Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2051
Har hørt at man får en god rus av å blande 0,2 gram hasj i smør og deretter steke den i brownies/kaker/pannekaker eller lignende. Men når jeg bare tar en bit hasj av plata og svelger den ned med drikke, hvor mye hasj må jeg da ta for å få en god rus?
Jeg ville gått får ca 0.5g men du må huske og dekarboksylere eller hva det heter.
https://www.leafly.com/learn/consume...ecarboxylation
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får ikke rus av det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får ikke rus av det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?

Edibles er ikke akkurat en ukjent greie..
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Hvorfor?

Edibles er ikke akkurat en ukjent greie..
Vis hele sitatet...
Fordi rå hasj inneholder ikke rette komponenter for og bli høg.

https://leafwell.com/blog/can-you-ge...ating-raw-weed
Sitat av OhKyo Vis innlegg
Fordi rå hasj inneholder ikke rette komponenter for og bli høg.

https://leafwell.com/blog/can-you-ge...ating-raw-weed
Vis hele sitatet...
De fleste typer hasj funker fint å varme opp i smør/kokosolje som de er.
Evt så må man bare decarbe først.
Sitat av OhKyo Vis innlegg
Fordi rå hasj inneholder ikke rette komponenter for og bli høg.

https://leafwell.com/blog/can-you-ge...ating-raw-weed
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke, man kan bli veldig ruset av å spise rå hasj, men det tar ganske lang tid (noen timer) før det tas opp.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
De fleste typer hasj funker fint å varme opp i smør/kokosolje som de er.
Evt så må man bare decarbe først.
Vis hele sitatet...
Ja men ts vil ikke varme opp og decarbe men spise klumpen uten forberedelser. Som uncle sier så kommer effekten mange timer senere og om man merker noe i det hele tatt så blir man bare uggen og dåven og kvalm, ikke rusa som om man hadde gjort det riktig
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan godt hende at hasjen er decarba fra før. Jeg har spist hasj uten varmebehandling med god hell men da har den mest sannsynlig blitt varma før den er pressa sammen til ei plate.
Den linken OhKyo posta tror jeg gjelder i hovedsak for grønt, eller?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja men ts vil ikke varme opp og decarbe men spise klumpen uten forberedelser. Som uncle sier så kommer effekten mange timer senere og om man merker noe i det hele tatt så blir man bare uggen og dåven og kvalm, ikke rusa som om man hadde gjort det riktig
Vis hele sitatet...
Veldig mange typer er varmebehandlet nok til at man får god effekt 'as is'
Men for å maksimere effekten så børe man decarbe først, og gjøre det skikkelig.
Nå er det mange mange år siden jeg gjorde dette, men mener å huske at 110° i 35-40 minutter i f.eks et glass syltetøyglass var ganske strøkent mht resultat.
For grønt så er det 110° grader i 110min som er en enkel huskeregel.
Så kan man ha det i smør/kokosolje eller noe annet fett.

Men dobbeltsjekk temperatur og tid, det er tross alt nærmere 20 år siden jeg holdt på med slikt.
Sist endret av Fraktalist; 15. november 2023 kl. 13:13.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spiste 0,5 på byen av en eller grunn en gang. Traff meg som faen på mårran der.
Sitat av spektakulær Vis innlegg
Har hørt at man får en god rus av å blande 0,2 gram hasj i smør og deretter steke den i brownies/kaker/pannekaker eller lignende. Men når jeg bare tar en bit hasj av plata og svelger den ned med drikke, hvor mye hasj må jeg da ta for å få en god rus?
Vis hele sitatet...
Start med 0,1. Jeg mener å ha lest at når man spiser hasj blir den ~3 ganger mer potent enn hvis du feks røyker det.
Jeg brukte å blande 0.2 i vannbad med kokkosolje. Lot hasjen løses opp for så å blande i kaffe, kakkao etc. Eller bare spise den slik.

Ellers har jeg erfaring med å spise 7g ellerno da vi ble kontrollert av politi på vei til skogfest. Det fungerte veldig kraftig, men mest slitsomt
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ca. 1kg. Decarb heller istedet!
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ca. 1kg. Decarb heller istedet!
Vis hele sitatet...
En kilo ja. Det blir bra greier.
Hva vil det si å decarbe hasjen?
Sitat av spektakulær Vis innlegg
Hva vil det si å decarbe hasjen?
Vis hele sitatet...
Men kjære mann, se første innlegget i tråden din. Jeg la ved en link der.
Sitat av spektakulær Vis innlegg
Hva vil det si å decarbe hasjen?
Vis hele sitatet...
Det betyr å Varme den opp for å omdanne virkestoffene til noe kroppen kan ta opp.

Jeg har beskrevet et par fremgangsmåter i innlegget mitt for ca 7 timer siden i denne tråden.
Sist endret av Fraktalist; 15. november 2023 kl. 20:25.
Det gir en effekt i kroppen men ikke nødvendigvis opplevelse av rus i hodet
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Det gir en effekt i kroppen men ikke nødvendigvis opplevelse av rus i hodet
Vis hele sitatet...
Jeg er enig,av eller av en eller annen grunn får jeg ikke den effekten jeg vil ha når jeg bruker hasj oralt.men mange får god effekt,så er bare å prøve
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg pleide å spise "rå" hasj da jeg var 20 og fikk heftig effekt av det, men når jeg ser tilbake, spiste jeg store mengder i forhold til effekten. Nå snakker jeg rundt 2-3g. Usikker på om dette var varmebehandlede greier eller hvordan jeg fikk effekt, men jeg kan ærlig si at jeg bokstavelig talt kravlet fra godstolen til senga et par timer senere. Dette var de mørkebrune, klissete, greiene--ikke kief. Spis et lett måltid med greiene.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man blir sykt rusa av det. Anbefaler 0.2g første gang.
Varm opp smør, men ikke koke smøret! hiv hasjen oppi, rør den rundt slik den blir løst opp på LAV varme. Ofte feil mange gjør inkludert meg er at man må ALDRI nå kokepunktet, fordi da ødelegger du alt.

La hasjen løse seg opp i en lav varme, også svelger du driten hel. Blir du ikke jævlig ruset, så har dealeren din svindlet deg.
Sist endret av justastonedhuman; 9. desember 2023 kl. 01:09.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Varm opp smør, men ikke koke smøret! hiv hasjen oppi, rør den rundt slik den blir løst opp på LAV varme. Ofte feil mange gjør inkludert meg er at man må ALDRI nå kokepunktet, fordi da ødelegger du alt.

La hasjen løse seg opp i en lav varme, også svelger du driten hel. Blir du ikke jævlig ruset, så har dealeren din svindlet deg.
Vis hele sitatet...
Det er riktig at man skal holde seg unna kokepunktet, men kokepunktet er heldigvis en del høyere enn den temperaturen man trenger når man skal decarbe så det er ingen grunn til å være så forsiktig som du antyder her. Heller tvert i mot, er man for forsiktig så virker det mot sin hensikt da man ikke får omgjort THC-A’en til THC.

Tetrahydrocannabinol (THC) Boiling point 157°C.

What temperature do you Decarb at?
approximately 110-121°C.

According to experts or cannabis connoisseurs, the ideal temperature range to decarb cannabis is approximately 110-121°C. This is the sweet spot temperature. In that temperature range, THC-A is converted to THC without destroying the beneficial cannabinoids and terpenes.