Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6955
Jeg bruker dette underforumet, for her er alt ved det gamle ser jeg. Har ikke brukt nFF på en del år, men noen ting endres visst aldri!!

Og hvor ellers får man hjelp til absolutt alt?

Mitt problem: En sosiopat driver og ringer med hemmelig nummer for tida, gjerne 3 ganger på rad. Jeg TROR jeg vet hvem det er, men hvordan argumentere med sånne folk? OG det er neppe politisak, så da får man være litt kjip selv.

A: Apper for Android eller lignende som kan se hvem det er? Vi snakker altså "hemmelig", ikke "skjult". Det vil i det minste bekrefte hvem det er, eller at jeg kan "blokke" nr og slippe bli vekket av det osv. Og derav undergrunn - så lenge appen fungerer så kan vi heller diskutere om jeg bør bruke den.

B: Han jeg tror det er, fortalte at hans far hadde hemmelig nummer pga trusler en gang i tida. Men faren er død for årevis siden, og sønnen bor med sin gamle mor. Sønnen er godt oppi årene (jeg blir kjent med så mange merkelige mennesker i alle aldre!!!), og mora har hatt flere slag i år og KAN være død/ikke myndig lengre pga det. Ergo, har husstanden rett til å ha hemmelig nummer lengre? Kan jeg kontakte rett instans og si at han har urettmessig hemmelig nummer og misbruker det? Teleselskapet vil jo da bare kunne se om han har hemmelig nummer, og trenger jo ikke fortelle meg noe som helst.

Jeg er neppe første eller siste som opplever denne fyrens merkelige påfunn, men han holder seg garantert innenfor loven. 4 tlf på en dag er jo ikke ulovlig, bare teit.
Blokkering av numre er standard i Android.

Telefon -> Settings -> Blacklist.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Blokkering av numre er standard i Android.

Telefon -> Settings -> Blacklist.
Vis hele sitatet...
jeg finner ikke denne instillingen? Jeg har gingerbread.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ingen apper som vil vise deg nummer om det er satt hemmelig fra operatøren. Alle som betaler/ber om det får hemmelig nummer.
Der heter det muligens auto-reject.
Muligheten har vært til stede siden 2.0 ihvertfall.
Evt installer BlackList appen. Fungerer fett. Kjøp proversjonen for flere funksjoner.

Sitat av Goophy Vis innlegg
Blokkering av numre er standard i Android.

Telefon -> Settings -> Blacklist.
Vis hele sitatet...
Sitat av Lille My Vis innlegg
jeg finner ikke denne instillingen? Jeg har gingerbread.
Vis hele sitatet...
Sitat av Goophy Vis innlegg
Der heter det muligens auto-reject.
Muligheten har vært til stede siden 2.0 ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Heter sperremodus på telefonen min.
Sitat av Magisk Vis innlegg
Ingen apper som vil vise deg nummer om det er satt hemmelig fra operatøren. Alle som betaler/ber om det får hemmelig nummer.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg hører på for mange gammeldagse folk men jeg har alltid hatt inntrykket av at det er noe man får utlevert, liksom? Da tviler jeg ikke på at denne personen faktisk betaler for å kunne ringe folk skjult, men hvem som skulle ønske å svare ham?!

Teit i så fall, da har jeg ingenting å gjøre med det annet enn å svarteliste.
Ring opperatør og si at personen plager deg, eller noe i den duren, og hør med de om hva de kan gjøre.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hemmelig nummer er vel egentlig ikke noe som er beregnet for folk som skal stalke, men heller for folk som ikke vil bli funnet av andre, f.eks kjendiser og folk som er under beskyttelse.
Utlevering av slikt har nok aldri skjedd til privatpersoner. Kun politiet som får slike opplysninger afaik.
Kall meg noob, men jeg finner ingen slik modus på mobilen min. Ikke har jeg screenshot funksjon heller, Huawei er no møkk :P

Jeg drar ned app nå, for å se om den gjør det jeg trenger. Ingen vits å "plages" av å løpe rundt for å svare tlf når det ikke er noen man vil prate med uansett.

