Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6526
Heisann! Har prøvd å spørre om dette på andre forumer, og JA jeg har også googlet . Men, noe google ikke nødvendigvis er så gode til å finne er bruker-erfaring.

Min store interesse er å teste alle slags sære matvarer jeg kommer over, og så blogge om dem. Men, jeg bor ikke i verdens mest interessante by sånn sett, og må ty til nettbutikker. Det O store Utlandet har jo ufattelig mange billige butikker med masse utvalg!

Det jeg spesielt har veldig lyst å prøve, er japansk godteri og snacks.

De norske butikkene jeg finner klarer jo da å selge dette her til helt syke priser... men de utenlandske tar det jo igjen med fraktpris.

Og nå fant jeg endelig ut fraktpris på den amerikanske siden jeg fant igår som fristet meg syk, og den ble jo på nesten 250 kr pga jeg tydeligvis må få det på døra?? (og da har jeg varer for 117 kr liksom..)

Det jeg leter etter er nettbutikker som selger spennende snacks/godteri, norske eller utelandske (og egentlig alle slags sjangre, ikke bare japansk) som har:

- Gode priser
(jeg sier bare at pocky til 40 kr pakka er teit når jeg får pocky til 7,5kr på asiatiske butikken her i byen... men de har kun de 3 "standardsmakene" som selger mest, aldri sett noe annet)

- God pris på frakt. Derfor ser jeg at kanskje innenlands kan lønne seg der, da får jeg det i posten, ikke noe "på døra levering" til mange hundre kr. Det er ikke SÅ varmt at dette ikke går!!

- God peiling på hva de driver med. Utgått på dato-varer skal enten selges til halv pris eller ikke selges. Ikke sendes til folk. Jeg bare sier det.

- Gjerne en svært fyldig omtale av hvert produkt. Jeg er nøye på dette med tilsetningsstoffer. Vil vite hva jeg får. Det hadde den sida jeg nevnte, men da blir det så dyrt med frakten der...(Kan jo bare søke på den sida der og se om de har en omtale da.. ikke verre enn det)

- Utvalg. Alt mulig sært er av interesse.

Helst svar om dere har brukt butikken selv og dermed vet. Tusen takk for alle (fornuftige) svar uansett!

Jeg vet da om j-box og asianfoodgrocer. da er det sistnevnte som har alt jeg ønsker, bortsett fra billig frakt. j-box har ikke samme utvalget, ikke på godteri/snacks ihvertfall. Outland vet jeg også om, men igjen, utvalg og pris.
Sitat av Lille My Vis innlegg
- Gode priser
(jeg sier bare at pocky til 40 kr pakka er teit når jeg får pocky til 7,5kr på asiatiske butikken her i byen... men de har kun de 3 "standardsmakene" som selger mest, aldri sett noe annet)
Vis hele sitatet...
Tilby butikkeier på den asiatiske butikken i byen 15 spenn for pocky med andre smaker enn de tre vanelige?
TT i Oslo(like ved rockefeller) kan du jo sjekke ut. De har ingen nettbutikk som jeg vet om(det hadde vært merkelig også). Men, det får man tak i mye greier og ikke til så alt for ille pris heller. Mitt beste tips.
Har selv handlet mye her og synes det er en ganske kul butikk.
Takk Moret, jeg noterer den (er en Oslotur planlagt, da samler jeg på steder å besøke).

Turbolego: Hahaha ja, 15 kr er jo ikke mye. Er to butikker her i byen faktisk jeg ser dem på, og noen andre greier, og har handlet der jevnlig i 2 år, ser aldri noe annet, så spørs om de gidder, rett og slett?
Sitat av Lille My Vis innlegg
Turbolego: Hahaha ja, 15 kr er jo ikke mye. Er to butikker her i byen faktisk jeg ser dem på, og noen andre greier, og har handlet der jevnlig i 2 år, ser aldri noe annet, så spørs om de gidder, rett og slett?
Vis hele sitatet...
Hva har du å tape på å spørre butikken?
Fortell dem om bloggen din og din interesse for eksotisk godteri/snacks, jeg klarer ikke å se at butikkeier har noe å tape.
I værste fall sier h*n bare "nei", dersom du er heldig, kan de ta inn flere varer du kan prøve ut.
Selv om du tilbyr dem dobbel pris, er det nok billigere enn prisene du oppgir fra netthandelene.

En venninde av meg spurte den lokale spar-butikken om de kunne ta inn en type julebrus fra sørlandet som ikke var å få tak her oppe i noen butikker.
Uka etter hadde de begynt å selge den julebrusen fast hele jula.
NeoTokyo på Arkaden I Oslo har mye rart, verdt en tur innom.
Jeg vet ikke om de selger mat over nettet, men du kan jo sjekke sidene deres?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Jlist har en del Japansk snacks på sin side. Har selv aldri handlet fra siden.
http://www.jlist.com/SNACKS/
j-list er det samme som j-box bare med innhold for over 18 år ser jeg. Var på den sida istad, men på j-list får jeg spørsmål om jeg er gammel nok.

NeoTokyo sine sider er ihvertfall ikke helt 100% idag, glemte å nevnte den, var der istad, fant et par ting (dyrt men), men jeg får ikke lagt i handlekurv og dermed ikke sjekket fraktpris. Butikken bør jeg besøke ser jeg! Så tar heller å besøker den...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Melkesprengt
Fluttershy's Avatar
thinkgeek.com har vel noe
Jeg kan anbefale en pakistansk snacks ved navn nimko.

Det er en del forskjellige godt krydrede greier oppi en slik pose, jeg klarer ikke å identifisere det i dette øyeblikk, men godt var det uansett!

En pakistansk kompis av meg har sagt at de selger det via en nettbutikk som holder til i Oslo.
Lille My's Avatar
Trådstarter
Jøss er det liv i denne tråden ennå altså :P

måtte søke på nimko og det er det som heter http://en.wikipedia.org/wiki/Bombay_mix andre steder. Det har jeg smakt er knuste nudler og diverse sprø, knasende greier.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Link til den bloggen din, please?
Cybercandy har endel japanske ting.
http://www.cybercandy.co.uk
Lille My's Avatar
Trådstarter
Link finner dere i profilen takker for link, skal sjekke ut den