er en snuplass der, så hadde sjønt om den bare kjørte sin vei.

MEN saken er at bilen ikke bare kjører sin vei, den blir stående der et par minutter, så kjører den igjen.

http://i46.tinypic.com/v7fgjc.jpg


Og EN gang så dukket det opp en kar fra bilen (den røde "dotten") og lyste med lommelykt i den retningen (jeg mener opp mot innkjørselen, men en annen person insisterer på at det var den retningen jeg har tegnet).

Det er innkjørselen "vår", den andre er leieboerne sin.

Bilen dukker opp sånn omtrent til alle døgnets tider.

Spørsmålet er; er dette noe og anmelde, eller er det noen som kan komme på noen god grunn til og holde på sånn?

Og... er jeg bare paranoid?
Kanskje sivil politi i type "lokke til seg småbarn i svart varebil"?
Driver du eller leieboeren din med noe illegalt? eller er det kansje en tyv ?

Noen grunner du kan tenke deg til hvorfor det evt hville vært sivil purk utenfor?
Sist endret av noobpower; 22. desember 2009 kl. 21:49.
Du kan jo spør han hva han driver med, kan du ikke?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Nei, kan ikke tenke meg noen grunner til det :S Her i huset skjer det (såvidt jeg vet) ikke noe illegalt (kanskje noen torrents i blandt, men kommer de og stiller seg utenfor huset for det?).

Og burde ikke (om det er en tyv) være litt mer distre?

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Du kan jo spør han hva han driver med, kan du ikke?
Vis hele sitatet...
Tenkte det om han dukker opp igjen, og jeg har mulighet, men tenker litt sånn: "Tenk om han er bevæpnet?"

(Ja, er litt paranoid)
Sist endret av droppboks; 22. desember 2009 kl. 21:53.
Hva slags type bil er det?
Du kan jo ringe politiets beskymrings tlf. eller hva det nå enn heter.

Nummeret er: 02800
Sist endret av Cyan; 22. desember 2009 kl. 21:55.
Sitat av CHooBE Vis innlegg
Nei, kan ikke tenke meg noen grunner til det :S Her i huset skjer det (såvidt jeg vet) ikke noe illegalt (kanskje noen torrents i blandt, men kommer de og stiller seg utenfor huset for det?).

Og burde ikke (om det er en tyv) være litt mer distre?
Vis hele sitatet...
polakker og andre øst europere pleier jo ikke alltid å være så distre,

Hva slags nrskilt har bilen?
Sitat av CHooBE Vis innlegg
Nei, kan ikke tenke meg noen grunner til det :S Her i huset skjer det (såvidt jeg vet) ikke noe illegalt (kanskje noen torrents i blandt, men kommer de og stiller seg utenfor huset for det?).

Og burde ikke (om det er en tyv) være litt mer distre?



Tenkte det om han dukker opp igjen, og jeg har mulighet, men tenker litt sånn: "Tenk om han er bevæpnet?"

(Ja, er litt paranoid)
Vis hele sitatet...
Ring Politiet og si det står en mistenklig bil utenfor hos dere, du tror det kanskje er en tyv, da er dem der på flekken!
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Det er en svart Volvo/Stasjonsvogn, nrskiltet har jeg ikke fått med meg, er alltid så mye snø på det :S
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Ring Politiet og si det står en mistenklig bil utenfor hos dere, du tror det kanskje er en tyv, da er dem der på flekken!
Vis hele sitatet...
eller ikke, men hvis du ringer dem opp igjen ti minutter senere og forteller dem at du skjøt tyven, da kan du banne på at du får godt oppmøte
Skriv ned bilskiltet neste gang så kan du finne ut hvem som eier med en kjapp sms.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
eller ikke, men hvis du ringer dem opp igjen ti minutter senere og forteller dem at du skjøt tyven, da kan du banne på at du får godt oppmøte
Vis hele sitatet...
haha, lest den ''sanne'' historien du også?
Skal vist være basert på en sann historie, men er ikke helt sikker på det, med mine google skillz fant jeg den.