Jeg har mailet netcom, men det er helg nå uansett.
Sitat av Magisk Vis innlegg
Utlevering av slikt har nok aldri skjedd til privatpersoner. Kun politiet som får slike opplysninger afaik.
Vis hele sitatet...
De kan gjerne fjerne det hemmelige nummeret, om det misbrukes, og ev. gjør sånn at personen ikke kan ringe til TS.
Sitat av Sinken Vis innlegg
De kan gjerne fjerne det hemmelige nummeret, om det misbrukes, og ev. gjør sånn at personen ikke kan ringe til TS.
Vis hele sitatet...
Ja om det er slik at han ikke lengre har rett til å ha et slikt nummer, slik jeg trodde, så er det flere enn meg som det misbrukes til. Om noen får fjernet hele hemmeliget nummeret for ham, hadde sikkert det vært det beste.

Nå har jeg lagt inn BlackList og "blocked private numbers". Da forstyrres jeg i hvert fall ikke av slikt tøys!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
De kan gjerne fjerne det hemmelige nummeret, om det misbrukes, og ev. gjør sånn at personen ikke kan ringe til TS.
Vis hele sitatet...
Operatøren kan ikke sperre for enkeltnummer på innkommende anrop. Og hvilke bevis ha en operatør for at det hemmelige nummeret misbrukes når f.eks jeg ikke vet hva nr. er eller vet hvem som ringer meg?
Veien å gå her er til politiet om det oppfattes som sjikane/plagsomt. Eller skaffe seg hemmelig nummer selv.
Sitat av Magisk Vis innlegg
Operatøren kan ikke sperre for enkeltnummer på innkommende anrop. Og hvilke bevis ha en operatør for at det hemmelige nummeret misbrukes når f.eks jeg ikke vet hva nr. er eller vet hvem som ringer meg?
Veien å gå her er til politiet om det oppfattes som sjikane/plagsomt. Eller skaffe seg hemmelig nummer selv.
Vis hele sitatet...
Min tankegang er som nevnt "hindre ham i å misbruke noe han åpenbart ikke burde ha", og "ikke høre det ringer når det er bare tøys". Jeg oppnår forhåpentligvis dette med appen. Er ikke verdt å gi ham full omgang oppmerksomhet i en rettsal osv.
Sitat av Lille My Vis innlegg
Ja om det er slik at han ikke lengre har rett til å ha et slikt nummer, slik jeg trodde, så er det flere enn meg som det misbrukes til. Om noen får fjernet hele hemmeliget nummeret for ham, hadde sikkert det vært det beste.

Nå har jeg lagt inn BlackList og "blocked private numbers". Da forstyrres jeg i hvert fall ikke av slikt tøys!
Vis hele sitatet...
Ehm du..
Den funksjonen sperrer anrop fra folk som har aktivert skjult id på telefonen sin. Om det at nummeret er hemmelig vet jeg ikke om den blokkerer..
Lykke til, sjekk loggen imorgen og se om det ble blokkert
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Ehm du..
Den funksjonen sperrer anrop fra folk som har aktivert skjult id på telefonen sin. Om det at nummeret er hemmelig vet jeg ikke om den blokkerer..
Lykke til, sjekk loggen imorgen og se om det ble blokkert
Vis hele sitatet...

Hmm okey. Nå har jeg skrudd på lyd igjen, hører jeg det ringer og det er hersens "hemmelig nummer" skal jeg si i fra!
Hva med å ikke ta den? Hvis han fortsatt ringer da etter en uke vil jeg si at han lider av en psykisk sykdom.
Mener du at han ringer med hemmelig nummer, men ikke med skjult nummer?

Hvis du har nummeret, og du ikke får noen treff når du søker på f.eks. gulesider.no kan det være at nummeret kun er reservert mot katalogoppføring. Det er ikke det samme som hemmelig nummer, og så vidt jeg vet får du skjult nummer på kjøpet om du bestiller tjenesten "hemmelig nummer".

Om det kun er reservert mot katalogoppføring kan du ringe teleselskapet han bruker og de vil fortelle deg hvem som har nummeret. Om du ikke vet hvilket teleselskap det er, prøv alle. Hvis du gidder.
Det er også en "skjult nr" funksjon på telefonen. Så operatøren trenger ikke nødvendigvis å være innblandet i skjulingen av nr hans.
Hvis dette er tilfellet kan du kanskje be om å få spesifisert regning, eller høre med operatør hvilket nr som ringte på de forskjellige tidspunktene.
Hvis personen betaler for skjult nr, kommer du ikke til å få denne infoen da desverre.

