Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 944
Hvis foreldre, eller søsken / annen familie som har hjulpet til med å sette opp Internett med fiber. har satt inn en eller annen funksjon hvor enkelte datamaskiner eller mobiltelefoner ikke får logget på Internett i det hele tatt innenfor visse tidsrom eller på spesifikke dager.

Finnes det noen metoder for å omgå dette på? Sånn at man fremdeles kan logge seg på det samme nettverket, uten å måtte bruke mobil-data eller lignende?
Sitat av 1234Fabull Vis innlegg
Hvis foreldre, eller søsken / annen familie som har hjulpet til med å sette opp Internett med fiber. har satt inn en eller annen funksjon hvor enkelte datamaskiner eller mobiltelefoner ikke får logget på Internett i det hele tatt innenfor visse tidsrom eller på spesifikke dager.

Finnes det noen metoder for å omgå dette på? Sånn at man fremdeles kan logge seg på det samme nettverket, uten å måtte bruke mobil-data eller lignende?
Vis hele sitatet...
Bytt MAC-adresse og IP-adresse?
2pac alive in serbia
Spoof mac-addresse, det bør være nok. Trodde egt de fleste telefoner hadde dette på som standard i disse dager, men gjerne ikke iPhone?
Trådstarter
3 0
Men hvis noen andre sitter med for eksempel en app / profil hos internett-tilbyderen eller what ever, så burde de vel se temmelig kjapt hva slags enheter som forsøker å bruke det samme nettverket?

I så fall tenker de kanskje at dette er uvedkommende, eller andre familie-medlemmer som de er sure på av en eller annen grunn. I så fall kan de vel stenge ut datamaskiner / mobiltelefoner og sånn som de ikke vill ha på nettverket?
Sitat av 1234Fabull Vis innlegg
Men hvis noen andre sitter med for eksempel en app / profil hos internett-tilbyderen eller what ever, så burde de vel se temmelig kjapt hva slags enheter som forsøker å bruke det samme nettverket?

I så fall tenker de kanskje at dette er uvedkommende, eller andre familie-medlemmer som de er sure på av en eller annen grunn. I så fall kan de vel stenge ut datamaskiner / mobiltelefoner og sånn som de ikke vill ha på nettverket?
Vis hele sitatet...
De ser deg ikke i DHCP-leases hvis du setter statisk IP og bytter mac-adresse.
▼ ... over en måned senere ... ▼
uansett om de forstår at det er en spesifikk person som forsøker å logge seg på internett, eller om de tror det kan være en vilt fremmed person som forsøker å komme seg på deres internett, så forsøker de vel å sperre deres tilgang til internett uansett.

Og dermed er du sikkert like langt...
Hvis du vet hvordan de sperrer nettet ditt så kan jeg muligens hjelpe til.

Var i samme situasjon selv for ca 15 år siden da pappa kutta nettet mitt om natten. Jeg vant for å si det sånn.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvis du vet hvordan de sperrer nettet ditt så kan jeg muligens hjelpe til.

Var i samme situasjon selv for ca 15 år siden da pappa kutta nettet mitt om natten. Jeg vant for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
kan vel hende at tidene har forandret seg en del enn sånn det var for cirka femten år siden altså.

Og hvis de som styrer og steller med internettet for eksempel har en app på telefonen eller en profil på nettsidene til whatever leverandør de bruker til internett, så får andre folk neppe tilgang til passord og sånn på sånne ting.
Sitat av Fishface Vis innlegg
kan vel hende at tidene har forandret seg en del enn sånn det var for cirka femten år siden altså.

Og hvis de som styrer og steller med internettet for eksempel har en app på telefonen eller en profil på nettsidene til whatever leverandør de bruker til internett, så får andre folk neppe tilgang til passord og sånn på sånne ting.
Vis hele sitatet...
Er du uenig eller enig at man har full aksess til internett hvis man får logget seg på router?

Jeg skal nok klare å få TS på nett.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Er du uenig eller enig at man har full aksess til internett hvis man får logget seg på router?

Jeg skal nok klare å få TS på nett.
Vis hele sitatet...
Er vel umulig å vite om tråd-starter faktisk leser her inne lenger, eller ikke.

Men du kan vel komme med forslag på hvordan folk kan komme seg på Internett hvis du vil. Dettee høres jo veldig interessant ut, hvis du tror det faktisk er mulig å en eller annen sperre som noen har satt opp på Internett.