"En mann våkner av at han hører lyder i garasjen. Han titter ut og får se to innbruddstyver forsyne seg av verktøyet hans og han ringer politiet og sier at han har innbruddstyver i garasjen og at det må sende en bil straks. Politiet sier at det har de dessverre ikke tid til. Mannen venter fem minutter før han ringer til politiet og sier at de trenger ikke komme likevel for nå har han skutt de begge to. 2 minutter etterpå står det fire politibiler utenfor og eiendommen er full i politifolk. Politiet: Jeg synes du sa du hadde skutt dem. Mannen: Jeg synes dere sa dere ikke hadde tid''
Vis hele sitatet...
Hadde noe veldi lignende her for litt siden. En mørk Volvo S60, modell fikk jeg ikke med meg sto på snuplassen ved huse mitt ca 15min.. Dette gjenntok seg en del ganger, helt til jeg satt meg i bilen å fulgte etter henne (det var en eldre dame som kjørte bilen).

Etter og ha kjørt etter henne i ca 1,5timer vendte jeg snuten hjem, fred siden
Hm, jeg tror kanskje du er litt paranoid. Men jeg føler ikke det kan komme så mye mer en antagelser fra oss andre her på forumet, så tror ikke vi er til så stor hjelp her. Du kan ringe politiet, og si at det står en mistenkelig bil utenfor huset ditt, eller du kan gå personlig bort til bilen, banke på og spør mannen/kvinnen i bilen om hvorfor hun står parkert der så ofte? Er ikke så mye annet å gjøre.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Ok, takk for svar.
Neste gang den kommer, forter du deg ut med et brett med kaffe og kaker, smiler, og banker på vinduet. Si du har sett mye til dem i det siste, og tenkte det ville være hyggelig å bli bedre kjent.
Høres mistenkelig mye ut som inbruddstyver, de har gjerne metoder som absolutt ikke er diskre, feks å gå fra dør til dør i et nabolag, ringe på og når du åpner sier de "Er det ikke her Stian bor?" og lignende. Har vært utsatt for det flere ganger, men bare en gang de faktisk brøyt seg inn i huset vårt. Dumme som de var tok de bare en ødelagt playstation og noen verdiløse smykker.
Sitat av CHooBE Vis innlegg
Og burde ikke (om det er en tyv) være litt mer distre?
Vis hele sitatet...
Den tok jeg ikke.. Er alle tyver distré? Og så distré at det synes for deg når han sitter inne i bilen og du er inne i huset? Forventer du at han skal rote bort bilnøkler, gå på ryggkulen på isen, kvæle bilen og full pakke i typisk Home Alone-stil?

Når det kommer til hva du burde gjøre, så ville nok jeg gjort som ivioynar og skaffet reg.nr. om mulig, og kanskje ringt politiet for å spørre de hva de synes du burde gjøre. Kanskje er det mange andre som har ringt inn om det samme. Kan være noen som spaner etter tomme hus å robbe i juleferien, noe som dessverre ikke er så fryktelig uvanlig.
Sist endret av Provo; 22. desember 2009 kl. 22:40.
Bare for ordens skyld!

distré a2 el. a3 (fra fr) åndsfraværende, tankespredt
diskré a2 el. a3 (fr discret, fra lat., av discernere 'atskille, skille mellom', eg 'i stand til å skjelne'; jf diskret)
1 taktfull, forsiktig
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
JA SELVFØLGELIG xD mente jo selvfølgelig diskre (forsiktig).

Men tror dere de kan være bevæpnet? Sånn hvis jeg tenkte å konfrontere dem? (Pleier evt. innbruddstyver ha våpen på "spaningsrunder"?)
Jeg vil nå tro at innbruddsbandene som har herjet Asker og Bærum i år gjør en viss grad forarbeid før de slår til...
Dette er nok Secret Service, tror nok du burde stikke av asap.
Du er LITT paranoid ja..
Og nei, de er idioter om de har våpen når de spaner..