Lykke til
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Hva med å ikke ta den? Hvis han fortsatt ringer da etter en uke vil jeg si at han lider av en psykisk sykdom.
Vis hele sitatet...
Det gjør han sansynligvis og! Det har vært en og annen tlf siste 1,5mnd (etter at jeg lot være å svare hans eget), men siste ukene har det blitt 3-4 på en dag, stille noen dager osv... Kan jeg bare la være å se det så gjør det.

Men sånn seriøst, jeg har aldri svart dette nr uansett. Jeg setter på lydløs eller legger på. Er ikke vits å svare noen som ikke er modne nok til å vise at det er de som ringer. Det lå mobilsvar til meg en gang, og jeg lyttet, men hørte bare en telefon som ble lagt på.


Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Mener du at han ringer med hemmelig nummer, men ikke med skjult nummer? .
Vis hele sitatet...
Sitat av Cantstandya Vis innlegg
Hvis personen betaler for skjult nr, kommer du ikke til å få denne infoen da desverre.
Lykke til
Vis hele sitatet...
Netcom har svart meg på at "hemmelig nr" og "skjult nr" er to ulike ting, og det er "hemmelig" som ringer meg. Jeg har hatt noen slitsomme slektninger med skjult nummer (dog ufrivllig, de bare gadd aldri klage nok til å få det fjernet!!), og siden de ikke har ringt meg på ei stund, og jeg i mellomtida har skiftet operatør, spurte jeg om det var forskjell. Altså at det ikke er disse med "skjult", bare Netcom skriver "hemmelig" :P

Typen jeg mistenker mest har også minst 2-3 aktive mobilnr registrert på seg selv, + eventuelt tilgang til fast-telefon (antar jeg) med hemmelig nummer på. Han er altså gal nok til å betale for å ha hemmelig nr, om han må det, og ikke bare bruker et han ikke burde ha lengre. Regninga hans kan ikke være klok, så hva han får utav dette aner jeg ikke.
Jeg har ikke lest gjennom postene folk har skrevet her, men jeg vil tro at det går ann å sperre inkommende anrop fra "Skjult ID/Hemmelig nummer". Ring operatøren din og spør, evt. google med den telefonen du har. Jævlig creepy folk du menger deg med.
Sitat av Lille My Vis innlegg
Det gjør han sansynligvis og! Det har vært en og annen tlf siste 1,5mnd (etter at jeg lot være å svare hans eget), men siste ukene har det blitt 3-4 på en dag, stille noen dager osv... Kan jeg bare la være å se det så gjør det.

Men sånn seriøst, jeg har aldri svart dette nr uansett. Jeg setter på lydløs eller legger på. Er ikke vits å svare noen som ikke er modne nok til å vise at det er de som ringer. Det lå mobilsvar til meg en gang, og jeg lyttet, men hørte bare en telefon som ble lagt på.






Netcom har svart meg på at "hemmelig nr" og "skjult nr" er to ulike ting, og det er "hemmelig" som ringer meg. Jeg har hatt noen slitsomme slektninger med skjult nummer (dog ufrivllig, de bare gadd aldri klage nok til å få det fjernet!!), og siden de ikke har ringt meg på ei stund, og jeg i mellomtida har skiftet operatør, spurte jeg om det var forskjell. Altså at det ikke er disse med "skjult", bare Netcom skriver "hemmelig" :P

Typen jeg mistenker mest har også minst 2-3 aktive mobilnr registrert på seg selv, + eventuelt tilgang til fast-telefon (antar jeg) med hemmelig nummer på. Han er altså gal nok til å betale for å ha hemmelig nr, om han må det, og ikke bare bruker et han ikke burde ha lengre. Regninga hans kan ikke være klok, så hva han får utav dette aner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Du synes han er GAL fordi han betaler 100 kroner en gang for å ha hemmelig nummer? Du vet jo heller ikke at det faktisk er denne personen, du skriver selv at det er en du mistenker mest. Kanskje du er litt paranoid selv? Du antar og synser veldig mye, men vet jo ingenting.

Hvorfor skal ikke regningen hans være klok? Det koster da mer eller mindre ingenting å ringe lenger i Norge.