Var for lenge siden en annen lignende tråd her på forumet.. Den endte artig, den!
Sitat av CHooBE Vis innlegg
Det er en svart Volvo/Stasjonsvogn, nrskiltet har jeg ikke fått med meg, er alltid så mye snø på det :S
Vis hele sitatet...
Kjører ikke politiet veldig mye volvo?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kjører ikke politiet veldig mye volvo?
Vis hele sitatet...
Sett ''Siste revejakta '' nå?
Politi kan kjøre alle rare mulig biler nå tildags!
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Sett ''Siste revejakta '' nå?
Politi kan kjøre alle rare mulig biler nå tildags!
Vis hele sitatet...
Nei, har bare ikke sett så mange politibiler i mitt liv, men har bare hørt at de som regelt bruker volvo.

Kan også legge til at sivilbilen til politiet her i kommunen er en svart stasjonsvogn, men det er en Ford Focus.
Sist endret av Mexxy; 22. desember 2009 kl. 23:29.
Politie kjøre mye Volvo og Ford. Men det gjør også folk flest, kvalitiet
Så faktisk en volvo komme kjørende opp mot meg her om dagen (stasjonvogn), med barnesete i baksetet, alt var normalt utenom dashbordet hvor det var mye som en vanlig politibil har.
Jeg ville nok prøvd og sett reg. nr som nevnt tidligere å skaffet meg navn og nummer. Neste gang hun/han kommer kan du jo ringe nummeret til personen (hvis du får tak i det) og spør hva i helvete hun/han gjør utenfor huset ditt så ofte.

Men det har nok sin naturlige årsak.
Sist endret av staM; 22. desember 2009 kl. 23:48.
Stemmer også for å først finne ut hva regnr. på bilen er og så finne eier. For å finne bileier sender du en sms til 2282 med regnr (kun regnr. ingen annen tekst). Koster 3 kr.
Jeg tipper det er Lisensavdelingen som sjekker om du har betalt lisensen din.
prøv å se nummeret på bilen, meld dette videre til politiet. De kan kjapt sjekke om dette er en av deres egne biler. Eller en kjent overgriper.
Jeg tipper det er et medlem på freakforum. Og han koser seg nå.
Har du sjekket med leieboeren? Kanskje det bare er dama hans som kjører han hjem, og så sitter de og kliner litt i bilen før han går inn slukøret og må innse at det ikke ble noe på han denne kvelden heller...
De er der kun for å skremme deg. De følger med på hver eneste bevegelse du gjør for så å komme og ta deg når du minst forventer det.
Har de tatt deg allerede? Du ble mistenkelig stille...
Sikkert bare noen som leter etter hunden sin, elns... Kanskje de har mistet noe? En gjenstand, et dyr, et barn? Går du ned og spør finnes det nok en logisk forklaring på det hele.
Sist endret av boblesaft; 27. desember 2009 kl. 14:08.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Hmm... det merkelige var at de sluttet og komme etter at jeg lagde denne tråden xD Kanskje bare juletia?
Så lenge det ikke står barnepuler, tyv eller voldtektsmann på bilen ville jeg ikke anmeldt noenting som helst.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Uppdate?
Vis hele sitatet...
Ingenting nytt... personen har ikke dukket opp etter at jeg lagde denne tråden.
Sitat av CHooBE Vis innlegg
Ingenting nytt... personen har ikke dukket opp etter at jeg lagde denne tråden.
Vis hele sitatet...
Enten så var du bare paranoid, eller så bør du være enda mer paranoid ettersom sjåføren muligens henger på nFF
Kan være noen som jobber for Varanger Kraft ol. som sjekker ledninger?
Sitat av Epitaph Vis innlegg
Bare for ordens skyld!

distré a2 el. a3 (fra fr) åndsfraværende, tankespredt
diskré a2 el. a3 (fr discret, fra lat., av discernere 'atskille, skille mellom', eg 'i stand til å skjelne'; jf diskret)
1 taktfull, forsiktig
Vis hele sitatet...
Takk. Endelig kom den.